Pahimmat mokaukset maalauksessa?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Ostler

Viesti Kirjoittaja Ostler »

Mulla kaatu kerran täysi muoviliimapurkki (lasinen, pensseli korkissa- malli) pöydälle ja puolihuolimattomasti sen siitä pyyhin. Tämä tapahtui iltasella, ja laitoin sitten nukkumaan ovi ja ikkunat kiinni pienessä huoneessa. Voitte vain kuvitella sen liiman hajun, kun se kaatui muoviselle pöytäliinalle, ja liima kun vielä sulatti sitä. Kouristelin sit koko yön ja aamulla oli aika heikko olo. Näin meillä.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.
Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag »

no minulle ei ole vielä tapahtunut hirveitä mokia maalatessa... vielä, mutta kerran minulta hävisi maalateessa mysteerisesti yksi night runner käsistä. en tiedä miten, mutta niin siinä vain kävi. Tietysti onhan se ymmärrettävää kun maalaa yöllä.
Balrog

Viesti Kirjoittaja Balrog »

Ei mikään moka, mutta kuitenkin hukkasin kerran valmiiksi maalatun boltteri ja tässä koneen vieressä aina maalaan niin eräänä kauniina päivänä löysin kys. boltterin näppiksen välistä :O en vielläkään ole saanut mahtumaan sitä sinne ilman väkivaltaa takaisin...
päivä kerrallaan...

Viesti Kirjoittaja Vieras »

No olen oppinut, että ei kannata maalata makuuasennossa sängyllä...
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

En jaksa luetella kämmäyksiä ja muuta vastaavaa, niistäkin muutama topicci koostunu. Ihan suorastaan Virhe, joka ärsyttää jälkeenpäin on liian paksu pohjamaali. Sitä ei rivimiehissä jaksa ruveta poistamaankaan, siitä vaan maalaamaan paksuille maalipinnoille, ei ei ei.
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Olin pari päivää sitten vääntämässä konffia nykyiseen projektiini. Menin tässä välillä syömään ja olin jättänyt pikaliima putelin auki pöydälle. Meidän ihana kissa sinä sitten päätti mennä huoneeseeni tutkimaan. Kun tulin hetken päästä takaisin, sain ihanan yllätyksen: se hiton kissa oli kaatanut liiman kalliiden farkkujen päälle :(.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
WolfMan

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

Kettu, kyllä minuaki vituttas... Tässä eilen tuli taas möhlittyä, liimailin figuja baseihin kiinni ja jätin sitten putelin pöydälle avonaisena, no sitten kun tulin takaisen se pullo oli kaatunut ja sisältö pitkin alustaa ja minä järkimiehenä otin jä länttäsin räpyläni siihen liimalammikkoon, ja ihan vahingossa.
Skalf Blackhammer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skalf Blackhammer »

Repikää siitä et mul on kaatunu anvil of doomin ja slayereiden päälle blood red:D
PPP peppu-peppu-pedro
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Skalf Blackhammer kirjoitti:Repikää siitä et mul on kaatunu anvil of doomin ja slayereiden päälle blood red:D
WOW! Kylläpä sua o kohtalo koetellu. Ihan hirveetä. Muitten koettelemukset ei oo mitään sun vertaista.

Itellä on tullut viilleltyä sormenpää jos toinenkin muusiksi ja tullut kaadettua purkki jos toinenkin liimaa pöydälle.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Kidhidalco

Viesti Kirjoittaja Kidhidalco »

Veitset :) Ns. sivillipuolella pidän tökkäimeni aina priima kunnossa. Yllätys yllätys, askartelu veitseni, mattoveitseni ja muokkaus veitseni ovat kaikki tulsiä kuin voiveitsi. "ai ei muovi muokkaannu... lisää voimaa petskules! " :) Sormenpäät saa jännän kuntoon kun ensi viiltää ne auki, sitten töhrii ne pikaliimaan ja lopuksi tunkee sormensa gt:hen... auts. Ja kun ei kerrasta opi ;)
Oudot ovat tutut kasvot dementikolle
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Valkoinen maalini ei meinannut aueta, joten väänsin sen ruuvipenkin väliin ja aloin kääntämään korkkia auki pihdeillä. Purkku oli kuitenkin huonosti kiinni ruuvipenkissä, jolloin se pinkaisi ilmoihin juuri sillä hetkellä kun sain korkin auki. Onneksi mun huoneessa on valkoinen tapetti. Verhot, tuoli, vaatteet, sängyn peitto ja matto taas eivät olleet valkoisia. Kaikki saatiin kuitenkin siivotuksi.
Kaveri kaatoi muinoin jonkun puoltoista desiä tärpättiä mun syliin vahingossa. Poltteli mukavasti myöskin sukukalleuksien tienoilla.
locke

Viesti Kirjoittaja locke »

sekoitin maaleja jotta saisin pinkkiä ja sitten kun olin sekoittanut sen valkoisen kanteen ja laitoin sen kiinni. kaikki vaalean punainen maali meni valkoiseen maaliin. nyt minulla on valkoista maalia jossa on pilkahdus punaista :'(
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

zeepee kirjoitti:sekoitin maaleja jotta saisin pinkkiä ja sitten kun olin sekoittanut sen valkoisen kanteen ja laitoin sen kiinni. kaikki vaalean punainen maali meni valkoiseen maaliin. nyt minulla on valkoista maalia jossa on pilkahdus punaista :'(
Tunnen yhden tyypin Oulusta jolle on käynyt juuri näin.

Mutta mitä itteeni tulee nii en oo hirveen pahoja möhläyksiä tehnyt. maalipurkkeja on joskus kaatunu pöydälle. Naapurin ruokapöytään on imeytynyt musta inkkirengas. Silmien kanssa on joskus pitänyt maalata silmä uudestaan kun käsi on hieman tärähtänyt. Mutta pahin on ehkä se kun Green stuff paloi pohjaan. Tavallisesti kun konffaan/sculptaan pidän Green stuffia lamppuni varjostimessa kiinni (pysyy notkeana pitempään), niin kerran oikein jähmeäksi kerennyt palanen unohtui kiinni itse hehkulamppuun (pistin sen siihen koska se on tulikuuma). Ja parin tunnin päästä siinä oli musta ryppyinen möykky ja huone haisi aivan hirveälle.
DeadBeat

Viesti Kirjoittaja DeadBeat »

figunarkki kirjoitti: Mutta pahin on ehkä se kun Green stuff paloi pohjaan. Tavallisesti kun konffaan/sculptaan pidän Green stuffia lamppuni varjostimessa kiinni (pysyy notkeana pitempään), niin kerran oikein jähmeäksi kerennyt palanen unohtui kiinni itse hehkulamppuun (pistin sen siihen koska se on tulikuuma). Ja parin tunnin päästä siinä oli musta ryppyinen möykky ja huone haisi aivan hirveälle.
Toi on jo aikas hyvä suoritus :D
Itellä ei oo hirveitä kämmejä tullu. Kerran kaatanu maalin pyödälle.
Ja sitten kun pikaliima tuubissa on se ns. "pipetti osa" eli josta se liima sitten tulee ulos niin jäi kiini korkkiin. Vähän aikaa kiroiltuani ja pienen kaivamisen jälkeen sain tuon osan ulos korkista. No pistinpä fiksuna siihin osaan pikaliimaa ja sitten takas kiinni "pulloon" ja sitten yritin avata korkkia seuraavan kerran niin tämäpä perkele oli jämähtänyt ihan täysin kiinni. Sain mennä ostamaan uuden liiman koska en saanut sitä vanhaa enää millään auki
"Ne jotka ylenpalttiseen taikuuteen sortuvat ovat itse juustossa kieriteltyjä juuston makuisia juustopalloja justoliemessä." -Omenapoika
Jake

Viesti Kirjoittaja Jake »

Luuletteko tosiaan että kertoisin noloimman juttuni täällä kaiken kansan naurettavana? No niin no, oikeinpa arvasitte...

Olin tässä taannoin tomb kingiäni maalaamassa, hienot blendit ja viimeistelemässä just... sitten kesken kaiken, märät maalit, kun katson figua ylhäältä päin jonkun detailin takia... mitä! Suusta tippuu kuolaa hienon ukkoni paalle! :D Aaargh! Noh siitä sit nopee talouspaperii ja vähäsen maalaamaan ukkoo uudestaa... ihan hieno se kummiski on nykyää. :)
DeadBeat

Viesti Kirjoittaja DeadBeat »

Jake kirjoitti:Luuletteko tosiaan että kertoisin noloimman juttuni täällä kaiken kansan naurettavana? No niin no, oikeinpa arvasitte...

Olin tässä taannoin tomb kingiäni maalaamassa, hienot blendit ja viimeistelemässä just... sitten kesken kaiken, märät maalit, kun katson figua ylhäältä päin jonkun detailin takia... mitä! Suusta tippuu kuolaa hienon ukkoni paalle! :D Aaargh! Noh siitä sit nopee talouspaperii ja vähäsen maalaamaan ukkoo uudestaa... ihan hieno se kummiski on nykyää. :)
Taisit olla niin ihastuksissasi ukostasi että jäit tuijottamaan sitä suu auki ja sen takia kuolaa tipahti kalloon (tai mihinkä tipahtikaan, Kuolaa tipahti kalloon kuulosti vaan hauskalta :D)
"Ne jotka ylenpalttiseen taikuuteen sortuvat ovat itse juustossa kieriteltyjä juuston makuisia juustopalloja justoliemessä." -Omenapoika
kaaos-soturi

Viesti Kirjoittaja kaaos-soturi »

no ihan perkeleen vammasta on se, kun käyttää gw:n rauta liimaa ja laittaa sitä liimatessaan vahingossa sormien väliin eikä huomaa.
sitten hän peukaloa ja etusormee revitään irti toisistaa. pahimmassa tapauksessa on ollut pakko venyttää sormia niin paljon kuin pystyy ja leikata saksilla siitä välistä (satttui helvetist, mutta toimi)
it is a momentary madness!!!
asdasdadasa

Viesti Kirjoittaja asdasdadasa »

pahin kämmi oli kun ostin jotain halpis liimaa tiimarista(en jaksanu ostaa gw:n liimaa ko maksaa sikana) ja kotona illalla'helkutti ei oikeen taho avautua' puristelin sitä täysillä(siinä ympärillä oli paperii siis kiinni siinä pullos) aloin repi sitä irti liiman toivos ja katoin'helkutti,kylläpä sitä papruu tippuu ja pistin purkin kiinni ja aloin siivoo papereita paidaltani(sattu olee isoveljen kallis paita päällä) mitä v***ua! paita savus siinä mun sylis juoksin täysil vestii ja nakkasin paidan lavuaariin...ja on kaatunu blac- ja dark green ink. kamul muuten kerran ko se alotti space marinet nii sano tuu huomen ko mä kokoon nää. no sitte ko tulin ja katoin niitä,huomasin kaverin tehneen pienen virheen:se oli laittanu olkasuojat väärin päin. sitte alettii niitä repii mutta ei ne lähteny vaikka koitettii saksilla ja kaikilla.
Madharia

Viesti Kirjoittaja Madharia »

Nyt kun liimatempaukset otettiin puheenaiheeksi, muistinkin tapahtuman joka sattui serkullani kauan sitten. Olin siis serkullani kylässä, kumpikin kasailimme figujamme ihan rauhassa. Sitten, kettiöstä kuului serkun äidin ääni "iltapalalle!". No, laiteltiin liimoja kiinni ja lähdettiin pöytää kohti. Siinä sitten matkalla huomasin, että peukaloni oli liimaantunut etusormeeni kiinni. Koska tämä oli minulle aivan tavallista, repäisin vähän. Ongelma olikin se, että ne olivat liimaantuneet yhteen ehkä jo noin 30 sekuntia sitten! Siinä sitten seuraavat 2 tuntia liikuttelin sormiani eri suuntiin ja kaadoin kynsilakanpoistoainetta niiden päälle, kunnes lopulta irtosivat, tietenkin ihoa repien.
PhoenixKing

Viesti Kirjoittaja PhoenixKing »

Goblinisti kirjoitti:
Boneripper kirjoitti:Jostain syystä aina kun olen eräällä örkkejä keräävällä kamullani ja tarkastelen ukkoja yksikseni, kaverini ollessa muualla(syömässä,vessassa...),onnistun tiputtamaan ukon lattialle. Kaverini palatessa nolona selitän miten pelästyin aidon näköistä maalausta ja siksi tipautin vahingossa sen lattialle ja yritin korjata ja olen pahoillani ja korvaan tämän varmasti...
Hitto, minullakin on örkkejä keräävä kaveri, jonka figuja tuijottelen, kun hän on muualla. Kerran minäkin pahoinpitelin yhden hänen mustiksistaan sairaalakuntoon. Outoa...
Tunnenhan minäkin erään tyypin joka örkkejä keräilee, ja häneltä olen onnistunut rikkomaan savage orc boar boyzien standard bearerin lippukäden...eikä hän vieläkään tiedä kuka sen teki...
DeadBeat kirjoitti:Ja sitten kun pikaliima tuubissa on se ns. "pipetti osa" eli josta se liima sitten tulee ulos niin jäi kiini korkkiin.
Anna kun arvaan...GW:n rautaliima? Näin on käynyt monelle itselleni ja tutulleni samaisella liimalla...osta super attakia.

Kerran on minun onnistunut kaataa kouluaamuna bad moon yellow housuille ja lattialle...mäntysuovalla se lattiasta lähti, mutta housuja en sen koommin nähnyt.
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”