Vaihtoehtoflockia Ikeasta

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Ruoska

Vaihtoehtoflockia Ikeasta

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Tuossa kun oltiin eilen vaimon kanssa hakemassa sisustusta niin huomasin Ikean ottavan ensimmäisiä varovaisia askeleitaan sotapelien maailmaan.

Kuva

Jeah, jotain sellasta vihreäksi maalattua koristehiekkaa tuo on, nimellä Florera. Kilon pussissa. Raekoko hieman karkeampaa kun flockilla, painaa paljon enemmän kun tuo on ilmeisesti hiekkaa eikä purua. Väri on enemmän tonne Snot Green-osastolle päin kun GW:n static grass-väriä kohden. Hintaa pitää 1.5e/kg.

Ehkä tästä on jotain hyötyä jollekin, ostin heräteostoksena. Meinaan testata baseissa jne, eipä ainakaan tuu kokeileminen kalliiks =)
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Hieno homma, näitäkin alkaa löytyyn.

Itse kävin kerran Bauhausissa, ja löysin ainakin kivimattoa, olisipa vaan löytynyt ruohomattoa jotain 5€/m2 tms... Nojoo. Kuitenkin löysinpähän myös kaikkea muuta hienoa, kuten erilaisia sirotteita sekä jotain harjaksia tms. käytettäväksi kukkapuskissa. En vaan tuolloin huomannut ostaa, nykyisellään niille saattaisi jopa olla jotain käyttöä.

Ihan käypää tavaraa varmaan, mutta kuka oikeesti tarvii jotain 2kg flockia? aikamoinen määrä baseja tosta ainakin tulee... (joo, ei nyt huomioida Flokita pelipöytä-projekteja).
Ruoska

Nostradamus kirjoitti:Ihan käypää tavaraa varmaan, mutta kuka oikeesti tarvii jotain 2kg flockia? aikamoinen määrä baseja tosta ainakin tulee... (joo, ei nyt huomioida Flokita pelipöytä-projekteja).
Niin, en ainakaan itse jaksais flokittaa koko pöytää. Hoidettiin homma liimaamalla battlematto lastulevylle. Anyway niin eihän kukaan tarvitse kiloa flockia mutta kun hinta on puoltoista egeä pussi niin voit kaataa siitä vaikka 900grammaa pihalle ja pitää sen 100g. Edelleenkin halvempaa kun GW:n flokki.
Shadowberry

Viesti Kirjoittaja Shadowberry »

Olen löytänyt itsekin tuon ikean hiekan ja käyttänyt sitä onnistuneesti cityfight maastoissa. Sitä on muuten useampia eri värejä siellä myynnissä. Suosittelen!!!!
OHI ON!!!! -Reservi tj 13900
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Joo, olen nähnyt Ikeassa myös tuollasen pussin. En vaivautunut ostamaan, koska siinä luki "väri saattaa hävitä" tai jotain siihen suuntaan.
Vai olenkohan nähnyt eri tuotteen?
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Mitä väliä sillä on, vaikka väri lähtisikin? Jos väri lähtee, hiekan voi maalata, kuten GWn riistopussinkin.
Viimeksi muokannut Goblinisti, Su 06.03.2005 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Grim&Evil

Viesti Kirjoittaja Grim&Evil »

tullaris kirjoitti:Olen löytänyt itsekin tuon ikean hiekan ja käyttänyt sitä onnistuneesti cityfight maastoissa. Sitä on muuten useampia eri värejä siellä myynnissä. Suosittelen!!!!
Sama täällä, hyvin on toiminut.
Ei ainakaan lopu kesken.
Zob

Viesti Kirjoittaja Zob »

JmM kirjoitti:Joo, olen nähnyt Ikeassa myös tuollasen pussin. En vaivautunut ostamaan, koska siinä luki "väri saattaa hävitä" tai jotain siihen suuntaan.
Musta tuntuu että lähtee altistettuna maalinpoistioaineille tai pitkäaikaisesti vedelle, eli sitä ei voi laitttaa akvaarioon.
Ruoska

JmM kirjoitti:Joo, olen nähnyt Ikeassa myös tuollasen pussin. En vaivautunut ostamaan, koska siinä luki "väri saattaa hävitä" tai jotain siihen suuntaan.
Tässä lukee kyllä "Väriäpäästävä" mutta se meinaa sitä että jos uitat sitä kuumassa vedessä (kuten pesukoneessasi) niin niistä hiekoista lähtee vihreetä. Ei ne maalit mihkään siitä lähde jos käytät sitä flokkina.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Mielestäni koko flock idea on törkeää riistoa. Itse en ole koskaan sitä ostanut vain tehnyt base siistillä hiekalla. Se on rae kooltaan samaa. Sen voi maalata miten haluaa ja se on törkeän halpaa "oikeaan" flock verrattuna.
Ulkonäöllistä eroa ei edes huomaa jos ei osaa etsiä.
Jc42

Viesti Kirjoittaja Jc42 »

Hiekka puhallus hiekka on mahtavaa base hiekkaa! Sitä ei kyllä ainakaan täältä päin kannata hommata pelkästään baseja varten sillä sitä myydään 25 viiden kilon säkeissä :D... Kilohinta 0.2€/kg joten laskekaa siitä paljonko 25 kg maksaa ;)... Meillä on sitä nyt sellaiset 75 kg :D...
Zob

Viesti Kirjoittaja Zob »

Jc and The lizzkot kirjoitti:Hiekka puhallus hiekka on mahtavaa base hiekkaa! Sitä ei kyllä ainakaan täältä päin kannata hommata pelkästään baseja varten sillä sitä myydään 25 viiden kilon säkeissä :D... Kilohinta 0.2€/kg joten laskekaa siitä paljonko 25 kg maksaa ;)... Meillä on sitä nyt sellaiset 75 kg :D...
:o vaikuttaa hyvältä, ainoa että hintelälle nuorelle (jonka vanhemmilla ei ole auota) on vähän vaikea raahata rautakaupasta 25kg hiekkaa...
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Siinähän se bodi kasvaa. :) Meiltä ainakin koulusta pystyi lainaamaan tuota puhallushiekkaa.. Ja onhan sitten tietysti hiekkalaatikot. Joten tuskin käyn Ikeasta ostamassa flockia.
Jc42

Viesti Kirjoittaja Jc42 »

Flockkia voisi myös itse koittaa tehdä suhteella: 1/4 puhallus- tai muuta hienoa hiekkaa ja 3/4 hienoksi jauhettua purua... Vosi tulla aika hyvää mutta puru saisi olla kyllä aika hienoa :D...
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Jep. Kaikkea voi koittaa itse tehdä, ja kaikessa voi onnistua, ja kaikesta voi tulla hienoa. Totta, mutta jos pussi jotain GW-kamaa riittää esimerkiks 1000 baseen, niin onko se välttämättä sen arvosta?

en tiedä, enkä sen enempää viitsi asiaa filosofioida.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Ei ole vielä sen aika että ostan Ikeasta mitään figuihin liittyvää...

Mutta jos joskus eksyn sinne niin saattaa jäädä käteen pussi. "Ihan kokeilumielessä".
japo24

Viesti Kirjoittaja japo24 »

missä osastolla noita ruohoja myydään
Ruoska

Siinä kasviosaston alussa, tuo on niinkun jotain koristehiekkaa tsjp vaikka johonkin lasiastiaan tai jotain..blech en minä tiedä mihkä tuota ihmiset käyttää =D
Jaakko

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

Muistaako kukaan mitä muita värejä siellä oli? Esim. jotain peltoja ja teitä varten vai soveltuuko se edes sellaiseen?
Shadowberry

Viesti Kirjoittaja Shadowberry »

Beigeä, vihreää, harmaata ja punaista löytyy ainakin taisi olla vielä jotain muutakin mutten nyt muista mitä.
OHI ON!!!! -Reservi tj 13900
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”