tuli pulma, space marines vai necrons?
tuli pulma, space marines vai necrons?
oon lukenut kaakki valinta oppaat etc... mut kun ei löydy ratkaisuu
oon hakannut päätä seinään, kokeillut mietiskelyä väännellyt ja käännellyt asiaa mutta en tiedä kumpi?
molemmat kiinnostaa mutta vasta alkajana ei kannate alottaa 2 armeijaa jos sit ei kiinnostus riitä...
auttakee
oon hakannut päätä seinään, kokeillut mietiskelyä väännellyt ja käännellyt asiaa mutta en tiedä kumpi?
molemmat kiinnostaa mutta vasta alkajana ei kannate alottaa 2 armeijaa jos sit ei kiinnostus riitä...
auttakee
Just a little drop of poison.
- figunarkki
kun lueskelee ni ne on aika tasa puolisia... aboot sama armori mut nekroneil kaikkee kivaa lisänä.. takasin tulot invulnerablet jne... ja ne saa mukaan kivasti 6 auto wound kamaa... mut ainakun ajattelen et ne niin päähän pompahtaa kuva "heroick stand" space marineilla tuhansien mötöjen keskellä pärjäämässä varsin hyvin (ei vastaa ollenkaan todellisuutta) sillä tässä örkit tai mikävaan melkeen repisi space marinit kappaleiksi... nekronit näyttää hyvältä jne... mutta toinen pulma on et asun kemissä ja täällä vain 4 pelaajaa... + pari pikku näperteliää... pakettejen tilaaminen ei tuota vaikeuksia valinta kyllä
nekroneilla pelaa harva mutta onko ne vaikeempia pelata? stradegy rating 3 mitä se nyt meinaakaan... spacereista en ees sitä muista. space marineilla paljon vaihtoehtoja troopeiksi ja muiksi mutta nekroneilla väri paletti on melko vapaa... molemmissa niin paljon hyvää ja pahaa
nekroneilla pelaa harva mutta onko ne vaikeempia pelata? stradegy rating 3 mitä se nyt meinaakaan... spacereista en ees sitä muista. space marineilla paljon vaihtoehtoja troopeiksi ja muiksi mutta nekroneilla väri paletti on melko vapaa... molemmissa niin paljon hyvää ja pahaa
Just a little drop of poison.
Itse pelasin necroneilla ja tympäännyin todella nopeasti siihen että armeijassa on niin vähän vaihtoehtoja. Ei voi ostaa esim. sinkoa perusryhmään ja komentajalla on melkein aina samat kamat. Figut ovat toisaalta necroneilla hienommat, mutta se ei paljoa auta jos rupeaa muuten pelaaminen potuttamaan kun toistuu sama kaava joka pelissä.
Eli mielestäni ota marine niin et tule pettymään.
Eli mielestäni ota marine niin et tule pettymään.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
Re: tuli pulma, space marines vai necrons?
Itse pelaan Necroneilla ja voin suositella niitä vasta-alkajalle (olivat 40K:sta eka armeijani), mutta varoituksena sanottakoon, että pidemmän päälle niiden kanssa voi käydä pelaaminen tylsemmäksi kuin mariineilla. Tarkoitan, että mariineilla on ehkä HELPOMPI tehdä uudentyylisiä listoja kun haluaa puhaltaa vanhaan armeijaan lisähenkeä.
Lisäksi olen kuullut valitusta, että Necroneista on vaikea saada maalattua riittävän erilaisia tai, että värinkäyttö on Necroneita maalatessa hieman hankalaa. En ole itse samaa mieltä.
- Dru Perim
Lisäksi olen kuullut valitusta, että Necroneista on vaikea saada maalattua riittävän erilaisia tai, että värinkäyttö on Necroneita maalatessa hieman hankalaa. En ole itse samaa mieltä.
- Dru Perim
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
-
Marneus calgar
Oletko aloittelija?
Mariinit ovat monipuolinen ja hyvin taipuisa armeija joten ne ovat hyvin aloittaja ystävällisiä kun pääsee kokeilemaan monia eri taktiikoita jne. Mariineihin tosin kyllästyy nopeasti.
Nekronit taasen ovat kiinnostava armeija jonka suurin miinus on mielestäni lähes identtisiä. Monolith tosin jyrää.
Itse suosittelen nekroneita mariinipelaajien valitettavan määrän vuoksi.
Mariinit ovat monipuolinen ja hyvin taipuisa armeija joten ne ovat hyvin aloittaja ystävällisiä kun pääsee kokeilemaan monia eri taktiikoita jne. Mariineihin tosin kyllästyy nopeasti.
Nekronit taasen ovat kiinnostava armeija jonka suurin miinus on mielestäni lähes identtisiä. Monolith tosin jyrää.
Itse suosittelen nekroneita mariinipelaajien valitettavan määrän vuoksi.
Nekronit ovat pitemmän päälle tylsiä, se on fakta. Aiemmin jo sanottiinkin syy, vaihtoehtoja on vain niin vähän.
Mariinien aloittamista karsastetaan, koska mariinipelaajia on jo niin paljon. No mikäs siinä on niin pahaa? Tietenkin: wanhat weteraanit ovat kohdanneet mariineja vähän liikaa ja kaipaavat vaihtelua. Älä sinä kuuntele sellaista, teet armeijan itseäsi varten! Mariineista saa erittäin mielenkiintoisen ja monipuolisen armeijan, nekroneista ei. Figujen näyttävyys on makuasia, mutta siinäkin mariineihin saa vähemmälllä vaivalla enemmän mielenkiintoisuutta ja monipuolisuutta.
Mariinien aloittamista karsastetaan, koska mariinipelaajia on jo niin paljon. No mikäs siinä on niin pahaa? Tietenkin: wanhat weteraanit ovat kohdanneet mariineja vähän liikaa ja kaipaavat vaihtelua. Älä sinä kuuntele sellaista, teet armeijan itseäsi varten! Mariineista saa erittäin mielenkiintoisen ja monipuolisen armeijan, nekroneista ei. Figujen näyttävyys on makuasia, mutta siinäkin mariineihin saa vähemmälllä vaivalla enemmän mielenkiintoisuutta ja monipuolisuutta.
- makkarafolio
Se, lukeeko mariinien suuren pelaajamäärän huonoksi asiaksi on näkemyskysymys. Toisaalta sehän on hyvä juttu. Materiaalia, kuten raportteja, fluffia ja listoja yms. löytyy paljon netistä, sekä figuja on paaaljon helpompi ostaa käytettyinä esim. omv palstalla. Mutta jos taas haluaa erottua massasta ihan vain massastaerottumisen vuoksi ilman muuta syytä, siitä vaan. Toisaalta itse valitsisin mieluummin necronit, jos saisin vastustajani valita. Tästä emme pääse mihinkään.
Ei ole oikeasti kovin tärkeää, minkä valitset. Jos harrastuksesi tulee jatkumaan, tulet varmasti tutustumaan muihin armeijoihin. Toisaalta mariinit olisivat hyvä, turvallinen ja halpa alku harrastukselle, mutta toisaalta necronit ovat puolet eksoottisempia. Minä aloittaessani mietin, chaos vai eldar. Väänsin 500 pisteen armeijat eldareita ja chaosta baseille teipatuille paperilapuille. Kun pelasin eldareilla, tiesin heti, että nämä. Joten törkeästi proxyttämään vaan.
Jos et osaa päättää vieläkään, heitä noppaa. [Eikai joku vielä luule, että nopalla on jotain tekemistä onnen kanssa..]
Ei ole oikeasti kovin tärkeää, minkä valitset. Jos harrastuksesi tulee jatkumaan, tulet varmasti tutustumaan muihin armeijoihin. Toisaalta mariinit olisivat hyvä, turvallinen ja halpa alku harrastukselle, mutta toisaalta necronit ovat puolet eksoottisempia. Minä aloittaessani mietin, chaos vai eldar. Väänsin 500 pisteen armeijat eldareita ja chaosta baseille teipatuille paperilapuille. Kun pelasin eldareilla, tiesin heti, että nämä. Joten törkeästi proxyttämään vaan.
Jos et osaa päättää vieläkään, heitä noppaa. [Eikai joku vielä luule, että nopalla on jotain tekemistä onnen kanssa..]
Naapuri auttaa:
Heitä noppaa. Jos tulos ei miellytä, osta se toinen.
Koettu ja hyväksi havaittu keino mihin tahansa.
Mutta asiaan: Täällä Necron-pelaajat puolustavat mieliarmeijaansa. Tunnen porukat, he tietävät mistä puhuvat.
Heitä noppaa. Jos tulos ei miellytä, osta se toinen.
Mutta asiaan: Täällä Necron-pelaajat puolustavat mieliarmeijaansa. Tunnen porukat, he tietävät mistä puhuvat.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Minäkin liittyisin necronneiden puolestapuhujiin. Alotin tässä syksyllä eldarit, mutta necronit olivat kakkosvaihtoehto. Ainakin minusta ovat marineita tyylikkäämpiä, ja lukumäärältään vahäisemmät yksiköt eroavat kuitenkiin toisistaan huomattavasti enemmän kuin mariinien. KAikilla näillä nyt kuitenkin on käytännössä samat statit. Tosin uusi codexi paransi tätä huomattavsati, mutta kääntyisin silti necronien puoleen.
To be Ulverized...
-
Kaamos pelle
Millä tuhoat lordin kun se käppäilee keskelä warruporukkaa kuiteknaan siihen liittymättömänä? Necron Lord kestää melkoisesti kuritusta ja lyö lähiksessä aika lujaa.
Ota necronit, mariineita on jo liikaakin.
Ota necronit, mariineita on jo liikaakin.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
- The Captain
- Valvoja