death guard, tämmönen pitäs alottaa.....

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
kaaos-soturi

death guard, tämmönen pitäs alottaa.....

Viesti Kirjoittaja kaaos-soturi »

okei, oon keränny nidei jonkun aikaa, mutta nyt haluaisin hieman enemmän "sotilas" tyyppisen armeijan alieneiden jälkeen(kun tulevaisuudessa ollaan) . keräsin ennen fabassa nurglen mortal:ia, joten kun löysin 40k:oosta tällä melkeimpä tulevaisuus version, niin en voinut olla käyttämättä tilaisuutta hyväkseni.

eli miten kannattas alottaa kerää death guard armeija, ja minkä tyyppisiä ne ovat pelillisesti?

PS: luin jo henri ketosen kirjoittaman jutun death guardeista, mutta halusin kumminkin tehdä oman topocin missä kysyä kommentteja ja neuvoja (eli olisin neuvoista kiitollinen)

-kaaos-soturi
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Mikäli minä mitään ymmärrän, ne ovat vielä normimarsuakin kovempia (Nurglen merkki= +1T), ja saavat true grit -erikoissäännön -> monikäyttöisiä yksiköitä, sillä Kaamosmarsut saavat ilmaiseksi lähistelyaseen boltterinsa tueksi.

Sarvikuonoja saa kuitenkin rajoitetusti, mutta on Kuolemankaarti silti yksi harvoista armeijoista, joilla Sarvikuonorushin vielä luulisi toimivan jotenkuten. Laatikko vihun viereen, ulos, ammuskelua, vihun vuoro, rynnäkkö.

Näitä veikkosia kaksi pakettia ja päälle Lordi (Jota kylläkin pitää konvertoida raskaalla kädellä.) tai Nurglen suurdemoni.

Jos nautit konffaamisesta, FaBan Nurgle-herkkusienelle olkasuojukset, reppu sekä boltteri ja miekantapainen tms. käteen, niin siinä on.
Viimeksi muokannut Attila, Pe 08.04.2005 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
kaaos-soturi

ovat ko death guardit pointillisesti kallis jengi (eli vähän eliittiä) vai kohtuullinen, vai pystyiskö näillä pelaa massalla!!!
näkyykö kaaos marinien codex:issa statit death guard:ien zombeille, vai pitääkö niitä käyttää cultistien stateilla.
ovatko nämä zombit edes pelillisesti käytännöllisiä?
it is a momentary madness!!!
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

kaaos-soturi kirjoitti:ovat ko death guardit pointillisesti kallis jengi (eli vähän eliittiä) vai kohtuullinen, vai pystyiskö näillä pelaa massalla!!!
Perus DG - mariini maksaa vähintään 19 pistettä, perusdemonit 3 pistettä vähemmän. Itsellä on armeijaan tulossa kaikki 51 T5 modelia, on sekin nyt jotain.
kaaos-soturi kirjoitti:näkyykö kaaos marinien codex:issa statit death guard:ien zombeille, vai pitääkö niitä käyttää cultistien stateilla.
ovatko nämä zombit edes pelillisesti käytännöllisiä?
Ei näy, ne löytyvät Lost And the Damned - listasta, jos Plague Zombieita tarkoitat, LATD ei ole sama kuin Death Guard - lista. Kultisteja taas on vain Alpha Legionilla.
zqmfgb
kaaos-soturi

millä tavoin latd lista eroo dg listasta, onko ero suuri?
(en oo oikein vielä ehtiny tutustuu kun alotin noin kuukausi sitten 40k faban jälkeen)
Viimeksi muokannut kaaos-soturi, Pe 08.04.2005 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

On. Kadotetut ja Kirotut ovat ihmispettureita, kultisteja, mutantteja ja vastaavaa pohjasakkaa, joita johtavat Kaamoksen Pyrkyrisankarit (aspat) ja Arkkikerettiläiset (noidat).

Kun saan Harhaoppini kasaan, taidanpa alkaa katselemaan noiden suuntaan... Ellen sitten jää Ellujen pauloihin.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
kaaos-soturi

Attila kirjoitti:On. Kadotetut ja Kirotut ovat ihmispettureita, kultisteja, mutantteja ja vastaavaa pohjasakkaa, joita johtavat Kaamoksen Pyrkyrisankarit (aspat) ja Arkkikerettiläiset (noidat).

Kun saan Harhaoppini kasaan, taidanpa alkaa katselemaan noiden suuntaan... Ellen sitten jää Ellujen pauloihin.
okei, se niistä.
Puistokemisti

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Lost and the Damned lista ei loppujen lopuksi kauhean paljon eroa Chaos Marines listasta jos niin ei halua.
Tama sen takia etta LatD saa ottaa liittolaisia CSM-listasta.
Jos ei siis pelkka massa + tankit kaaos kiinnosta niin LatDlla saat aikaan ihan mukavan sekasalaatin kuraa ja marineita. Lisabonuksena pelin kovimpia sitomisunitteja, Chaos Spawnit.
Ally-saantojen rajoitusten vuoksi et kuitenkaan ihan taysin marine armeijaa saa.
Koreassa, paikallisessa nappiksessa ei skandeja D:
roku

Re: death guard, tämmönen pitäs alottaa.....

Viesti Kirjoittaja roku »

kaaos-soturi kirjoitti:eli miten kannattas alottaa kerää death guard armeija, ja minkä tyyppisiä ne ovat pelillisesti?
minäkin olen kyseisen armeijan aloittanut juuri, tosin lähinnä maalaukseen panostaen. yleensä ottaen death guard on kestävä, jokaisella plague marinella T5 ja true grit. seitsemän(14) marinen squadeihin asp. champion on ilmainen. heavy weaponeita ei tule vastaan tällä armeijalla, mutta assault weaponeita senkin edestä. ryhmään saa siis 2 plasmaa, meltaa tai flameria(sekaisinkin voi ottaa). havoc -squadiin 4 mokomaa. lordista tai lutista saa oikean tappokoneen manreaperilla(näin olen kuullut), hoitaa vihusquadeja yksinänsä...

Attilan kertomat ovat hyvät alkuostokset(lähes pakolliset), chaos lordia tarvitsee todellakin muokata, mikäli halajaa siitä nurglemaisen ja manreaperin aseeksi. typhus on toinen vaihtoehto. demoneitakin löytyy, itse en kuitenkaan tykkää(figuista) joten nurglingeja otetaan hidastelemaan vastustajaa.

monesta armeijasta löytyy myös dreadi, predator tai/ja defiler.

kieltämättä joukkovaihtoehdot ovat hieman suppeat ja pelaaminen voi alkuun olla vaikeaa(tai sitten ei), mutta tyyliä armeijalla on.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Manreaperilla irtoaa parhaillaan siinä kymmenkunta S5 powerweapon attackia, joten kyllä se on kova.

Tulitueksi melkein väkisin tarvitset ajoneuvoja, ja erityisesti predatoria, koska niitä melko tarpeellisia lascannoneita ei oikein mihinkään muualle saa. Land raider voisi olla ihan mukava vaihtoehto tälle, mutta ei varmaan täysin pisteidensä arvoinen. Näyttää kuitenkin paljon tyylikkäämmältä kuin ihme minitankit. Tosin tämän johtama rhinorush voisi olla vielä nykyäänkin aika julma.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”