"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

antakaa vinkkiä miten ja millä eldarit voittavat s-marinet

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
kalle1

antakaa vinkkiä miten ja millä eldarit voittavat s-marinet

Viesti Kirjoittaja kalle1 »

jepulis-joo...Laitoin tän palstan koska mua kiinnostaa miten ja millä voi lahdata spacemarineita helposti (siis eldareilla ja niitten joukoilla)?Laittakka nyt sitä viestiä.

kiitos jo etu kätten (taas kerran)
shiwan8

Viesti Kirjoittaja shiwan8 »

Star cannon....niin ja joku muu ISO mörssäri, muuta et tarvitse.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Kokeile Falconia Star Cannonilla.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Aavistelisin, (en tiedä, Attila ownz no Eldar 'Dex) että tyttelit (eli siis Bansheet) ovat power weaponeineen ja eldareiden iniativeineen aika ikäviä. Huono noppaonni saattaa johtaa kyllä aika suuriin tappioihin jos/kun marsut lyövät takaisin. Eli siis ei assaulttimarsuja vastaan.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Dimensus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dimensus »

ulthwen armeija, ja tuhannen pisteen farseer/warlock ryhmä, ehkä vähän pienempi.. Pari swooping hawkiryhmää mättämään, paljon starcannoneita ja muita ap aseita, kaikkea tulivoimaa. Sitten kaiken tämän eteen 30 guardiania joille se ihme(en muista nimeä) olisko ollut joku warlockin tapainen antamaan 4+ saven.
oikea ohje: tee mielesi mukaan. se on hauskaa ja opettaa paljon enemmän kuin yksikään ohje täällä.
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.

"paikkakunta: Kempele"

-Omenapoika
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Dimensus kirjoitti:oikea ohje: tee mielesi mukaan. se on hauskaa ja opettaa paljon enemmän kuin yksikään ohje täällä.
Tosin, jos käyttää rahaa yksikköön joka ei sitten toimikaan, voi ottaa ehkä hieman kupoliin. Mutta totta, ei kannata seurata näitä ihan orjallisesti.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Mutta kyllä tulee muitakin vastaan kun marsuja eli minkään yksikön ostaminen ei ole turhaa.
Dimensus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dimensus »

ja tietysti on olemassa tämä ah, niin ihana proksittaminen! eli mäne ja osta viiskyt beissiä ja pelaa jotain kaveriasi vastaan, testaa yksiköt. Hyväksi koettu.
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.

"paikkakunta: Kempele"

-Omenapoika
flinkkuman

Viesti Kirjoittaja flinkkuman »

Minä olen kysynyt samaa jokin aika sitten. En kuunnellut vinkkejä kirjaimellisesti vaan koitin uusia asioita: uusia sguadeja siis sellaisia mitä en ole ennen käyttänyt, armeija teemaa siis näitä Alaitoc, Saim-Hann, Ulthwe, Biel-Tan, Iyanden ja niiden erikois joukkoja. Pääasiahan mielestäni on silti että vaikka muut antavat hyviä neuvoja niin armeijan pitää olla silti se sinun OMA:si kokeile uutta älä käytä samaa (se johtaa loppuen lopuksi kaverin marinaan ja omaan kyllästymiseesi). Hyväksi koettuja yksiköitä itseni kohdalla marineita vastaan ovat Howling Bansheet ja perus guardianit, tämän lisäksi Alaitoc jyrää Ranger Distruption Tablen kanssa (lukee kirjassa Craftworld eldar eli ei perus codexissa)
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Wraithlord Starcannonilla on tosi ilkeä Space Marineita vastaan. Ja lähitaistelussa Wraithlord on peto, tavalliset mariinit eivät voi edes haavoittaa sitä...
kalle1

Viesti Kirjoittaja kalle1 »

onko mitään muita neuvoja?
snuff105
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuff105 »

Itse olen pelannut on muutaman vuoden eldareilla ja en ole koskaa, siis ihan oikein KOSKAAN hävinnyt marine armeijalle. (Alaitoc craftworld).

Itse ole aikas paljon käyttänyt erilaisia kokoonpanoja, mutta käytetyin lienee tämä:

farseer (poweria pirusti, singing spear, kulkee wraihtguardien kanssa ja takana suopjaa vielä wraithlord starcannonilla)

falcon ja fireprism (prismiin ainakin crystal targeting matrix, ja sillä tekee hit & run hyökkäysiä suojan takaa) falconiin pulse laser ja vaikka starcannon sillä pitää marinet loitolla ja voi hyvin suojata muita joukkoja.

Aaltokäärmeeseen voi laittaa vaikka basheet poppoon ja käyttää sitä keihäänkärkenä kun jossain sivustalla ilmenee puolustuksen heikkenemistä..

2-3 Vyperiä ja kaikkiin starcannonia tai brightlancea, saa painaa pitkin pöytää ja ampua kaukaa, kannattaa kuitenkin tupuutella näiden käyttöä, sen verran hintavia kuitenkin ovat. Pysyy kaukana ja ampuu mutta kannattaa aina liikkua. (jetbiket on ihan ok, mutta ei tee lämää kuitenkaa niin hyvin marineita vastaa, turhia piste röhmuja)

trooppina olen käyttänyt ihan 2 x 10 guardinh ryhmää, toiseen voi laittaa viel vaikka warlockin ja minkä taian vaan haluaa. molemmat guardi ryhmät puolustaa tai suojelee omia rangeraita tai pathfindereitä lähikseltä. Suojassa on pakko olla, avoimella tulee ruumiita kasapäin.

Paljon rangereita ja sitte tärkein se pathfinder poppoo, sillä niittää marineita kuin kauraa ja terminaattoritkin tippuu.

Taktiikkana kannattaa siis pitää sellaista, että hakee suojan ja jää sen taakse ampumaan, ja odottelee mihin suuntaa tasitelua menee ja pitää reservejä piilossa pari vuoroa, fireprism ison suojan taa ja matrix:lla ammuskelee ja painuu piiloon, falconi voi liikutella taas missä sitä tarvitaan, mutta paras on aina kuitenkin ampua joka vuorolla, sen verran hyvä aseistus, liian lähellä tai liian suojattomaan paikkaan missä ei ole omia suojaavia joukkoja falconi ei kannata laittaa kun sillo falconi tipahtaa yleensä kun ei ole niitä maailman kestävimpiä kotteroita.

fast attackkia, eli vypereitä liikuttelee ja ampuu sekä pysyy kaukana. paras ja toimivin taktiikka.

Anteeksi huono kirjoitusasu, kiiireestä kantapäähän, eli kasaamaan uutta chaos poppoota :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”