"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Nykyinen lojalistien predator: Parhaimmat variaatiot?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Juliwer

Nykyinen lojalistien predator: Parhaimmat variaatiot?

Viesti Kirjoittaja Juliwer »

Haluaisin tietää näistä lojalisti mariinien predatorien oikea oppisesta käytöstä. Annihilator tuntuu olevan dominoiva, mutta onko destructor sittenkään niin huono, kuin tahdotaan uskoa? Ovatko lasarit sivupelleissä se välttämätön ostos raskaiden bolterien sijaan? Mitä lisävarusteita näille kannattaa ottaa? Nämä asiat minua kiinnostavat. Itse olen ajatellut seuraavanlaista:

Predator Judgement
Predator Annihilator [135]
Weaponry: Turret-mounted twin-linked Lascannon, two side sponsons with heavy bolters & extra armour

Kommentia?
"Burn the witch... Purge the alien... Banish the daemon..."
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Itse käytän Annihilatoria Lascannon sponsoneilla ja ilman mitään ekstra "wargear". Preda ei liiku pelin aikana juuri olleenkaan, joten se saa ampua kaikilla aseilla joka vuoro. Preda vain suojaan jotta se saisi Obscured tarvittaessa...
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Omassa listassani on Kaamosversio tuosta.

Henkilökohtaisesti en lainkaan ymmärrä tätä "lasarit on oltava!!1!" -villitystä. No juu, saahan siinä sen tankin melko varmasti hengiltä, kun saa kolme laukausta ja yhden uusinnan, mutta varsinkin pienemmissä peleissä, joissa raskaat aseet ovat (meillä Marsuilla ainakin) tiukassa, sitä jotenkin arvostaa niitä kylki-heavy bolterien antamaa kuutta laukausta. Varsinkin jos vastassa on 61 jalkaväkinappia omia 24 vastaan.

Mutta kyllä se katon lascannon kaksoislinkkeineen silti lämmittää mieltä, kun vastaan jyristelee Leman Russ, tuo Vale-Keisarin helvetinkone. Autocannonkin antaa vain yhden laukauksen lisää.
Viimeksi muokannut Attila, Pe 25.03.2005 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Tuo on minunkin mielestäni se optimoitu kone. On iso tykki jolla helppo osua, ja ei mene sormi suuhun örkkienkään edessä. :) Liikkeestä saa ammuttua kaikki aseet. Jos olisi kyse kaaosperatorista, daemonic possession armorin tilalla olisi pop.

Triplalassuista en tykkää, sillä koko potentiaalia ei pääse käyttämään, ellei kenttä ole aukea tai vastustaja pöllö; liikkua pitää ja silloin sivulaserit ovat poissa pelistä.

Ja kyllä siinä tornissa laseri olla pitää, jalkaväentuhovoimaa riittää raskaspulttaajissa aivan hyvin ja automaattikanuunalla varustettuna Pera on täysin altavastaajana tankkidueleissa...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Itse asiassa autocannon + 2*lascannon -preda ei antitankkina mitenkään altavastaajaksi jää. Neljäntoista peltiä vastaan jää yksi ase käyttämättä, mutta monestiko niillä niitä on? Enemmän haittaa autotykin AP4, eli jos haluaa ampua hive tyrantteja tai terminaattoreita, autocannon-variantti on huonompi. Tripla-laserikaan ei niin usein ole overkilliä, ja oikealla sijoittelulla se pääsee paukuttelemaan ihan kiltisti liikkumatta juuri mihinkään.

Sen sijaan juuri tuo twin lasc + 2 hb versio jää minulta kyllä käyttämättä. Sillä ammutaan joko lantikkaa hernepyssyllä tai grotteja maailmantuhoajalla. Kiva, saa ampua liikkeestä kaikki aseet. Mitä niillä sivusponsoneilla tekee, jos ne eivät pure mihinkään? Ja jos taas ammutaan heavybolterinruokaa, autocannon tornissa on parempi ja edullisempi vaihtoehto.

Oma politiikkani on aina muistuttanut Aspect warrioreiden tapaa: jokainen yksikkö erikoistuu tiettyyn rooliin. Antitank squadeihin ei osteta "kaiken varalta" grotintappoaseita, koska jos squadi joutuu ampumaan niitä grotteja, joku muu ei ole tehnyt työtään oikein. Grotintappoyksiköille lascannon tappaa pelissä kolmisen grottia - olisiko kannattanut miettiä uudemman kerran?

Seuraavaksi joku suosittelee aseistamaan devastator squadit kahdella heavy bolterilla ja kahdella lascannonilla.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Väittäisin kovimmaksi predator variantiksi Baalia kahdella heavybolter sponssilla, halpa hinta ja 10 nopan edestä vahinkoa 6" liikkeen jälkeen.
Sponsseiksi ottaisin aina heavy bolterit, mariineilla on tarpeeksi sakkia jotka istuu ja ampuu, lisäliike ei ole koskaan pahaksi.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Näin puhuu pessimisti:
Captain kirjoitti:Sen sijaan juuri tuo twin lasc + 2 hb versio jää minulta kyllä käyttämättä. Sillä ammutaan joko lantikkaa hernepyssyllä tai grotteja maailmantuhoajalla. Kiva, saa ampua liikkeestä kaikki aseet.
Kun taas optimisti sanoo:
Attila kirjoitti:Sillä niitetään joko grotteja heavy bolttereilla tai posautetaan se lantikka maailmantuhoajalla. Kun häviää aloitusvuoron, kiittää Hainesia ja Chambersia ym. siitä, että voi laittaa predikan talon taa, ja voi silti heittää kaiken ruuanlaittohuoneen vedenottopistettä myöten vihollista päin esiin tullessaan.
(Ja ylläolevan kirjoitin ihan tätä varten.)

Kummallakin on siis oma mielipiteensä, eikä kumpikaan nyt ihan väärässä ole.

Tottahan se on, että predi kolmella lasilla niittaa tankkeja helpommin kuin budjettiversio, ja myös totta, että autocannonilla ja boltterisponsoneilla tulee ruumiita. Mutta ei tämän köyhän koululaisen budjetti niin pitkälle veny.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Tripla lascannonit olisi minun valintani(ja on). Marineita huolestuttaa pahuksen paljon seuraavat asiat:

Ordnance. AP3 lätyt ei tee hyvää
Isot möröt lähitaistelussa. Lascannonit niittaa niitä kiitettävän tehokkaasti.

Perusmokuja vastaan perusmarine pärjää kiitettävästi. Mitä ne eivät kykene torjumaan ovat kovat kohteet, ergo lascannonit.

Pre-4th editionia autocannon/lascannonit oli myös käyttökelpoinen konfis, se kun oli SE predator jonka ottaa rhinon torjumiseen. Nyt kun tuostakaan ei tarvitse huolehtia on tykkitornin paras vaihtoehto linkattu lascannon.

Jos taas haluu pikkusittiäisiä ehdottomasti tappaa ottaa autocannonin ja heavy boltterit. Kun tulta ei saa jakaa ottaa suosiolla erikoistuneita tankkeja niin ei kuteja mene hukkaan. Jos on lascannon torni ja heavy boltterit sivuilla niin joko heavy boltterit tai lascannon menee hukkaan, ei hyvä(tai ei hukkaan mutta ei täytä täyttä potentiaaliansa).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Qazza

Viesti Kirjoittaja Qazza »

tneva82 kirjoitti:Jos on lascannon torni ja heavy boltterit sivuilla niin joko heavy boltterit tai lascannon menee hukkaan, ei hyvä(tai ei hukkaan mutta ei täytä täyttä potentiaaliansa).
niin tai mitäs jos se ekalla vuorolla tuhoaa jonkun tankin ja loppumatsin ampuu niillä heavy bolttereilla + lascilla infantryä kasaan niin että soi?
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

sitten menee ekalla vuorolla heavy boltterit hukkaan ( eivät kuitenkaan auta tankkia vastaan ) ja loppumatsin aikana autocannon saisi infintaryn lahtaamisen soimaan vielä enemmän
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Dalamar

Viesti Kirjoittaja Dalamar »

Kannatan ehdottomasti parhaimmaksi variantiksi Baalia, kuten Jamo.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
Qazza

Viesti Kirjoittaja Qazza »

niin ja sitten ostatte 2 predatoria yhden sijasta? Ja sitä paitsi ei kyllä esim marineita vastaan se autocannon saa yhtään enempää aikaseks. lascannoni poistaa savet ja autocannon ei.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Qazza kirjoitti:niin tai mitäs jos se ekalla vuorolla tuhoaa jonkun tankin ja loppumatsin ampuu niillä heavy bolttereilla + lascilla infantryä kasaan niin että soi?
Ai lascannon+heavy boltterit?

No a) tuskin yksi lascannon heti ainakaan mitään kovaa tankkia tuhoa kerralla b) silti sen jälkeen lascannoni ei täytä täyttä potentiaaliansa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
popo

Viesti Kirjoittaja popo »

Minä pidän eniten tästä 2*hb ja ac variantista sekä pikku ekstrana joku pinttle-mounted ase. At hommissa ei pärjää kenties niin hyvin kuin tripla lasari, mutta se ei myöskään kerää enää tulta samalla tavalla. On se kumma, kun predatoria lasareilla ammutaan enemmän vaikka tämä grotin tappo vehje pystyy aiheuttamaan yhtä paljon vahinkoa vihollisen tankkeihin sivustalla. Muutenkin yritän pitää mariinini liikkuvina ja tämä preda variantti istuu liikkuvaan armeijaani kuin nyrkki silmään. Ongelmanahan lienee suurin se, että tuolla ei juurikaan tapa noita hyvä seivisiä.

Meinasin unohtaa: Baali tosiaan on parempi mielestäni kuin jo mainitsemani preda, tosin aionoastaan veren enkelit saavat näitä. Veren enkeleille Baali, joka vaati mietittyä liikkumista, on hankala tapaus black ragen takia (vai oliko se red thirst...).
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Mitä voimme päätellä tästä keskustelusta?

Hankitaan yksi preda kolmella lasulla ja yksi preda Autocannonilla ja HBolttereilla! :) (Niin minä ainakin tein...)
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

Uutena aspektina täytyy Slaanesh pelaajana sanoa että minun predani on varustettu las-sponsoneilla ja turretissa on blastmaster.

Blastmaster on hyvä lassejen kanssa kun sillä on autocannonia parempi strena ja se myös käy myös defense aseena jos liikkuu (aseen erikoissäännöistä johtuen). Se siis on täydellinen sekä-että ase.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Samsson kirjoitti:Mitä voimme päätellä tästä keskustelusta?

Hankitaan yksi preda kolmella lasulla ja yksi preda Autocannonilla ja HBolttereilla! :) (Niin minä ainakin tein...)
Ja lisäksi ylimääräinen autocannon-turretti, että voi tarvittaessa vaihtaa sen tuohon lascannon-sponsonilliseen versioon. Sekä pari Baalia, jos on BA-pelaaja. (Niin minä ainakin tein...)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Tottahan nyt BA-pelaajilla pitäisi olla ne 3 baalia armeijassa... ovat hyviä lyhyellä kantamalla. Varsinkin assaultcanuunan päivityksen jälkeen, tai tiedättehän te nyt nämä...

Mutta takaisin aiheeseen. Itselläni on annihilator, jossa las sponsonit. Tarkoituksena on kyllä hankkia vielä predator versiokin erikseen, Hbolter sponsoneilla. Eihän tuon mallin predator nyt kaikkea riko, mutta toimii hauskana rynnäkkötankkina. Ja jotenkin tuo autocannon on hienompi, kuin twin lascanuuna. Ehkä siksi, että energia-aseet, vaikka ovatkin osa 40kta, eivät iske niin hyvin, kuin tykit, jotka ampuvat vanhaa kunnon kuulaa...;) (tosin, tuo lascanuunoilla varustettu annihilator tuli ensin armyyni ihan peliteknisistä syistä... tankintuhokykyä lisätäkseni).

Mutta juu, molemmille variaatioille on käyttönsä, mutta kyllä BA baal silti vetää pidemmän korren (vaikka näyttääkin hieman hassulta nuo twin assaultcanuunat turretissa...;) )
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

The Captain kirjoitti:
Samsson kirjoitti:Mitä voimme päätellä tästä keskustelusta?

Ja lisäksi ylimääräinen autocannon-turretti, että voi tarvittaessa vaihtaa sen tuohon lascannon-sponsonilliseen versioon. Sekä pari Baalia, jos on BA-pelaaja. (Niin minä ainakin tein...)
Itse taas ajattelin ostaa tulevaan marine-armeijaani 3 predatorin "runkoa" ja tilata mail orderin kautta kaikki mahdolliset optiot mitä noille saa ja tehdä näistä magneeteilla vaihdettavia. :) Näin pystyy periaatteessa kolmella figulla pelaamaan pelistä riippuen juuri sellaisella koostumuksella kuin milloinkin haluaa.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

tneva82 kirjoitti:Tripla lascannonit olisi minun valintani(ja on). Marineita huolestuttaa pahuksen paljon seuraavat asiat:

Ordnance. AP3 lätyt ei tee hyvää
Isot möröt lähitaistelussa. Lascannonit niittaa niitä kiitettävän tehokkaasti.
Miksei vaan ota niitä lascannoneita ja misisleitä sinne jalkamarineille, jotka eivät muutenkaan kauheasti pääse liikkumaan, ennemmin kuin ottaisi kaiken hyödyn irti armeijan liikkuvimmista osista. Itse vain pidän annihilaattoria kolmella lascannonilla seisoskelemassa äärimmäisen huonona sijoituksena marinearmeijaan. Se on kuitenkin nykyisellään erittäin helppo tuhota tarvittaessa hull downin poistuttua. 6" liikkuvaa predatoria sentään voi liikutella hieman maaston taa siten ettei jokainen vastustaja sitä voi halutessaan ampua.
Tosin tämähän on vain oma mielipiteeni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”