"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

vain maalaus harrastus

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
japo24

vain maalaus harrastus

Viesti Kirjoittaja japo24 »

elikkäs. tarkoitus olisi vain maalata figuja .mikä valmistaisi halvempia figuja,mutta kumminkin laadukkaita ja jonkin verran hienojakin.
saatavuus mieluiten tampereelta myös. toivottavasti saitte tästä sillisalaatista selvää.
halpaa ja hyvää???
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Itse tykkään reaperista... Melko halpoja ja ihan hyvältä ne näyttääkin. Niitä saa sotataidosta http://sotataito.com/
Perus tyyppi noin 5 egee... eli siis pitemmän päälle paljon halvempia kuin Gw:een valmistamat.

Sotataidon varasto sijaitsee muistaakseni tampereella, muttä käynnistä pitää sopia erikseen Juhan kanssa. Niin ja tilaaminen postin kautta onnistuu jos ei jaksa varastolle lähteä...
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Noh. Maalaamiseen löytyy monia melko hienoja figuja. Nyt kuitenkin kun halpaa&hienoa etsit, niin voin suositella Sotataitoa. Tuolta saa mm. Reaperin figuja, jotka ovat varsin tyylikkäitä ja monien maalareiden suosiossa. Hintaa tosiaankin on se 4,20€ per perustyyppi, ja melkein minkä vaan noista saa jo kympillä. Tyyli on ihan omansa, ja itse olen mieltynyt erityisesti Reaperin naisfiguihin, muihinkin, kun Sophien special-christmas editioniin.

Sotataidosta saa myös Rackhamia. Rackhamin perusmoskaa saa suunnilleen 3 figua 9€ blisussa, ja ainakin mun mielestä Rackhamin figut on törkeen siistejä, tai ainakin erilaisia verrattuna GW:n figuihin. Jos tyyli miellyttää, niin nämä ovat ihan ehdoton valinta. Sotataito diilaa myös EM4 miniatyyrejä, joista erityisesti Sci-fi rangen figut on ainakin mun mielestä todella hienoja. Lisäksi figut toimitetaan valkosessa pohjamaalissa!. EM4 muoviset minit on taas ihan toista luokkaa, sillä niissä halvemmissa valu on melko ala-arvoista, ja taas hieman kalliimmista en ihan osaa sanoa. Ovat Grenadierin vanhoja figuja, ja ihan käyviltä näyttivät, noin niinkuin kuvien perusteella.

Loppujenlopuksi jos maalausharrastusta oikein tosissaan tekee, niin eipä sillä figun hinnalla enää niin väliä ole. Jos aikaa tulee käytettyä 6-15 tuntia per figu, niin loppujenlopuksi ero neljän tai kymmenen miniatyyrin välillä on melko pieni.
japo24

kiitos vastauksista...tilanne selkeni selvästi. :)
Balrog

Viesti Kirjoittaja Balrog »

Hanki vaikka kaikki GW:n fb:n ja 40k:n special charrut ja HQ:t tms
niitä on ilo katsella...
(itselläkin on muutama vain hyllyn reunalla ja pelaan silti)
päivä kerrallaan...

miten sotataidon tilaus toimii,onko kallista ja onko kokemuksia. olisin tietty voinu itse sivulta ottaa yhteyttä mut kun nyt täällä pyörin
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Hyvin toimii... Itse olen tilannut 2 kertaa sieltä (kolmas paketti tulossa) ja hyvin on tullut perille tähän asti. Kalliushan riippuu sinusta itsestäsi. Postimaksut ovat jotain 6e eli ei mitään hurjan kallista.
japo24

mutta pääseekö mitään ostamaan paikanpäältä...siis varastolta voi myös ostaa? täytyy siis etukäteen sopia ajankohta
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
japo24

kiitos
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Onko aiheella väliä?

Historialliset figut ovat pääsääntöisesti puolet tai enemmänkin halvempia kuin fantasia/scifi -aiheet.

Ja jos oikeasti haluaa vain maalata, kannattaa ehkä harkita 54mm ja isompia "vitriinifiguja". Ne ei tosin ole enää kovin halpoja.
//Mx
japo24

no fantasiaa aattelin pääsääntösesti
Dracheny

Viesti Kirjoittaja Dracheny »

Ja maalaus ajasta...
Jos aikoo oikeasti maalata figun Oikein Hyvin, siihen saattaa kulua jopa 25h (oma maalausjälki hirveää, multi-laseerauksilla ja heikolla viimeistelylläkin itsellä kestää n. 5-15h)
Stressaan nyt siitä että eräs mini pitäisi saada maalattua alle 15h.
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
japo24

mä maalaan yhtä jätkää semmosen 4-5 päivää noin 1,5-2 h päivässä....heikkouteni on vain siinä että usein lähden kiirehtimään loppua kohden pitäisi malttaa
asdasdadasa

Viesti Kirjoittaja asdasdadasa »

voiskohan noita käyttää imperial guardeina?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”