Tomb Kinkut vai VC?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Illidan
Viesti:

Tomb Kinkut vai VC?

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Nyt olen jo pitkään ollut varma siitä, että alan keräämään hautakuninkaita.

Sitten käsiini osui VC armybook.

En osaa mitenkään päättää, kumman otan. Vampire countsissa on siisti kuollut_meininki, mutta TK:lla taas on se jonkinlainen kunniakäsitys.

Eli sanokaa kumpi, ja perustelkaa.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
kaaos-soturi

Viesti Kirjoittaja kaaos-soturi »

noh, itselläni oli joskus sama ongelma.
mietin, että tk on suhteellisen uus jengi ja niil on kaikkii siistei sotakoneita ja ennen näkemättömii tyyppei ja hyvii erikois sääntöi.
vc taas on musta kauhuteemaltaan kans tosi mainio armeija, zombeja, luurankoja, susia, vamppyyrejä. ahh niinku kaikkee siistii, ja siitä saa viel kunnon voittolistan.

molemmat armeijat ovat erkoiltaan lähes kopioita toisistaan (tällä tarkoitan siis fear, immune to..............), mutta vc on kauhuteema ja tk (kauhu) egypti. tk:lla saa sotakoneita ja ampujii toisin kuin vc ei saa. vc:eellä saa summonoituu järkyttävät laumat zombei ja luhiksii.

valitse itse kumpi enemmän miellyttää, itse valitsin vc;n
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ota Tk. VC:stä kuitenkin tulee se sama vanha summon horde.
Kalemon

Viesti Kirjoittaja Kalemon »

Tomb kingeillä on myös aivan mahtavia modeleja, etenkin Ushabtit, kuninkaat, skorpparit, katapultti ja jossain määrin jätti. Kannattaa ottaa huomioon että vaikka VC:n ja TK:n peruskaura ei eroa toisistaan yhtään, ovat silti muut yksikkövaihtoehdot ja pelityyli toisistaan paljonkin eroavia.
Elämä jatkuu...
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Ota ihmeessä Tomb Kingit... Niillä on vähemmän pelaajia :P ja hienommat figut. Hyvin pärjäävän listan taitaa saada molemmista, joskaan summonhordea on hankala ylittää. Se on vain niin tylsä.

TK:llä on muuten myös pelin ärsyttävin yksikkö: tomb scorpion.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Hautakunkut ovat mielestäni hillittömän vaikeita pelata kunnolla, mutta juuri siksi ne ovatkin niin mielenkiintoisia! Uskoisin, ettei mikään muu tämän pelin armeija vaadi yhtä paljon kikkailua ja kieroilua kuin ne. Vanpyyreja pidän taas erittäin monipuolisina ja tehokkaina, eli tavallaan vähän tylsinä...

Figut nyt ovat täysi makuasia. Niiden mukaan kannattaa silti valita: pelityyliin tottuu, mutta rumiin figuihin ei ikinä. Maalaaminen tuntuu työltä.
hawkeye

Viesti Kirjoittaja hawkeye »

ettei mikään muu tämän pelin armeija vaadi yhtä paljon kikkailua ja kieroilua kuin ne
"wink wink" wood elves "wink wink" anyone?

no niin se oli siis minun mielipiteeni, täytyyhän kunkuillakin osata pelata.

Ps. Minäkin siis suosittelen kingejä... enemmän pelikavereita nääs.
niin... tänäänkin...
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Minä myös kannattaisin TK:ta koska niinkuin Largo jo sanoi, mikään armeija ei ole yhtä vaikea pelata voittaakseen. TK:lla on myös nimenomaan hienoja figuja. Itse tykkään erityisesti Tomb King - figusta.

Päätös on kuitenkin loppujen lopuksi sinun tehtävä.
(no shit Sherlock?)
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

TK:t. Figut, säännöt ja fluffi ovat parempia kuin VC:llä ja muutenkin niillä on hauska pelata.

Kunkku hieno? Minusta se on säälittävän näköinen ruipelo ja päätinkin itse tehdä sen Chaos Socreceristä pienellä konffauksella.. Makuasioihin on vain vaikea vaikuttaa.. :|
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Puolustan vc:tä viimeiseen hengenvetoon ja vielä senkin jälkeen! Ja kyllä niistä saa muutakin kuin sen summonhorden...jos tykkää niin vaikka semmosen klosisjyrän että ei mitään rajaa(BD ja all-mounted), tai jos ei muuta keksi(niin kuin minä) niin löytyy ihan oikea varianttilista: tadaa! Sylvania. Jonka boundeilla ei kyllä summonoida ihan helposti, jos kentällä on ykskään velho. Pitää hämätä vastustajaa muilla boundeilla ja laittaa se ottamaan riskejä( dispel yhellä nopalla), eikä taktiikkaa voi laskea miljoonan nousevan örrimörrin varaan.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

(tämä on joskus aina pakko sanoa)

Grand Admiral Thrawn puhuu asiaa.

TK on vaikeampi armeija kuin VC, mutta yhtä vaarallinen. Sitten sellainen kiva juttu kuin magia. TK:lla voi "healata" kaikkia, ja magialla liikkuminenkin on mahtavaa.
The Boss
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Boss »

Jos haluat pelata taktikoiden niin tottakai tomb kingit, mutta jos "yksinkertaisempi" pelityyli kiinnostaa niin ota ne vampyyrit, toisaalta jos haluat erityisesti jotakin kunnon dracula tyyppistä listaa kehitellä niin otat tietenkin vc:n.
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
Janson

Viesti Kirjoittaja Janson »

VC, koska sillä on enemmän liikkumavaraa teeman suhteen, eikä tarvitse puoliväkisin pelata egyptiläislookilla. (no okei, ei varmaan ole pakko, mutta enpä ole pahemmin muunteemaisista armeijoista kuullut).
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Janson kirjoitti:VC, koska sillä on enemmän liikkumavaraa teeman suhteen, eikä tarvitse puoliväkisin pelata egyptiläislookilla. (no okei, ei varmaan ole pakko, mutta enpä ole pahemmin muunteemaisista armeijoista kuullut).
Tietysti, jos pitää sinänsä ihan hienosta egyptiläislookista... Miksi Illidan kysyisi edes tätä jos ei voisi sietää Tomb Kingien fluffia ja figuja?
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Janson

Viesti Kirjoittaja Janson »

Grand Admiral Thrawn kirjoitti:
Tietysti, jos pitää sinänsä ihan hienosta egyptiläislookista... Miksi Illidan kysyisi edes tätä jos ei voisi sietää Tomb Kingien fluffia ja figuja?
Juu, mainitsinpahan vain. Eipä sillä mitään väliä loppujen lopuksi ole mitä minä täällä höpisen, kun aiheen aloittaja joutuu tekemään sen päätöksen viimekädessä itse.
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Noh, alan olla enemmän ja enemmän TK:n kannalla, sillä tykkään raskaasta ratsuväestä ja muutenkin vaihtelevista listoista paljon, ja lisäksi näillä on ampumista ja pari ah_niin _super_aasi_peikko_lohikäärme_hienoa figua.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Tk voisi olla kokeilemisen arvoinen,omalta osaltani voin puhua vain vc:stä.Vampyyreillä on myös raskasta ratsuväkeä,mustat ritarit, joka on yksi pelin parhaista(siis minun mielipiteeni)
Sitä jokaisella olevaa summon hordea ei ole pakko tehdä vc:llä,jokainen olettaa automaattisesti että vc armeija on summon horde neljällä necromancerilla.
Rehellisesti sanottuna jos olisin nyt vastaavassa tilanteessa ottaisin TK:n vampyyrien sijaan.Sotavaunut ovat aina hienoja ja hauta skorppari hauska ötökkä.
Joona-

Viesti Kirjoittaja Joona- »

Illidan kirjoitti:Noh, alan olla enemmän ja enemmän TK:n kannalla, sillä tykkään raskaasta ratsuväestä.
TK:n raskas ratsuväki ei vedä mitenkään vertoja VC:n raskalle ratsuväelle, mustille ritareille. No ei VC ampumista kylläkään saa (paitsi Sylvania-lista). Mutta VC:n taikominen on vahvempaa kuin TK:n. TK:n boundi tyyppiset loitsut ei vaan kertakaikkiaan pääse läpi minkäänlaisesta magia puolustuksesta. Ja se että ne eivät saa marssia ei auta asiaa... Itse pelaan VC:tä, mutta nyt olen ehkä tekemässä 2000pts TK:ta. Silti itse suosittelisin VC:tä helpompi pelata, vaikka ei VC:kään pelin helpoin armeija ole. Valinta on silti sinun jos haluat TK:ta rueta keräämään nii mitä sanomista minulla siihen on?
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Annetaanpa tännekin tämä aina yhtä hyödyllinen vinkki:

Nopat käteen. Jos tulos jää hiemankin kaihertamaan, ota reilusti se toinen. Tuskin jäät katumaan.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

JoUnA_T kirjoitti:TK:n boundi tyyppiset loitsut ei vaan kertakaikkiaan pääse läpi minkäänlaisesta magia puolustuksesta.
Merkillistä, sillä omat kokemukseni ovat päinvastaiset.

Tomb Kingit niitä loitsuja juuri saavatkin läpi. Vasta pelasin ihan tavallisella listalla seer councilia vastaan jolla oli kuusi rullaa ja kahdeksan dispelnoppaa, ja hyvin luikahtelivat loitsut läpi.

Kaikilla muilla roduilla on aina se vaara, että casting valueta ei saavuteta loitsuheitolla tai tulee miscastaus. Hautakuninkaat paahtavat koko ajan täydellä teholla, huonokin heitto syö aina dispelnopan pari.

Vampyyrien taikuuden tekee silti vaarallisemmaksi Lore of Necromancy.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”