"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

High Elf Prince on a Dragon?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Håkan

Viesti Kirjoittaja Håkan »

Eltharrion kirjoitti:mut ei sitä prinssii tarvii tappeluu raahata.. heittää sen madon selässä kaverin selän taa, sylkee tulta ja pudottaa pari tyyppiä ja kas, terror pistää porukan juoksee
ja sitten vastustajan joukot rynnäköivät madon reariin/flankkiin, jolloin aika varmana otetaan voitto CR:ssä, jolloin huonolla tuurilla mato rinsseineen juoksee karkuun, jolloin huonolla tuurilla oma armeija panikoi... p******a tuurilla mato jää vihollisen pursuitin alle
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Håkan kirjoitti:
Eltharrion kirjoitti:mut ei sitä prinssii tarvii tappeluu raahata.. heittää sen madon selässä kaverin selän taa, sylkee tulta ja pudottaa pari tyyppiä ja kas, terror pistää porukan juoksee
ja sitten vastustajan joukot rynnäköivät madon reariin/flankkiin, jolloin aika varmana otetaan voitto CR:ssä, jolloin huonolla tuurilla mato rinsseineen juoksee karkuun, jolloin huonolla tuurilla oma armeija panikoi... p******a tuurilla mato jää vihollisen pursuitin alle
Ei välttämättä, jos sen tekee niin että käärme on vihollisen selän takana eikä toisinpäin... :roll:
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Kauppias

Viesti Kirjoittaja Kauppias »

Saako muuten käyttää seafarer bowia ja breath weaponia samassa shootingphasessa???
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Tottakai saa. Mutta kannattaa olla tarkkana mitä sanotaan ampumishyökkäysten jakamisesta.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Murhe, vaikka olenkin kanssasi samaa mieltä siitä, että isot lentävät hirviöt rikkovat peliä ja vievät pääpainon pois pelin olennaisimmasta osasta, rank & file vs. rank & file kikkailusta, ja loharien käyttäjät pitäisi hirttää pihan suurimpaan koivuun,
BRB, s. 58 kirjoitti: each model can only make one shooting attack in each shooting phase
täytyy minun ylläolevan lauseen valossa tiedustella sinulta mahdollisia erratoita kyseiseen sääntöön.
Håkan

Viesti Kirjoittaja Håkan »

Grand Admiral Thrawn kirjoitti:
Håkan kirjoitti:
Ei välttämättä, jos sen tekee niin että käärme on vihollisen selän takana eikä toisinpäin... :roll:
taitava pelaaja kuitenkin pystyy enneakoimaan tuollaisen ja siten suojaa reareja/flankkeja.
anyway, en ala tästä väittelemään, häviäisin kuitenkin :) .
sitäpaitsi the captain ja witch king(ikö?) väittelivät tästä jossain aikaisemmassa topicissa
elector
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elector »

Elf Princen varustamisestahan täällä oli jokin aika sitten todella paljon juttua. Kokeilepa haulla. Saattaa löytyä hyviä ideoita, siellä oli monta sivua vastauksia.
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
Sir_Jacolo

Viesti Kirjoittaja Sir_Jacolo »

Amazing Slug:
"each model can only make one shooting attack in each shooting phase"
täytyy minun ylläolevan lauseen valossa tiedustella sinulta mahdollisia erratoita kyseiseen sääntöön.

Vaikket tätä kysymystä minulle osoittanutkaan vastaan silti. Matohan on oma yksikkö niin kuin muutkin hirviöt, vai miten muuten selität sen henkiin jäämisen vaikka sankari kuolisi? Tämän perusteella kumpaakin voi käyttää. Hero käyttää joustaan ja mato käristää liekinheittimellään. Tällöin kumpikin hyökkää vain kerran.

Korjatkoon joku jos olen väärässä....
Amazing Slug

Sir_Jacolo kirjoitti: Vaikket tätä kysymystä minulle osoittanutkaan vastaan silti.
Saavat muutkin toki vastata, tarkoitushan on lopulta kuitenkin löytää vain oikea vastaus, eikä sen tarvitse tulla jonkun tietyn henkilön suusta.

Mutta älä sinä hätäile. Minä olen vanha ja veteraani, ja sinä nuori ja pieni. Joten minä olen eittämättä oikeassa ja sinä väärässä. Se vain on niitä elämän perustotuuksia. Vanhemmat ihmiset ovat aina oikeassa, oletkos huomannut? Joten voit kyllä luottaa minun sanaani.

Murhe tietää kyllä ihan hyvin itsekin, että hirviö ja sen ratsastaja ovat yksi single model.
Eltharrion

Viesti Kirjoittaja Eltharrion »

jaa no täytyy muistaa että ei prinssi lohiksel oo PAKOLLINEN jos vastassa on skave army kuten jo aikaisemmin totesin.. mutta kääpiöitä vastaan.. unohda sanani edellisestä ja ota tilalle paljon repeatereita ja nopeaa ratsuväkeä hyvillä armoreilla..
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Amazing Slug kirjoitti:
BRB, s. 58 kirjoitti: each model can only make one shooting attack in each shooting phase
Ei, en osaa - tai edes jaksa etsiä - errataa tai Q&A:ta, joka korjaisia asian. Voin kenties yrittää vedetä maalaisjärkeen, mutta aivan yhtä hyvin voisin ampua omaan jalkaani.

Täytyy saman tien tunnustaa, että olen harrastanut tätä huijaamista laajemminkin, sillä Tiranoch vaunujeni miehistön molemmat jäsenet ovat aina jousillaan saman aikaisesti.

Erityisesti pahoittelen voittoani Celebdaesta kaksi vuotta sitten, sillä tiputin nimenomaisesti vaununi kahdella hyvin tähdätyllä nuolella haltiaprinssin lohikäärmeen selästä ja pelotin monsun Ulthuaniin ratkaisten sillä pelin.

En vain taida olla ainoa haltiapelaaja, joka on näin pelannut.

Mutta, jos muotoilisin vasta-argumentin niin perustaisin sen tälläiselle:

Lohikäärme sankarinsa kanssa ei kuitenkaan ole perinteisessä muodossa pelkkä model. Toisinaan se tuntuu olevan, toisinaan se ei tunnu olevan.
Murhe kirjoitti:On muuten olemassa kahdenlaisia single modelleita - niitä itsejään ja composiitti modelleja. Jättiläinen on single model, koska siinä on vain ja ainoastaan yksi figuuri. Chariot puolestaan on composite model, joka koostuu vaunusta, miehistöstä ja vetojuhdista.
Ilmeisesti komposiitti modelin kohdalla joissain tilanteissa pitää nämä eri osat nähdä erillisinä modeleina - toimijoina. Näin vaunun kaksi jousimiestä saattaisi sääntöjen puitteissa ampua erikseen. Samoin lohikäärme ja sankari voisivat käyttää jousta ja breath weaponia samalla vuorolla.
Leke

Viesti Kirjoittaja Leke »

No mitä hiton järkeä niillä charioteilla sitten on kaksi jousta?

Kyllä se vain niin on että molemmat saavat ampua. Kuten myös lohikäärme ja prince.

Perusteluina käyköön vaikka, noh, käyttäkää maalaisjärkeä vaikka.
Lord of Pleasure will claim you all at the end..
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

Leke kirjoitti:Perusteluina käyköön vaikka, noh, käyttäkää maalaisjärkeä vaikka.
This is a GW game, leave all common sense at door... Eli maalaisjärjen käyttö GW:n peleissä on täysin turhaa.
Amazing Slug

Melkein unohdin vastata ketjuun.
Murhe kirjoitti: Ilmeisesti komposiitti modelin kohdalla joissain tilanteissa pitää nämä eri osat nähdä erillisinä modeleina - toimijoina. Näin vaunun kaksi jousimiestä saattaisi sääntöjen puitteissa ampua erikseen. Samoin lohikäärme ja sankari voisivat käyttää jousta ja breath weaponia samalla vuorolla.
Selvä. Mutta tätä ennen stoniksella osuu sekä hirviöön että ratsastajaan.

Nimittäin on vielä jotenkin järkeenkäypää, että hirviö ja ratsastaja eivät voi ampua samaan aikaan (joko ratsu keskittyy hönkimiseen ja ratsastaja kiinnipitämiseen tai toisin päin), mutta on kyllä täysin sääntöjen kanssa pelleilemistä, että pikkuinen haltiaprinssi nappaa itse koko kivenmurikan nassuunsa säästäen lohikäärmeen nahan.

Elikkä otetaan molemmat tai ei kumpaakaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”