"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40.000 beastmänejä

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Tahma

40.000 beastmänejä

Viesti Kirjoittaja Tahma »

Olin kehittelemässä pientä porukkaa kyseisestä ideasta, kunnes päähäni tuli seuraava kusymys: Mistä sopivia nelkyttonnisia aseita ja pukuja?

Nyt kysynkin teidän mielipidettä. Millä nelkyttonnisella armeijjalla olisi beastmaneille sopivia aseita ja suojia/haarniskoita/pukuja?
Tampereella Asustava, Huonosti sopeutuva, mutta Mukava Alkueliö (kai). Ja lisäksi ent. "Ulthamar"
Houndi

Viesti Kirjoittaja Houndi »

No tuota, ehkä housut catachaneilta, aseita ja suojia varmaan örkeiltä.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Mitenkäs beasty boyzeille saa housut? Mutta Catachanilaisten paidat kyllä sopinevat. Ja aseet ehdottomasti joko örkeiltä tai catachaneilta. Ja säännöt tietty LatD.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

housut voi virittää vaikka gs:stä tai niistä catachanien housuista ja beastien torsoista....
big or small,we loot it all.hmph..
Baurus

Viesti Kirjoittaja Baurus »

Attila kirjoitti:Ja säännöt tietty LatD.
Eikos sääntöinä voisi käyttää noita uusia Abhuman-doktriineja?
(WD 303)
megszentségtelenithetetlenségeskedéseitekért
- tekojenne vuoksi, joita ei voi halventaa
Attila

Miksikäs ei. Mutta sorkat ja pässinpäät tuskin sopivat Keisarin (olkoon Hän ikuisesti ylistetty, jne.) uskollisiin joukkoihin. Ja ne sorkat ja pässinpääthän ovat puolet siitä miksi beastyillä pelataan, eikö?

Mutta tuolla housukommentilla tarkoitin juuri sitä, että beastyillä on aika helposti tunnistettava jalan rakenne, johon eivät oikein normaalit lahkeet sovi.
Tahma

Siis tiedoksi tässä vaiheessa, että en ole VÄLTTÄMÄTTÄ pelaamassa kyseisillä figuilla ja torsot mielellään pitäisin ihan beastmänejen omina. Mutta sekään ei ole välttämätöntä, jos vaihtoehdot käyvät vähiin. Sillä pitäähän porukassa vaihtelua olla.
Tampereella Asustava, Huonosti sopeutuva, mutta Mukava Alkueliö (kai). Ja lisäksi ent. "Ulthamar"
Baurus

Viesti Kirjoittaja Baurus »

Attila kirjoitti:Miksikäs ei. Mutta sorkat ja pässinpäät tuskin sopivat Keisarin (olkoon Hän ikuisesti ylistetty, jne.) uskollisiin joukkoihin. Ja ne sorkat ja pässinpääthän ovat puolet siitä miksi beastyillä pelataan, eikö?
Tottahan tuokin, mutta entä jos nämä hemmot olisivat hitusen vähemmän uskollisia keisarille?
megszentségtelenithetetlenségeskedéseitekért
- tekojenne vuoksi, joita ei voi halventaa
Attila

Mikä ettei... <silmät kiiluvat>
GreenOwl2

Viesti Kirjoittaja GreenOwl2 »

Beast mäneille voisi käyttää seuraavia armoureita (Flak (6+ save), Mesh (5+ save), ja carapace (4+ save)) nämä armourit niillä on ainakin Kakkos edikan kaaos codexsissa
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Baurus kirjoitti:
Attila kirjoitti:Miksikäs ei. Mutta sorkat ja pässinpäät tuskin sopivat Keisarin (olkoon Hän ikuisesti ylistetty, jne.) uskollisiin joukkoihin. Ja ne sorkat ja pässinpääthän ovat puolet siitä miksi beastyillä pelataan, eikö?
Tottahan tuokin, mutta entä jos nämä hemmot olisivat hitusen vähemmän uskollisia keisarille?
Vielä RT aikaan IG:lle sai ihan virallisilta listoilta ostettua Beastman yksiköitä tappelemaan muiden kaartilaisten rinnalla.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Attila

RT-aikaan käsittäkseni sai myös jetbikejä mariineille ja boltereita Eldareille. ;)
Viimeksi muokannut Attila, La 19.03.2005 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Sai toki. Eivät olleet listat yhtään niin rajoittuneita kuin nykyään ja armeijoista sai kasattua todella monipuolisia.
Toki väärinkäytönkin mahdollisuuksia oli enemmän, mutta kyllä epätasapainoisia ja rikkinäisi listoja on nykyäänkin ihan yhtä lailla.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Beastmanien kaltaisten mutanttien uskollisuudesta voidaan olla montaa mieltä mutta ainakin rangaistuslegioonaan / tykinruuaksi luulisivat kelpaavan, vähän samaan tapaan kuin jumalanpilkkaajista pyöräytetään arcoflagellantteja ja psykereistä penitenttejä. Kierrätys on päivän sana. :-P Doktriineiksi Abhumans, Conscripts ja Homo Sapiens Variatus.
Tahma

Attila kirjoitti:Mitenkäs beasty boyzeille saa housut? Mutta Catachanilaisten paidat kyllä sopinevat. Ja aseet ehdottomasti joko örkeiltä tai catachaneilta. Ja säännöt tietty LatD.
Kävin katsomassa niitä catachaneja ja en oikein pitänyt. muuten ihan ok, mutta aseet olivat liian isoja. Itse (vaikka kaikki ovatkin catachaneja ja örkkejä ehdotelleet) taidan päätyä Cadianien shok troopereihin. Vai olisiko kellään mitään vielä parempaa ehdotusta?
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Hmm..en tiedä miten kokenut konvertoija olet, mutta jonkinverran säätämään joutuisit joka tapauksessa. Ensinnäkin, jos ajattelit käyttää petomisejen torsoja, niin joudut sahailemaan, sillä petomiehillä jalat ja torso on samaa palaa. Toiseksi, petomiehistä gorit (eli ne mitä tulee poksissa enemmän) ovat ruumiinrakenteeltaan kookkaampia kuin Cadianit, eli gorin torso todennäköisesti näyttäisi hölmöltä cadianilla. Ungorit ovat sentään about samankokoisia kuin cadianit, itseasiassa muutamia cadian/ungor -konversiota on näkynytkin silloin tällöin (siinä missä gorien osia näkee korkeintaan space marinella). Kolmanneksi, jos ajattelit käyttä nimenomaan IG jalkoja ja petomieheltä leikattua torsoa, catachanin jalat on varmasti helpoin vaihtoehto. Cadianien jalkaosissa on nimittäin yläosassa takinhelmaa, mikä pitäisi luonnollisesti poistaa jos kerran torso on paljas.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Tahma

Kiitos jullevi. Kommenttisi käänsi pääni täydellisesti takaisin Catachaneihin. En ole mikään HIRVEÄN hyvä convertoimaan, Joten esim gs-housu-idea jää todennäköisesti käyttämättä.
Kiitos vielä kerran kaikille.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Ulthamar kirjoitti: Kävin katsomassa niitä catachaneja ja en oikein pitänyt. muuten ihan ok, mutta aseet olivat liian isoja. Itse (vaikka kaikki ovatkin catachaneja ja örkkejä ehdotelleet) taidan päätyä Cadianien shok troopereihin. Vai olisiko kellään mitään vielä parempaa ehdotusta?
Catachanin ja Cadianin lasgunit ovat kyllä hyvin lähelle saman kokoisia, vain hieman eri näköisiä.

Lihaksikkaat catachanit sopivat paremmin yhteen lihaksikkaiden petojen kanssa. Ongelmaksi tulee jäämään vain se, mitä teet kahdellatoista Gorilla. (Petoherd boxissa on 8 ungoria ja 12 Goria.) Gorit ovat huomattavasti perus ihmistä suurempia. Jos ne virittäisi täyteen cyberiä, niistä voisi kyllä tulla ihan kelvollisia vaikka mutanteiksi tai jopa ogryneiksi isolla basella. (Ovat huomattavasti ogrea pienempiä, mutta ainakin itse kyllä hyväksyisin ne sellaisena, kunhan konvertoisi niistä tarpeeksi kovan näköisiä.)

Catachanit toiminevat myös sellaisenaan, mutta ungorin päillä, joten ihan kivasti pitäisi saada ne hyödynnettyä. Lisäksi maininnan arvoista on, että ungoreille ei petoboxissa tule yhtään ylimääräistä kättä, joten varmasti joudut catachan käsiä käyttämään.
Tahma

Anteeksi tähän väliin tyhmä kysymys, mutta mitä eroa on goreilla ja ungoreilla?
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

ungorit ovat pienempiä, usein sarvettomia, beastmaneja.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”