Helffit vs Delffit
-
Sir_Jacolo
Helffit vs Delffit
Eli onko kenelläkään kokemusta tällaisistä peleistä? Kaverini pelaa Delffeillä ja minä aloittelen Helffejä, joten matsia olisi piakkoin tulossa. Joten lyhyesti:
Mitkä yksiköt toimivat Delffejä vastaan?
Mihin kannattaa panostaa?
Mitä tulisi välttää?
Ja muuta mukavan hyödyllistä...
Mitkä yksiköt toimivat Delffejä vastaan?
Mihin kannattaa panostaa?
Mitä tulisi välttää?
Ja muuta mukavan hyödyllistä...
Varo sotavaunua ja Cold One Nihtejä, älä ota helffeille sotavaunua kun se on melko onneton kokemuksieni mukaan, ja ota paljon ampujia. Huonolla armour savella saat ne hengiltä, ja tipauta niiden repeater crossbowmiehet ennen kuin ne pääsevät tarpeeksi lähelle ampuakseen. Ja tietty se helffien kuuluisa taikuus avustaa joka pelissä.
You (yes, you!) decide.
- Eltharrion
Delffi pelaajana minua häiritsee eniten helffi joukkue joka on nopeampi kuin omani, ja taikuus kyllä myös saa hermostumaan. Bolttereissa ei kannata jäädä kakkoseksi. Meidän peleissä ainakin se jolla on vähemmän bolttereita joutuu lievään alakynteen. Olen kyllä aika huono pelaaja joten joku muu jatkaa...
- Eltharrion
no joo kiitos vastauksesta muistan sen.. kun on vähä kattonu vääri ja totesi just et nii se onki.. ku sellane CHARU jol on swordmaster honori on killing blow.. no ny mä kyl menin iha sivuu aiheest..
ja no Delffeil on mm. lentävii yksiköit, poisoned attacks, hydrat ym. pedot.. Heffipelaajana tiiän kyl et on nopee hyvä magic ja bolttikset.. mut no se ikävä huono armor on aina tiellä (paitti lohisprinsseil joil on lähitappelus 1+ armori..
)
ja tuoho sulkeisii et onha se nii et tappelus hand weapon antaa +1 armoriin jos sitä käyttää.. esim. Phoenixit voi käyttää joko händ weaponii 4+ armoril tai hilparii 5+ armoril ja +1 strenal.. (tiiän et nää jutut täytyis laittaa sääntöihi mut ku sattuu täs ny olee vastaamas ni voi sitä kait tarkistaa.. ei oo kiva jos antaa huonoi taktiikoit ku ei oo oikeet säännöt..
)
ja no Delffeil on mm. lentävii yksiköit, poisoned attacks, hydrat ym. pedot.. Heffipelaajana tiiän kyl et on nopee hyvä magic ja bolttikset.. mut no se ikävä huono armor on aina tiellä (paitti lohisprinsseil joil on lähitappelus 1+ armori..
ja tuoho sulkeisii et onha se nii et tappelus hand weapon antaa +1 armoriin jos sitä käyttää.. esim. Phoenixit voi käyttää joko händ weaponii 4+ armoril tai hilparii 5+ armoril ja +1 strenal.. (tiiän et nää jutut täytyis laittaa sääntöihi mut ku sattuu täs ny olee vastaamas ni voi sitä kait tarkistaa.. ei oo kiva jos antaa huonoi taktiikoit ku ei oo oikeet säännöt..
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
- Prince Ansom
- puolisukeltaja
Hand weaponista saa tuon bonuksen vain kilven kanssa, joten phoenix guard ei saa sitä.Eltharrion kirjoitti:ja tuoho sulkeisii et onha se nii et tappelus hand weapon antaa +1 armoriin jos sitä käyttää.. esim. Phoenixit voi käyttää joko händ weaponii 4+ armoril tai hilparii 5+ armoril ja +1 strenal.. (tiiän et nää jutut täytyis laittaa sääntöihi mut ku sattuu täs ny olee vastaamas ni voi sitä kait tarkistaa.. ei oo kiva jos antaa huonoi taktiikoit ku ei oo oikeet säännöt..)
- Eltharrion
jaa jaa.. täytyy muistaa toi tieto kun seuraava kerra pelataa.. eli handu+shield=5+armour..
joo ku on alotteleva pelaaja ei maha mittään.. mut voin sanoo et jos ei oo paljoo mäkiä ni boltikset on yhtä tyhjän kanssa.. täällä pelatessa homma on aina niin että tasaväkisyydeksi se ainoo mäki mikä on (tehää pia lisää) on keskellä.. ni ja aitoi sek kivii paljo ni boltikset on turhia jos kamu on yhtää viisas.. esim toi Deadbeat joka tääl kirjottelee (älä tapa mua kun kirjotin nimes!) ni on pelannu mua vastaa ja on sen verra fiksu et tunkee ekaks spirit hosteja ja kulkee muil armeijal kivien, metsien ym. suojissa..
joo ku on alotteleva pelaaja ei maha mittään.. mut voin sanoo et jos ei oo paljoo mäkiä ni boltikset on yhtä tyhjän kanssa.. täällä pelatessa homma on aina niin että tasaväkisyydeksi se ainoo mäki mikä on (tehää pia lisää) on keskellä.. ni ja aitoi sek kivii paljo ni boltikset on turhia jos kamu on yhtää viisas.. esim toi Deadbeat joka tääl kirjottelee (älä tapa mua kun kirjotin nimes!) ni on pelannu mua vastaa ja on sen verra fiksu et tunkee ekaks spirit hosteja ja kulkee muil armeijal kivien, metsien ym. suojissa..
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
- Prince Ansom
Itselläni vähän sama tilanne. Olen aloitteleva High Elf pelaaja ( vasta 16 spearmenia) ja kaveri aloitteleva Dark elf pelaaja( vasta 10 repeater crossbowmania ja 6 spearmania).
Ainakin jos omistat Archereita niin niillä on hyvä reittää esim. Executionerit( 3 T ja 6+Armour save, Ei Hyvä Ydistelmä)
hetkinen... toihan pätee melkein kaikkiin dark elffien yksiköihin..
Ainakin jos omistat Archereita niin niillä on hyvä reittää esim. Executionerit( 3 T ja 6+Armour save, Ei Hyvä Ydistelmä)
hetkinen... toihan pätee melkein kaikkiin dark elffien yksiköihin..
Victory loves prudence.
- puolisukeltaja
-
LurkkiKapteeni
-
arsenaattori
Mutta jos mä oikein muistan nii dragonprrincet on ratsujoukkoja ja me kaikkihan tiedämme, että ratsu joukot eivät saa kilven ja miekan kanssa taistelemisesta boonusta. Kannattaa ehkä käyttää siinä pelissä hyväksesi sitä helffien sääntöä, että ne on immuuneja paniikille delffejä vastaan taistellessa.
Niin minähän en mistään mitään tiedä, mutta senhän sinä varmaankin halusitkin kuulla.
Hand weaponista ei saa +1 Strenaa koskaan paitsi jos se on maaginen.Mika_91 kirjoitti:No tässä tyhmänä aloittelijana sitä pällistellään,että saako tuosta kilvestä ilman handweaponii +1 strenaa?
Siinä viestissä tarkoitettiin +1 Armor Saveen jonka jalan kulkevat modellit saavat kun käyttävät Hand weaponia ja kilpeä lähiksessä.
Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että http://www.puppulausegeneraattori.fi parantaa reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen.
Tuo puhekili on aika vaikeeta luettavaa...Eltharrion kirjoitti:no joo kiitos vastauksesta muistan sen.. kun on vähä kattonu vääri ja totesi just et nii se onki.. ku sellane CHARU jol on swordmaster honori on killing blow.. no ny mä kyl menin iha sivuu aiheest..
ja no Delffeil on mm. lentävii yksiköit, poisoned attacks, hydrat ym. pedot.. Heffipelaajana tiiän kyl et on nopee hyvä magic ja bolttikset.. mut no se ikävä huono armor on aina tiellä (paitti lohisprinsseil joil on lähitappelus 1+ armori..)
ja tuoho sulkeisii et onha se nii et tappelus hand weapon antaa +1 armoriin jos sitä käyttää.. esim. Phoenixit voi käyttää joko händ weaponii 4+ armoril tai hilparii 5+ armoril ja +1 strenal.. (tiiän et nää jutut täytyis laittaa sääntöihi mut ku sattuu täs ny olee vastaamas ni voi sitä kait tarkistaa.. ei oo kiva jos antaa huonoi taktiikoit ku ei oo oikeet säännöt..)
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Master of stone mäelle, jossa crossbowit ja boltterit...
Tekee tuhoa! Muutenkin kätevä loitsu (Vihulaiset puolustavat kiviaitaa, Kavumph!, Vihollinen kulkee mäen yli, Kavumph!) Toimii kivikkoisessa tai mäkisessä kentässä (metsäisessä vastaavasti master of wood). Loitsun saanti vielä varmaksi seerillä, niin se on siinä... Voittojeni salaisuus... (Yksi niistä, thanquol!, ei kaikki!)