"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

ampuminen ja assaultointi eri kohteeseen

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
tneva82

ampuminen ja assaultointi eri kohteeseen

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Terminaattorithan sai ampua eri kohteeseen kuin assaultoivat.

Entäs jos seassa on power armour heppu joka EI ampunut? Pitääkö edelleen assaultoida samaa kohdetta vai ei?

Hauska ajatus pistää eräs tietty luutnanttini(joka ei voi olla termi panssarissa koska pidän siitä figun takia, ynnä hepun pelihistorian) neljän terminaattori chosenin vartioimaksi(haluaa terminator panssareita kentälle!) mutta tuli vain mieleen tuo mahdollinen sääntöongelma.

Ei iso ongelma mutta combi-flamerit ja meltat vaihtuu samantien perus bolttereiksi.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

Missäs sanotaan näin termiksistä? Minulta on mennyt ohi. Käsittääkseni oli joku viime edition/TAR rävellys...
Cleanse and purify!
tneva82

Ukkosleka kirjoitti:Missäs sanotaan näin termiksistä? Minulta on mennyt ohi. Käsittääkseni oli joku viime edition/TAR rävellys...
Siis häh? Eikös ne voinutkaan enää?

Kappas. Miksi GW vielläkin termiksiä haluaisi murjoa. Ihan kuin ei olisi tarpeeksi surkeita nytkin.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Missään ei sanota sääntökirjassa että Termikset saisivat ampua eri kohteeseen. Ne saavat ampua Heavy ja Rapid aseilla ja silti chargata, mutta muita ampumiserikoissääntöjä niillä ei ole... Sama pätee Bikeihin, Walkereihin, jne. jotka ennen saivat ampua eri kohdetta kuin mitä chargaavat.
tneva82

Samsson kirjoitti:Missään ei sanota sääntökirjassa että Termikset saisivat ampua eri kohteeseen. Ne saavat ampua Heavy ja Rapid aseilla ja silti chargata, mutta muita ampumiserikoissääntöjä niillä ei ole... Sama pätee Bikeihin, Walkereihin, jne. jotka ennen saivat ampua eri kohdetta kuin mitä chargaavat.
No voihan #!£$!

Ok. Instant house rule meidän peleihin. Senkin kanssa termikset ei ole pisteensä arvoisia ja ilman täysin turhia.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

tneva82 kirjoitti: Ok. Instant house rule meidän peleihin. Senkin kanssa termikset ei ole pisteensä arvoisia ja ilman täysin turhia.
Jaa ovat? Voisin ehdottaa, että joko laitatte sille jalkapallokentällenne edes pari maastonkappaletta (jotenkin on jäänyt sellainen käsitys, että teillä päin mikä tahansa kohde on instant lascannon-ruokaa ensimmäisestä kierroksesta asti) tai opettelisit pelaamaan sen sijaan, että aina rutiset.

Minulla ovat terminaattorit suorittaneet ihan hyvin niin IG:tä, Necroneita kuin toisia marineitakin vastaan. Noppatuurista ei oikein voi puhua, koska heitän kuutosia storm boltereilla ja kolmosia assault cannoneilla, ja siinä missä savetan plasma-aseet, jokainen woundannut bolterinlaukaus tappaa terminaattorin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

tneva82 kirjoitti: Senkin kanssa termikset ei ole pisteensä arvoisia ja ilman täysin turhia.
Jep, sinä olet sitten hemmetin taitava pelaaja, kun käytät alitehoisia joukkoja ja silti voitat joskus. Muiden pelaajien armeijat taas ovat mautonta juustoa, heidän pelilliset saavutuksensa johtuvat pelkästään heidän käyttämistään epätasapainossa olevista joukoista.

Sitä paitsi terminaattorit, kuten kaikki muutkin joukot tässä pelissä, voivat assaultoida eri joukkoa jota ampuvat. Vähempiarvoiset fooruminkäyttäjät postatkoon ehdot tähän, minun ei tarvitse.
LordDemon

Viesti Kirjoittaja LordDemon »

Amazing Slug kirjoitti: Sitä paitsi terminaattorit, kuten kaikki muutkin joukot tässä pelissä, voivat assaultoida eri joukkoa jota ampuvat. Vähempiarvoiset fooruminkäyttäjät postatkoon ehdot tähän, minun ei tarvitse.
Ensimmäisestä ehdosta tulee mieleen sarvipäinen kaveri ostamassa lumikolaa kaupasta. Onko antaa sivunumeroa mistä tämä sääntö löytyy?
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

LordDemon kirjoitti:Onko antaa sivunumeroa mistä tämä sääntö löytyy?
Sivuista en tiedä, mutta jos jakaa nämä kahteen vuoroon, niin onnistuuhan se.

Jos pääset rynnäköimään Terminaattoreilla, pitäisi olla herttaisen yhdentekevää voiko niillä ampua vai ei. Olisit kiitollinen, että ovat hengissä.
zqmfgb
Nikodent

Viesti Kirjoittaja Nikodent »

The Captain kirjoitti: Minulla ovat terminaattorit suorittaneet ihan hyvin niin IG:tä, Necroneita kuin toisia marineitakin vastaan.
Necroneita vastaan terminaattorien on kohtuu helppo suoriutua. Voi juosta vapaasti ympäriinsä kun mikään ei oikein pure siihen kagosen seiviin ja lähes kaikki mitä ammut on senverta kallista, että pisteet tulee takaisin.

Slugi taas tarkoitti sitä, että minä voin ampua vuorolla numero yksi ryhmää a ja vuorolla kaksi hyökätä ryhmän b kimppuun. Näin olen ampunut ja assaultoinut kahta eri ryhmää.
Lisäksi sitä voi jos huvittaa niin hyökätä kahden ryhmän kimppuun yhdellä vuorolla. Tllöin jos ammun ryhmää a minun täytyy saada ensin modelleita sen kimppuun ja sitten loppuja ukkoja voin laittaa ryhmän b kimppuun jos liike riittää ja muodostelma ei hajoa.

edit ainiin s.36 "shooting and assaulting"
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
Amazing Slug

Henri Ketonen kirjoitti: Sivuista en tiedä, mutta jos jakaa nämä kahteen vuoroon, niin onnistuuhan se.
Nikodent kirjoitti: Slugi taas tarkoitti sitä, että minä voin ampua vuorolla numero yksi ryhmää a ja vuorolla kaksi hyökätä ryhmän b kimppuun. Näin olen ampunut ja assaultoinut kahta eri ryhmää.
Vaikka sekaantuisitte 12-vuotiaisiin, ette voisi olla enempää väärässä noiden väitteidenne kanssa.
Nikodent kirjoitti: Lisäksi sitä voi jos huvittaa niin hyökätä kahden ryhmän kimppuun yhdellä vuorolla. Tllöin jos ammun ryhmää a minun täytyy saada ensin modelleita sen kimppuun ja sitten loppuja ukkoja voin laittaa ryhmän b kimppuun jos liike riittää ja muodostelma ei hajoa.
Miksi et väittänyt, että minä tarkoitin tätä? Koska tätä minä tarkoitin. Miksi yritit halventaa minua?
Nikodent

Viesti Kirjoittaja Nikodent »

Amazing Slug kirjoitti:
Nikodent kirjoitti: Lisäksi sitä voi jos huvittaa niin hyökätä kahden ryhmän kimppuun yhdellä vuorolla. Tllöin jos ammun ryhmää a minun täytyy saada ensin modelleita sen kimppuun ja sitten loppuja ukkoja voin laittaa ryhmän b kimppuun jos liike riittää ja muodostelma ei hajoa.
Miksi et väittänyt, että minä tarkoitin tätä? Koska tätä minä tarkoitin. Miksi yritit halventaa minua?
Noh sanoin ehkä epäselvästi, mutta ajattelin että ajattelit ehkä molempia tai vain toista vaihtoehtoa. Ensimmäinen tuli hetimieleen ja aloin kirjoittaa toinen tuli sitten ja en enään saanut liitettyä lauseita selkeästi yhteen^^. Ei ollut tarkoitus halventaa ja anteeksi jos loukkasin.
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
tneva82

The Captain kirjoitti:Jaa ovat? Voisin ehdottaa, että joko laitatte sille jalkapallokentällenne edes pari maastonkappaletta
Mitä auttaa kun vastustaja deployaa niin ettet voi assaultoida olematta ammunnan alla.

Liiallinen maasto on yhtä paha kuin liian vähän maastoa.
tneva82

Henri Ketonen kirjoitti:Jos pääset rynnäköimään Terminaattoreilla, pitäisi olla herttaisen yhdentekevää voiko niillä ampua vai ei. Olisit kiitollinen, että ovat hengissä.
Paitsi että reaper autocannonit, combi-flamerit ja combi-meltat a) antavat mukavasti tulivoimaa b) maksavat pisteissä.
tneva82

Nikodent kirjoitti:Slugi taas tarkoitti sitä, että minä voin ampua vuorolla numero yksi ryhmää a ja vuorolla kaksi hyökätä ryhmän b kimppuun. Näin olen ampunut ja assaultoinut kahta eri ryhmää.
Jessus. Jos hän tuota tarkoitti niin hän on tyhmempi kuin luulinkaan.

Mitä minä taas tarkoitan on se että marssii kohti yhtä kohdetta ja vaikka sivulla olevaa rhinoa pepperoi muutamalla S7 kudilla.

Huomioiden terminaattorien alitehon(vai milloin on turnauskärjessä ollut terminaattoreita) ei syytä ole kieltääkkään tuota.

Säännöstä huolimatta muutama satanen on kestävämpi ja tehokkaampi sijoitus pisteisiin nähden.
tneva82

Amazing Slug kirjoitti:
Ja entäs jos kohde A hajoaa. Hassun yleinen tapaus jos reaper autocannon tai combi-melta läheltä vähän suihkaisee.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Siis ei vastustaja voi suojata kaikkia kulku teitä. Jos voi niin kentällä on liian vähän maastoa tai vastustajalla on iso armeija (jolloin sulla on isoarmeija, jolla pääset kyllä läpi jos tarve tulee).
tneva82

Z7-852 kirjoitti:Siis ei vastustaja voi suojata kaikkia kulku teitä. Jos voi niin kentällä on liian vähän maastoa tai vastustajalla on iso armeija (jolloin sulla on isoarmeija, jolla pääset kyllä läpi jos tarve tulee).
Senpä takia hän jakaa lascannoneita ja plasmoja niin että kaikkialle riittää.

Yleisesti ottaen oletan että vastustaja osaa pelata ja tuo ei ole edes vaikeata toteuttaa.

EDIT: Tai jos vastustajalta loppuu AP2 aseet niin sitten joku HQ mikä pystyy repimään rikki terminator ryhmän kappaleiksi jos sattuu huvittamaan.
Amazing Slug

Nikodent kirjoitti: Ei ollut tarkoitus halventaa ja anteeksi jos loukkasin.
No et loukannut, minähän vain pelleilin ;) .
tneva82 kirjoitti: Jessus. Jos hän tuota tarkoitti niin hän on tyhmempi kuin luulinkaan.
Minä olen PALJON tyhmempi kuin kukaan pystyy villeissä unelmissaankaan koskaan kuvittelemaan! Hajotkaa siihen.
tneva82 kirjoitti: Ja entäs jos kohde A hajoaa. Hassun yleinen tapaus jos reaper autocannon tai combi-melta läheltä vähän suihkaisee.
No älä sitten ammu sitä. Ammu jalkaväkeen, ja assaultoi sitä ja autoa ja lyö auto palasiksi hanskoilla (siihen ne on tarkoitettukin). Melta on hyvä ase mariineja vastaan ja reaper autocannon on all-rounder.

Jos nyt vastaat että "MÄ EN HALUUU!!! MÄ HALUUN AMPUU RINOOO!!!" niin sitten kyllä nostan käteni pystyyn. Ei aina voi saada maksimitehoa irti kaikesta!

Sitä paitsi terminaattoreiden ei pidäkään olla pelin paras yksikkö, tai edes kustannustehokas. Peli menee vähän hassuksi, jos kaikki pelin kustannustehokkaimmat asiat ovat kiven kovia eliitti yksiköitä. Se, että 5 mariinia ja heavy weapon on kiva valinta, on jo arvo
tneva82

Amazing Slug kirjoitti:No älä sitten ammu sitä. Ammu jalkaväkeen, ja assaultoi sitä ja autoa ja lyö auto palasiksi hanskoilla (siihen ne on tarkoitettukin). Melta on hyvä ase mariineja vastaan ja reaper autocannon on all-rounder.
Kumpikin ase on suunniteltu ajoneuvoja vastaan. Ei jalkaväkeä vastaan.

Ne on suunniteltu tankkeja vastaan.

Ja entä jos ei ole fistejä? Kaaos termiksillä kun on sellaisiakin vaihtoehtoja kuin power weapon ja lightning claw.
Ei aina voi saada maksimitehoa irti kaikesta!
Ainut syy miksi maksaa yli 2xhinta power armour marineen on nimenomaan kyky taistella useita eri tyyppisiä kohteita vastaan lyhyessä ajassa. Oli ~ainut hyvä syy miksi ostaa niitä TAR:in aikaan.

5+ invi save on liian vähän hintaan nähden.
Sitä paitsi terminaattoreiden ei pidäkään olla pelin paras yksikkö,
Terminaattorien kuuluisi olla eliittien eliitti jonka ilmastumisen pitäisi saada vastustaja huolestumaan. Nyt ne on tykinruokaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”