Miten aloittaa 40k? (Orks)

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Jugenactus

Miten aloittaa 40k? (Orks)

Viesti Kirjoittaja Jugenactus »

Eli olisin kiinnostunut 40k:sta ja etenkin örkeistä. Olen noita Örkki-topicceja lueskellut.

Mutta miten kannattaa aloittaa? Kannattaisiko ostaa Battle of Macragge pienen sääntökirjan takia. Ainoa vaan että mariinit ja 'nidit eivät oikein kiinnosta. Vai olisiko Codex oikea valinta? En vain osaa 40k-sääntöjä niin pitäisikö ennen codeksia opiskella ne.
Varmaan tajuatte mitä tarkoitan. Eli hyviä neuvoja kaivataan! ;)

Ja lukkoon vaan jos tämä on jotenkin kielletty aihe. En tarkoittanut että tekisin sellaisen ihan Mitä oSTan SeURaAVAKsiii?!-topicin.
Höpönlöpöä, hevonkukkua. Kuka niin väittää?
shiwan8

Viesti Kirjoittaja shiwan8 »

Osta se MC-boksi koska säännöt on samat ja saat ylimääräistä sälää samaan rahaan mukaan... Codex, 2 trooppia ja HQ.

Noilla pääsee alkuun. Mieti sitten tarkemmin...
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
Jugenactus

Viesti Kirjoittaja Jugenactus »

Eli 2 trooppia=? Kaksi boksia boysseja?
Eikö HQ ole siis johtaja niinkuin esim Warboss?
Höpönlöpöä, hevonkukkua. Kuka niin väittää?
shiwan8

Viesti Kirjoittaja shiwan8 »

Jotakuinkin noin...
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Orkkien ensimmäinen HQ on pakko olla Warboss. Perus troopit kannattaa hankkia Stikbommers paketista. Saat samat boyzit hieman halvemmalla ja lisäksi hienoja metallisia kranaatteja mukaan. Sotusta löytyy monta topikkia joissa pohditaan orkkiarmeijan rakennetta, joten lukemalla niitä saat atrpeeksi tietoa siitä mitä kannattaa hankkia ja mikä armeija on juuri SINUN näköisesi.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
elfmaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elfmaster »

ihan eka ostos voisi olla se codex ja pari lootaa noita boysseja.
sen jälkeen kun kylästyy maalaamaan kokoamaan niitä boyseja avaa sen codexin kauniiseen käteen ja rupee tutkimaan sitä ( kun itse aloitin niin kyllä se codex selvensi asioita todella paljon)
sitten mietitään kiva armeija ja siitä sitten figuja ostamaan

ja jos olet aloittamassa vasta figuiluin niin ei kannata heti lannistua (esim:maalaamiseen) alku on aina vaikea
Salonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Salonen »

daider kirjoitti:Perus troopit kannattaa hankkia Stikbommers paketista. Saat samat boyzit hieman halvemmalla ja lisäksi hienoja metallisia kranaatteja mukaan.
?! Mistä tämä kumma väite että niitä saisi halvemalla, maksat neljän örkin verran noista Stikkbommeista, eli paketissa tulee 12 örkkiä ja normi örkki pakkauksessa 16. Ja ne maksavat saman verran.

Ja sitten itse asiaan, eli sinun ei heti kannata rynnätä kauppaan ja ostaa paria lootaa örkkejä ja Warbossia. Vaan kannattaa ostaa codeksi ja lueskalla sitä ihan rauhassa ja lueskella sotun juttuja hieman yleisesti kaikista armeijoista vähän. Tämä sen takia, ettet joudu sitten katuma päälle kun olet ostanut jo figuja lähemmäs sadalla eurolla ja myyniitä hirveällä tappiolla.

Suosittelen siis lueskelemaan ja tutustumaan eri vaihtoehtoihin, ettei tule katumus sitten, kun alkaa armiejassa olla nappuloita jo jonkin verran. Voin sanoa alle kirjoittaneen osalta, että olen kokeillu ensin mariineita (ne eivät sopineet), sitten örkkejä (tuntuivat liika heikoilta), sitten Daemonhunttereita (liian huonoja), IG, mariineita uudestaan ja vasta monen turhan oston jälkeen tuli armeijasta örkit. Rahaa paloi aika paljon turhaan, vaivaa nähtiin paljon ja aikaa kului lähemmäs kolme vuotta ennen kuin armeija hahmottui.

Joten onnea armeijan kanssa!

T: Salonen
http://comitatus-miniturae.org/index.php
- "Noi Furyt on ihan mielesairaita" Amazing Slug
beari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beari »

Jos vain mahdollista, niin kannattaa käydä itse peliliikkeessä pyytämässä pelidemoa. Käsittääkseni esimerkiksi ainakin Helsingissä moinen on mahdollista. Siinä saa ainakin heti vähän tuntumaa siitä, mitä on edessä.

Itse aloitin myös marineilla, joista siirryin hetken päästä IG:n kun asennetta niissä betonibunkkeriin pukeutuvissa papeissa ei minun makuuni vaan ollut (3+ savessa ei vaan ole mitään meininkiä). IG:n kanssa pelaan edelleen mutta örkit ovat valloittaneet myös allekirjoittaneen. Lukemattomat mahdollisuudet konvertoida vaikka mitä ja se örkkien asenne vaan vei mennessään...

Jos joku kavereistasi pelaa W40K:ta, niin osta örkkicodexi ja lainaa kaveriltasi figuja ja sovitte mikä esittää mitäkin (proxy), niin tiedät millaista örkeillä on pelata. Tämä modelien "kokeilu proxyaminen" on viisasta, eipähän osta sikaa säkissä. Toisaalta voit tosiaan tehdä myös niinkuin minä ja ostat kaikkia figuja ja tuhlaat ihan liikaa rahaa sekä aikaa. Tosin eipä ole vielä kaduttanut. >;]
--
Aikainen karhu marjastajan nappaa
daider
Viesti:

Geido kirjoitti: ?! Mistä tämä kumma väite että niitä saisi halvemalla, maksat neljän örkin verran noista Stikkbommeista, eli paketissa tulee 12 örkkiä ja normi örkki pakkauksessa 16. Ja ne maksavat saman verran.
perusloota: 16 orkkia, 27.50 euroa = 1.71875 euroa per orkki
stikbommbers: 12 orkkia, 20.0 euroa = 1.6666666666666666..... euroa per orkki

eli säästä on noin 4 senttiä per orkki, mutta stikbomberssien mukana tulevat ne ihanan metalliosat.
Dimensus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dimensus »

tuleeko stikkbommersien mukana sitten muka shoota vaihtoehto ja sekä slugga että choppa?
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.

"paikkakunta: Kempele"

-Omenapoika
daider
Viesti:

http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=10

kuten huomaatte, sama sprue siinä tulee mukana :-)
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Tanen

Viesti Kirjoittaja Tanen »

kyll', boyssit on sama sprue kokonaisuus kuin stikk bomereissa. eli saat niistä joko shootia, tai slugga poyssejä, sekä tietenkin stikk bomersseja, joita et saa boys boxista
Dimensus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dimensus »

grate, kauppaan
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.

"paikkakunta: Kempele"

-Omenapoika
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Suosittelen Battlea, sillä se maksaa saman verran kuin sääntökirja ja siinä tulevat mukana muoviläpyskät (joita viisaat miehet ja naiset kutsuvat templateiksi) sekä tyylikäs, pakkolaskun tehnyt sukkula. Plus se säätökirja, johon kannattaa laittaa kontaktimuovit heti päälle, kannet ovat nimittäin vain liukasta paperia. Melkein kaiken suuremmassa kirjassa olevan löytää netistä.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Ja tosiaan siinä battle for maggaragessa, että jos et muuta keksi tyrkyille ja maroille niin mikää ei ole mukavampaa kun tuoda peliin örkki vehicle jonka kylkeen on laitettu extra armourit mariinien raadoista ;)
Attila

Ei oikein toimi, sillä ne marsut ovat niitä figuja joita varten ilmaus "yhden asennon ihmeet" keksittiin. Mutta pitääpä silti katsoa jos saisi tuleviin Kaamostankkeihini niistä nokkakoristeet...
figunarkki

Attila kirjoitti:Ei oikein toimi, sillä ne marsut ovat niitä figuja joita varten ilmaus "yhden asennon ihmeet" keksittiin. Mutta pitääpä silti katsoa jos saisi tuleviin Kaamostankkeihini niistä nokkakoristeet...
Höpölöpö. Jos asento vaikaa nii jalat/kädet/pää poikki veitsi, liimaa, ja mahdollisesti pienenpieni nöttönen Green stuffia niin saat mille vaan minkä tahansa asennon.
Attila

Aivan totta. Sattuisiko olemaan vinkkiä liimanpoistoon? Pitäisi saada ne jalustat irti...
figunarkki

Attila kirjoitti:Aivan totta. Sattuisiko olemaan vinkkiä liimanpoistoon? Pitäisi saada ne jalustat irti...
Itse revin ne vain kylmästi irti. Ja mahdollisesti veitsellä raaputan hieman jämiä jos on tarvetta.
Mutta jos on oikein isoa pintaalaa lujasti liimattuna niin avitan hieman tunkemalla veitseä jalkapohjaa myöten.
Attila

Kiitoksia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”