Kaikki armeijat tasapainossa (PAH sanon minä)?
Kaikki armeijat tasapainossa (PAH sanon minä)?
Voisin vaikka vannoa että armeijoiden välillä on suuria "kuiluja".
Lähes kaikki armeijat eivät ole tasapainossa niinkuin suurin osa aina väittää. Vai onko teistä?
Itse kun häviän "tasapainottomalle" vastustajani väittää että tasapainossa on ja oot vaan niin paska pelaaja...itse taas en voi todistaa että esim: Lizzut olisivat epä tasapainossa, koska olen vannoutunut pelaamaan vain ja ainoastaan delffeillä ja kaaoksella.
Tähän mennessä itseni mielestä olen huomannut että ainakin lizzut ovat liian hyviä pisteisiinsä nähden. Toisin kuin aliarvostetut delffit, jota kaikki pitävät huonoimpana (mahdollista kyllä, mutta en usko (topicissani on siitä keskustelua eli ei tänne delffien aliarvoimis keskustelua).
Mitä mieltä te olette?
Lähes kaikki armeijat eivät ole tasapainossa niinkuin suurin osa aina väittää. Vai onko teistä?
Itse kun häviän "tasapainottomalle" vastustajani väittää että tasapainossa on ja oot vaan niin paska pelaaja...itse taas en voi todistaa että esim: Lizzut olisivat epä tasapainossa, koska olen vannoutunut pelaamaan vain ja ainoastaan delffeillä ja kaaoksella.
Tähän mennessä itseni mielestä olen huomannut että ainakin lizzut ovat liian hyviä pisteisiinsä nähden. Toisin kuin aliarvostetut delffit, jota kaikki pitävät huonoimpana (mahdollista kyllä, mutta en usko (topicissani on siitä keskustelua eli ei tänne delffien aliarvoimis keskustelua).
Mitä mieltä te olette?
Viimeksi muokannut Naldor, Ke 06.04.2005 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Glory, Honor & Victory over Death"
-
Stenvall
Sehän on todellakin totuus, etteivät armeijat ole tasapainossa. Olet siinä mielestäni oikeassa. Jos mietitään tarkkaan, voidaan tulla monien mutkien kautta siihen johtopäätökseen, ettei se yksinkertaisesti ole mahdollista saada näinkin monimutkaista peliä tasapainoon. Se on järjellisesti täysin mahdoton yhtälö.
Nyt on kuitenkin niin, että tässä pelissä on onneksi minulle riittävä tasapainoitus. En väittäisi Dark Elfien olevan mitenkään erityisen huono armeija. Se vaatii usein enemmän taktiikkaa kuin tietyt muut armeijat, mutta eihän se tee armeijasta huonoa. Uskaltaisin myös väittää, etteivät Lizardmanitkaan mitenkään ylivoimaisia ole. Eri armeijoita vastaan täytyy osata taistella eri tavoin ja taktiikoin. Täytyy osata sopeutua.
Viestistäsi paistaa läpi selvä katkeruus. Ei tätä peliä kannata ihan niin vakavasti ottaa.
Nyt on kuitenkin niin, että tässä pelissä on onneksi minulle riittävä tasapainoitus. En väittäisi Dark Elfien olevan mitenkään erityisen huono armeija. Se vaatii usein enemmän taktiikkaa kuin tietyt muut armeijat, mutta eihän se tee armeijasta huonoa. Uskaltaisin myös väittää, etteivät Lizardmanitkaan mitenkään ylivoimaisia ole. Eri armeijoita vastaan täytyy osata taistella eri tavoin ja taktiikoin. Täytyy osata sopeutua.
Viestistäsi paistaa läpi selvä katkeruus. Ei tätä peliä kannata ihan niin vakavasti ottaa.
Miksi edes haluaisit todistaa, että liskot olisivat epätasapainossa? Ei ne minusta niin kauhean ylivoimaisia ole.
Tosin minä olen lähipiirissä ainoa joka niillä pelaa enkä ole kauhean hyvä siinä.
Tosin minä olen lähipiirissä ainoa joka niillä pelaa enkä ole kauhean hyvä siinä.
Viimeksi muokannut Pörrö, Ke 06.04.2005 15:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Kaikki armeija tasapainossa (PAH sanon minä)?
Ei eikä voikkaan olla niinkauan kuin pistesysteemiä käytetään. Piste.Naldor kirjoitti:Voisin vaikka vannoa että armeijoiden välillä on suuria "kuiluja".
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Joo voishan kaikki toki alkaa pelaamaan samanlaisilla listoilla ja symmetrisillä maastoilla. Äh, sittenhän nopat olis epätasapainossa.. Ei taida tästä pelistä tulla yhtään mitään. Yhdyn muuten Stenvalliin viimeisen rivin kohdilla.
Ihan riittävän hyvä tasapaino on miusta jo siinä, että kaksi melko tasavertaista pelaajaa voivat valita melkein mitkä tahansa armeijat ja pelata niillä toisiaan vastaan, ja pelin tulokeksi voi tulla melkein mikä vaan. Jotkut armeijat on tietysti parempia toisia armeijoita vastaan, mutta niinhän pitää ollakin, ei tää mitään shakkia ole. Mahdollisuus voittaa on kuitekin rodulla kuin rodulla, rotua kuin rotua vastaan.
Tätä mieltä minä olen.
Ihan riittävän hyvä tasapaino on miusta jo siinä, että kaksi melko tasavertaista pelaajaa voivat valita melkein mitkä tahansa armeijat ja pelata niillä toisiaan vastaan, ja pelin tulokeksi voi tulla melkein mikä vaan. Jotkut armeijat on tietysti parempia toisia armeijoita vastaan, mutta niinhän pitää ollakin, ei tää mitään shakkia ole. Mahdollisuus voittaa on kuitekin rodulla kuin rodulla, rotua kuin rotua vastaan.
Tätä mieltä minä olen.
Päh. Mikään armeija ei ole ihan 90 asteen epätasapainossa niin, että kaikki mahdollisuudet pelata kyseisellä armeijalla valuisivat kankkulan kaivoon.
Dark elffeillä nyt sattuu olemaan joitakin turhia tai vähemmän hyödyllisiä yksiköitä, charruja ja taikaesineitä mutta niitä ei ole pakko käyttää. Olisihan se kiva nähdä esimerkiksi black guardia kahden kilon peleissä kun mokomat niin somia ovat.
Dark elffeillä nyt sattuu olemaan joitakin turhia tai vähemmän hyödyllisiä yksiköitä, charruja ja taikaesineitä mutta niitä ei ole pakko käyttää. Olisihan se kiva nähdä esimerkiksi black guardia kahden kilon peleissä kun mokomat niin somia ovat.
-
Sir_Jacolo
Minun käsittääkseni armeijat ovat suhteellisen tasapainoisia. Tietysti vaikkapa kääpiöt ovat vaikeampia pelata, mutta en nyt lähtisi tästä rakentamaan häviön syytä. Ja minusta on oikeudenmukaista, että jokaisella rodulla on helpompia ja vaikeampia vastuksia.
Ja mitä tulee huonoihin yksiköihin en lähtisi siitä meteliä nostamaan. Jokaisella rodulla on jotain turhaa ja tästä keskusteltiinkin sotavasarassa jonkin aikaa sitten. Esimerkkeinä vaikkapa Phoenix guard, Dwarf engineer ja muut vastaavat...
Ja mitä tulee huonoihin yksiköihin en lähtisi siitä meteliä nostamaan. Jokaisella rodulla on jotain turhaa ja tästä keskusteltiinkin sotavasarassa jonkin aikaa sitten. Esimerkkeinä vaikkapa Phoenix guard, Dwarf engineer ja muut vastaavat...
-
Ihmiskilpi
Kaikki armeijat ovat tasapainossa, toiset vaan enemmän tasapainossa kuin toiset
.
Joo, onhan noita eroja, selvähän se. Kyllä tämä senverran tasapainossa kuitenkin on että pelaaminen on aikalailla aina kivaa. Sehän se on tärkeintä, eiks jea? Liskot on delffeille yllättävän pahoja, kysykää vaikka delffi pelaajilta. Minä nimittäin kysyin DruchiiFinlandissa, ja kärkisioja ne kalistelivat. Katsellaan nyt mitä sinne vielä tulee.
Niin, näin btw, aion tosiaan tehdä sen Cult of Khaine listan, jossa on Black Guardia ja Cauldron of Blood. Niin, ja väkisin oikeesti voittaakin joskus. Lista on sotun uumenissakin jossain, helpoiten sen löytää painamalla linkkiä allekirjoituksesta
.
Joo, onhan noita eroja, selvähän se. Kyllä tämä senverran tasapainossa kuitenkin on että pelaaminen on aikalailla aina kivaa. Sehän se on tärkeintä, eiks jea? Liskot on delffeille yllättävän pahoja, kysykää vaikka delffi pelaajilta. Minä nimittäin kysyin DruchiiFinlandissa, ja kärkisioja ne kalistelivat. Katsellaan nyt mitä sinne vielä tulee.
Niin, näin btw, aion tosiaan tehdä sen Cult of Khaine listan, jossa on Black Guardia ja Cauldron of Blood. Niin, ja väkisin oikeesti voittaakin joskus. Lista on sotun uumenissakin jossain, helpoiten sen löytää painamalla linkkiä allekirjoituksesta
Millä armeijalla ei näitä olisi? Jokaisella armeijalla ja listalla on heikkoutensa ja siksi toisella armeijalla on yleensä etulyöntiasema.Rokottaja kirjoitti:Päh. Mikään armeija ei ole ihan 90 asteen epätasapainossa niin, että kaikki mahdollisuudet pelata kyseisellä armeijalla valuisivat kankkulan kaivoon.
Et ole sitten pelannut Heavy Gear:ä tai muutakaan oikeasti monimutkaista peliä? Onhan faba monimutkaisempi kuin 40k mutta noita vielä monimutkaisempiakin pelejä on olemassa.Stenvall kirjoitti:Sehän on todellakin totuus, etteivät armeijat ole tasapainossa. Olet siinä mielestäni oikeassa. Jos mietitään tarkkaan, voidaan tulla monien mutkien kautta siihen johtopäätökseen, ettei se yksinkertaisesti ole mahdollista saada näinkin monimutkaista peliä tasapainoon. Se on järjellisesti täysin mahdoton yhtälö.
Täydellisen tasapainon saaminen eri rotujen välille olisi voinut viedä vielä enemmän suunnittelua ja pelitestausta ja olisi voinut viivästää army book:ja vielä enemmän. Vielä odotetaan woodien uutta kirjaa mutta muut ovat jo tulleet sen sijaan, että vasta olisi jokin edellisistä army book:sta tulossa viivästyneen suunnittelun ja pelitestauksen takia. Kuitenkin ne ovat ihan suhteellisen tasapainosa.
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan
Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
-
Dwarfgrinder
Minusta tämän pelin hauskin puoli on, että armeijat eivät ole tasapainossa.
Esimerkiksi pelasin juuri vähän aikaa sitten örkeilläni VC:tä vastaan ja koko armeija tietenkin lähti karkuun jo toisella vuorolla. Vituttihan se vähän mutta jäipähän jotain kostettavaa. ( VC on aina ollu mun örkeille paha vastus, kävelevät ruumiit haisee pahalle)
Minun mielestäni voitto maistuu vain paremmalta jos on voittanut ns. epätasapainoisen armeijan niinkuin esimerkiksi VC:n.
( Vihaan necromacya ja ne luurangot on pisteisiin verrattuna liian hyviä. )
Esimerkiksi pelasin juuri vähän aikaa sitten örkeilläni VC:tä vastaan ja koko armeija tietenkin lähti karkuun jo toisella vuorolla. Vituttihan se vähän mutta jäipähän jotain kostettavaa. ( VC on aina ollu mun örkeille paha vastus, kävelevät ruumiit haisee pahalle)
Minun mielestäni voitto maistuu vain paremmalta jos on voittanut ns. epätasapainoisen armeijan niinkuin esimerkiksi VC:n.
( Vihaan necromacya ja ne luurangot on pisteisiin verrattuna liian hyviä. )
....
Ja luurangot eivät ole pisteisiinsä verrattuna liian hyviä.
Immune to psychology ja Undead -säännöt ovat hyvät, mutta estävät tietyt taktiset kuviot.
Niiden WS on 2, eli huonompi kuin suurimmalla osalla peruskaartia.
Myös initiative on heikompi kuin peruskaartilaisilla.
Toisaalta niiden hinta on myös korkeampi kuin peruskaartilaisilla.
Örkit saavat hintaan 5 pistettä pojan choppalla, ja tällä pojallapa on vielä toughness 4. Örkit ovat siis aivan välttämättä liian hyviä verrattuna pisteisiinsä. Riippuu tietty, pelaatko empireä vai countsia vastaan.
Immune to psychology ja Undead -säännöt ovat hyvät, mutta estävät tietyt taktiset kuviot.
Niiden WS on 2, eli huonompi kuin suurimmalla osalla peruskaartia.
Myös initiative on heikompi kuin peruskaartilaisilla.
Toisaalta niiden hinta on myös korkeampi kuin peruskaartilaisilla.
Örkit saavat hintaan 5 pistettä pojan choppalla, ja tällä pojallapa on vielä toughness 4. Örkit ovat siis aivan välttämättä liian hyviä verrattuna pisteisiinsä. Riippuu tietty, pelaatko empireä vai countsia vastaan.
Ostetaan Tomb Kings sekä Eldar -figuja. Laita YV:tä.
Juu. About 10000 vuotta ja sitten huomataan ettei vielläkään ole tasapainossaJoppu kirjoitti:Täydellisen tasapainon saaminen eri rotujen välille olisi voinut viedä vielä enemmän suunnittelua ja pelitestausta ja olisi voinut viivästää army book:ja vielä enemmän.
Pistesysteemi ei pysty toimittamaan täydellisen tasapainoisia kirjoja. Sen nyt pystyy kuka tahansa toteamaan pikkuriikkisellä peruskoulun matikkaa käyttämällä.
Jos täydellistä tasapainoa haluaa pitää ryhtyä käyttämään valmiiksi suunniteltuja skenaarioita vakio armeijoilla(eli pelaajat eivät voi muuttaa niitä).
Eri asia kuka tuota haluaa joten pistesysteemi on kompromissi pelaajien toiveiden täyttämisen ja tasapainon kanssa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Mutta pitää myös muistaa, että pelaajat itse myös valinnoillaan tasapainottavat armeijoita. Hirveä juustotus vie peli iloa molemmilta, joten sitä yritetään välttää ainakin jossain määrin(tai ainakin meillä päin). Turnaukset on eri asia, mutta silloinkin taktikoinnilla on aika iso osuus.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Spoonyone
- Henri Ketonen
Mikä ei tee armeijoista mahdollisuuksiltaan tasapainoisia.Antrax kirjoitti:Mutta pitää myös muistaa, että pelaajat itse myös valinnoillaan tasapainottavat armeijoita.
Täytyy olla uskomattoman suurpiirteinen tyyppi, jos sanoo että Fantasy Battlen armeijat ovat tasapainossa, silloin täytyy tarkoittaa jotain sellaista kuin "Ogreilla on kovia mättäjiä muttei hyvää jalkaväkeä, ne ovat ihan tasapainossa". Edes kilpailuttomissa peleissä tuskin koskaan nähdään tilannetta, jossa jommalla kummalla ei olisi jo listan puolesta jonkinlainen etu.
zqmfgb
Itse pelaan aina tietenkin ukoilla joista pidän ja useimmiten myös mieluiten niillä joita omista, mutta tietenkin arkki viholliseni Lizzut (ja sen pelaaja) ottavat aina, no miten sen sanoisi...Mahdollisimman hyvän lista, vaikka ainahan sitä vastapuoli sanoo että ei tää oo mitenkään "Juusto" tai "yyber" jne. lista, koska aina voi pelin jälkeen sanoa, että jos olisin ottanut sen ja sen,sen ja sen tilalle, mutta silti tulee Massacre häviötä...Jopa BP...always.
Joo oon hieman "katkera", mutta minkäs teet kun pelistä useimmiten häviää into kun saa tappettua 1200pts pelissä 12skinkkiä,vain ja ainoastaan, niin on hävinnyt kokopelin into.
Aina välillähän yritän uudestaan ,mutta kun takkiin tulee uudestaan ja Uudestaa niin ei sitä kauaa jaksa.
Kaikki täällä hokee ettei ole täydellisen tasapainossa, mutta eivät tietenkään ole, mutta pointtihan on se, että joillakin roduilla on valtavia kuiluja eli eroja joidenkin välillä...Eniten ärsyttää Skinkit, jotka pilaavat tuhannet pelit tuhansista peleistä (tästä tulee vyöry vastaväitteitä).
Joo oon hieman "katkera", mutta minkäs teet kun pelistä useimmiten häviää into kun saa tappettua 1200pts pelissä 12skinkkiä,vain ja ainoastaan, niin on hävinnyt kokopelin into.
Aina välillähän yritän uudestaan ,mutta kun takkiin tulee uudestaan ja Uudestaa niin ei sitä kauaa jaksa.
Kaikki täällä hokee ettei ole täydellisen tasapainossa, mutta eivät tietenkään ole, mutta pointtihan on se, että joillakin roduilla on valtavia kuiluja eli eroja joidenkin välillä...Eniten ärsyttää Skinkit, jotka pilaavat tuhannet pelit tuhansista peleistä (tästä tulee vyöry vastaväitteitä).
"Glory, Honor & Victory over Death"
Mitä vikaa Skinkeissä sitten on?
Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että http://www.puppulausegeneraattori.fi parantaa reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen.
En minä vaan tiiä... ...itse kannatan Asarnilia alle 2000pts jos alkaa tuntua siltä että kaveri ei tiedä juuston ja kivan armeijan eroa.
yli 2000pts otat sitten fluffikkaan tzeentchin daemonic legionin tai necro cultin jota johtaa master necro. Fluffi- listoja, eihän ne silloin voi olla juustoa... eihän?
Mutta joo, ei armeijat ole tasapainossa, valitettavasti. Se joka väittää että on, niin voi ottaa vaikkapa mun legioonaa vastaan pelin (kunhan nyt saan sen kasaan
). Kääpiöt on ehkä kaikkein eniten epätasapainossa huononpaan suuntaan, sitten tomb kingit. Ogreista en osaa sanoa mitään...
Dark elffien pahin ongelma on että he ovat tasapainossa rikottujen listojen keskellä.
yli 2000pts otat sitten fluffikkaan tzeentchin daemonic legionin tai necro cultin jota johtaa master necro. Fluffi- listoja, eihän ne silloin voi olla juustoa... eihän?
Mutta joo, ei armeijat ole tasapainossa, valitettavasti. Se joka väittää että on, niin voi ottaa vaikkapa mun legioonaa vastaan pelin (kunhan nyt saan sen kasaan
Dark elffien pahin ongelma on että he ovat tasapainossa rikottujen listojen keskellä.