Mikä on vanhin rotu wh40k:ssa?
[quote="JEA"]Tarkoitin, että Caataneja ei voi oikein kutsua "lajiksi", koska niitä on niin vähän.[/quote]
kyllähän niitä oli enemmän mutta sitten deceiver huijasi nightbringerin tappamaan porukkaa joten ei niitä "nykyään" enään ole paljon. ja kyllähän kuolleista lajeistakin puhutaan lajeina vaikka niitä vasta vähän onkin.
kyllähän niitä oli enemmän mutta sitten deceiver huijasi nightbringerin tappamaan porukkaa joten ei niitä "nykyään" enään ole paljon. ja kyllähän kuolleista lajeistakin puhutaan lajeina vaikka niitä vasta vähän onkin.
"Another day nearer the battle,
So drink up my lads and look brave,
'Cos every day nearer the battle
Is another day nearer the grave."
So drink up my lads and look brave,
'Cos every day nearer the battle
Is another day nearer the grave."
-
JEA
- dead flesh penalty
Olen samaa mieltä kuollutliharangaistuksen kanssa, imperiumi on sekoitus vähän kaikkea. Ja caatanat ovat laji, ehdottomasti. Ja he eivät varsinaisesti ilmeisesti lisäänny keskenään, vaan syntyvät auringossa, tosin uusia ei kyllä ole tainnut näkyä vähään aikaan...
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
-
Voodoo Jannu
Tostakin on niin monenmonta topiccia...Lasketaanko tää käyttäjämoderoinniks? 
Uudet kotisivuni, käykää tsekkaamassa!
http://www.kevan.org/brain.cgi?PeRRkeLe!count
http://www.kevan.org/brain.cgi?PeRRkeLe!count
Mitä Warppi on ilman Kaamosta?
Okei, antaapas olla.
Immeisiä ei ollut olemassa kun Nightbringer meni tutimaan. (60 milj. v. sitten)
Enslaverit ovat Warppiolentoja.
Enslavereitten ilmestyminen pakotti C'Tanit nokosille.
Tiedot täältä: http://www.theutherfish.com/csgb/index.php?topic=277.0
Älkää haastako minua, vaan Ancaris, jolta tämän kuulin.
Okei, antaapas olla.
Immeisiä ei ollut olemassa kun Nightbringer meni tutimaan. (60 milj. v. sitten)
Enslaverit ovat Warppiolentoja.
Enslavereitten ilmestyminen pakotti C'Tanit nokosille.
Tiedot täältä: http://www.theutherfish.com/csgb/index.php?topic=277.0
Älkää haastako minua, vaan Ancaris, jolta tämän kuulin.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
hmm critical hitistä tämäkin http://www.criticalhit.co.uk/w40krp/emperor.shtml voitte itse lukea tuolta
korjaan vielä että siiis kaaos jumalat olivat sittenkin olemassa vielä ennen keskiaikaa, mutta eivät täysin tietoisia. Silti käsittääkseni oli aikaväli joka päättyi ihmisten tulemiseen jolloin warp oli ilman mitään kaaosta kuten tekstistä minulle kävi ilmi. Ja ilmeisesti myös kaaosvoimat olivat alkaneet jo muotoutua ennen 8000 BC koska shamaanit jotka loivat keisarin olivat olemassa ennen keisarin syntymää eli kahdeksatta milenniumia. Tämä siis pääpiirteissään yritetty kääntää.
warp oli rinnakkaisulottuvuus jossa oli yksinkertaisten olentojen ja kasvien psyykkistä energiaa. Tämä jotenkin virtasi harmonisesti kaiken elävän läpi. Ensimmäiset ihmiset olivat jotain shamaaneja jotka pystyivät uudelleensyntymään ja ennustamaan warppia. Sitten kun primitiiviset ihmiset lisääntyivät ja heidän sivilisaationsa kasvoi pois luonnollisilta juuriltaan, heidän mielensä täyttivät warpin energiavarastoja moninkertaisesti tjsp. ihmisen sielu oli ongelmallinen/paha/ilkeä/ahne yms joten tämä "negatiivinen energia" matkasi warppiin ja loi siellä epäharmoniaa josta syntyi kaaoksen voimat. Nämä shamaanit loivat Keisarin koska pelkäsivät rotunsa tulevaisuuden puolesta.
Sitten ne ottivat myrkkyä ja kuolivat ja vuotta myöhemmin he olivatkin reincarnoituneet keisariksi.
Sitten keisari yritti lievittää näitä pahoja tuntemuksia, mutta ns. pahat tunteet olivat liian vahvoja ja ilmeisesti khorne tuli ensimmäiseksi tietoiseksi ja seurasi paljon sotia. sitten heräsi tzeentch ja paljon juonittelua tuli maailmaan, nurgle heräsi ilmeisesti keskiajan tienoilla, koska hän oli viimeinen niistä kolmesta jumalasta jotka heräsivät keskiaikaan mennessä. Siitä seurasi ruttoja maailmaan esim.vaikkapa ns. "Musta surma". Slaanesh nukkui vielä mutta myös se syntyi ihmisten tullessa maailmaan, mutta heräsi täyteen tietoisuuteen fallin aikana?
korjaan vielä että siiis kaaos jumalat olivat sittenkin olemassa vielä ennen keskiaikaa, mutta eivät täysin tietoisia. Silti käsittääkseni oli aikaväli joka päättyi ihmisten tulemiseen jolloin warp oli ilman mitään kaaosta kuten tekstistä minulle kävi ilmi. Ja ilmeisesti myös kaaosvoimat olivat alkaneet jo muotoutua ennen 8000 BC koska shamaanit jotka loivat keisarin olivat olemassa ennen keisarin syntymää eli kahdeksatta milenniumia. Tämä siis pääpiirteissään yritetty kääntää.
warp oli rinnakkaisulottuvuus jossa oli yksinkertaisten olentojen ja kasvien psyykkistä energiaa. Tämä jotenkin virtasi harmonisesti kaiken elävän läpi. Ensimmäiset ihmiset olivat jotain shamaaneja jotka pystyivät uudelleensyntymään ja ennustamaan warppia. Sitten kun primitiiviset ihmiset lisääntyivät ja heidän sivilisaationsa kasvoi pois luonnollisilta juuriltaan, heidän mielensä täyttivät warpin energiavarastoja moninkertaisesti tjsp. ihmisen sielu oli ongelmallinen/paha/ilkeä/ahne yms joten tämä "negatiivinen energia" matkasi warppiin ja loi siellä epäharmoniaa josta syntyi kaaoksen voimat. Nämä shamaanit loivat Keisarin koska pelkäsivät rotunsa tulevaisuuden puolesta.
Sitten ne ottivat myrkkyä ja kuolivat ja vuotta myöhemmin he olivatkin reincarnoituneet keisariksi.
Sitten keisari yritti lievittää näitä pahoja tuntemuksia, mutta ns. pahat tunteet olivat liian vahvoja ja ilmeisesti khorne tuli ensimmäiseksi tietoiseksi ja seurasi paljon sotia. sitten heräsi tzeentch ja paljon juonittelua tuli maailmaan, nurgle heräsi ilmeisesti keskiajan tienoilla, koska hän oli viimeinen niistä kolmesta jumalasta jotka heräsivät keskiaikaan mennessä. Siitä seurasi ruttoja maailmaan esim.vaikkapa ns. "Musta surma". Slaanesh nukkui vielä mutta myös se syntyi ihmisten tullessa maailmaan, mutta heräsi täyteen tietoisuuteen fallin aikana?
Ei millään pahalla, (oikeasti!) mutta on hieman ylimielistä olettaa, että vain ja ainoastaan ihmiset vaikuttaisivat warpiin; jos näin olisi, slaaneshiahan ei koskaan olisi syntynyt, ainakaan uudempien lähteiden mukaan.
Toisekseen nuo Critical Hitin ovat valitettavan vanhoja. Siellä esim. mainitaan slaaneshin heräämisen olleen yhtäaikainen Eldarien Lankeemuksen kanssa, vaikka aina kun olen aiheesta lukenut, juuri Eldarien elintapojen ennen Lankeemusta sanotaan synnyttäneen Slaaneshin. (Tietenkin tässä voisi olla "pieni" näkökulmakysymys...)Index Xenos - Eldar, the Psychic Race kirjoitti:The warp is an alternative universe inhabited entirely by psychic energy generated by the thoughts, emotions and mental life of the inhabitants of the material universe including the Eldar. These thoughts and emotions cannot die, they are eternal, so that over the ages they accrue and become stronger as they are reinforced by the similar thoughts and experiences of others. Eventually, a single idea or emotion can become so powerful within the warp that it attains a consciousness of its own and becomes a daemon or a god.
Index Xenos - Eldar, the Psychic Race kirjoitti:As the Eldar pursued their road to destruction so their emotional life degenerated into the reckless pursuit of pleasure, exotic experience and intellectual indulgence. The mental energies released into the warp as a result coagulated into an entity, an entity which was potentially very powerful but which was not yet fully conscious. This was, of course, the entity called Slaanesh.
Mutta myönnän, en voi todistaa, että Kaamosta ei ollut olemassa ennen ihmiskuntaa. Nuo lainaukset ovat tuolla vain osoittaakseen hieman uudemman näkökanna aiheeseen. Kyseinen aihe vain kuulosti niin kummalliselta, ettei nukkumaanmenoajan ohittanut mieleni voinut jättää sitä rauhaan.Index Xenos - Eldar, the Psychic Race kirjoitti:The quickly-accelerating decline of the Eldar had fed the energy of Slaanesh until the god was ready to burst into consciousness, like a mighty dam about to break and release immeasurable flood waters.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Eikö ainakin slaanesh syntynyt eldarien yltiörappiollisista riennoista? Ja niin, mikäli minä mitään tiedän niin eivätkö old onit olleet mukana noiden eldarien ja muiden rotujen kehityksessä, siis avittivat niitä jne. Eivät suinkaan luoneet niitä..
Eli olivatko caatanat nyt näitä nightbringeri ja devourer juttuja.. eli kuka on C'tan?
Eli olivatko caatanat nyt näitä nightbringeri ja devourer juttuja.. eli kuka on C'tan?
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.
"paikkakunta: Kempele"
-Omenapoika
"paikkakunta: Kempele"
-Omenapoika