Sprayn sulattamat miniatyyrit...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Fae

Sprayn sulattamat miniatyyrit...

Viesti Kirjoittaja Fae »

onko kukaan muu törmänny tällaiseen ongelmaan?

GW:n Spray maalin tuotoksia

SM bike sprayattuna GW:n mustalla maalilla...

Eikös näiden pitäis olla suuniteltu sopimaan yhteen?

Vikaa maalissa vai figussa vaiko käyttäjässä?
Järjenkäyttö sallittu!
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Auts! Vaikuttaisi ihan siltä kuin GW spraymaalipurkkiin olisi lipsahtanut vähän väärää tavaraa...
Yhteen pitäisi noiden kyllä sopia normaalisti.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Kumma juttu. Kokeile vaikka johonkin spruenpätkään, niin näet, onko vaikutus sama kaikkiin osiin. Sitten vaan spruenpätkän, sprayn ja ton figun kanssa Fantsulaan/GW:seen. Väitän, että saattavat jopa korvata, viimeistään sen jälkeen, kun pyydät myyjän ulos katsomaan kuinka "spray especially designed for miniatures" sulattaa GW:n figuja. Tai no, tuskin liikkeellä mitään korvausvelvollisuutta on, mutta jos lupaat dissata sprayta joka puolella, niin luulen, että kyllä ne sen korvaavat. Kysehän on periaatteessa kaiketi viallisesta tuotteesta, mikäli ihan oikein ajattelen. Kuluttajansuojalain mukaan taas myyjän tulee joko korvata viallinen tuote tai vaihtaa se uuteen.
rampale

Viesti Kirjoittaja rampale »

Oletko varma, että tuo on sulanut? Vai voisiko tuo maalipinta vain olla karhea?

Maalasitko ulkona? Käsittääkseni jos maalaa kylmässä, niin tuo spray muodostaa karhean pinnan figun pinnalle.

Minä maalasin Mastonin sprayllä omia figuja, ja tulos oli tämä:
http://www.kolumbus.fi/rampale/plaa.jpg

Maalasin kyllä lämpimässä varastossa, mutta pari kertaa avasin oven, jotta ilma vaihtuisi. Figut olivat oven vieressä, jolloin kylmä ilma pääsi kyllä niihin heti kiinni. En tuolle muutakaan syytä ole keksinyt.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
Qazza

Viesti Kirjoittaja Qazza »

siis kyllä ne sen ihan vaihtaa kuhan vaan asiallisesti asiansa esittää.. mutta kyseessä ei kyllä välttämättä ole mitään sulamista.. ei sitten minkäänlaista.. oletan että olet sprayannut äsköttäin noi figut.. meinaa mulle kävi melkeen sama homma kun sprayasin liian kylmässä.. eli ei mielellään yhtään pakkasen puolella.
rampale

Viesti Kirjoittaja rampale »

Minusta sitä lämpöä pitäisi olla vähintään jotain 10 astetta, sillä joskus syksyllä spreijatessakin on tullut huonoja tuloksia.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
purple

Viesti Kirjoittaja purple »

mulla on ollut samanlaisia tapauksia useita alkuvaiheessä (elokuussa) ja ulkona sprayasin. toinen mikä saattaa vaikuttaa on se että sprayaat liian läheltä ja sitten kun sitä mustaa on siinä paljon niin se menee tuollaiseksi kököksi... no tuo kylmyys on kyllä looginen syy, jota itsekkään ole tajunnut. liian lähltä sprayaaminen edesauttaa tuota tulosta myös.
viimeinen naula tämän harrastuksen arkkuun on isketty.
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Hmmm... kylmyys ja kökkösyys voisi ollakin aika hyvä syy. Pihalla meinaan maalasin, että sais henkeekin, tosin oli plussaa lämpötila.
Loogisestihan se vois jäätyä tommosiksi isommiksi kököiksi.

Kumma vaan ettei muihin figuihin tuolleen jäänyt. Maalasin samalla metallisia ukkoja ja pari ogrea...
Järjenkäyttö sallittu!
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

mulla tulee tollasta pintaa välillä jos spreijaa liian läheltä tai laittaa liian pksun kerroksen.
kannattaa laittaa monta ohutta kerrosta sitä pohjamaalii.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Itse keksisin näin äkkiseltään parikin asiaa mitkä saattoi mennä pieleen;

- Ravistitko purkkia tarpeeksi? Sitä saa nimittäin ravistaa ihan pitkään.

- Sprayasit pihalla kuten mainitsit. Tosin itsekkin olen usein maalannut ulkona nollan asteen tuntumilla eikä mulle ole noin käynyt.

- Suihkutit liian läheltä.

- Pesitkö muuten figun ennen sprayta? En tiedä voiko sillä olla mitään tekemistä asian kanssa, mutta ei sitä ikinä tiedä mitä niitten englantilaisten käsissä on :)
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Kylmässä ruiskittu spray saattaa tosiaan jättää tuollaisen jäljen. Itsellä on tullut vastaavanlaista jälkeä pakkasella. Toinen mitä spray saattaa pakkasella tehdä ovat railot, joita pohjamaalikerrokseen saattaa tulla jos sprayaa hieman liikaa pohjamaalia kylmässä. Ne onnistuvatkin joskus olemaan aika hienon näköisiä ja nurgle marineita varten voi saada loistavaa jälkeä aikaiseksi esim. shoulder padeihin. Riskinsä siinä tietenkin on, joten ei kannata kokonaisia squadeja ainakaan aluksi yrittää tehdä ettei mene läjä marineita pilalle, jos joku sai inspiraation tästä tiedosta.
guardian of wood

Viesti Kirjoittaja guardian of wood »

Ei sekään aivan mahdotonta ole, että spray olisi sulattanut muovia. Kaverilleni on käynyt niin. Kun oli sprayjannut jotain vanhaa skaven figua. Figun pintan alkoi syöpyä ja kupristella.
Bull centaureja ostetaan!
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Hmmm.... itse olen ainakin koko armoured companyni maalannut 20 asteen pakkasessa. Mutta ihan siistiä jälkeä mastonilla on tullut. Tosin paikoittain on tullut pieniä vaaleampia läikkiä kun lumihiutaleet ovat menneet niihin. Mutta jos laittaa pakkasessa kovin paksua kerrosta niin sitten ehkä saattaisi tulla jotain tuollaista.
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

Liian läheltä spreiattu
Cleanse and purify!
shogun

Viesti Kirjoittaja shogun »

juu minulle on sattunu nuin!sain joulu lahjaksi eldar batle forgen ja spreilasin niitä skuul white sprayllä niin helkutti,meni kahet sprue neliöt ketun vituralle.tuli kyllä vähän manailtua ja kiroiltua ku ne osat ei jotku enään menny es kiini.niistä ois meilkein voinu tehä nurglee!
dont drink and drive,be coz u can smoke and fly(tapasi sanoa kerran kunno vanhan mari,rasta,räikeä myssy päässän istuva erittäin tumma neekeri)
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Itsellä kävi noin kun spräyasin liian läheltä, liian paksusti. Se iso määrä liuotinta sulattaa muovia maalin kuivuessa. Eli ohuita kerroksia sopivan etäältä.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
saggoth

Viesti Kirjoittaja saggoth »

se putsaaminen on kyllä tarpeellinen juttu. kun modellit valetaan muotteihin, niin muotista jää sellainen rasvamainen pinta figuun. siksi esim. isojen pintojen pohjamaalaus voi olla vaikeaa, kun se maali silleen vetäytyy. näin varsinkin metallisissa figuissa. kokemusta tuli kun spreiasin kaaos warru rykmenttiä. siinä suli koko s****nan rykmentti. sen jälkeen olen aina putsannyt figut ja spruet kokonaan vedellä ja tiskiaineella...
oi rouva te, voimmeko me, suunnistaa tanssiparketille. otsalamppuni, voit sammuttaa, jos humppa alkaa uuvuttaa.
hc_andersen

Viesti Kirjoittaja hc_andersen »

Tuttua jälkeä, tosin halvemmalta spraylta. Ravistaa enemmän, testata ensin johonkin, niin tehdä ja hyvä figu tulla.
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Vaikka tämä onkin jankutusta niin paras keino on kun sprayaat ohuita kerroksia nopeilla suihkauksilla ja sopivan etäältä.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Tanen

Viesti Kirjoittaja Tanen »

liikaa spraytä, liian läheltä, liian kylmä, eilen tuli kokeiltua ja tuommosta oli jälki...

ja shogun, se on battle force, ei batle forge
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”