"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

MIten päädyit warhammer fantasy battleen?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Guzlob kirjoitti:Etsin joskus vuosia sitten hyvää historiallista figupeliä. Sellaisia toki oli, mutta pelaajia on Euraasiassa yhteensä ehkä kolme, ja niistäkin kaksi pelaa vain keskenään. Piti siis tyytymäni Warhammeriin, tuohon miniatyyripelien Pokemoniin. Laskelmani osoittautuivat sittemmin virheellisiksi, sillä kersat, ääliöt ja muuten vain vastenmieliset pellet karsittuani vastustajakanta ei ole viime kädessä yhtään historiallisia pelejä suurempi.
Tuolla asenteella ei ainakaan pääse pelaamaan ketään muuta kuin itseään vastaan (tiedän vain yhden idiootin joka tekee niin).

Jottei eksytä aiheesta:
Muutama vuosi takaisin lampsin tapani mukaan pelikauppaan, jonne oli viikon aikana ilmestynyt mystisen näköisiä muovibokseja - joukossa myös LOTR:in Fellowship of the Ring- aloitusboksi, joka oli ensikosketukseni figupeleihin (kun annat sille pikkusormen...).
elector
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elector »

Minä olin kesällä 2002, olikohan? Hangossa käymässä ja huomasin lelukaupan ikkunalla LotR Fellowship of the Ring-aloitusboxin, hintaa oli 58€, ja matkassa oli maalipaketti. Olin heti sitä ostamassa, koska olin saman boxin fantsussa nähnyt hintaan 60€, ilman mitään maaleja. Sittemmin Helsingistä ostin lisää LotR figuja. Nyt syksyllä 2003 kävin Lontoossa, ja ostin ensimmäisen Empire-boxin, knightejä. Sen jälkeen on tullut ostettua Empireä 700:llä sadalla eurolla. Ja tässä tämän vuoden puolella olen 40k Chaoksen aloittanut, ja sitäkin on jo 1200pts.
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Nyt viime syksynä alkoivat kaverit puhumaan warhammereista kokoajan ja ensin ajattelin että tyhmäähän se on haaskata rahaa johonkin pieniin leluihin, mutta käytyäny netissä GW:n sivuilla se oli kuin rakkautta ensi silmäyksellä :D. Yksi asia johti toiseen ja oho yht'äkkiä minulla onkin jo pienen pieni lurkki kätösessä ja pensseli toisessa.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
dwarf88

Viesti Kirjoittaja dwarf88 »

Isoveljen kaverin kanssa pelasin shakkia ja se siinä sitten selitti jostain hammereista...pohjaton uteliaisuuteni heräsi ja olisiko kuukautta myöhemmin vinkuminen mennyt vanhemmista läpi että saan sijoittaa rahani johonkin näinkin hyödylliseen harrastukseen...
-Ego sum rex Romanus et supra grammaticam-
*Minä olen rooman kuningas ja kieliopin yläpuolella*
Sword of teclis

Viesti Kirjoittaja Sword of teclis »

kaverit/kaveri ne/se tähän harrastukseen tutustuttivat ja olin mukana muutamassa pelissä ja hauskaltahan se näytti ja siitä se lakoi tosin ..(tosin säännöt niissä peleissä olivat vähän niin ja näin sillä säännöt olivat itse keksittyjä kun rulebookkia ei oltu luettu mutta hauskaa se silti oli.. :D )
Ruutanalaiset on hulluja!
pentti

Viesti Kirjoittaja pentti »

Oh.. kaukaiset ajat. Olin 4. luokalla. Isoveljen kaveri niistä kertoi kun se yläasteelle pääsi. Joululahjatoiveet tiedettiin heti. Maalasin avuttomasti pari Dark Eldaria emallimaaleilla jotka kiilsivät kauniisti. Tajusin kuitenkin pian olevani ennemmin fabamies, ja ostinkin muutamia örkkejä ja goblineita jotka maalasin lähestulkoon huonommin kuin Dark Eldarini.
Ja säännöthän me kuulimme siltä samalta kaverilta, joka oli pelistä meille alun perin kertonutkin. Ja koska tämä oli epärehellisen puoleinen, kehitti hän Empirelle muutamia ylimääräisiä sääntöjä, ja opetti muun muassa sen, että ratsuväki voi laukata gobbojen yli...
Sittemmin ostimme oman sääntökirjan, ja olemme onnellisesti pyyhkineet pois likaisen säännöttömän menneisyytemme.
You (yes, you!) decide.
ojanenm

Viesti Kirjoittaja ojanenm »

Kaverini veli oli muistaakseni törmännyt miniatyyreihin ensimmäisen kerran, ja kaverini kertoi asiasta minulle. Tuohon aikaan Safe Havenissa myytiin vielä figuja, ja kävinkin koppaamassa sieltä esitteen mukaan.

Olin jokseenkin myyty, ja vähän ajan päästä ostin 5th edition -aloituslaatikon, joka siihen aikaan maksoi vain 350 mk. Battle Bookin epäkuolleet innostivat eniten, joten aloin kerätä niitä. Minulla on ollut myös paljon örkkejä ja gobliineja, mutta epäkuolleet ovat ainoa armeija, joka on pysynyt mukana alusta asti.

Viime aikona (vuosina :-) pelaaminen on jäänyt vähiin. Itse miniatyyrit ovat edelleen kiinnostavia, ja mikäli aikaa on, pitää tarttua siveltimeen ja ruveta maalaamaan.
Malboro

Viesti Kirjoittaja Malboro »

Muistaakseni pari vuotta sitten kaverini oli löytänyt isoveljen Blood Angel codexin. Tietty se tuli näyttää sit codexii mulle... No siitä se sitten lähti ja ostin 40k Örk boxin ja pari maalia. Sen jälkeen armeijani on vaihtunut monta kertaa (FB:N ja 40k:n välillä) >< ja nyt puolenvuoden tauon jälkeen olen taas kiinnostunt.
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Oli vuosi 1987 tai 1988 kun D&D ja Runequestin pelaamisen ohella käytiin Turun fantasiapeleissä ostamassa lisämateriaalia pelaamiseen ja mukaan tarttui muutakin kuin noppia ja lisäosia.(Tästä tuli aina "loma" kohtainen rituaali kun kerättiin rahaa jotta päästiin käyttämään ne.) Ensin ukkoja, sitten myöhemmin Warhammer Fantasy Battle (3rd ed.) ja seuraavalla kerralla muut ko aikakauden kirjat jotka liittyivät aiheeseen.(RT, 40k compilation, Realms of Chaos 1+2, Warhammer armies, siege) FB Kääpiöitä, avaruusörkkejä, satunnaisia blistereitä mitä sattuu.

Sittemmin on tullut kerättyä vaikka mitä, vaikka FB 4.ed tulikin jätettyä väliin koska herettiläinen "yksikkö tuhoutuu kun se saadaan kiinni" oli ihan liikaa! Hyllyssä on yli 200 numeroa White Dwarffia, Rulebookit melkein kaikista Gw:n julkaisemasta peleistä, sälää, roskaa ja 8(?) maalattua armeijaa. Ja päälle yksi DBM armeija.

Nykyään tulee seurattua vähemmän, ei mielenkiinnon puutteesta vaan vapaa-ajan puutteesta, joka poistuu kunhan vihdoin, ehkä, toivottavasti, joskus siis saan koulun loppuun. Ostan WD:n, sillointällöin ukkoja, maalaan mielijohteesta, ehkä armeijan jopa 2 viikossa. (kokemusta on, olen voittanut en osaa sanoa montako maalauspalkintoa, tekniikka ja valkoinen pohjamaali, muuta en osaa sanoa). Kaikki on kiinni siitä, millaisen inspiraation saan. Toisaalta mielenkiintoni on muutenkin vähän ON/OFF riippuen aiheesta ja monesta muusta tekiästä. Olen ehkä liian rankka itselleni ja vaadin liikaa, enkä anna periksi ikinä, oikeasti, IKINÄ. Ja se tod. näk. tappaa minut jonakin päivänä.

-Eikka
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
mac3eden

Viesti Kirjoittaja mac3eden »

mä alotin fb keräilyn 12v. mul on jo 2000 helffei
i will be here always
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Öhm... Kyse oli siitä miten päädyit FaBaan... Eikä siitä milloin.

No joo, tuossa viime toissavuoden kesänä olin kaverillani, ja satuin huomaamaan hyllyllä hienoja figuureja, jotka näyttivät olevan keskiajalta. Tuli mieleen haltiasoturit (helffejä olivat), kun katselin taidokkaasti väänneltyjä pitkäjousia ja hienoja keihäsmiehiä. No, satuin sitten sivumennen kysymään, että mitäs nuo ovat ja sanoi että

Warhammereita. Ne on sellasia figuureja, joita ostataan kovalla hinnalla ja sitten kootaan, maalataan ja pelataan. Tosin sääntöjä mä en vielä tiedä.

Ja totta kai, fantasiafriikki kun olen, aloin heti pohtia, alkaako keräämään. Mietin ~3kk ja lopulta päätin alkaa keräämään. Sitten oli sopivan kansan vuoro. Katsoin kaverin jostakin Chronicles 2004 kirjasesta eri kansoja. Kaaos pisti heti silmään, mutta halusin kerätä hyviksiä, tai (niinkuin kaveri sanoi), neutraaleja. Katselin örkkejä, mutta lopulta silmiini osuivat kääpiöt noin toisen 3kk mietinnän jälkeen. Ihastuin heti, ja painelin samantien katsomaan Keltaisilta sivuilta Fantasiapelien osoitteen (kaveri kertoi nimen) ja ryntäsin päätä pahkaa ostamaan ensimmäiset warruni.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Pikku-Oskari

Viesti Kirjoittaja Pikku-Oskari »

pelasin ehkä neljännestä luokasta mordheimiä. Jaksoin pelata kauan ja pelaan edelleen. Ystäväni herra Jyperman yritti jatkuvasti suostutella pelaamaan FaBaa, mutta ajattelin sen olevan liian kallis. Taisi olla joulu 2001 tai 2002 kun sain joululahjaksi Örkki Battalionin (maksoin tosin itse puolet). sittemmin on mennyt useampi sata euroa... Eikä tästä pääse millään irti...
Blackmoon

Viesti Kirjoittaja Blackmoon »

Sedältä sain lahjaksi yhen örkkirykmentin. Kaverit oli ennemmin keränny mutta unohtanu sitten. Sittenhän se kiinnostus heräsi uudestaan, ja nyt kavereilta löytyy armeijoita welffeistä kaaokseen ja takasin...
"Ruohoa ja liimaa löytyy" -figunarkki-
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Minähän olin alkujani 40k:n pelaaja. Kunnes viime keväänä minut puhuttiin osallistumaan KuoLan turnaukseen tuomarin armeijalla (hän kun ei itse voinut ilmeisistä syistä pelata) ja koukkuun jäin tähänkin peliin. Rahaa kuluu nyt tuplavauhtia petskules. :)
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Maalattiin HeroQuestin figuja, sitten kaverini isobroidin frendi esitteli meille jotain hammerijuttuja. Fabaa..ja Epiciä. Oikeastaan koko meidän porukka rupes sitten osteleen figuja. Tää joskus '92, maybe. Mulla oli dwarffeja, wood elffejä ja chaos dwarffeja. Ainoat millä pelasin matseja oli dark elffit. Oi sitä juhlaa kun vuosien odotuksen jälkeen niille tuli oma armykirjakin =D

Onhan sitä siis joku 10 vuotta tullu oltua näissä kuvioissa. Nyt vasta pari vuotta sitten aloin taas pelaamaan ja maalaamaan kunnolla, oli ikävuodet 16-20 sitä kaupungilla hengailua ja todella harvakseen oli hammerit mielessä. Kyllähän tuo maalaaminen tosiaan sujuu nyt vähä paremmin kun on ikää, samaten pelaaminen. Ollaan nyt pelattu ehkä joku 20-30 matsia parin vuoden aikana ja oon niistä pari voittanutkin =)

Mutta tosiaan jos joku muistaa esim. Ork & Eldar Paintsetin ja Monster Paintsetin? Käytän niitä maaleja vieläkin, ne on vaa parempia kun nää nykyiset Citadelit jotka kuivuu heti kun et aktiivisesti maalaa. Mulla on tuolla vielä ihan täysin juoksevia vanhoja maaleja niissä korkeissa, pyöreissä ja kapeissa purkeissaan =) Iisisti n. 10v vanhoja, ja edelleen käytössä =) Oli vaan laatikossa jonkun vuoden täs välissä ;-)
popo

Viesti Kirjoittaja popo »

Alkuun kaverit suosittelivat minua aloittamaan 40k:n. Näinhän tein lähinnä sen takia, että kaverit aloittivat. Ensimmäinen neuvokin minkä sain oli "Älä aloita". Minähän en tietenkään ottanut ohjeesta vaaria vaan ensimmäinen catachan boxi haettiin kaupasta.
Mutta faban aloitin vasta, kun 40k rupesi tylsistymään (alkuun minua kiinnosti mennyt maailma enemmän, mutta kuinkas kävikään) kaveri porukkaamme ja minua tuossa 1.5 vuotta sitten. Hellfit olen saanut jokseenki kasattua (ei puhettakaan maalamisesta) Brettoniakin alkaa pikku hiljaa olla valmiina (joista osa jopa maalattuna :o ) Ja kolmas armeija on jo suunniteilla.
PhoenixKing

Viesti Kirjoittaja PhoenixKing »

No kaverini oli jo aikaa heittäny läppää että pelikavereita pitäs saada. No kerran menin kaverin luokse ja siellä näin ne kauniit Dark elf warrut(ediikka oli varmaan jo 6th). Tästä se lähti, sain isoäidiltä nimipäivälahjaksi 40k SM tactical squadin ja 40k maalipaketin. Kavereita yritin innostaa 40k:hon, mutta eivät suostuneet. No yksi toinen kamu kertoi menevänsä pian fantsuun. Sain tietää että sieltä niitä hammereita saa ja lähdin mukaan. Etsin niitä chaoksien warruja, vaan eipä ollut hyllyssä kuin maroja. Sitten vilkaisin ylemmälle hyllylleja siinä se oli: High Elves Warrior Regiment. No on tässä välissä tullut ostettua muutama ukko eldareita ja skaveneja, ehkä pian aloitan mortal slaanut, mutta ei ole vielä löytynyt HElvessejä voittanutta :).
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
Number 2

Viesti Kirjoittaja Number 2 »

hienoa, löytyyhän täältä helffien kannattajiakin!:)
Janson

Viesti Kirjoittaja Janson »

Joskus lukioaikana luin pelit-lehdestä juttua 40k:sta ja siitäpä sitä sitten otettiin aiheesta selvää. Koska fantasy battle kiinnosti kuitenkin enemmän niin sitäpä sitten aloitin. Tosin silloin oli vielä se hirveä vitosedikka josta en tykännyt yhtään ja lopetinkin koko homman välillä, mutta kuutosedikassa olin taas täysillä mukana. Ehkä liikaakin, nimerkillä: "maalaamista riittää hautaan asti".
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Maverick3651

Viesti Kirjoittaja Maverick3651 »

Siinä ennen kesää 2004 muuan kaverini alkoi kerätä 'kytkoota.
Itse nitä pidin ihan täysin leluina jne.
Ei siinä muutamaa kuukautta kauemmin kestäny ku itsekki cadia pakettii lähti kaupasta ulos.
Nykyää en muuta kyllä pelaiskaa ku fabaa, mutta pelikaverit on siltä pualta suht vähissä ni kait tota 40,000 pitää (toistaseksi) paukuttaa.

Eli tässä abt 4-5????? KK aikana mulle o hyllyy tullu 1200 < pistettä mariineita... 600- 800 pojoo ig:tä , ABT 1200 pojoo faban kaaosta!! Voi kuule mitä kaikkee niiläkin rahoilla olis saanu ;)
...and Australia is still like; WTF^^
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”