Vetiset maalit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Mattuman!

Vetiset maalit

Viesti Kirjoittaja Mattuman! »

Joskus maalit menee hirveän vetisiksi ja niillä ei voi oikkein maalata. Joten miten tämän voisi korjata?
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Sekoittaa purkkia kunnolla, että pohjalta nousee paksumpi maali..?
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Shake it sha...Shake it!

Itselläni auttaa ainakin ihan vain se että purkin kansi varmasti kiinni ja siitä sitten vaan ravistaa muutaman kerran....kaippa tähänkin on jokin hienompikin tyyli ;)
jago

Viesti Kirjoittaja jago »

Ja jos maali ei tahdo tulla niin kannattaa lyödä pari napakkaa lyöntiä sillä pullolla työpöytään ja sekoita, niin eiköhan sitä maalista ala jo tulla paksumpaa............................................
"Brush-licking makes you a better painter"
Eetu5

Viesti Kirjoittaja Eetu5 »

Ja jos teet noin GeeWeen maaleilla niin saattaa korkki aueta ja se ei ole hyvä... ;)
...
WolfMan

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

[quote]Ja jos teet noin GeeWeen maaleilla niin saattaa korkki aueta ja se ei ole hyvä... Vinkkaus [/quote]
Testattu juttu...:D
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Jos mikään näistä ei silti toimi, niin hyvinvarustetuissa taide liikkeissä myydään thickeneriä, joka paksuntaa maaleja.
Pelimies tosin tekee tämän itse maizenalla... ;)
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Dimensus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dimensus »

niin tai sitten kun ravistaa niin puristaa siitä korkin päältä siten, että se ei aukea. simpleä.
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.

"paikkakunta: Kempele"

-Omenapoika
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Dimensus kirjoitti:niin tai sitten kun ravistaa niin puristaa siitä korkin päältä siten, että se ei aukea. simpleä.
Tosin uskoakseni maali kyllä kuivuu sopivan jämäkäksi tapeteilla paljon nopeammin kuin purkissa.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Äh. Vaihtakaa maaleja, Vallejo ratkaisee kaiken. Palettimaalarin ehdoton valinta. Pakkaus on tähän asti hienointa, mitä olen nähnyt, ja hinta-määräsuhdekin on paljon parempi kuin GW:llä. Sanokaa mitä sanotte, mutta siltikään Vallejot eivät kuivu purkkeihin, eivätkä varmasti aukea sekoittaessa. Niitä voi huoletta paiskoa lattiaan, jos pigmentit jämähtää liikaa. Itse lisäsin puoleen purkeista ilmakiväärin pyöreitä kuulia, joten sekoitus onnistuu vielä paremmin. Silti toiset maalit ovat litkuja. Vallejon Dark green on aivan surkea, sillä ei saa peittävää kerrosta kirveelläkään saati pensselillä.
jago

Viesti Kirjoittaja jago »

Juuu mutta noi GW maalit ei ne oo huonoja, niitä pitäävaan perhana ohentaa, kuten Vallejoa....
Ja toihon jos lyö pöytään niin kannattaa keskisormella pitää korkistä kiinni ja muilla pitää purkista kiinnim, mutta ei se haittaa jos maalit on ohuita eipätartte ohentaaaaaaaa ;) ...
"Brush-licking makes you a better painter"
locke

Viesti Kirjoittaja locke »

WolfMan kirjoitti:
Ja jos teet noin GeeWeen maaleilla niin saattaa korkki aueta ja se ei ole hyvä... Vinkkaus
se ei tosiaankaan oo hyvä juutu jos korkki aukee
PhoenixKing

Viesti Kirjoittaja PhoenixKing »

Ote maalipurkista sekoittaessa:
-ota purkki käteesi
-paina se sormillasi kämmentä vasten
-purista niin ettei purkki lähde kädestä
-vielä painat peukun korkin päälle niin ei pitäisi aueta
-ravista nopeasti muutama sekunti

Ainakin minun anatomiani tuon sallii, eikä ole kertaakaan korkki auennut.
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
Mattuman!

Viesti Kirjoittaja Mattuman! »

zeepee kirjoitti:
WolfMan kirjoitti:
Ja jos teet noin GeeWeen maaleilla niin saattaa korkki aueta ja se ei ole hyvä... Vinkkaus
se ei tosiaankaan oo hyvä juutu jos korkki aukee
Mulla ei aukea korlli koskaan.
Blacklion

Viesti Kirjoittaja Blacklion »

PhoenixKing kirjoitti:Ote maalipurkista sekoittaessa:
-ota purkki käteesi
-paina se sormillasi kämmentä vasten
-purista niin ettei purkki lähde kädestä
-vielä painat peukun korkin päälle niin ei pitäisi aueta
-ravista nopeasti muutama sekunti

Ainakin minun anatomiani tuon sallii, eikä ole kertaakaan korkki auennut.
Minä suosin hieman yksinkertaisempaa otetta, jossa peukalo on purkin alla ja etu-ja keskisormi purkin kannen päällä. Tukeva, varma ja turvallinen. Samaan pystyy vain leatherman.
Pelastakaa Tähtiportti

"joskin ei kyllä"
-kynä-ääliö.
Hodarimies

Viesti Kirjoittaja Hodarimies »

Nostradamus kirjoitti: Vallejon Dark green on aivan surkea, sillä ei saa peittävää kerrosta kirveelläkään saati pensselillä.
Kumma juttu. Mulla se on päinvastoin, meinaan maali tulee ulos semmosen epämääräsen kakan muodossa...
Pitkäs tauon jälkeen jälleen sotussa spämmimäs :P
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Vallejon maaleissa kandee seuraa andre 3000:n neuvoo: shake it like a polaroid picture! Niit pitää ravistella ihan tosissaan paljon.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Silver Warrior

Viesti Kirjoittaja Silver Warrior »

Sanoisin että lyö se ensiks johonki pari kolme kertaa kovaa, ja sen jälkeen sekota kunnolla. Jos pidät pitkiä taukoja maalaamisessas (1kk+) niin sekottele niitä maaleja sillä välillä kunnolla jotta ne ei jämähtäis sinne pohjaan.
Nostradamus kirjoitti:Äh. Vaihtakaa maaleja, Vallejo ratkaisee kaiken. Palettimaalarin ehdoton valinta. Pakkaus on tähän asti hienointa, mitä olen nähnyt, ja hinta-määräsuhdekin on paljon parempi kuin GW:llä. Sanokaa mitä sanotte, mutta siltikään Vallejot eivät kuivu purkkeihin, eivätkä varmasti aukea sekoittaessa. Niitä voi huoletta paiskoa lattiaan, jos pigmentit jämähtää liikaa. Itse lisäsin puoleen purkeista ilmakiväärin pyöreitä kuulia, joten sekoitus onnistuu vielä paremmin. Silti toiset maalit ovat litkuja. Vallejon Dark green on aivan surkea, sillä ei saa peittävää kerrosta kirveelläkään saati pensselillä.
Niin mun mielestä citadel ja vallejo on kummatkin aika samaa tasoa. Vallejoltakin löytyy paljon huono pigmenttisiä maaleja. Esim. smoke ja jotkut tumman harmaat ja ruskeat. Vähän sama ongelma ku citadeleissaki, tai ehkä enemmän siinä että maali hajoaa ohennettaessa sellaseiks murusiks. Game coloreissa ei oo tota ongelmaa mutta ne on taas muuten IMO aika huonoja, jotenki vaikea kontrolloida (tottunut tohon perus citadeliin/vallejo model coloriin ;) ) ja sitten vielä se lopputulos on usein vähän kiiltävä joissain maaleissa (kuten scab red).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”