"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hahmojen uudelleen nimeäminen teeman saamikseksi?

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?

Onko otsikossa mainittu asia OK?

Kyllä, mille vain hahmoille
27
29%
Kyllä, mutta vain suht heikoille hahmoille (esim. yksi ylimääräinen Might)
42
45%
Ei ole OK, kyllä teemapisteet tippuvat
24
26%

Ääniä yhteensä: 93

Garoth
Valvoja

Hahmojen uudelleen nimeäminen teeman saamikseksi?

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Mitä mieltä olette tästä aiheesta? Onko tuo tiedän mielestänne hyväksyttävää vai ei? Vaikuttaako se turnauksessa siihen, miten annat teemapisteitä?
Phil Kelly says "No!"
Sakcris

Viesti Kirjoittaja Sakcris »

Itse hyväksyn silloin kun esim. muutetaan Shagrat kapuksi ja halutaan se yksi Mahti siitä lisää, mutta jos joku rupeaa käyttämään vaikka armeijassaan Gil-Galadia Haltia kuninkaana, tiputan teemapisteitä runsaasti.
Kaikki Sotavasara.net:in Lord of the Rings pelaajat, tulkaa IRC-kanavalle #lotr-sotavasara @Quakenet
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

on se ihan ookoo sehän olis tyhmää käyttää niiden oikeita nimiä jos armeijja olisi ajallisestii sitten pielessä ....
big or small,we loot it all.hmph..
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Hyväksyn kaiken, jos siinä on järkeä. Enkä ihan kauheasti rokottaisi, jos jotain viilattavaa löytyisikin, ei gw:n "laillisissa" ja "pyhissä" säännöissäkään kaikki ole aina kohdallaan. Vaadin kyllä, että kaveri osaa perustella asiansa, esim. Sharkun tasoinen warg kapteeni voi löytyä mordorista. Onhan sille edellytykset, on normaaleja wargkapteeneja ja kapteeneja kolmella mightilla. Miksei voisi olla wargkapteeneja kolmella mightilla? Tuollaisia Shagrateja, Gorbageja ja Grishnakeja luulisi löytyvän tuhansia, joten varmasti joukossa on myös joku, joka on löytänyt wargin.

folioedit: korjattu eka shagrat sharkuksi
Viimeksi muokannut makkarafolio, Su 13.03.2005 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TrollChieftain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TrollChieftain »

Sharku? :)
Köyhillä ei ole varaa.
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

Itse en hyväksy koska yleensä sillä koitetaan saada tehoa nostettua ja pidettyä teema hyväksyttävänä
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

Badruk ´eadsplitta kirjoitti:Itse en hyväksy koska yleensä sillä koitetaan saada tehoa nostettua ja pidettyä teema hyväksyttävänä
no juu onhan se niinkin että tehot nousee mutta onhan se kiva ettei tartte käyttää niitä mordorin rupu kapteeneja....
big or small,we loot it all.hmph..
Earendur

Viesti Kirjoittaja Earendur »

Itse kyllä rokotan pisteitä. Ne tavalliset kapteenit on kyllä ihan hyviä jos niitä osaa käyttää taktisesti. Jos joku taas haluaa käyttää esim. Durburzia tavallisena goblinkapteenina niin se on mielestäni ihan hyväksyttävää.
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

niin ja tuo tuo myös vaihtelevuutta listoihin ja sitten peli ei ole teemallisesti niin älyttömän sidoksissa elokuvaan joka on hyvä... joten hyväksyn tuon toisen vaihtoehdon..... mutta en salli jotain aragornia tai gimliä tai muitakaa kovan luokan heroja käytettävän minaan muuna kuin sinä minä ne on... ja otan aina yhden pisteen jos niin käy... mutta toki hyväksyn esimerkiksi Balinin durinina.... eli poikkeuksiakin on.... ja hyväksyn itse että minulta otetaan pisteitä poist jos käytän heroa erinimellä ja olen valmis siihen riskiin sitä paitsi teema pisteet ratkasevat aika vähän mitään ja niillä ei olisi ikinä kiva voittaa turnausta.
Faradorn

Viesti Kirjoittaja Faradorn »

Kyllä se on mun mielestäni hyväksyttävää joissain edellämainituissa tapauksissa...
Gondorin Marko

Viesti Kirjoittaja Gondorin Marko »

Monesti nuo heikommat nimetyt herot ovat saman hintaisia kuin kapteenit mutta mightia tulee samaan hintaan yksi lisää. Tuo yksi mighti siis tulee siitä että hahmo on jo esim. Kirjan perusteella tuttu tavallista kovempi hero, jota voi olla armeijassa vain yksi kappale. Nimen muuttamisesta joksikin muuksi ei näinollen mielestäni pitäisi olla seurauksena ainoastaan teemapisteiden tippuminen vaan koko pelaajan tiputtaminen pois esim. turnauksesta virheellisen armeijan johdosta. Ei sääntökirjassa anneta mitään lupaa tällaiseen säätämiseen. Skenaariot on sitten ihan erikseen.
gawd kirjoitti:no juu onhan se niinkin että tehot nousee mutta onhan se kiva ettei tartte käyttää niitä mordorin rupu kapteeneja....
Heh, tuollaista pelaamista varten on ihan oma pelinsäkin, Munchkin nimeltään. Jos mordorin kaput muuten tuntuu liian huonoilta, voi attackien ja woundien tilalle laittaa vaikka 30. Sen jälkeen pitäisi pärjätä paljon paremmin.
"The unit attacked on the back do not enjoy the protection of their shield."
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Badruk ´eadsplitta kirjoitti:Itse en hyväksy koska yleensä sillä koitetaan saada tehoa nostettua ja pidettyä teema hyväksyttävänä
Badruk tuossa sanoikin kaiken olennaisen, eli minä suhtautuisin aika karsaasti siihen että vaihdellaan nimiä vain jotta saataisiin kitkutettua vielä yksi mighti lisää armeijaan. LotR on minulle fluffipeli, muut olkoot mitä mieltä tahansa. Jollei vastustajassa ole miestä tai naista pelaamaan ja pärjäämään normaaleiksi kapteeneiksi tarkoitetuilla stateilla, ei hänellä pitäisi myöskään olla sisua alkaa valittaa siitä jos rokotan ylimääräisen mightin hinnan teemapisteistään.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Laitoin ykkösen, mutta sanon pienen poikkeuksen:

Mitään etc. Sauronia Kääpiö Gilmliksi muutoksia en kuitenkaan suvaitse.

(Miksiköhän Warg captainin nimi on Sharku, sehän on örrkikielessä "vanha herra", jolla taas viitataan Sarumaniin, "Sarkkuun."?)
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Eetu5

Viesti Kirjoittaja Eetu5 »

Joissain tapauksissa se on aivan hyväksyttävää nimetä sankari uudelleen, esim. tässä listassa, jossa on käytetty Haldiria kuvaamaan nuorempaa Legolasta, mutta jos kovempia heroja, esim. Aragorn aletaan nimeämään saadakseen fluffillista super Heroa hobitti armeijjaan, niiin se on jo vähän liikaa.
Garoth
Valvoja

Gondorin Marko kirjoitti:Monesti nuo heikommat nimetyt herot ovat saman hintaisia kuin kapteenit mutta mightia tulee samaan hintaan yksi lisää.
Monesti? Eihän niitä ole kuin Lurtz, kaikki muut maksavat ylimääräisesti Mightistaan, vaikkakin hieman liian vähän.
Gondorin Marko kirjoitti:Nimen muuttamisesta joksikin muuksi ei näinollen mielestäni pitäisi olla seurauksena ainoastaan teemapisteiden tippuminen vaan koko pelaajan tiputtaminen pois esim. turnauksesta virheellisen armeijan johdosta.
Mutta toisaalta eihän mikään säännöissä estä ottamasta Sharkua Mordor-armeijaan, se on vain teemakysymys. Jos lista noudattaa sääntöteknisesti turnauksen rajoituksia, ei onglemaa pitäisi tulla.

Lisäksi "counts as" -säännön käyttö on aina ollut hyväksyttävää GW:n peleissä, mukaanlukien turnaukset, vaikka tätä ei missään sääntökirjassa taideta todeta viralliseksi säännöksi. Tämä nimen ja figun vaihtaminen kuuluu minustä tuohon sääntöön. Eli minusta tämä on vain teemakysymys niin kauan kuin armeijat saa vapaasti kasata.

UK GT:ssäkin tätä on kuulemma käytetty, mutta on siitä teemapalautetta tullut.
Phil Kelly says "No!"
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Minusta varsinkin sellainen on sallittua kuten Shagratin käyttö Uglukina jne. Myös sellainen käy jos tekee esimerkiksi ns. toisen tai ensinmäisen ajan haltia armeijan ja käyttää haldiria jonakin sankarina jne. Joku teki muistaakseni tällaisen Gondolin armeijan joskus.
Lalalaa
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Jaa no kaikelle rajansa. Itse suvaitsen tiettyyn pisteeseen asti.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Sisius

Viesti Kirjoittaja Sisius »

Kuten Averren sanoi siihen tiettyyn pisteeseen hyväksyn minäkin.
Elrondin Fight Paremmaksi!

Minut tunnettiin? nimellä SacC.
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Miten jos mulla olisi Mordor Uruk-hai Berserkereitä? Vähän modattuja, selässä vaikka Sauronin punainen silmä, menisikö läpi?
Garoth
Valvoja

Tuosta tulee varmasti jo sanomista. Niitä voisi yrittää käyttää kuvaamaan WD:ssä olleita Dûrghaz-nar Warrioreja, molemmat kun ovat ns. uber-urukkeja. Itse saattaisin päästää homman tuossa tapauksessa läpi, mutta epäilen, että kaikki eivät.
Phil Kelly says "No!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”