Pohjamaali probleema

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Lahtspell

Pohjamaali probleema

Viesti Kirjoittaja Lahtspell »

Tässä olisi nyt sellainen kysymys.
Olen aloittamassa maalaamaan Necron armeijaa. Eräs kaverini sanoi, että kannattaisi ostaa esimerkiksi boltgun metal suihkemaalipurkki (olen maalaamassa Necroneitani yllättäen metallin värisiksi) ja käyttää sitä pohjamaalaukseen. Näin ei tarvitsisi enää siveltimellä tuhrata suuria alueita pääväriä (oletettaen, että pääväri olisi edellämainittu boltgun metal) Toinen toverini puolestaan ilmaisi epäluottamuksensa kyseisen maalaustyylin lopputulosta kohtaan. Niinpä kysynkin teiltä hyvät kasvottomat ystäväni mielipidettänne kyseiseen ongelmaan.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing"

-Edmund Burke-
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Ostat mastonin mattamustan sprayn ja sillä pohjamaalaat. Tulee paljon helpimmaksi kun voi jättää syvennykset ym. kolot mustaksi eikä tartte ryhtyä kikkaileen. Toki voit tehdä tuon boltgun metal-sprayjauksen ja sitten inkata ja siistiä mustalla, mutta minä kyllä olen mustan kannalla.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
nomic
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja nomic »

Musta spray -> boltgun drybrush -> ohennettu black/brown ink -> chainmail highlights

Näin itse tekisin.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Riippuu siis tietenkin siitä, että kuinka loistavaa jälkeä haet. Nopein tapa maalata Necron armeija kohtuulliseksi olisi musta pohjaspray ja sitten bolt gun spray, kauempaa suihkittuna. Sitten ink. Mutta jos haluat parempaa jälkeä, niin Imperial Dwarfin menetelmä on parempi. Ehdottomasti ei kannata laittaa Boltgun sprayta suoraan muovin päälle.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Ehdottomasti musta pohja maali spray (maston tekee joskus vähän huonoa jälkeä mutta GW oma on törkeän kallista. Siis suosittelen Mastonia peli figuihin) ja sitten vain boltgun drybrush koko homman. Sitten vielä yksityskohdat niin eiköhän se siinä ole. Tietenkin voit maalata Boltgun pohjan ja sitten varjostaa sen tummalla ja maalata yksityiskohdat.
Molemmista vaihto ehdoista tulee ihan tyylikkäitä mutta erilailla. Riippuu nyt tietenkin millaista metallipintaa niille haet.
Lepoula

Viesti Kirjoittaja Lepoula »

Itselleni ostin sprayn joka on parempaa kuin maston ja vain euron kalliimpaa. muistaisi vain nimen.
The great beast has come, devourer of worlds.
Pancake

Viesti Kirjoittaja Pancake »

Osta boltgun metal spray ja sitten vaan brown inkki päälle niin hienoa ulee nopeasti. Niin ja gw:n sprayt parempia kuin mastonin mutta toisaalta mastonin halvempia.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Pancake kirjoitti:Osta boltgun metal spray ja sitten vaan brown inkki päälle niin hienoa ulee nopeasti. Niin ja gw:n sprayt parempia kuin mastonin mutta toisaalta mastonin halvempia.
Joo. Tätä mäkin suosittelen <!-- end of pvtlu tag-->

Jotenkin itse suhtaudun äärettömän skeptisesti jotain sprayattua metallia kohtaan. En tiedä, mistä tämä johtuu, mutta itse en ainakaan tekisi, jollen mielenkiinnosta jonkun heebn vakuutettua minut tekniikkansa vallankumouksellisuudesta.

Ite tekisin edelleen samanlailla, kun täs jo pari kaveria on sanonutkin, eli Mastonin mattamustasta vaan kuivaharjauksilla ja inkeillä ylöspäin.
susisusi

Viesti Kirjoittaja susisusi »

ehdottomasti pitää suositella sitä mustaa spreitä!
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Laita sitä boltgun metallia, ja sit inkkaat ruskeella ja mustalla, viimeistelet sitten boltgun metalilla, laittaen pelkästään highlightit. Näin minä tekisin, mut tietenkin yksityiskohat pitää myös tehä.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Kannattaa kuitenkin huomata, että Boltgun Metal -spray ei ole pohjamaali. Käyttöohjeissa muistaakseni suositellaan, että pohjamaalaat alueen ensin pohjamaalisprayllä, esimerkiksi mustalla sellaisella.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Rinkeli

Viesti Kirjoittaja Rinkeli »

Mastonin matta musta vaiko saman musta pohjamaali?
Tällästä tänää,
Huomenna jotain muuta.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Jos tahdot maalata valtavan kasan viguja nopeasti niin boltgun metal pohjamaali, ja black ink wash. Ja lopuksi esim. silmät punaisiksi ja ne vihreät tikut paikoilleen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei kai boltgun metallia enää myydä sprayna? Sama koskee esim DE greeniä (bubonic brown, ultramarines blue?)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”