"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Orc alotus

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Maverick3651

Orc alotus

Viesti Kirjoittaja Maverick3651 »

Kaveri on alottamassa örkkejä joten kysyn pari asiaa sen puolesta.

-Ovatko helppoja maalata
-Onko helppo oppia armeijan erikois säännöt sun muut härpikkkeet
-Kannattaako ostaa Battallion boksi

Kaveri siis on alottamassa koko warhammer harrastusta ja tällaisia vinkkejä kaipailisi!

Kiitti etukäteen.
...and Australia is still like; WTF^^
TheBerzerker

Viesti Kirjoittaja TheBerzerker »

siis vastataans:
1:En oikein osaa sanoa se riippuu maalaajasta
2:Ei ne ainakaan mulle vaikeuksia tuottanut(kauheasti)
3:Riippuu millaisen armeijan haluaa.Tuostahan saa ihan hyvän blokin Wölf Ridereitä ja Örkkejä.Ainoa turha minun mielestäni ovat ne jouset mutta niitä täytyy osaa käyttää.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Maalaaminen on kohtuu helppoa, riippuen tietty maalaajasta. Ensimmäiseksi ei välttämättä kannata ostaa Batallionia ja armeijakirjaa, sillä niihin uppoaa rahaa jo satanen. Parhain mahdollinen aloitus olisi ostaa armeijakirja ja yksi paketti Orc Boyzeja - yhteensä 45 €. Sääntökirjaa ei välttämättä tarvitse heti tarvitse hankkia omaksi, vaan kannattaa kavereiden kirjaa lukea. Säännötkin oppii pelaamalla.

Greenskineillä on oikeastaan vain kaksi erikoissääntöä, riippuen tietysti yksikkövalinnoista: Animosity ja Choppa. Animosity on pohjimmiltaan hyvin yksinkertainen sääntö, kunhan sen testin muistaa ottaa joka vuoro ;).
Jos vihernahat tuntuvat omalta armeijalta ensimmäisten figujen ja sääntöjen opettelun jälkeen, niin seuraavaksi askeleeksi kannattaa ottaa tuhannen pisteen armeija. Yleishyviä yksiköitä, joita kuuluisi olla joka örkkiarmeijassa, ovat ainakin perusörkkipojat (mieluiten pelkällä chopalla, niin tulevat halvoiksi - ehkä myös kaksi hand weaponia), Wolf Riderit, kaksi Spear Chukkaa, Rock Lobber ja muita oman maun mukaan. Kannattaa tutkia Sotuun muiden lähettämiä örkkilistoja, oppia niistä ja niiden kommenteista. Tämän jälkeen tehdäänkin jo oma lista ja laitetaan kommentoitavaksi.
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

pamp-pu kirjoitti:Maalaaminen on kohtuu helppoa, riippuen tietty maalaajasta. Ensimmäiseksi ei välttämättä kannata ostaa Batallionia ja armeijakirjaa, sillä niihin uppoaa rahaa jo satanen. Parhain mahdollinen aloitus olisi ostaa armeijakirja ja yksi paketti Orc Boyzeja - yhteensä 45 €. Sääntökirjaa ei välttämättä tarvitse heti tarvitse hankkia omaksi, vaan kannattaa kavereiden kirjaa lukea. Säännötkin oppii pelaamalla.

Greenskineillä on oikeastaan vain kaksi erikoissääntöä, riippuen tietysti yksikkövalinnoista: Animosity ja Choppa. Animosity on pohjimmiltaan hyvin yksinkertainen sääntö, kunhan sen testin muistaa ottaa joka vuoro ;).
Jos vihernahat tuntuvat omalta armeijalta ensimmäisten figujen ja sääntöjen opettelun jälkeen, niin seuraavaksi askeleeksi kannattaa ottaa tuhannen pisteen armeija. Yleishyviä yksiköitä, joita kuuluisi olla joka örkkiarmeijassa, ovat ainakin perusörkkipojat (mieluiten pelkällä chopalla, niin tulevat halvoiksi - ehkä myös kaksi hand weaponia), Wolf Riderit, kaksi Spear Chukkaa, Rock Lobber ja muita oman maun mukaan. Kannattaa tutkia Sotuun muiden lähettämiä örkkilistoja, oppia niistä ja niiden kommenteista. Tämän jälkeen tehdäänkin jo oma lista ja laitetaan kommentoitavaksi.
Nämä ovat hyviä neuvoja, mutta huomautus noihin erikoissännöihin, että vain perusyksiköillä on vähän sääntöjä. Erikoisyksiköillä kuten squigit ja fanaticit on sitten pari sivua tekstiä, joka tarvitsee muutaman lukukerran avautuakseen kunnolla.
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Örkit ainakin minusta mukavia maalata,kauniin vihreitä;)
Edelliseen vielä lisään ne orc boyzit keihäillä jotka ylennetään sitten big'uneiksi.Erikoissäännöt eivät vaikeita,tosin se animosity meinaa unohtua helposti....;)
ankk3

Viesti Kirjoittaja ankk3 »

Niin, melkein kaikki tarpeellinen onkin jo sanottu. Animosity on yksinkertainen, mutta sen meinaa unohtaa jatkuvasti. Olen pelannut monta vuotta örkeillä, enkä toissapäivänäkään pelatessa muistanut ottaa kaikkia testejä.

Maalaaminen on aika helppoa, örkkien pienet yksityiskohdat (silmät, kynnet, hampaat yms) ovat yleensä paljon suurempia kuin vaikka haltioilla, joten niiden väriin saaminen on huomattavasti helpompaa. Pienet virheetkään eivät pelikentällä näy niin pahasti, koska (ainakin minun) örkit ovat niin moniväristä massaa, ettei siinä yksityiskohtiin kiinnitä niin paljon huomiota.

Örkeissä on myös se hyvä puoli, että saat niin monta erilaista varianttia listasta, että ei muusta väliä.
Ja örkeillä on jättiläinen. Se on kiva, vaikkei ylihyvä olekaan. Mutta siis kiva.
nyt on ylistyspuhe pidetty, haukkumaan en jaksa lähteä, vaikka sitäkin puolta kyllä löytyisi örkeistä...
"If the tanks succeed, then victory follows."
-Guderian, 1937.
LeGrey

Viesti Kirjoittaja LeGrey »

Olen itse pelannut nyt örkeillä vuoden ja hauskimmaksi yksityiskohdaksi nousee kyllä joukkojen monimuotoisuus, josta on mukava valita vaihtelua armeijoihinsa. Örkit ja gobbotkin ovat niin isopäisiä jääriä, että maalaaminenkin on melko helppoa. Neuvon kuitenkin tutustumaan mahdollisiiin maalausoppaisiin ja örkkien armeijakirjan mukanahan tulee liuta erilaisia maalausohjeita.

Animosity on tuottanut itsellenikin päänvaivaa ja varsinkin ensimmäisissä peleissä unohdin helposti säännön, ellei ystävällinen pelikaverini siitä maininnut. Animosity tekee raaoista vihreistä sotureista arvaamattomia ja juuri oikeassa kohdassa tehty huono heitto saattaa maksaa sinulle huonossa tapauksessa yksikön hengen (tosin örkkejä on paljon ja gobboista ei niinkään väliä). Nykyään asenteeni animosityyn on lähinnä rento, sillä mokoma on tullakseen, jos tulee. Onneksi sentään muistan säännön nyt joka pelissä. ;)

Sääntöjen ja joukkojen statistiikan oppimiselle annan ihan hyvän vihjeen. Jos ei ole varma, niin kannattaa jatkuvasti tarkistaa kirjasta ja vaikka on varmakin, niin joskus kirjaa kannattaa selata uudelleen. Olen myöhemmin huomannut pelanneeni osittain alitehoisesti, kun olen muistanut statistiikkaa väärin.

Aloittamisessa kannattaa ainakin ensin vartoa Sotavasaran myydään-ilmoituksia ja selailla vaikka Huuto.net'iä, josko niistä löytyisi halvalla aloitusfigut.
"Jos et seivaa, et voi voittaa." -NecroJ
Megilain

Viesti Kirjoittaja Megilain »

Örkit ovat kyllä varsin helppoja maalata, mutta niitä myös tarvitsee runsaasti. Maalasin aikanani n. 2500 pisteeseen örkkejä n. 80 örkkiä ja n. 30 gobboa ja vieläkin pelkkä ajatus greenskinien maalauksesta saa aikaan ikävän tunteen vatsan pohjassa...
Sääntöjähän örkeillä riittää. Minä ainakin unohdin käyttää jatkuvasti örkkien taikuutta täydellä tehollaan niiden n. 2 vuoden aikana, kun niillä pelasin. Suurin osa säännöistähän on tosin yksikkökohtaisia, joten niiden opettelu ei sinänsä ole pakollista, mutta juuri ne runsassääntöisimmät örkkiyksiköt ovat ne hauskimmat käyttää...
Bataljoonaa en sinänsä suosittele. Mielestäni paremman armaijanalun saat lähes samalla hinnalla ostamalla esim. 2 örkkirykmenttiä ja Wolf riders-boxin. Ovat paremman näköisiäkin nuo itse kootut rykmenttiörkit, kuin ne yhden asennon ihmeet, joita bataljoonassa on...
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Ne "yhden asennon ihmeet" ovat minusta hienoja,taidan olla kai ainoa?Ne tuntuvat/vaikuttavat isommilta ja paljon paremmat haarniskat mukana,tein niistä mustia örkkejä:D
ankk3

Viesti Kirjoittaja ankk3 »

Et ole ainut, on ne itseasiassa aika tyylikkäitä. Niistä saa hyviä big'uneja, harmittaa vaan vähäsen kun minun alotuspakkauksen örkit on niin kämäsesti maalattu, ettei muusta väliä. Snif.
"If the tanks succeed, then victory follows."
-Guderian, 1937.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”