MIten päädyit warhammer fantasy battleen?
- Rectunator
Vuodesta en ole aivan varma,98 vuoden loppu tai 99.Otin warhammer esitteen liikkeestä(game house) mukaan,tutkiskelin kotona ja faba rupesi kiehtomaan.Luonnollisesti fantasia kun 80 luvun lopulla tuli pelattua roolipelejä D&D ja runequest yms.
Nyt takana 3 armeijaa ja n550 maalattua figua,välissä sapatti vuosi ja yksi kesä ilman warhammereita.Hinnat nousseet pilviin tänä aikana kun ennen 6 mustaa örkkiä maksoi 50mk laatikko.Välillä lievää väsymistä(taistelu väsymystä) ja välillä tuntuu että olisi viisainta jättää tämä harrastus muille.
Saa nähdä.
Nyt takana 3 armeijaa ja n550 maalattua figua,välissä sapatti vuosi ja yksi kesä ilman warhammereita.Hinnat nousseet pilviin tänä aikana kun ennen 6 mustaa örkkiä maksoi 50mk laatikko.Välillä lievää väsymistä(taistelu väsymystä) ja välillä tuntuu että olisi viisainta jättää tämä harrastus muille.
Saa nähdä.
Vuoden 2002 lopussa joulukuussa luin avusta artikkelin, ja ajattelin: Vau, fantasia-öllejä! Sitten ruinasin äidiltä joululahjaksi Warhammerin aloitusboksin. Sitten melko pian jäi Warhammer vähemmälle, ku ei ollu pelikavereita, maaleja, eikä oikein vielä sääntö-tietämystäkään.
Sitten viime vuoden syksyllä sain tietää yhdellä kaverilla olevan kääpiöitä. Innostuin taas, menin Puolenkuun Pelien sivuille ja pistin tilaukseen Empiren armybookin, maalia, sekä boksin solttuja. Nyt tuskin enään pääsen irti Warhammerin kankeasta kourasta.
Sitten viime vuoden syksyllä sain tietää yhdellä kaverilla olevan kääpiöitä. Innostuin taas, menin Puolenkuun Pelien sivuille ja pistin tilaukseen Empiren armybookin, maalia, sekä boksin solttuja. Nyt tuskin enään pääsen irti Warhammerin kankeasta kourasta.
blaa blaa aargh
-
Vuab
no mä alotin 1998 kun broidi sai serkulta Sm siitä lähti kiinostus warhammeria 40 k. 2 viikon aikana olin ostanut kaaosta , space orc. 3 kuukauden jälkeen ostin 2 sm yksikön mutta niihin into meni nopeasti. 2002 mä kiinostuin warhammer fantasiaan ja kävin ostamassa kääpiöitä no niihinkin meni into . 2004 kesällä kävin ostaamassa Horde od chaos (khorne mortal ), nyt pitäsi käydä ostamassa deamoni armeejaa. Samalla sain monta tyypiä kerämään wh 
Joo, ekan kerran kuulin 'hammereista tolta Zoqdilta, mutta en oikein kiinnostunut, ennen kuin jotain vuosi sitten pari muuta kaveria päätti alkaa keräämään, jolloin into tarttui minuunkin. Viime kesänä sitten kävin 'Countteja ostamassa, ja jo nyt olen alkanut niihin kyllästyä. Tähtäimessä olisi uuden armeijan hankinta, mutta en oikein tiedä minkä. Ehkäpä Bretonnia...
-
Olof The Ironbeard
9 vuotiaana kuulin äidin kaverin pojalta näistä pikku-ukoista. hänellä oli säänttökirja jota katselin. ajattelin että tuohan näyttää kivalta kohteelta mihin voin tuhlata rahani. sitten meni vuosi tai kaks ku sain suostuteltua 2 kaveria ostamaan warhammereita. sitten kävelimme kauppaan vailla minkäänlaista tietoa mitä ostaa. kaveri osti örkki katapultin ja minä vamppyyrien vaunun. katsoimme myös 40koota mutta "mennyt näytti kivemmalta kuin tuleva".
Viimeksi muokannut Olof The Ironbeard, Ma 28.03.2005 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Musta Katsastaja
Olin 12 vuotias kun mä sain ekan boksini 2004 vuoden joulukuussa. Oli mun synttärit. Serkkuni anto lahjaks mulle muovipussin, jossa oli boksi bretonnian knights of realm. 5-6 Maalia, pensselin ja metalliliimaa.Tosin metalliliiman kohtalo oli kolkko. Me tehtiin niitä bretonneja mun toisen serkun kaa. Eikä me tiedetty sitä, että se oli jotain ihme metalliliimaa ja siinä kulu koko tuubi: ( No sit mun serkku kerto et hän itekin harrastaa hammereita, mut tarvis pelikavereita. Viikon sisään etin netin avulla kaiken mahollisen tiedon warhammereista ja sain suostuteltua pari kaveriakin keräilemään hammereita. Jouluki oli käsillä, ettei tarvinnu olla ruudinkeksijä arvatakseen mitä toivoisin lahjaks. Pukin kontista tuli lopulta Bretonnian bowmenejä. Siitä se lähti.
Omalaatuinen hymiö ei voi olla pahasta.
- Kriegsminister
Joskus *nopea päässälasku* -98 serkku sai syntymäpäivälähjaksi 5. edikan aloitusboxin. Siinä sitten ihmeteltiin ja kateltiin kirjoja "tuo on varmaan pahis" meiningillä osoitellen rottia sun muita muita mörköjä. Kaikki unohtui useaksi vuodeksi kunnes kohtalo pakotti meikäläiset parkkeeraamaan Lappeenrannassa ollessamme Luolamestarin eteen. Siinä sitten silmät tapilla tuijotetaan ikkunaa ja tavataan sieltä w-a-r-h-a-m-m-e-r ja hysteeerisenä hinkumaan äitiä mukaan kauppaan. (nykyään sinne ei kyllä silloisen ikäinen uskaltaisi)
Kaupasta sitten vähän kysellen ostin sen legendaarisen "Johdatus Strategiapeleihin" ja tulin takaisin seuraavana viikkona ostamaan synttärirahoilla aliotuslaatikon. Sain serkun herätettyä harrastuksen pariin ja tappelimme hetken (lue: minä vikisin) kumpi saa ihmiset ja minä sain siten liskomiehet. Ei kyllä nyttemmin kaduta yhtään. Pelattiin pari peliä höpö-höpö säännöillä ja pohjamaalatuilla ukoilla, kunnes pari vuotta siitä eteenpäin englanti alkoi vähitellen aueta ja säännöt sitä kautta. Laitoksen vaihto tosin sekoitti pelailua moneksi vuodeksi kun en kerennyt ostaa 5. ed. armeijakirjaa ennen niiden sukupuuttoon kuolemista.
Sen jälkeen harrastus on ollut vuoristorataa kiinnostuksen hiipuessa ja taas herätessä.
Nyt on 2000p liskoarmeija hyvässä kuosissa ja suurin osin 9v maalatuissa maaleissa, tk armeija nousemassa sannasta ja ensi kesänä olisi tarkoitus uskaltaa jonkin sortin turnaukseen.
Kaupasta sitten vähän kysellen ostin sen legendaarisen "Johdatus Strategiapeleihin" ja tulin takaisin seuraavana viikkona ostamaan synttärirahoilla aliotuslaatikon. Sain serkun herätettyä harrastuksen pariin ja tappelimme hetken (lue: minä vikisin) kumpi saa ihmiset ja minä sain siten liskomiehet. Ei kyllä nyttemmin kaduta yhtään. Pelattiin pari peliä höpö-höpö säännöillä ja pohjamaalatuilla ukoilla, kunnes pari vuotta siitä eteenpäin englanti alkoi vähitellen aueta ja säännöt sitä kautta. Laitoksen vaihto tosin sekoitti pelailua moneksi vuodeksi kun en kerennyt ostaa 5. ed. armeijakirjaa ennen niiden sukupuuttoon kuolemista.
Sen jälkeen harrastus on ollut vuoristorataa kiinnostuksen hiipuessa ja taas herätessä.
Nyt on 2000p liskoarmeija hyvässä kuosissa ja suurin osin 9v maalatuissa maaleissa, tk armeija nousemassa sannasta ja ensi kesänä olisi tarkoitus uskaltaa jonkin sortin turnaukseen.
Himmel, sukeltakaa!
Taisipas olla joskus 96 tai 97 kun olin n. 9 vuotias, niin kuulin että naapurilla oli näitä pikku ukkoja ja luontaisesti kun olin fantasia fani (luin ensimmäisen kerran esim. tarusormusten herrasta joskus toisella tai kolmannella luokalla ja lisäksi aloitin jo samoihin aikoihin roolipeli harrastuksen) niin päätin itsekkin aloittaa. ensimmäisenä käteen tarttui dark elffejä. Faba levis kaveripiiriin kulovalkean tavoin ja pian käytännössä kaikki kaverit jo keräs fabaa. pahaksi onnekseni DE:t olivat uusinnan alla (mitä en silloin tiennyt) ja kun figut alkoi loppua kaupoista kuulin huhun että DE on lopetettu
tapauksen jälkeen ostin muutaman skeleton ryhmän ja chariotin, mutta niitähän ei kauaa jaksanut. Tässä vaiheessa astui kuvaan 40k, missä rupesin keräämään tyranideja (4000 pts kasassa). 40k oli kuitenkin vain sivuharrastus faban ohella. Fabassa käteen tarttui örrejä ja myöhemmin myös welffejä (kumpaakin armeijaa n. 2500pts). Ja nyt viikko sitten hankin pienen space mariini armeijan alun 40k:hon.
Siinä lyhyt tarinani :F
Siinä lyhyt tarinani :F
Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
-
kaaos-soturi
se tapahtui 7vuotta sitten.......
näin kun kaverieni isoveljet keräsivät näitä hauskan näköisiä ukkoja (bretonniaa ja örkkejä)
ja me myös päätimme aloittaa kerää misen.
ensimmäinen armeijani oli chaos, ja ensiostokseni oli fantasiapeleistä yksikkö vanhoja kaaos warruja ja greater daemon of tzeentch (olipas pitkälle ajateltu ensi ostos)
tähän päivään asti olen kerännyt fabassa kaaosta, ja armeijani on jo aika kookas (oon yrittänyt päästä monesti yrittänyt päästä kaaoksesta irti, mutta kun olin kerännyt n 800p lissui ja vc:tä, niin kaaos iski taas)
tällä hetkellä kyllä kerään myös 40k tyranidei ja death guard:eja
näin kun kaverieni isoveljet keräsivät näitä hauskan näköisiä ukkoja (bretonniaa ja örkkejä)
ja me myös päätimme aloittaa kerää misen.
ensimmäinen armeijani oli chaos, ja ensiostokseni oli fantasiapeleistä yksikkö vanhoja kaaos warruja ja greater daemon of tzeentch (olipas pitkälle ajateltu ensi ostos)
tähän päivään asti olen kerännyt fabassa kaaosta, ja armeijani on jo aika kookas (oon yrittänyt päästä monesti yrittänyt päästä kaaoksesta irti, mutta kun olin kerännyt n 800p lissui ja vc:tä, niin kaaos iski taas)
tällä hetkellä kyllä kerään myös 40k tyranidei ja death guard:eja
Viimeksi muokannut kaaos-soturi, La 09.04.2005 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näin figuja ekan kerran joskus 8 vuotiaana kaverilla käydessäni Joensuussa (asuin silloin Länsi-Suomessa), tosi hienosti maalattuja marineja. Innostus lopahti kuullessani perushinnat ja nähdessäni budjettini
Sitten 11 vuotiaana muutin tänne Joensuuhun ja kahden kuukauden päästä, kun olin samalla kaverillani, selasin WD:tä ja innostuin TK:ten figuista. Minut oli manipuloitu
Innostus kasvoi, kun sain tietää, että luokallani oli kaksi muutakin pelaaja, tosin mennessäni ylä-asteelle he joutuivat toiselle luokalle, ennen kuin armeijani oli valmis. Toiselta heistä sain tietää sotusta, ja tässä sitä taas painetaan eteenpäin yhtä viestiä ja kohta ollaan menossa maalaamaan urukkeja ja ushabteja..
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
-
Röllitrolli
kuulin hommasta kaverilta joskus vuosi sitten. LOTRit olisivat myös voineet olla kivoja, kun olin leffat katsonut ja pitänyt todella paljon, mutta kun muutkin warhammeria keräsivät niin ei LOTRissa mittän järkeä olisi ollut. Pari päivää myöhemmin menin sitten kaverille pelaamaan semmosen muutaman figun minibattlen väärillä säännöillä. Pelasimme yhdellä chaos warrior rykmentillä jonka jaoimme sitten kahtia kummallekkin. Meillä oli jopa pieni puinen linna, jonka muurien päälle pääsi alhaalta heittämällä 4 tai enemmän(muistaakseni). Olin jo miettinyt minkä armeijan ottaisin jos alkaisin keräämään ja olin päätynyt kääpiin. tilasin sitten puolenkuun peleistä hammerer boksin, aloitusmaalisetin, sääntökirjan ja kääpien armybookin. nyt on 2k kasassa ja tällä hetkellä kerään örkkejä ja goblineja. ehkä LOTRin aloitan jossain vaiheessa mutta en vielä pitkään aikaan. Mainittakoon vielä, että kun aloitin luulin, että kaveri joka minut warhammerien pariin neuvoi oli ainoa harrastaja koulussamme, mutta myöhemmin selvisi, että oli pari muutakin ja homma on jonkun verran luokallamme levinnytkin, että pelikavereita kyllä varmaan löytyy.
pöööööööööööööööööööööööööö
Sain wh fb harrastukseni alkuun ihan tässä kaksi viikkoa (ks. päiväys.) sitten, kun ostin paketin high elf spearmaneja ja silver helmsejä. Olin jo pari vuotta sitten jo tutustunut serkkuni pienen armeijaesittelyn kautta 40k:hon ja ajattelin, että nää on kyllä siistejä ja pelaaminen kuulostaa hauskalta. Kävin silloin pällistelemässä figuja Oulun Fantasiapeleissä, mutta koska budjetti oli silloin varsin heikko, en sitten niitä sitten hankkinut ja homma jäi unohduksiin. Kehitin kuitenkin serkkuni kanssa warhammerin sääntöihin pohjautuvan pelin lelusotilaille ja siten innostus kuitenkin säilyi. Aivan muutama kuukausi sitten huomasin, että eräs luokkakaverini lueskeli fb:n sääntökirjaa (tuo kyseinen kaveri on täällä sotavasarassa nimimerkillä fp) ja kun kysyin häneltä asiasta sain tietää, että moni muukin koulussani harrastaa warhammeria. Aloin näitten tyyppien kanssa kelaamaan fabaa vähän syvällisemmin ja pian olinkin valinnut jo armeijakseni High Elfit. Jouduin odottelemaan pari viikkoa, kunnes pääsin ostamaan ensimmäiset figuurini. Maalasin osan niistä, koska en kerennyt lukuisten kokeiden takia niiden kanssa aikaa käyttämään. niiden kuvat muuten löytyvät galleriasta 7. sivulta käykääpäs katsomassa ja laittakaa kommenttia:)
And as we race towards the human wall, the screams of pain as my comrades fall...
- Shadow Warrior
Muutama vuosi sitten näin (kuten monet muutkin) isoveljeni ja hänen kavereidensa pelaavan fb:etä ja yllätys yllätys, figut oli mun mielestä tosi upeita. seurasin tiiviisti heidän pelejä, vaikka en juuri muuta kuin "tuo hyökkäsi tuon kimppuun" juttuja tajunnutkaan. Kiinnostus kasvoi ja kasvoi kunnes pitkien mietintöjen jälkeen alotin helffeillä...
-
Ceridan the Green One
Olin 10 vuotias, kaksi kaveria pyhyi jostakin, yksi sanoi:
Hei kuule! Sunkin pitäis alkaa keräämään Warhammer figuja!
Häh? Mikä se on?
ja niin se alkoi, kävin ensimmäisen kerran klubilla, maalasin pari kaverin figua, sain yhden 5th editionin skinkin, ja ostin oman paketin.
Hei kuule! Sunkin pitäis alkaa keräämään Warhammer figuja!
Häh? Mikä se on?
ja niin se alkoi, kävin ensimmäisen kerran klubilla, maalasin pari kaverin figua, sain yhden 5th editionin skinkin, ja ostin oman paketin.
All my foes share one thing:
They all fear me!
They all fear me!
-
Murmelimies
Minä taas katselin netti sivuja ja katsoin huvikseni wh 40koota. Heti silmille hyppäsi älytön määrä utopistisia ukkeleita, jotka oli aseistautuneet itseään pidemmillä "paukkupyssyillä".
Niin, että vastaus on:
WARHAMMER 40 000 ON LIIAN UTOPISTISTA MINULLE!!!!!!!!
WARHAMMER 40 000 ON LIIAN UTOPISTISTA MINULLE!!!!!!!!
Neuvoja vasta-alkajalle.
Lizardmen....
Lizardmen....
Olin innostunut figuttamisesta yläastella kun muutamalla luokatoverilla oli omia armeijoita. Sain käsiini vitosen High Elves Army Book:n ja ostin pian ekat figuni, helfejä luonnollisesti. Nyt on takana pelejä kutoen säännöillä kun en päässyt vitosen aikoihin pelaamaan ja hyllyssä kolme armeijaa.
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan
Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
- DJ_Silverpig
Joskus tokalla ihmeteltiin kavereiden kanssa: "Ai, voiko noilla muoviukoilla pelatakin!?" (<- anteeksi Elector, rikoin huutomerkkilakkoani, mutta tuo on "suora lainaus".
) Sain sitten kaverilta yhden vanhan termagantin ja maalasin sen. Sen jälkeen sain kaverilta säännöllisesti uusia tyranideja, mutta emme osanneet moneen vuoteen pelata 'hammeria.
Sitten joskus kuutosella, kun mietittiin, että pitäisikö sitä nyt kuitenkin alkaa pelaamaan ihan tosissaan, kaveri ilmoitti, että FB on miljoona kertaa helpompi peli opetella kuin 'kytkoo (ei pidä paikkaansa) ja sain joululahjaksi liskojen armybookin ja kahdeksan (8) vanhaa liskoa.
Ihailin suuresti liskojen hienoja figuja ja halusin heti ostaa kokonaisen armeijan. Joululahjarahoilla sitä sitten lähdettiin kaverin kanssa (hänellä oli skavenit) fantsuun retkelle ja ostettiin ensimmäiset figut. TheKirjan sain vasta kuukauden sen jälkeen synttärilahjaksi ja aloin pelata ihan tosissaan.
Nyt hyllystä löytyy:
FB
- Lizardmen ~ 3000+ pts, tosin kokoonpano 3k listalla on huono, pelaan mieluummin up to 2k pelejä näillä
- Orcs & Goblins ~ +1500pts
- HElves (oli) ~ 1000pts (oli)
- Vampire Counts (~2000, pumpattu)
'kytkoo
- IG ~ 1500pts (kunhan vain jaksan maalata kaikki)
- Necron (oli) ~ 600pts (oli edelleen)
- Tyranid (alkava) ~ 500pts
HopeapossuEdit: Taas "varpunen" ketjun päässä... Miten tämäkin on vielä lukitsematon... Useita varpusia...
Sitten joskus kuutosella, kun mietittiin, että pitäisikö sitä nyt kuitenkin alkaa pelaamaan ihan tosissaan, kaveri ilmoitti, että FB on miljoona kertaa helpompi peli opetella kuin 'kytkoo (ei pidä paikkaansa) ja sain joululahjaksi liskojen armybookin ja kahdeksan (8) vanhaa liskoa.
Ihailin suuresti liskojen hienoja figuja ja halusin heti ostaa kokonaisen armeijan. Joululahjarahoilla sitä sitten lähdettiin kaverin kanssa (hänellä oli skavenit) fantsuun retkelle ja ostettiin ensimmäiset figut. TheKirjan sain vasta kuukauden sen jälkeen synttärilahjaksi ja aloin pelata ihan tosissaan.
Nyt hyllystä löytyy:
FB
- Lizardmen ~ 3000+ pts, tosin kokoonpano 3k listalla on huono, pelaan mieluummin up to 2k pelejä näillä
- Orcs & Goblins ~ +1500pts
- HElves (oli) ~ 1000pts (oli)
- Vampire Counts (~2000, pumpattu)
'kytkoo
- IG ~ 1500pts (kunhan vain jaksan maalata kaikki)
- Necron (oli) ~ 600pts (oli edelleen)
- Tyranid (alkava) ~ 500pts
HopeapossuEdit: Taas "varpunen" ketjun päässä... Miten tämäkin on vielä lukitsematon... Useita varpusia...
Possu