"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pohjat

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
meKa

Pohjat

Viesti Kirjoittaja meKa »

Tässä hieman typerähkö kysymys, mutta kannattaako pohja tehdä ennen vai jälkeen sen, kun on figun siihen liimannut?
Lantty

Viesti Kirjoittaja Lantty »

Jälkeen. Ukko nääs pysyy kiinnikin siinä... :roll:
"Arseniikki on vahva mauste, joka voi helposti pilata koko päivällisen." - Jeanette 10 v.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Minä teen sillä tavalla, että liimaan maalaamattoman ukon pohjaan, liimaan hiekkaa Erikeeperillä alustalle ja pohjamaalaan koko jutun. Sitten maalaan figun ja alustan.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Itse suosin tukevia pohjia hyvissä ajoin ennen maalausta.

Mitä alustoihin tulee, "oikea" tapa riippuu ihan tilanteesta. Olen nähnyt tässä monenlaisia tyylejä, enkä osaa julistaa niistä mitään suoranaisesti paremmaksi. Riippuu ihan siitä, kuinka pahasti figu peittää alustaansa ja paljonko alustan sälää on tarkoitus maalata. Suurissa figuissa on usein helpompaa hoitaa alustan ja figun maalaus kokonaan erillään, pienessä rivitavarassa taas sälän voi liimata alustalle viimeisenä ja antaa olla sellaisenaan. Tyylin voi siis valita aika vapaasti ja harkita uudestaan, jos entinen ei tunnu toimivan.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Viiksu

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

jälkeen
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Minä ruukkaan laittaa pohjan kiinni pohjamaalauksen jälkeen, jolloin ei tarvitse tuhlata maalia pohjan maalaamiseksi mustaksi (!) ja varsinaisessa maalausprosessissa ei tarvitse nykiä ukkoa rasvaisilla näpeillä.
factordunk

Viesti Kirjoittaja factordunk »

Largo kirjoitti:Minä ruukkaan laittaa pohjan kiinni pohjamaalauksen jälkeen, jolloin ei tarvitse tuhlata maalia pohjan maalaamiseksi mustaksi (!) ja varsinaisessa maalausprosessissa ei tarvitse nykiä ukkoa rasvaisilla näpeillä.
Spray-maalillako pohjamaalaat? Jos maalaat, silloinhan se maali vasta hukkaan menee kun maalaat jotain asfalttia, rappukäytävää, Helsingin Sanomia, pahvilaatikkoa tai minkä päällä nyt ikinä maalaatkaan pohjat. Mä en käsitä.
Edit: Liian hidas
Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

factordunk kirjoitti:
Largo kirjoitti:Minä ruukkaan laittaa pohjan kiinni pohjamaalauksen jälkeen, jolloin ei tarvitse tuhlata maalia pohjan maalaamiseksi mustaksi (!) ja varsinaisessa maalausprosessissa ei tarvitse nykiä ukkoa rasvaisilla näpeillä.
Spray-maalillako pohjamaalaat? Jos maalaat, silloinhan se maali vasta hukkaan menee kun maalaat jotain asfalttia, rappukäytävää, Helsingin Sanomia, pahvilaatikkoa tai minkä päällä nyt ikinä maalaatkaan pohjat. Mä en käsitä.
Meneehän se maali jokatapauksessa "hukkaan" vaikka pohjamaalaisitkin spraylla... haihtuuhan se ilmaan.
Eri juttu on, jos pohjamaalaat käsin.

Itse suosin, että liimaan figun alustaan ja rupean maalaamaan.
Ei se tietenkään pakollista ole, voithan maalata figun ilman pohjaakin ja teet pohjan erikseen. Lopuksi voit pinnata sen figun siihen pohjaan kiinni, jolloin saat pohjasta hiukan näyttävämmän (mikäli vaan jaksat aikaa käyttää).
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

factordunk kirjoitti:Mä en käsitä.
Noh, jotenkin tulee aina enemmän suihkuteltua jos se pohjalätty on tiellä.
meKa

Viesti Kirjoittaja meKa »

Kylläpäs karkas kauas mun alkuperäisestä kysymyksestä. :D
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Vähän aiheeseen liittyenkin, mitä mieltä olette, kannattaako tankeille, stegadoneille, charioteille, steam tankille jne tehdä alusta? Argumentteja puolesta ja vastaan.
Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

SirKaarlo kirjoitti:Vähän aiheeseen liittyenkin, mitä mieltä olette, kannattaako tankeille, stegadoneille, charioteille, steam tankille jne tehdä alusta? Argumentteja puolesta ja vastaan.
Chariotille kyllä tekisin ja ehkä steam tankillekkin....
Mutta kyllä niitä luukuttaa näppärästi ilmankin. :)
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
raven

Viesti Kirjoittaja raven »

Mie tykkään kyllä liimata kaverit alustoihin ja sitten vasta basetella ja maalata. Jotkut tosin tykkäävät liimata ukon vasta hiekoitetun alustan päälle sen takia että kaveri oikeasti näyttäisi seisovan siinä maaperän päällä, mutta armeijatasolla ja hienon hiekan kanssa pelleiltäessä ero ei mielestäni ole liian radikaali.
SirKaarlo kirjoitti:Vähän aiheeseen liittyenkin, mitä mieltä olette, kannattaako tankeille, stegadoneille, charioteille, steam tankille jne tehdä alusta? Argumentteja puolesta ja vastaan.
No tankeille ja vastaaville en välttämättä tekisi koska aika laatikoita ja säännöllisen muotoisia ovat muutenkin, joten alustasta tuskin olisi paljonkaan hyötyä. Kärryille ja muille vastaaville, kuten juuri stegadonille tekisin jo ihan käytännön syistä. Pysyvät pystyssä helpommin ja lisäksi lähistelyt on helpompi ratkoa kun on oikean kokoinen alusta eikä tarvi ruveta arvailemaan että ketkähän tuostakin yksiköstä ovat tappelemassa. Pääsääntöisesti: Faban puolella on ehkä enemmin tarvetta chariottien yms "epäsäännöllisten/outojen" takia, kun taas 40koon puolella mässytetään pääasiassa tankeilla, jotka eivät alustoja kaipaa.
japo24

Viesti Kirjoittaja japo24 »

itse teen basen jälkeenpäin kun ukko on basessa jo kiinni. jotenkin saa paremman kokonaiskuvan tekemisistään
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”