Halvin paikka figuostoksille?
Joensuun lelukauppa Päivänsäde myy boxeja hintaan 25€, ja jos kehtaa kysyä, saa vielä 15% alennusta. Valikoima on toki todella suppea. Onkohan siellä enää edes figuja, mutta kun niitä vielä oli, ostin perusboxit sieltä.
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
-
Vieras
Minustakin on hienoa ostaa peliarkusta ja kaikista puhtaista nettikaupoista! Näin ollen minun ei ikinä tarvitse huolehtia että häiritsisin jonkun liike raukan rauhaa. Erityisesti pidän kaikista peliarkun poikien järjestemistä turnauksista ja kaikesta hyvästä minkä he ovat tähänkin mennessä tehneet peliharrastukseni edistämiseksi.
Kovasti varmasti ovat mielissään alan uranuurtajatkin: Puolenkuun Pelit, Fantsu ja GWn kaveritkin. Siis onhan se hienoa että voit ilmaiseksi pelata heidän liikkeisään, ja vieläpä säästää koko 5% ja ostaa tavaran jostain muualta.
Toisaalta, voi kai käydä niinkin että kun myynnit liikkeissä pienenevät Fantsu ja Puokkarin nuorukaiset kyllästyvät hoivimaan kaikkia loisia ja joutuvat nostamaan turnauksien pääsymaksuja ja jos tämäkään ei joskus riitä ehkäpä he luopuvat kokonaan leikistä ja siirtyvät jollekin vähemmän hintakilpaillulle alalle (maito ja keskikalja)
Tärkeää ei ole se mistä saat halvimmalla miniatyyrisi! Tärkeää on se että pääset pelaamaan kavereittesi kanssa ja voit osallistua loistaviin tapahtumiin. Tue paikallista liikettäsi näin varmasti saat rahoillesi kaikkein parhaimman vastineen!
Kovasti varmasti ovat mielissään alan uranuurtajatkin: Puolenkuun Pelit, Fantsu ja GWn kaveritkin. Siis onhan se hienoa että voit ilmaiseksi pelata heidän liikkeisään, ja vieläpä säästää koko 5% ja ostaa tavaran jostain muualta.
Toisaalta, voi kai käydä niinkin että kun myynnit liikkeissä pienenevät Fantsu ja Puokkarin nuorukaiset kyllästyvät hoivimaan kaikkia loisia ja joutuvat nostamaan turnauksien pääsymaksuja ja jos tämäkään ei joskus riitä ehkäpä he luopuvat kokonaan leikistä ja siirtyvät jollekin vähemmän hintakilpaillulle alalle (maito ja keskikalja)
Tärkeää ei ole se mistä saat halvimmalla miniatyyrisi! Tärkeää on se että pääset pelaamaan kavereittesi kanssa ja voit osallistua loistaviin tapahtumiin. Tue paikallista liikettäsi näin varmasti saat rahoillesi kaikkein parhaimman vastineen!
Kenenköhän propaganda viesti tuo ylempi on? Kuka tunnustaa?
Hehheh! Kaikki ovat iloisia ja hymyssä suin! Ei. Kritisoin nyt paria kohtaa, ku ei muutakaan tekemistä löydy:
a)Mistä Mustasusi saa rahansa? antaa 30% alennusta ja silti pitää turnaushinnat kohtuullisina! Kaipa he sitten tiskin alta myytävällä maidolla ja kaljalla rahoittavat toimintansa? Kuka tietää?
b)Aika harmi että GW saa kuitenkin oman prosenttinsa tuotteistaan, ostipa ne sitten 0% tai 30% halvemmalla (ei koske käytettyjen fikujen ostamista. Paitsi että suurin osa myydyistä ukoista saaduista rahoista palaa kuitenkin takaisin figuihin).
c)Minulla on kavereita, jotka pelaavat Warhammeria, jolloin minun ei ole pakko mennä turnauksiin olemaan iloinen (kaikilla ei välttämättä ole näin, mutta puhunkin vain omasta puolestani).
d) Vaikka kaupat myisivät figuja esim. 40% halvemmalla saisi niistä silti aivan tajuttomasti voittoa, vähintäänkin koska figuja ostettaisiin todella paljon enemmän (ainakin minun taholtani).
e)Suurin osa Warhammeria keräävistä ihmisistä ostaisi figuja, vaikka huomenna hintaa tulisi 50% lisää. Surullista, mutta totta. Itse en tällainen ihminen ole, koska tiedän rahan arvon, enkä ole miljonääri.
Sitten itse aiheeseen. Caliverbooks vaikutti aluksi halvalta, mutta sitten huomasin että rahanvaihtokurssi on aivan surkea (1£=1,75€). Tuleeko tuo rahanvaihtomuunnos kaikkiin maksutapoihin?
Hehheh! Kaikki ovat iloisia ja hymyssä suin! Ei. Kritisoin nyt paria kohtaa, ku ei muutakaan tekemistä löydy:
a)Mistä Mustasusi saa rahansa? antaa 30% alennusta ja silti pitää turnaushinnat kohtuullisina! Kaipa he sitten tiskin alta myytävällä maidolla ja kaljalla rahoittavat toimintansa? Kuka tietää?
b)Aika harmi että GW saa kuitenkin oman prosenttinsa tuotteistaan, ostipa ne sitten 0% tai 30% halvemmalla (ei koske käytettyjen fikujen ostamista. Paitsi että suurin osa myydyistä ukoista saaduista rahoista palaa kuitenkin takaisin figuihin).
c)Minulla on kavereita, jotka pelaavat Warhammeria, jolloin minun ei ole pakko mennä turnauksiin olemaan iloinen (kaikilla ei välttämättä ole näin, mutta puhunkin vain omasta puolestani).
d) Vaikka kaupat myisivät figuja esim. 40% halvemmalla saisi niistä silti aivan tajuttomasti voittoa, vähintäänkin koska figuja ostettaisiin todella paljon enemmän (ainakin minun taholtani).
e)Suurin osa Warhammeria keräävistä ihmisistä ostaisi figuja, vaikka huomenna hintaa tulisi 50% lisää. Surullista, mutta totta. Itse en tällainen ihminen ole, koska tiedän rahan arvon, enkä ole miljonääri.
Sitten itse aiheeseen. Caliverbooks vaikutti aluksi halvalta, mutta sitten huomasin että rahanvaihtokurssi on aivan surkea (1£=1,75€). Tuleeko tuo rahanvaihtomuunnos kaikkiin maksutapoihin?
"I'm a product
Of my environment
So don't blame me, I just work here"
Of my environment
- The Captain
- Valvoja
30 % alennuksella saavat juuri omansa pois, jos niillä ei ole jotain mustan pörssin figuvälittäjää.Oba kirjoitti: a)Mistä Mustasusi saa rahansa? antaa 30% alennusta ja silti pitää turnaushinnat kohtuullisina! Kaipa he sitten tiskin alta myytävällä maidolla ja kaljalla rahoittavat toimintansa? Kuka tietää?
Tästä on ennenkin mainittu. Jälleenmyyjäparan kate figuista on noin 30 % luokkaa, eli kyllä tuolla 40 % alennuksella varmasti figujen myynti lisääntyisi räjähdysmäisesti, mutta jälleenmyyjä tekisi rutkasti pers'nettoa.d) Vaikka kaupat myisivät figuja esim. 40% halvemmalla saisi niistä silti aivan tajuttomasti voittoa, vähintäänkin koska figuja ostettaisiin todella paljon enemmän (ainakin minun taholtani).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Etkä sellaiseksi näköjään myöskään koskaan tule.Oba kirjoitti:enkä ole miljonääri.
Jos ostaa tavaraa kalliimmalla kuin 40% prosentin alennus, niin miten sillä hintaa tekee hillittömästi voittoa? Jos sillä Mustalla Sudellakin kerran muka meni niin hyvin, niin miksi se joutui lakkauttamaan liikkeensä?
Tällaiseen keskusteluun minun ei pitäisi kyllä ottaa itse kantaa, mutta menköön nyt juuri päättyneen Lautapeliviikonlopun univelan ja niin hyvin kohdalle osuneen aiheen piikkiin.
Itsehän olen sekä figupelaaja, että alan kauppias ja järjestän aika paljon erilaisia pelitapahtumia, joten en malta olla sanomatta näin kauppiaan kannalta, että meillä on ainakin tarkkailtu paljonkin ostokäyttäytymisiä. Ei ehkä niinkään siksi, että olisimme myynneistämme kamalan huolissamme, vaan siksi, että haluamme tietää kuinka paljon kannattaa panostaa sellaisiin tapahtumiin, jotka ovat avoimia oman myyntialueemme ulkopuoleisille pelaajille.
Koska kykenemme tekemään vain tietyn määrän tapahtumia vuodessa, mietimme miten pystymme palvelemaan omia asiakkaitamme niillä parhaiten. Montako tapahtumaa miniatyyreille ja montako Magic the Gatheringille, lautapeleille yms. harrasteille - se riippuu asikkaiden kiinnostuksesta, jota yleensä mitataan kassavirralla. Entä tehdäkö todella paljon turnauksia ja kampanjoita paikallisille putiikin omille asiakkaille vai tehdäänkö isompia tapahtumia johon mahtuu myös ulkopaikkakuntalaisia? Ulkopaikkakuntalaisille tehdyn kampanjoinnin teho näkyy tietysti verkkokaupan myynnissä ja jos turnaukset ei vaikuta siihen, ei ulkopaikkakuntalaisiin kannata panostaa niin paljoa. Jos taas tehoaa, niin heihin kannattaa panostaa lisää. Näinhän se homma toimii, eikä se ole sen raadollisempaa oman edun tavoittelua kuin sekään, että ostaa figunsa halvalla joltain nettikauppiaalta.
http://www.puolenkuunpelit.com - verkkokauppa ja peliportaali
Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
Jos katselee sitä Mustan Suden listaa, huomaa helposti että siellä keikkuu edelleen se sama varaston loppu joka oli siellä jo viime keväänä. Eli kyseessä on kama, jota kukaan ei ole huolinut viimeiseen vuoteen edes -20% ja -30% alennuksilla.
Varaston tyhjennys/muutto/liikkeen lopetus/konkurssi/remontti/jne. -aletta ei voi verrata alennukseen, jonka saa mistä tahansa tuotteista esim. tilausmäärän perusteella. Tällöin kauppias ei yritäkään noudattaa myyntikohtaisesti normaaleja liiketaloudellisia periaatteita (voiton maksimointi), vaan minimoida tappioita (varastotilakin maksaa) ja realisoida omaisuutta (figuilla ei voi maksaa esim. veroja).
Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että vapaa kilpailu olisi hyvästä tälläkin alalla.
En ole koskaan käynyt kenenkään järjestämässä tapahtumassa, enkä varmaan menekään. Ostokset teen pääasiassa Fantsussa ihan kannatussyistä, siltä osin kun Fantsun valikoima kattaa tarpeeni. Vaikka on peevelinmoinen riesa raahautua keskustaan, puhumattakaan bensa- ja parkkikuluista.
Varaston tyhjennys/muutto/liikkeen lopetus/konkurssi/remontti/jne. -aletta ei voi verrata alennukseen, jonka saa mistä tahansa tuotteista esim. tilausmäärän perusteella. Tällöin kauppias ei yritäkään noudattaa myyntikohtaisesti normaaleja liiketaloudellisia periaatteita (voiton maksimointi), vaan minimoida tappioita (varastotilakin maksaa) ja realisoida omaisuutta (figuilla ei voi maksaa esim. veroja).
Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että vapaa kilpailu olisi hyvästä tälläkin alalla.
En ole koskaan käynyt kenenkään järjestämässä tapahtumassa, enkä varmaan menekään. Ostokset teen pääasiassa Fantsussa ihan kannatussyistä, siltä osin kun Fantsun valikoima kattaa tarpeeni. Vaikka on peevelinmoinen riesa raahautua keskustaan, puhumattakaan bensa- ja parkkikuluista.
//Mx
No, ollaan nyt vielä lapsellinen ja vastataan viimeisen kerran.
Kirjoitin figuilua harrastavana harrastajana, enkä voittoa/selviytymistä saalistavana myyjänä.
Mutta ei tästä sen enempää. Toivottavasti jollain vielä jotain halpisvinkkejä löytyy.
Otan tuon henkilökohtaisena loukkauksena.Etkä sellaiseksi näköjään myöskään koskaan tule. Vinkkaus
Kirjoitin figuilua harrastavana harrastajana, enkä voittoa/selviytymistä saalistavana myyjänä.
Mitäköhän tapahtuisi jos itse GW myisi tuotteensa jälleenmyyjille halvemmalla? Sitäpaitsi muistan vielä ajat jolloinka GW myi regimenttibokseja 120mk, miten kukaan teki voittoa silloin (jooojooo, muovinhinta on noussu, inflaatio, jnejnejnejneblablablablabla)?Jos ostaa tavaraa kalliimmalla kuin 40% prosentin alennus, niin miten sillä hintaa tekee hillittömästi voittoa?
Sanoisin, että kakkanakki. Myihän Susikin tuotteitaan normaalihinnoin.Jos sillä Mustalla Sudellakin kerran muka meni niin hyvin, niin miksi se joutui lakkauttamaan liikkeensä?
Mutta ei tästä sen enempää. Toivottavasti jollain vielä jotain halpisvinkkejä löytyy.
"I'm a product
Of my environment
Of my environment
Muistaakseni susi lopetti liikkeensä ei-liikevaihdollisista syistä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
-
Murmelimies
- ankara halla
- Valvoja
- The Captain
- Valvoja
Minäkin muistan ajan, jolloin sai maitopurkin markalla. Miten kukaan teki voittoa silloin? (Samoihin aikoihin sai kolme rhinoa 100 mk paketissa, nykyään yhden 25 eurolla, joten samassa suhteessa ovat kallistuneet maitopurkki ja GW:n tuotteetkin.)Oba kirjoitti:Mitäköhän tapahtuisi jos itse GW myisi tuotteensa jälleenmyyjille halvemmalla? Sitäpaitsi muistan vielä ajat jolloinka GW myi regimenttibokseja 120mk, miten kukaan teki voittoa silloin .Jos ostaa tavaraa kalliimmalla kuin 40% prosentin alennus, niin miten sillä hintaa tekee hillittömästi voittoa?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
en tiedä miksi kukaan ei ole maininnut sit oikeasti halvinta paikkaa (en nähnyt kenenkään kirjoittaneen sitä)...
...tietysti se halvin paikka on sotavasaran ikioma OMV...toki valikoima on vähän satunnainen mutta useammat tuotteet löytyvät ja niiden hinnat pyörivät 30-90% kaupan hinnoita...lakkautetut tuotteet voivat olla poikkeus jolloin hinnat voivat olla korkeampia
...tietysti se halvin paikka on sotavasaran ikioma OMV...toki valikoima on vähän satunnainen mutta useammat tuotteet löytyvät ja niiden hinnat pyörivät 30-90% kaupan hinnoita...lakkautetut tuotteet voivat olla poikkeus jolloin hinnat voivat olla korkeampia
-
-Blademaster-
Hinta
Juu eikös tää Peliarkku oo ihan hyvä koska sielt ei tuu postimaksuu ainakaa nyt ja sit toi puolenkuunpelit on kans iha OK. :O
Ei...pysty...vastustamaan!The Captain kirjoitti:Minäkin muistan ajan, jolloin sai maitopurkin markalla. Miten kukaan teki voittoa silloin? (Samoihin aikoihin sai kolme rhinoa 100 mk paketissa, nykyään yhden 25 eurolla, joten samassa suhteessa ovat kallistuneet maitopurkki ja GW:n tuotteetkin.)Oba kirjoitti:Mitäköhän tapahtuisi jos itse GW myisi tuotteensa jälleenmyyjille halvemmalla? Sitäpaitsi muistan vielä ajat jolloinka GW myi regimenttibokseja 120mk, miten kukaan teki voittoa silloin .Jos ostaa tavaraa kalliimmalla kuin 40% prosentin alennus, niin miten sillä hintaa tekee hillittömästi voittoa?
Paitsi, että silloin kun Regisboget maksoivat 100-120mk (juuri kun olin aloittelemassa), maitopurkit olivat jo 3-5mk (en näe vähintään 30% nostoa näissä).
Sitäpaitsi hinnannostoja on turha perustella millään inflaatioilla, koska GW on avoimesti myöntänyt että he nostavat hintoja vain auttaakseen kuluttajia.
"Minkään armeijan kerääminen ei saa olla muita halvempaa", "Hinnannostot auttavat pelaajia, jotka todella välittävät harrastuksesta, "Uudet terminaattorit tulevat itseasiassa halvemmiksi, kuin vanhat" (noh, jenkeissä ei ainakaan), näin paria kohtaa vapaasti lainatakseni tuolta allekirjoitukseni osoittamasta paikasta.
Tuota tässä ei etsitty "parasta" paikkaa ostaa figuja, vaan halvinta.
"I'm a product
Of my environment
Of my environment