Eldarien viholliset.
Herranjee, emmekö ole vääntäneet kättä aiheesta Dark Eldars ja Slaanesh kerran-pari kertaa jo? Muistaakseni tulimme siihen tulokseen että kyseessä on vielä yksi GW:n avoimista kysymyksistä... Noh, olen ollut poissa figuilupiireistä aika kauan... Mistä, Gobliini, siteeraat tuota?
Minusta kiista on semantiikkaa jos mitä.
Minusta kiista on semantiikkaa jos mitä.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Mutta kysymys onkin siitä mitä voidaan määrittää palvonnaksi. Kaikkihan ovat ilmeisesti suhteellisen samaa mieltä siitä että deldarit uhraavat sieluja/väkivaltaa/S&M/kiellettyjä nautintoja Slaaneshille.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
En ole löytänyt mistään DE codex sellaista kohtaa jossa viitattaisiin Slaanesh palvontaan. Jos joku on sieltä jotain sellaista löytänyt niin vois antaa sivu numeron.
Ja koska Slaanesh oli suurin syy The Fall niin uskon että KAIKKI eldar vihaa häntä jollain tasolla. Dark Eldar nyt vain yrittävät antaa sille niin paljon "syötävää" että he itse säästyisivät.
Ja koska Slaanesh oli suurin syy The Fall niin uskon että KAIKKI eldar vihaa häntä jollain tasolla. Dark Eldar nyt vain yrittävät antaa sille niin paljon "syötävää" että he itse säästyisivät.
Oikeastaan Slaanesh ei ollut Fallin syy vaan seuraus.Z7-852 kirjoitti:En ole löytänyt mistään DE codex sellaista kohtaa jossa viitattaisiin Slaanesh palvontaan. Jos joku on sieltä jotain sellaista löytänyt niin vois antaa sivu numeron.
Syypäätä fallille ei yksiselitteisesti ole, jotkut osoittavat warppiin sanoen sen korruptoineen Eldaria, toiset Eldarit taas osoittavat itseään ja syyttävät rotunsa heikkoutta. Jokatapauksessa Fallin aikaan kuolleiden Eldareiden sieluista syntyi kaaosjumala nimeltä Slaanesh, joka muutti normaaliavaruutta, luoden kaikkien tunteman Eye of Terrorin vanhan Eldar imperiumin paikalle.
"I love the smell of starcannons in the morning!"
Sinähän et laisinkaan kuuntele mitä sanon. Palvonnan määritelmä on minusta ainakin hieman häilyvä. Kuten olen varmaan sanonutkin, monet uskontokunnat uhraavat pelosta jumalalleen, samalla sitä voi vihatakin, ja eikö kristinuskokin perustu pelkoon helvetistä?Z7-852 kirjoitti:En ole löytänyt mistään DE codex sellaista kohtaa jossa viitattaisiin Slaanesh palvontaan. Jos joku on sieltä jotain sellaista löytänyt niin vois antaa sivu numeron.
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Älkäämme kinastelko uskonnoista täällä; kristinusko ei todellakaan perustu Helvetinpelkoon, ellei kyseessä ole joku perversio. Juutalaisuus voi olla jotain tämän suuntaista (laki- ja sääntöpainotteinen, jne.), mutta eivät juutalaisetkaan pelosta palvo...Dalamar kirjoitti:Sinähän et laisinkaan kuuntele mitä sanon. Palvonnan määritelmä on minusta ainakin hieman häilyvä. Kuten olen varmaan sanonutkin, monet uskontokunnat uhraavat pelosta jumalalleen, samalla sitä voi vihatakin, ja eikö kristinuskokin perustu pelkoon helvetistä?
Mutta Dalamar on kuitenkin oikeassa; olettakaa että kylää ahdistelee lohikäärme joka vaatii huomiota ja uhrauksia/lunnaita. Kyläläiset uhraavat kuolemanpelosta, säästääkseen kyläänsä ja sen asukkaita. Dark Eldarit ovat samassa asemassa; he vihaavat "lohikäärmettään" nimeltä Slaanesh, mutta eivät voi muutakaan kuin "kantaa uhrauksensa alttarille", jotta itse säästyisivät taas hetkeksi.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
-
Stenvall
Itse asiassa ei perustu, vaikka se siltä saattaa välillä tuntuakin. Poikkeuksena on ehkäpä jotkut äärilahkot, mutta niitä kaikkia ei edes lasketa kristillisiksi. Anteeksi OT.Dalamar kirjoitti:Sinähän et laisinkaan kuuntele mitä sanon. Palvonnan määritelmä on minusta ainakin hieman häilyvä. Kuten olen varmaan sanonutkin, monet uskontokunnat uhraavat pelosta jumalalleen, samalla sitä voi vihatakin, ja eikö kristinuskokin perustu pelkoon helvetistä?Z7-852 kirjoitti:En ole löytänyt mistään DE codex sellaista kohtaa jossa viitattaisiin Slaanesh palvontaan. Jos joku on sieltä jotain sellaista löytänyt niin vois antaa sivu numeron.
No, emme väittele uskonnosta sitten. Se mihin mikin perustuu, on tietenkin joissain tapauksissa näkökanta. se liittyykin aiheeseemme varsin tiiviisti: Eli voiko muka väittää, että ei ole palvontaa jos uhraa jumalalle johon uskoo sieluja pelosta?
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
-
Stenvall
Pitäisin itse sitä ainakin osaksi palvomisena. Lohikäärmettä pelätään, mutta siihen ei uskota kuin jumalaan. Siinä on ero.Dalamar kirjoitti:No, emme väittele uskonnosta sitten. Se mihin mikin perustuu, on tietenkin joissain tapauksissa näkökanta. se liittyykin aiheeseemme varsin tiiviisti: Eli voiko muka väittää, että ei ole palvontaa jos uhraa jumalalle johon uskoo sieluja pelosta?
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Selasin DE codex etsien jotain merkkiä "palvonnasta" ja ainut mitä löysin oli seuraava:
Mutta silti en oikein usko että ne "palvois" Slaanesh. Ja se että tehään jotain pakosta ei minusta voida pitää palvontana.
Esimerkki 2.
Jos työskentelen ahkerasti ja olen "hyvä" työntekijä, jotta saisin palkankorotuksen, EN (mielestäni) palvo työpaikkaa.
Teen mitä teen jotta säästyisin/saisin mitä haluan.
Mielestäni palvonnan määritelmään kuuluu eräänlaineen pyytettymyys ja vapaatahtoisuus.
Ja en usko että Dark Eldar (ovat kuitenkin Eldar) mieluusti tekevät tätä. Mutta koska niiden on "pakko" niin miksei nauttia siitä?
Tuo on sivulta 42Dark Eldar codex kirjoitti:What the relationship between the Great Enemy and the Dark Eldar is, it is impossible to say.
Mutta silti en oikein usko että ne "palvois" Slaanesh. Ja se että tehään jotain pakosta ei minusta voida pitää palvontana.
Esimerkki 2.
Jos työskentelen ahkerasti ja olen "hyvä" työntekijä, jotta saisin palkankorotuksen, EN (mielestäni) palvo työpaikkaa.
Teen mitä teen jotta säästyisin/saisin mitä haluan.
Mielestäni palvonnan määritelmään kuuluu eräänlaineen pyytettymyys ja vapaatahtoisuus.
Ja en usko että Dark Eldar (ovat kuitenkin Eldar) mieluusti tekevät tätä. Mutta koska niiden on "pakko" niin miksei nauttia siitä?
Dictionary kirjoitti: Worship
1.
a. The reverent love and devotion accorded a deity, an idol, or a sacred object.
b. The ceremonies, prayers, or other religious forms by which this love is expressed.
2. Ardent devotion; adoration.
3. often Worship Chiefly British. Used as a form of address for magistrates, mayors, and certain other dignitaries: Your Worship.
Viimeksi muokannut Z7-852, Ke 30.03.2005 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onneksi olkoon, hyvät herrat. Olemme taas päässeet makukysymysten maailmaan. Kaikkihan hakevat jumalten palvonnasta jotain omakohtaista hyötyä, kuten taivaspaikkaa, tai sitä että pitää kyseisestä sanomasta ja saa siitä siksi viboja etc.
Mutta työpaikallasi ei ole mitään tekemistä asian kanssa, se ei ole jumalaan verrattavissa oleva asia.
Mutta työpaikallasi ei ole mitään tekemistä asian kanssa, se ei ole jumalaan verrattavissa oleva asia.
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
- Master Calgar
Arvon moderaattorit, siinä vaiheessa kun aletaan puhumaan nykyhuuhaauskonnoista ja 40k huuhaauskonnoista samalla kertaa, laittakaa nyt jokin painava sananne joukkoon... (uhatkaa vaikka lukolla tai jotain...
) Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen: Kukaan ei voi pitää eldareista. Ei niin fluffissakaan, saati sitten todellisessa maailmassa peliarmyna. Jos tuo nyt valaisi... 
Ei valaissut, selitätkö.mastercalgar kirjoitti:Ei niin fluffissakaan, saati sitten todellisessa maailmassa peliarmyna. Jos tuo nyt valaisi...
Anyway muiden rotujen vihamielisyys Eldareja kohtaan on yleensä Avaruushaltioiden oma vika. Avaruusrosvoaminen, Dark Eldarit ja paremmin tietämättä sattumanvaraiselta vaikuttava toiminta luovat myytin vihamielisestä, jpa murhanhimoisesta muukalaisrodusta.
40K:n kummallisuuksia miettiessä kannattaa muistaa ettei kansalainen todellakaan tiedä kaikkea. Itse asiassa ei mitään.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.
- Master Calgar
Tybraal: Lyhyesti: Eldarit ovat hieman olemattomia suippokorvasukkahousumaakareita. Miten niistä voi pitää? 
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910