"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Rotat Kempeleessä -reportaasi

Voit lähettää oman kertomuksesi omista sotakokemuksistasi. Kuvat taistoista ovat raporteissa aina ehdottoman suotavia.
hc_andersen

Rotat Kempeleessä -reportaasi

Viesti Kirjoittaja hc_andersen »

Kempeleen turnaus oli ja meni. Tuloslistaa odotellessa simppeli selonteko omasta menestyksestäni, joka tällä kertaa jäi ehkä hieman allekin odotusten. Syytän tietysti kaikesta järjestelykiireiden tuomia paineita. :)

Lista:

Grey seer (3 x scroll, Warpstone charm)
Warlock engineer (Storm demon)
Assassin (Smoke bombs, Warpstone stars)

4 x 25 Clanrats (Full com., 2 x RG)
2 x 20 Slaves
9 Night runners (2 weapons)
3 swarms

6 Gutter runners (poison)
5 Tunnel runners (poison)
5 Jezzails

1 Warp-lightning cannon

1. Peli

Vastassa Tyrisalthanin Khorne-pedot. Vain kerran aiemmin olen petoja vastaan taistellut, ja tuolloinkin ainoa pelini pelastanut seikka oli satumainen tuurijakauma. Tällä kertaa tätä ei minulle suotu.

Skenaario oli "Hippi ja eläimet". Kaikki energiani meni hengissä pysymiseen, joten hipin kavereineen nappasi petolauma, tienaten muutaman sataa lisäpistettä.

Sulava piiritys ja joukkojeni yksi yhdeltä tuhoaminen, täydellinen omistus lähitaistelussa ja parempi manouveeraus pelasi Krögerin Joonalle Massacre-voiton.

2. Peli

Vastassa viimeisessä pöydässä kääpiölauma - ikävä kyllä unohdin vastustajan nimen. Pieni armeija, n.70 figua. Aloitin siis 100 figun ylivoimalla. Lisäksi minulla oli enemmän pyssyjä.

Skenaario - "Akankanto" , kanna jollain joukolla akka pöydänreunan yli ja tienaa 250 pistettä - ei myöskään suosinut kääpiöitä, jotka vain odottivat minun saapunvan pöydänreunalleen.

Hyvää noppatuuria ja murskaava ylivoima, pelin nautinnollisuuden kannalta aivan liian nopea Massacre-voitto.

3. Peli

Vastassa Jos:in Bretonnia. Olen kamppaillut kaverini Bretonniaa vastaan usein, menetykseni suurin piirtein linjoilla 1-3 - eikä todellakaan minun edukseni. Suhtauduin siis varauksella pelin edistymiseen.

Skenaariona oli "Taikatatteja ja vääriä sieniä", jossa taisteltiin kolmen salassa toiselle 100-300 pisteytetyn objektin hallussapidosta. Päätin jo alusta koittaa saada kaksi haltuun, ja vain häiritä toisella laidalla. Refused flank, siis.
Parin vuoron jälkeen katselin peliä todella optimistisesti: Olin saanut kukkulan linnoitettua klaanirotilla, asetettua yhden KotR -joukon massiivisen tulituksen alle ja vastustaja saisi vain tämän lauman chargattua seuraavalla vuorollaan. Toinen flankki pyöri ja pörräsi. Kannaltani katastrofaalisen Blessing-heittosarjan ja vielä hirveämmän viiden ritarin chargen jälkeen menetin tämän aseman, ja siitä eteenpäin peli oli vain hidasta lipumista kohti häviötä.

Massacre-häviö.

4. Peli

Vastassa Leken pedot. Pienehkö undivided-kaaos, jossa mukava yhdistelmä ritareita, petoja ja demoneita. Skenaariona oli "Kaislikossa suhisee", jossa maastoonmeno vaati Ld-heiton, ja uskalias otti maastossa d6 S3 maagista osumaa magiavaiheessaan.

Peli oli oikein mukava: Eritoten noppaonni, joka oli hyvä ja monipuolinen, toi peliin uskomattomia käänteitä. Toisaalla klaanirottani söivät shaggothin, toisaalla beastherdit mursivat kokonaisia klaanirottayksiköitä. Neljä tavallista onnellisempaa sutta teki peliliikkeen syömällä assassinin. Magiani toimi mukavasti, muttei tienannut mitään lopullisia pisteitä.

Lopulta peli päättyi minor victoryyn.

5. Peli

Sippa ja Khemri. Core-painotteinen, mukava ja tasapainoinen lista, jonka ainoa iskevä osa oli chariot-jyrä hautakuninkaan seurana. Skenaario oli "Tuomionpäivän enteitä", joka toi joka vuorolle satunnaiselementin Vitsausgeneraattorista.

Keskellä kenttää oleva metsä antoi minulle mahdollisuuden pakottaa chariotjyrän toisen armeijani puoliskon (tai oikeastaan kolmasosan) kimppuun, jolloin sain rauhassa ampua ja pölyttää charuttomat luurankoblokit lähitaistelussa. Edes 30 koko ei lurkkuja pelastanut, kun sain lichet nopeasti alas: Yhden nappasivat tunneloijan, toisen kimppuun ylsivät juuri ja juuri orjat, kolmas jäi rottapyssyn linjalle.

Menettäessäni vain kaikki pienet tukiyksiköt päättyi peli edukseni Solid victoryyn.

6. Peli

Viimeinen peli, ja Tuomion Ankka. Vastassa electorin Empire-lista; Todella mukava ja tasapainoinen armeija. Electorin deployaus hävisi hänelle aika paljon, sillä miehen rintama kattoi koko pöydänreunan, minun armeijani keskittyessä lähes kokonaan oikeanpuoleiseeni laitaan. Vasemmalle laitoin vain orjat, warppitykin ja yöjuoksijat - joista viimeiset saivat kuin saivatkin detachmentin ja tykin hengiltä.

Ratkaisevalla rintamalla heti alussa hyvä tuuri tuhosi ritarilauman ja hidasti greatswordien etenemistä, joten sain rauhassa outmanouverata guttereilla, swarmeilla ja klaanirotilla. Lisäksi Tuomion Ankan tulo kentälle puolitti kokonaisen jalkaväkiblokin ja sen detachmentin koon, jonka jälkeen niiden telominen rottapyssyllä oli kuin lapselta tikkarin varastaminen.

Mukava peli, jossa minun hyvä onneni ja sijoittelu takasivat voiton, olikohan tuo Massacre/Solid.

Turnauksen opetukset:

Mitä listaani tuli, armeijalla oli todella mukava pelata, mutta se iskevä osa puuttui. Yhden maagin tai parin pyssyn menettäminen kirpaisi niin, että magiapuolustus/massa koitui kohtaloksi hyvin nopeaan. Mikään optimilista tämä ei siis ollut - ehkä ne ruttomunkit löytävät tiensä takaisin listaan.

Vastustajien suhteen kävi hyvä tuuri, sai pelata monenlaisia vastuksia, ja hieman uuttakin tuli opittua. Myöskin Bretonnia-vihani
sai uutta tulta. :)

Kiitokset kaikille vastuksille hyvistä peleistä.
Jos

Viesti Kirjoittaja Jos »

Pakko myöntää, että minulla oli aivan sikamainen noppatuuri pelissämme. Väännetään peistä haavassa ja kerrotaan tietämättömille: Knight errant yksikkö sai plaguen, ison ja pienen salaman ihan kohtuullisilla tuloksilla ja taisi saada pari kertaa warppisalamatykistäkin ja silti siitä ei kuollut kuin 3 tai 4 ritaria. Toinen kestämisen sankariyksikkö oli BSB ja hänen 8 kotriansa. Yksiköstä oli kait neljä ritaria kuollut ampumiseen, kun vetävät täydestä clanrat yksiköstä edestä läpi. Seuraavalla vuorolla 2 rättäriä avaa tule ja tekivät yhteensä jotain 20 osumaa. 1 kuoli ja BSB sai yhden haavan. Kolmas sankariyksikkö oli viiden mounted yeomenin porukka. Kesti yhden night runnerien (8-9 rottaa add. hw) hyökkäyksen ilman vahinkoa ja tappoivat rottia siihen mallin, että nämä juoksivat. Kestivät myös 5 gutter runnerin (add. hw) chargen. Yksi ratsastaja kuoli, mutta rotat juoksivat ja kuolivat. Viimeiseksi tikiksi nämä ampuivat warplock engineerin hengiltä viimeisellä vuorolla. Peli oli ihan mielekiintoinen. Noppa ja ehkä paremmin optimoitu all-cavarly armeija toivat voiton minulle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Taisteluraportit”