"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maastosta.

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Leksa

Maastosta.

Viesti Kirjoittaja Leksa »

Olen käsityötunnilla tekemässä finfoamista raunioitunutta kerrostaloa kirjahyllyyni, jotta örkkifigut saisivat tyylikkään säilytyspaikan. Pari kysymystä aiheesta:

1. Pitääkö rakennus peittää liimamassalla/kotikitillä/tms. ennen kuin spraymaalaan sen? olen kuullut jotain että spray sulattaisi styroksia. Jos käytetään esim. liimamassaa niin miten tämä tehdään?

2. Maalausvinkkejä? ja kyllä, olen lukenut Dayn artikkelin cityscape-maastosta ;)

-Leksa
There are 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

1.juu kannattaa laittaa jotain siihen päälle sillä spray todella sulattaa...

2.no varmaan harmaalla...
big or small,we loot it all.hmph..
Fanatic

Viesti Kirjoittaja Fanatic »

Ainakaan mitä itse olen finfoamista tehnyt ei ole sulanut ainakaan mastonin mustalla sprayllä. Kannattaa tietysti kokeilla johonkin pieneen finfoamin palaan ensin.
Ihmiskilpi

Viesti Kirjoittaja Ihmiskilpi »

Styroksi sylaa, finfoam ei. Styroksi ei sula tavallisita maaleista, että ei muuta kun suti käteen. Kannattaa kuitenkin kaikissa maalaustavoissa koittaa ensin johonkin hukkapalaan ettei mene hienot maastot pilalle.
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Ahem... FinnFoam SULAA SPRAYmaaleista (liuottimia sisältävät). Muutamasta harvasta paikasta saa spray-purkkeja, joiden maalissa ei ole liuottimia, mutta pääsääntönä kannattaa pitää sitä, että FinnFoam ja spray-maalit eivät sovi yhteen ilman eristävää kerrosta (itse käytän tavallista liima/vesi -seosta). Huom myös liuottimia sisältävät liimat sulattavat FinnFoamia, joten esim. kontaktiliimoilla saa aikaan lähinnä myrkkykaasuja (lue: ... huoh ... kokemusta on).
Shadowberry

Viesti Kirjoittaja Shadowberry »

Näin on finnfoam sulaa kun sitä spreijaa. Tosin finnfoam levyssä on päällä pienipinnoite ja se ei sula niin herkästi kuin leikelty finnfoam. Lisäksi tuota sulamista saa heikennettyä sillä että spreiaa kevyitä maalikerroksia kerralla.
OHI ON!!!! -Reservi tj 13900
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Vielä ohimennen ilmoitan että= Jos käyttää tuota vesi,liima seosta eristämään niin voisi olla eri fiksua laittaa siihen jonkin verran maalia (jotta näkisi missä kaikkialla sitä sekoitusta on).
Leksa

Kiitos vastauksista. ja sitten vielä yksi kysymys: Miten tehdä konekivääripesäkkeeseen hiekkasäkkejä. Ja yleensä pikkutippiä mitä pihalle voisi laittaa :o)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Leksa kirjoitti:Kiitos vastauksista. ja sitten vielä yksi kysymys: Miten tehdä konekivääripesäkkeeseen hiekkasäkkejä. Ja yleensä pikkutippiä mitä pihalle voisi laittaa :o)
KK pesäkkeet eivät aina tarvitse hiekkasäkkejä.

Mutta täällä on hyvä ohje hiekka säkkeihin (suomeksi)
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Tämä GWn uusin rahanhankintakeino ei kuulemma sulata. Tiedä sitten.

Löytyy myös esim. Fantasiapeleistä.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Leksa

KK pesäkkeet eivät aina tarvitse hiekkasäkkejä.

Mutta täällä on hyvä ohje hiekka säkkeihin (suomeksi)[/quote]

hienot ovat sinunkin pesäkkeesi. kiitos. ostoslistalle ilmeistyikin juuri green stuff.

kiitos vastauksista
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”