Päiviä!
Olen tässä suunnittelemassa pöytäropeskenaariota 40K:n maailmaan, ja tarvitsisin tietoa Imperiumin eri planeettojen arkisesta elämästä. Olen varsin tietoinen siitä, että planeettoja ja yhteiskuntarakenteita on aika monta, ja että voisin keksiä jotain omasta päästänikin, mutta kiinnostaisi kuitenkin tietää jo esitellyistä maailmoista. Kiinnostavia asioita olisi esim. hallinto, lait, kansalaisten työ ja vapaa-aika, sekä kuinka Keisarin palvonnan fanaattinen luonne näkyy siviilin elämässä.
Ropeilun kannalta jotkut Cadian tyyliset armeijaplaneetat ovat hieman hedelmättömiä, joten eniten kiinnostaisi Hive Worldit ja muut hieman rauhallisemmat paikat, mutta kaikki tieto ja linkit tietoon ovat tervetullutta.
Ropeskenaarioni tulee todennäköisesti keskittymään Inkvisitioon tai muuhun paljon matkustelevaan organisaatioon (esim. pelaajaporukkana jokin Inkvisitiopartio tai ehkä hieman vähempivaltainen ryhmä), joten myös kaikki mahdollinen kuvaus koko Imperiumista eri "ministeriöineen" ja niiden suhteesta toisiinsa olisi varsin kiinnostavaa.
Imperiumin arki
Tässä ja täällä on tarinaa lainvalvonnasta.
Tässä on lyhyitä kuvauksia mm. Inkvisiittoreista, papistosta, ym. järjeistöistä.
Täällä on esimerkkihahmoja Inquisitor-peliin. Toimivat varmaan hyvin inspiraationa.
Tässä on Adeptus Mechanicuksesta.
Muutenkin Inquisitorin nettisivut ovat hyvä lähde fluffille.
Necromundan sääntökirja on hyvä lukea jos Ala-hivessä pelaat.
Tässä niistä uskonnollisista fanaatikoista. Yksi parhaista lukemistani artikkeleista,
Tässä on mutanteista.
Täällä Ala-hiven jokapäiväisestä elämästä taannoin käyty keskustelu.
Ja täällä on hiveistä ylipäätään.
Riittääkö?
Tässä on lyhyitä kuvauksia mm. Inkvisiittoreista, papistosta, ym. järjeistöistä.
Täällä on esimerkkihahmoja Inquisitor-peliin. Toimivat varmaan hyvin inspiraationa.
Tässä on Adeptus Mechanicuksesta.
Muutenkin Inquisitorin nettisivut ovat hyvä lähde fluffille.
Necromundan sääntökirja on hyvä lukea jos Ala-hivessä pelaat.
Tässä niistä uskonnollisista fanaatikoista. Yksi parhaista lukemistani artikkeleista,
Tässä on mutanteista.
Täällä Ala-hiven jokapäiväisestä elämästä taannoin käyty keskustelu.
Ja täällä on hiveistä ylipäätään.
Riittääkö?
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Ja täältä löytyy ihan kaikki olennaisesta epäolennaiseen. Lue ja valaistu.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.