Haastoin ihmisiä pelaamaan HE armeijalla, jossa on swordmastereita ja 6-9 magialeveliä. Otin itse haasteen vastaan...
Teclis
Mage
-loremasters cloak
Mage
-ring of corin
-jewel of the dusk
5*Silver Helm
-champion
-2+save
-musician
10*archer
-musician
10*archer
-musician
10*swordmaster
-full command
-banner of sorcery
Repeater Bolt Thrower
Repeater Bolt Thrower
Repeater Bolt Thrower
Repeater Bolt Thrower
Listassa siis hyvin vähän figuja, joka oli ensimmäinen ennalta arvioitu ongelma. Luotin kuitenkin siihen, ettei yksikään vastustaja oikeasti tajua, kuinka paljon maagini oikeasti vievätkään pisteitä, joka toimi aika hyvin.
Ensimmäinen peli, vastassa High Elves:
Huomionarvoiset objektit... 4 bolt throweria, griffonprince, joka 1 level mage, 3 muuta gamea. Tukirankana 2 spearmen blokkia ja 2 silver helm-blokkia. Alkuasetelma oli siis enemmän kuin selvä, pelistä tulee järkyttävää teurastusta.
Onni suosi ja sain aloituksen. Magia poltti rullat pois hyvin nopeasti, mutta komeettoja ei suvainnut tulla taivaalta. Oma ampumiseni oli täysin tuhoontuomittua, vastustajani heitti sitä turhankin hyvin. Niin kuin ennen peliä oli voinut olettaa, oli minulta kuollut yhtä bolt throweria ja swordmaster-unittia lukuunottamatta kaikki. Peli ratkesi käytännössä komeettaan, joka vaurioitti turhan pahasti vastustajani maagiunittia. Maagien henget viimeisteli vieressä sytkyttyvä bolt thrower viidellä re-rollilla. Prince ja griffon tarvitsivat peräti 2 salamaa, ward lähti ring of corinilla pois. Vastustajan viimeinen vuoro, keskellä lautaa ollut komeetta ei vieläkään ole suvainnut tulla alas... Sen se teki viimeisellä tappaen viimeiset spearmenit, mutta samalla myös swordmasterini, bolt throwerini ja teclis aiheutti itseensä 2 woundia, 2+ward pelasti toisen. Olin sikäli onnekas, että tässä vaiheesas saimme tietää vastustajan totaalisen wipe-outin päättyvän automassacreen-pisteitä ei tarvinnut laskea.
Hyvin alkanut turnaus kaatoi vettä välittömästi vettä niskaan, pikun demonic legion. Vastustajani ei kuitenkaan ollut pikku, joka pelaili itse jollain empirehärvellyksellä... Onni suosi jälleen, sain aloituksen. Deployment zoneni lähistöllä oli myös sopivan kokoinen metsä, johon magit juoksivat piiloon. Peli olikin kaikin puolin turhauttava... Demonit ajavat päälle, tappavat oikeastaan kaiken maageja lukuunottamatta. Swordmasterit ylittivät itsensä tappaen jonkin sortin discillä lenteleviä ukkoja(T5, 3A*3). Silver helmit onnistuivat tuhoamaan yhden chariotin ja screamer unitin(11 ld checkiin).Neljännen vuoron tiimoilla peli näytti sujuvan oikein hyvin.
Minulla jäljellä silver helmit, muutama bolt thrower, maagit ja swordmasterit. Kaikki mahdollinen paniikinomainen kuitenkin tapahtuu viimeisillä vuoroilla... Silver helmit missaavat fear checkin objektin omaavista horroreista(3 turnauspistettä, pelivoitto lähellä). Tästä seurauksena lentävät shoottaaajt päsevät etäisyydelle, hillottavat 2 helmiä pois, ld check-yllättäen- mämmitään uudelleen, seurauksena viimeisen vuoron pako. Myöskään yksiwoundista kaaoslordia en saanut alas, horrorit saivat pitää objektinsa. Lopputulos oli draw kaiken häsellyksen jälkeen.
Viimeisessä pelissä tuttu vastustaja, örkkien wolf-chariot horde. Pelin asetelma oli yksinkertainen: tapa ennen vuoroa 3 tai kuole.Alku oli gobbojen etenemistä, rullien kulumista ja vaunujen poksahtelua. Vuorolla 4 minulla oli jäljellä swordmasterit ja 3 maagia. Peliin toi uuden mahdollisuuden muutama IF salama, jotka tappoivat yhteensä 2 maagia ja jätti great shamaanin yksin. Maagin kuoltua katosi myös rulla, joten iso maagikkokin pääsi hengestään. Loppu oli örkkien kannalta surullinen, teclis sai tapettua ympäristönsä kokonaan, hengissä hän ja 6 swordmasteria. 1 maagini kuoli metsässä chariotin short boweihin, toinen kuoli samaisen chariotin kanssa close combatissa.
Joka tapauksessa massacre oli minun, 52 pelipistettä on saldo, johon voi olla tyytyvinen. Maalauspisteitä tuli peräti 12/30 johon turnaus kaatui totaalisesti, muistaakseni 24 olisi riittänyt voittoon... Paras kenraali oli Juuso Lähdekorpi 55 pisteellä Kim Suikkasen voittaessa maalauspisteillä... Joko iloinen hyvistä peleistä, tai manata laiskuutta basejen, konversaation ja fluffin kanssa