Gw:n spraypurkit 'kusevat'? Vaihtoehto: Maston-sprayt
Gw:n spraypurkit 'kusevat'? Vaihtoehto: Maston-sprayt
Muutkin huomanneet samaa? Monta kertaa itse kun sprayaan ukkoja niin hetken päästä sormet mustassa sprayssa :evil: (ja varsinkin jos on hiukan viileä ilma niin ei varmana kuivu piakkoin.). Siksi ehdotankin hankkimaan Mastonin mustaa sprayta! Se on ihan samanveroista kuin GW:n mutta se sumutinosa on tehty paremmin. Joku muukin kehui täällä Mastonin spraya... :?:
JA vielä se on halvempaa; 5,40e/purkki! Gw:n törkyspray (mikä on kyllä toisaalta parempaa) maksaa karseat 10e...
JA vielä se on halvempaa; 5,40e/purkki! Gw:n törkyspray (mikä on kyllä toisaalta parempaa) maksaa karseat 10e...
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Maston on kyllä joiltakin osin parempaakin kuin GWn spray, itse asiassa GWn sprayssa on vain yksi parempi puoli. GWn spray peittää vain hitusen vähemmän yksityiskohtia. Mutta niitä mastonin hyviä puolia: halpa, pysyy paremmin kiinni figussa jne...
Täällä maksaa 3.50 purkki, joten hintaero on melkoinen, ja se purkki tuntuu riittoisammaltakin...
Täällä maksaa 3.50 purkki, joten hintaero on melkoinen, ja se purkki tuntuu riittoisammaltakin...
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
MITÄH!? VOI *tähän väliiin kirosana*! Ostin Tampereen Harraste-liikkeestä samaisen purkin ja se makso tasan 5,40... 8OWeekender kirjoitti:Mitä ihmettä? Täällä Mastonin se semmonen (tekeekö edes ku yhtä kokoa) purkki maksaa 3,29e!
Ja se ON hyvää! (Pikkusen karvas maku mut siihen tottuu..)
alan sekoamaan :twisted:
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Tuota, tuota.. Eihän kukaan ole sulattanut figujaan tuolla Mastonin spraylla?
En ole figuihin sitä uskaltanut koskaan koittaa, koska pelkään että se tekee muovifigujen pinnasta epätasasen eli silleen "sulattaa" sitä muovia. Kerran kävi näin GW:n sprayn kanssa kun maalasin liian läheltä.. Eli käykö Mastonin spraylla näin herkemmin kuin GW:n spraylla?
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Hankala sanoa suoraan kun en oo Kitadelia kokeillu, mutta juuri maalasin kivan peittävän mustan mun warbossin päälle (siis muovinen), pinta ei kärsinyt yhtään ja pinta oli ihan just niinku passeli.eetsa kirjoitti:Eli käykö Mastonin spraylla näin herkemmin kuin GW:n spraylla?
Ite kyl teen niin että vedän semmosen pikkustavailla peittävän kerroksen kaikkiin, ja sitten pensselillä ohut chaos black päälle. Se on helppoo ku sen ei tartte peittää niin hyvin sen mustan ku valkosen muovin päälle maalais, ja muutenki tarttuu maali paljo paremmin siihen pintaan ku se on matta eikä muovi.
Suosittelen tuota Mastonia, on meinaan hintaansa nähden loistava tuote!

Ei nuo Mastonin sprayt kyllä minunkaan figuja ole ikinä järsinyt, ja muovisia figuja tullut pohjamaalattua kuitenki 100+. Ei oo ykskään mennyt pilalle, osaa joita vähän liian läheltä maalannut on tullu semmone vähä "karheempi" pinta, ihan kun jotain 600:sta hiekkapaperia. Tai jotai sellasta 
Mut mun meilestä hinta/laatu suhde on kymmeniä kertoja parempi ku Citadelillä.
Mut mun meilestä hinta/laatu suhde on kymmeniä kertoja parempi ku Citadelillä.
"Kill-kill!"
-Joona 'Yona' Meltoranta
-Joona 'Yona' Meltoranta
Niin, täällä kun nyt puhutaan näistä spray-maaleista, niin voisin antaa pienen vinkin niiden käyttöön. Satuin lukemaan joltain toiselta foorumilta (oisko ollu B&C) aika tarkan ohjeen tohon. Eli tarkotus olisi maalata silleen, että vetäsee mahdollisimman paljon kerralla, eikä semmosia pikkusuihkuja monta kertaa. Sitä perusteltiin sillä, että jos suihkuttelee paljon, niin sitä sulattavaa mönjää (ponneaine tai vastaava muu) tulee ulos paljon enemmän ja aiheuttaa kupruilun. Etäisyydellä ei muistaakseni ollu muuta merkitystä kuin tietenkin se, että sitä ei tuu liian paksua kerrosta. Semmonen 20-30 cm taitaa olla se paras.
Ja kosteassa ilmassa (60%+) ei tosiaankaan kannata maalata. Se sekottaa sitä maalia jostain syystä eikä pinnasta tule todellakaan hyvä. Huomasin ton tänä kesänä kun maalailin Rhinoja ja rupes joissain kohdissa se maali muuttumaan valkoseks möhnäks! Siinä mielessä talvi on aika hyvä aika maalata, kun on kuivaa. Eikä kylmyyskään haittaa kun on lämmitetty autotalli.
Ja kosteassa ilmassa (60%+) ei tosiaankaan kannata maalata. Se sekottaa sitä maalia jostain syystä eikä pinnasta tule todellakaan hyvä. Huomasin ton tänä kesänä kun maalailin Rhinoja ja rupes joissain kohdissa se maali muuttumaan valkoseks möhnäks! Siinä mielessä talvi on aika hyvä aika maalata, kun on kuivaa. Eikä kylmyyskään haittaa kun on lämmitetty autotalli.
En pidä Maston sprayta juuri minään. Olen maalannu jotain RC-veneitä jne mastonilla, eikä se sillon paljoa innostanut. Olen enemmän kuin tyytyväinen GWn spraymaaleihin. Muistakaa ravistelle niitä purkkeja, sillä se väh. 2 min ei ole kusetusta. Älkää ikinä pysäyttäkö käden liikettä kun maalaatte, muuten alkaa heti maali kerääntymään yhteen kohtaan. Ja etäisyys on se 20-30cm.
Moi.
Moi.
Hope is a serum that never heals
Re: Gw:n spraypurkit 'kusevat'? Vaihtoehto: Maston-sprayt
Itse käytän mastonia jo pelkästään sen takia että se on halvempaa ku kitadelin. En oo koskaan saanu sulatettua sillä figua tai edes pintaa karheeks ja oon kuitenkin tehny 5 armeijaa sillä pohjamaalilla. Ainoa sprayauksen ansiosta sulanu figu jonka oon nähny saatiin aikaan GW:n dark angels greenillä maalattu lantukka.
Oon käyttäny mastonin harmaata ja valkosta myös ja ne on iihan hyviä. Ei GW:n spraymaalien laadussa mitään vikaa oo, ne on vaan niin pirun kalliita.
Oon käyttäny mastonin harmaata ja valkosta myös ja ne on iihan hyviä. Ei GW:n spraymaalien laadussa mitään vikaa oo, ne on vaan niin pirun kalliita.
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Mä ostin tos ihan vähän aikaa sitten mastonin ruskeen sprayn talojen pohjamaalausta varten... Ihan hyvin näytti toimivan ja taidanpa ostaa seuraavaks mustaa ihan figuja varten.
ps. täällä maksaa 4.50e purkki.
ps. täällä maksaa 4.50e purkki.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
-
niblebitzer
- Chaosboyz Crew
Itse olen käyttänyt monta vuotta mastonin ja citadelin spray maaleja, ja olen huomannut paljonkin eroja.
Yksi tärkeimmistä on se, että citadelin spray maalilla ei tule kiiltävää pintaa jos ruuttaa paksummalti, minkä mastoni tekee todella helposti. Isoilla tasaisilla pinnoilla, mastonia saa ruuttaa N+1 niitä "atominohuita" kerroksia, ja silti ei voi olla täysin varma tuleeko pinnasta kiiltävä ja maalia hylkivä. Citadelin spray maali ei tee näin.
Mitä tulee sprayn sormille kusemiseen, on kyseessä yleensä nakkisormi, joka tulee nappulan yli spraysuihkun tielle. Toisaalta kyllä suuttimissakin on eroja. Näitä kusevia suuttimia olen kohdannut enemmän mastoneissa kuin citadeleissa.
Maalausympäristö on tosiaan oleellinen onnistuneelle maalaukselle kuten edellä oli jo mainittukin. Ei koskaan vesisateessa(vaikka olisikin kuisti tai parveke jossa on sateelta suojassa, ei koskaan vesisateen jälkeen. Onnistuneeseen maalaukseen tarvitaan sateeton "kaunis" päivä. Ja mitä tulee lämpötilaan, niin talvella pakkasessa figut tarttevat n 10x pitemmän ajan kuivumiseen.
Ok, citadelin hinta on kalliimpi kuin mastonin. Ei se tee siitä citadelia parempaa.
Yksi tärkeimmistä on se, että citadelin spray maalilla ei tule kiiltävää pintaa jos ruuttaa paksummalti, minkä mastoni tekee todella helposti. Isoilla tasaisilla pinnoilla, mastonia saa ruuttaa N+1 niitä "atominohuita" kerroksia, ja silti ei voi olla täysin varma tuleeko pinnasta kiiltävä ja maalia hylkivä. Citadelin spray maali ei tee näin.
Mitä tulee sprayn sormille kusemiseen, on kyseessä yleensä nakkisormi, joka tulee nappulan yli spraysuihkun tielle. Toisaalta kyllä suuttimissakin on eroja. Näitä kusevia suuttimia olen kohdannut enemmän mastoneissa kuin citadeleissa.
Maalausympäristö on tosiaan oleellinen onnistuneelle maalaukselle kuten edellä oli jo mainittukin. Ei koskaan vesisateessa(vaikka olisikin kuisti tai parveke jossa on sateelta suojassa, ei koskaan vesisateen jälkeen. Onnistuneeseen maalaukseen tarvitaan sateeton "kaunis" päivä. Ja mitä tulee lämpötilaan, niin talvella pakkasessa figut tarttevat n 10x pitemmän ajan kuivumiseen.
Ok, citadelin hinta on kalliimpi kuin mastonin. Ei se tee siitä citadelia parempaa.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.
http://lunatix.epixx.org/
http://lunatix.epixx.org/
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
no katos tota -> Se on mastonin sprayllaOneTrueDrunk kirjoitti:Mutta mastonin spraylla tulee useammin kämejä... Joten enpä taida ainakaan mitään hienoja ja kalliita figuja alkaa sillä säätää
http://www.pbase.com/image/7288283
Se ei ole kovin iso kuva mutta siitä saa jonkinlaisen käsityksen.
Mä taas luin täysin päinvastaista DR. Faustin eldarin maalaus artikkelista. Siis monia pieniä suihkauksia ennemmin kuin pitkiä painalluksia. Jos ensimmäinen spraykerros on todella ohut, ei sen mukana tullut ponneaine ehdi sulattaa muovia. Sen jälkeen ensimmäinen ohut kerros suojaa figua seuraavilta peittäviltä spraykerroksilta.Yuri kirjoitti:Niin, täällä kun nyt puhutaan näistä spray-maaleista, niin voisin antaa pienen vinkin niiden käyttöön. Satuin lukemaan joltain toiselta foorumilta (oisko ollu B&C) aika tarkan ohjeen tohon. Eli tarkotus olisi maalata silleen, että vetäsee mahdollisimman paljon kerralla, eikä semmosia pikkusuihkuja monta kertaa. Sitä perusteltiin sillä, että jos suihkuttelee paljon, niin sitä sulattavaa mönjää (ponneaine tai vastaava muu) tulee ulos paljon enemmän ja aiheuttaa kupruilun. Etäisyydellä ei muistaakseni ollu muuta merkitystä kuin tietenkin se, että sitä ei tuu liian paksua kerrosta. Semmonen 20-30 cm taitaa olla se paras.
Joo, tuollain maalailin ennen kuin luin kyseisen artiklan (B&C) ja kokeilin sitten sitä. Miellyin tähän uuteen tyylin ihan siksi, että se on helkutin paljon nopeampaa kuin se nysvääminen joka siitä pikkusuihkuttelusta seuraa.
Se maalipinta tuntuu jopa pikkusen paremmalta B&C:n tekniikalla, kai johtuu siitä tasaisuudesta, en tiedä. Enkä muutenkaan luottaisi siihen "suojaavaan maalikerrokseen" yhtään, kun tais kerran mennä joku satsi vähän pieleen ton takia.
Mutta ehkä en maalannut oikein kunnolla sillon...