"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

[EpicA]Imperial Guard armeijaa kasaan

Ghe'dahlg

[EpicA]Imperial Guard armeijaa kasaan

Viesti Kirjoittaja Ghe'dahlg »

Päätin nyt aloittaa aikuisten oikeasti Epicin ja tavaraa tuli jo hiukan tilattuakkin. Kokoon saadaan kunhan tavara on tullut:

24 standia jalkaväkeä + 4 komentajaa + 4 ogryniä
3 Hydraa
3 Banebladea
9 Basiliskia

Tässä seuraavia päivärahoja odotellessa aloin jo seuraavaa tilausta kehittelemään. Rahaa on käytössä semmoinen ~100€ ja alustava harkinta lista näyttäisi tältä:

(Epic) Imperial Guard Character Pack (täytyyhän komentajien näyttää komentajilta ;) )
Epic Imperial Guard Leman Russ Tank Company(9+1)
(EP) Imperial Guard Infantry Company(24 standia+O+K)
Epic Imperial Guard Demolishers(3)
Epic Imperial Thunderbolt Fighters(4)
Epic Imperial Guard Chimeras(7)

Näistä saadaan kasaan semmoinen 4-5 tuhatta pistettä, mutta kannattaisiko jotain mahdollisesti tehdä mielestäsi toisin? Olisin innokas kuulemaan mielipiteitä(mieluiten perusteluiden kera). Itse olen ainakin jonkin verran kiikun kaakun demojen, Leman Russien ja Chimeroiden kanssa. Mieleni tekevi titaania, mutta ainakaan Online Storen Warhound ei tule kysymykseenkään(ruma kuin mikä :( ) ja Forgelta en tällä kertaa ajatellut ostella(ellei löydy jotain oikein mahtavaa ajatusta).

Niin ja yksityisviestillä saa pommittaa, jos löytyy pk-seudulta pelaajia viikonlopuiksi tahi jos on turhaa Epic IG-krääsää kotona nurkissa pyörimässä. ;)
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
tneva82

Re: [EpicA]Imperial Guard armeijaa kasaan

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Ghe'dahlg kirjoitti:(Epic) Imperial Guard Character Pack (täytyyhän komentajien näyttää komentajilta ;) )
Epic Imperial Guard Leman Russ Tank Company(9+1)
(EP) Imperial Guard Infantry Company(24 standia+O+K)
Epic Imperial Guard Demolishers(3)
Epic Imperial Thunderbolt Fighters(4)
Epic Imperial Guard Chimeras(7)
Yleisesti ottaen tasainen lista figuista. Ainuat jotka vaihtaisin olisivat demolisherit ja thunderboltit.

Demolisherit ovat a) hyvin erikoistuneita b) pahuksen kalliita. Ainakaan itse en onnistu koskaan keksimään keinoa lisäämään ne listaan tehokkaasti. Sopivat parhaiten cityfighteihin.

Thunderboltit jättäisin kunnes ostat seuraavan kerran forge worldilta. Ne ovat HUOMATTAVASTI komeamman näköisiä kun ovat aidossa skaalassa eikä SG:n kutistettuja versioita. Huomattavasti enemmän asennetta kun lentokone näyttää oikean kokoiselta.

Itse ostan periaatteella jos on forgelta lentokone saatavilla niin sieltä ostetaan. Jopa neljä marauder pommittajaani joilla hintaa ei tosiaankaan voi sanoa pieneksi. Mutta pojat minkä näköisiä ovat.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ghe'dahlg

Mihin sitä vaihtaisi Thunderboltit ja Demolisherit? Warlordiin?
Thunderboltteja ajattelin Online Stoorista tilata, kun kuitenkin ovat sen puolet halvempia kuin Forgelta. Sitä paitsi maalaustasoni ei tekisi oikeutta hienommille lentokoneille(silti OS:n Warhound on niin ruma etten ostaisi ellei siitä maksettaisi minulle). Demolisherit oikeastaan ymmärränkin, tosin ne toisivat hiukan lisää kokoa Lemaneille.
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
tneva82

Ghe'dahlg kirjoitti:Mihin sitä vaihtaisi Thunderboltit ja Demolisherit? Warlordiin?
No joku titaani ei olisi turhan huono idea :D Titaanit kuiteskin on se yksikkö josta tulee "epic" samantien mieleen eikä ne turhan huonoja pelissäkään ole.
Thunderboltteja ajattelin Online Stoorista tilata, kun kuitenkin ovat sen puolet halvempia kuin Forgelta.
No enpä voi syyttää jos joku haluaa puolet halvemmat joskin aika harvoin neljää thunderbolttia tulee käytetyksi. IMO forgen lentokoneet on vain niin hienoja että oikeuttaa hintaeron.

Vertaappa fanaticin ork fighta bommazia ja FW:n vastaavaa: http://www.mbnet.fi/~gow/size.jpg

Mutta kullekkin omansa. Jos ei rahat riitä(ja ymmärrän sen hyvin) niin ei ole pakko ostaa FW:n vastaavia.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Warlord tahtoo keskittää 3k peleissä niin paljon pisteitä yhteen paikkaan kentällä ettei se ehdi tappaa tarpeeksi vihollisia. Tietysti se hakee/riitauttaa sen yhden kohteen mutta itse ottaisin ennemmin huokeamman Reaverin.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
tneva82

Tybraal kirjoitti:Warlord tahtoo keskittää 3k peleissä niin paljon pisteitä yhteen paikkaan kentällä ettei se ehdi tappaa tarpeeksi vihollisia. Tietysti se hakee/riitauttaa sen yhden kohteen mutta itse ottaisin ennemmin huokeamman Reaverin.
Toisaalta warlord voi toimia mainiona voiton estäjänä(vastustajalle). Yleisimmät voiton syyt ovat:

bliz + take and hold
bliz + break their spirit
break their spirit + take and hold.

Noin ainakin minun kokemukseni mukaan enkä ole viellä kuullut päinvastaistakaan. Warlord joka vartioi omaa bliz objektiivia vaikuttaa suoraan jokaisessa pakottaen vastustajan yrittämään defend the flagia(hankalaa) tai they shall not pass(viellä hankalampaa) tai sitten warlordin tuhoamista(joka luonnollisesti marshallaa ja korjailee kilpiä tarpeen mukaan).

Ei toimi niin hyvin toista IG:tä tai luoja armahda siege mastereita vastaan mutta armeija joka tulee kohti tuppaa myös tulemaan warlordin aseiden kantamalle(varsinkin jos pelaa turbo laser destructoreita 60cm kantamilla kuten ne varmaan tulee tulevaisuudessa olemaan) joten warlordi voi myös ampua tyytyväisenä.
asaura

Viesti Kirjoittaja asaura »

tneva82 kirjoitti: Toisaalta warlord voi toimia mainiona voiton estäjänä(vastustajalle).

<snip>

Noin ainakin minun kokemukseni mukaan enkä ole viellä kuullut päinvastaistakaan. Warlord joka vartioi omaa bliz objektiivia vaikuttaa suoraan jokaisessa pakottaen vastustajan yrittämään defend the flagia(hankalaa) tai they shall not pass(viellä hankalampaa) tai sitten warlordin tuhoamista(joka luonnollisesti marshallaa ja korjailee kilpiä tarpeen mukaan).
Loistava ajatus! Kiitos tästä!

Minä olen kyennyt ajattelemaan Warlordille tehtäväksi vain yhden tai kahden Take & Hold -objektiivin hakemisen, mutta oman Blitzin puolustaminen on mainio ajatus. Siinä sivussa se puolustaa hienolla tavalla paria vieressään kököttävää tykkijaosta ja tekee erilaisista teleporteista ja ilmarynnäköistä oikein erityisen riskialttiita.

Olisiko kuitenkin niin, että Reaver on tällaisessa puolustuksellisessa tehtävässä parempi? Se on halvempi, ja vaikka aseistus on kevyempi, Firefight-kyky on melkein yhtä hyvä.
Ghe'dahlg

Warlordi olis mun mielestä paras, kun sillä on kuitenkin arsenaalia tuhota mitä vain aika helpostikkin. Reaver voisi olla muuten hyvä, mutta en ihan hirveästi pidä figusta ja sen aseistus on mielestän hiukan kehnohko. Titan Legionssissahan voisi aseita valita, mutta se menee liian helposti "juustotukseksi" ja luulen että ihan heti kukaan ei hyväksyisi Titan Legions titaaneja normi IG:hen.
Kyllä mulla on ainakin ajatuksena ainakin joskus myöhemmin hommata myös Reavereitakin, mutta näin aluksi tuollainen monipuolisempi(ja ehdottomasti parhaimman näköinen) titaani on minun valintani.

Tässä jonkin aikaa asioita mietittyäni ajattelin täydennyksien olevan seuraavanlaiset:

Warlord
Thunderbolts(4 kpl)
Infantry Comppany
Characters
Lemun Russ Comppany

Loppujen lopuksi olisikin kasassa kaikkia pelin elementtejä ja joukkio olisi suht pelikelpoinenkin. Niitä Chimeroita voisi ehkä tuohon lisätä, kun tuo Supreme Commander kuitenkin houkuttaisi aika hiton paljon. Se yksi re-rolli kuitenkin painaa aika paljon, kun sillä saa helposti vaikka ekalla aktivointivuorolla aktivoitua vaikkapa Thunderboltit ilmapuolustukseen ja Warlordin yleispätevään kaaoksen levitykseen.
tneva82

asaura kirjoitti:Loistava ajatus! Kiitos tästä!
Kiitos vain. En tosin voi ottaa kaikkea kunniaa tuosta koska on kehittynyt epicin foorumeilla selatessa mutta toimii vallan mainiosti. Erityisen hyvin toimii space marineita vastaan mutta myös IG:tä vastaan rajoitetusti(ongelmana tosin on kantamat). Eldareita vastaan myös voi toimia joskin niiden pahuksen pop upit ja maaston takana piileskely haittaa.
mutta oman Blitzin puolustaminen on mainio ajatus. Siinä sivussa se puolustaa hienolla tavalla paria vieressään kököttävää tykkijaosta ja tekee erilaisista teleporteista ja ilmarynnäköistä oikein erityisen riskialttiita.
Tuollainen on yleisidea.
Olisiko kuitenkin niin, että Reaver on tällaisessa puolustuksellisessa tehtävässä parempi? Se on halvempi, ja vaikka aseistus on kevyempi, Firefight-kyky on melkein yhtä hyvä.
Reaverin haittoina on huonompi kestävyys mikä tekee sen tuhoamisesta hitusen helpomman(ja jos titaani tuhoutuu on sen jälkeen yleensä peli saletti. Koti blizin puolustamiseen ei yleensä tuppaa jättämään enemmän porukkaa kun titaanin on jo jättänyt ja näin vastustaja voi saada kaksi objektiivia kertaheitolla) ja huonompi kantama(volcano cannon rulettaa).

Jos pisteistä on puutetta mikä ettei mutta jos 200 pistettä lisää on niin warlord olisi valintani. Tässä tehtävässä myös reaverin nopeudeta ei hyödytä(oma suosikki käyttö reaverilla on rynniä kohti bliz objektiivia ja mennä firefighteihin jos porukkaa tulee eteenpäin).
tneva82

Ghe'dahlg kirjoitti: Reaver voisi olla muuten hyvä, mutta en ihan hirveästi pidä figusta
Kokeille forge varianttia. Sillä on jo enemmän asennetta.

Plus ei se figu NIIN huono ole kun oikeassa elämässä katsoo. Ainakin itse pidin siitä enemmän kun sain käsipelin tutkia. Kuvissa ei näytä niin hyvältä kuin elävänä IMO.
kun tuo Supreme Commander kuitenkin houkuttaisi aika hiton paljon. Se yksi re-rolli kuitenkin painaa aika paljon
Rerolli on pelastaja. Mikään ei potuta enempää kuin hävitä mokatun action heiton tähden(on tapahtunut. Örkeillä piti assaultoida kohteen kimppuun mutta oli blast markkereita ja yep. 1:n tuli enkä pystynyt saamaan bliz objektiivia haltuun ja vastustaja voitti 2-1 objektiiveilla).

Ainakin 3k peleissä suosittelen SC muodostelmaa melkolailla vakioksi.
asaura

Viesti Kirjoittaja asaura »

tneva82 kirjoitti:Ainakin 3k peleissä suosittelen SC muodostelmaa melkolailla vakioksi.
Minä myös. Muurahais-/venäläis-/zuluhenkinen halvasta jalkaväestä koostuva armeija on suunnilleen ainoa, jonka ei aivan välttämättä kannata maksaa rerollista, koska mikään tietty yksikkö ei ole taistelun kannalta olennainen, eikä aloiteheittojen kämmäily siksi pilaa koko sotaa. Käytännössä kaartin armeija tarvitsee SC-rerollia kipeästi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Epic Armageddon”