Squatit, mitäs ne on?

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
WolfMan

Squatit, mitäs ne on?

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

Kysymykseni tuli ilmi jo aiheen otsikossa.
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

GW:n wanha "avaruus kääpiö" armeija. Lopetettiin aikaa sitten, koska gw:n mielestä ne on tyhmiä. Yksi 40k:n legendoista.

Kapu tulee epäilemättä kohta pitämään aiheesta virtuaali esitelmän.
Cleanse and purify!
WolfMan

Tietenki se tulee...
Ukkosleka

Cleanse and purify!
WolfMan

Ooooooh... Squattien codex. <tippa linssissä>
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Ukkosleka kirjoitti:Katsos mitä google löysi
Vähän on liikaa tehty omia juttuja, tuosta olisi voinut tehdä paljon uskollisemman vanhoille armeijalistoille. En tykännyt yhtään. Lisäksi pistehinta-/laatusuhde oli monin paikoin perseellään. (Squattien tyyliinhän kuuluu noudattaa vanhoja tapoja, joten en tekisi kovin suuria poikkeamia 2. editionin listoista.)

Fluffi on sentään skannattu suoraan GW:ltä, joten sitä ei ole raiskattu omilla "tulkinnoilla".

Minulla on pitkään kotona ollut paperille raapusteltu 3./4. editioniin sopiva kyykkälista, saas nähdä, jaksanko joskus typottaa sen koneelle ja julkaista...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
WolfMan

Julukase ihimeesä...
Ukkosleka

Jlukaise toki. Minä ainakin haluaisin nähdä...
Cleanse and purify!
elfmaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elfmaster »

itse en ole squattien aikana pelannut mutta minulla on vanhoja valkokääpiä missä nuo esiintyvät muutamaankin kertaan (eräässä kuvassa squatilla on niin iso ase että fysiikan lakien mukaan sen pitäisi kaatua) ja olen harmitellut kun niitä ei enää ole. sen verran hauskoilta ne näyttivät. pitääpä tutustua tuhon linkiin
Murmelimies

Viesti Kirjoittaja Murmelimies »

elfmaster kirjoitti:itse en ole squattien aikana pelannut mutta minulla on vanhoja valkokääpiä missä nuo esiintyvät muutamaankin kertaan (eräässä kuvassa squatilla on niin iso ase että fysiikan lakien mukaan sen pitäisi kaatua) ja olen harmitellut kun niitä ei enää ole. sen verran hauskoilta ne näyttivät. pitääpä tutustua tuhon linkiin
Minusta squatit kuulostavat aika väkisin väännetyltä idealta, jolla yritettiin saada faban dwarffi pelaajia myös 40koon puolelle.

Noh minusta kääpiöt ovat fabassakin tylsin armeija (ei millään pahalla kääpiöillä pelaajat), joten se varmaan vaikuttaa arvostelu kykyyni.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Murmelimies kirjoitti:Minusta squatit kuulostavat aika väkisin väännetyltä idealta, jolla yritettiin saada faban dwarffi pelaajia myös 40koon puolelle.
Oikeastaan koko 40k oli alunperin FB viskattuna avaruuteen, eli yritys ei sinäällään ollut väkisin väännetty, vaan avaruusfantasiaan kuului kääpiöt siinä missä örkit ja haltiatkin. Squatit siis löytyivät jo Rogue Traderista ihan perus kirjasta.

40k vain on myöhemmin yrittänyt enemmänkin väkisin vääntää itseään irti tuosta avaruusfantasian mallista, mikä sitten on aiheuttanut monenlaista huumorimateriaalin ja fantasiasiteiden karkealla kädellä repimistä. Squatit saivat kenkää ilmeisesti juuri siksi, että ne pitivät yllä sekä huumori että fantasiapuolta. (Örkit varmaan säästyivät suuremman suosionsa turvin?)
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Löytyykö noista "avaruus kääpiöistä" kuvia?
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

http://www.solegends.com/citadel/index.htm

Tuolta selailet kataloogit vuodesta 1987 vuoteen 1991.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”