Hyvin mahdollista. Mutta teet silti ad hominen-virheen (pahoittelen tätä filosofijargonia!!!) kun vedät ihmisen ominaisuuksien perusteella jonkinlaisen päätelmän hänen argumenttinsa totuudesta tai arvosta. Toisin sanoen, yhdistät ihmisen argumentin ja hänen ominaisuutensa, jotka ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Mitä esim. Ninnu väittää leffakriitikko-analogiassaan on se, että pätevä arvio figun laadusta on täysin irrallinen siitä, minkälaisia ominaisuuksia sen esittävällä ihmisellä on. Lauseen "maailma on pyöreä" totuus ei riipu siitä, onko sen lausuja paikallinen kylähullu taikka maailmankuulu tiedemies.maddog kirjoitti:Logiikkani oli oikea. En tarkoittanut nimittäin sitä että ihminen neuvoessaan ja arvioidessaan täällä galleriassa olettaa/uskoo olevansa parempi MAALARI kuin tuo jota neuvoo, vaan että hän uskoo olevansa parempi yleisessä mielessä, siis ihmisenä yleensä. Parempi, viisaampi, kuinka vain. Näin asia kuitenkin on, eli jokainen ajattelee olevansa muita parempi aina ja kaikkialla, vaikka miten tulisi todisteita päinvastaisesta.
Toisaalta figumaalauksessa on kyse tyyleistä. Jokainen saa pitää kiinni omasta tyylistään kynsin ja hampain jos vain haluaa eikä omaa tyyliään pidä tuputtaa toiselle aitona totuutena. Tätä on yleensä vaikea ymmärtää. Moni valokuvaaja tai taiteilija opettelee monia erilaisia tyylejä, koska sitä kautta hän voi kehittyä ja oppia uusia taitoja joita voi käyttää hyväkseen omassa tyylissään. Siksi mielestäni monien tyylien taitaminen ja harjoitteleminen on rikkautta. Olen maalannut Maddogin edustamalla inkki-drybrush -tyylillä ja Ninnun sarjakuvatyylillä. Tykkään jälkimmäisestä enemmän, joten maalaan figuni sen mukaisesti. Mutta en pyri halveksimaan kumpaakaan tyyliä toista parempana tai huonompana; olen vain sitä mieltä, että saan parempaa jälkeä aikaan Ninnun tyylillä. Siitä huolimatta osaan ja opettelen molempia jotta kehittyisin maalajana ja voisin saada vaikutteita molemmista tyylisuunnista.
Ja argumenttiisi siitä, että
Voin vain sanoa, että tässä muodossaan riittää löytää yksi ainoa ihminen joka ei ajattele näin. Sitten argumenttisi kaatuu (jokainen = kaikki => löytyy joku jolle tämä ei päde => ei päde kaikkiin).maddog kirjoitti:jokainen ajattelee olevansa muita parempi aina ja kaikkialla, vaikka miten tulisi todisteita päinvastaisesta.
Jos joku lausuu arvokkaan kommentin, ei sitä ole logiikan nojalla syytä hylätä vain hänen ominaisuuksiensa takia (tässä: ihmisen asenne). Jos asia olisi näin, ei minun olisi mitään järkeä pitää maalauskerhoani joka maanantai sillä ihmiset, joita opetan, ajattelisivat minun olevan vain itsekeskeinen typerys joka kuvittelee olevansa paljon heidän yläpuolellaan. Toisin sanoen, kaikki opetus olisi varsin mieletöntä ja kaikki ihmiset, jotka antavat neuvoja toisille olisivat ylimielisiä. Siten maalauskerhossani kävijät voisivat huoletta mennä takaisin kotiinsa ja unohtaa kaikki minun antamani neuvot koska olen vain ylimielinen typerys. En oikein jaksa uskoa, että esimerkiksi omat vanhempani ovat tunteneet itseään paremmaksi kuin minä pienenä neuvoessaan, ettei verhoja kannata sytyttää tuleen tms.
Ja on oikeasti vaikeaa erottaa tyylin ja taidon raja. Kun minulla on kyseinen ongelma, totean vain että erilaisten tapojen opettelu on rikkautta ja neuvon maalauskerholaista kokeilemaan tätä ehdottamaani tapaa ja arvioimaan sitten itse, mistä pitää enemmän ja mikä sopii hänen tarpeisiinsa.
nojoo. Tässä oli vain omat kaksi senttiäni.
Kasvatanpa genitaalialueeni kokoa namedroppingilla ja totean, että alkuperäinen esittäjä on Blaise Pascal. Argumentti tunnetaan yleisesti nimellä pelurin (jumal)todistus. Se on mielestäni vallan loistava.maddog kirjoitti: Kasvatetaan väittelyä seuraavalla lainauksella:
'Ehkä jumala on, ehkä ei... Miksi et siis uskoisi häneen? Jos hän on, niin pääset kuoltuasi taivaaseen, jos taas ei ole, niin et ole menettänyt mitään!!!'
Muistaakseni oli yhdessä pratchettin kirjassa!
Hauskaa päivää, ihmiset!