"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pelaako tytöt?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Luna

Viesti Kirjoittaja Luna »

HLLT kirjoitti:tiedän että on tyttöjä jotka maalaavat huskoja pieniä ukkoja (lue. figuja)...kaikki ovat varmaan kuulleet ninnusta...conissa käyneet ovat ehkä nähneet häntä...
...mutta tytöt jotka oikeasti pelaavat ovat legendaa siinä herkuleksen ja akilleksen rinnalla...kaikki ovat kuulleet heistä, harva nähnyt...
Jaahas, lopetin sotu lomani oikeaan aikaan...

Itse ainakin henkilökohtaisesti kerään puhtaasti pelatakseni, liimaaminen on tylsää, maalaaminen on tylsää, mutta pelaaminen kivaa :)

Tytöt eivät ole kiinnostuneet tälläisestä, se on fakta jonka moni tietää, mutta onneksi poikkeuksia on. Tätä voisi verrata miksei pojat ole kiinnostuneet meikkaamisesta tai jostain muusta naisellisesta asiasta (piilomainos: pojat, käyttäkää edes kasvovoiteita, se tekee hyvää, ja ei todellakaan leimaa homoksi -.-)

ja topickiin vielä vastaten, kyllä, tytöt pelaa myös, mutta onko sillä sukupuolella muka väliä? Ihmisiä me tytöt olemme vaikkette uskoisikaan. Monet haluvat jättää sukupuolensa hämärään myös sen takia, kun tuntevat olonsa vaivautuneeksi kun heidät heti leimataan kun saadaan tietää, että hän olikin tyttö :( Me olemme vain figuharrastelijoita missä te pojatkin, ja tahdomme, että meitä kohdellaan siinä kuin teitä poikiakin :)
Täällä taas piiiitkästä aikaa :>
NidGirl

Viesti Kirjoittaja NidGirl »

Jokseenkin sain käsityksen ilmaisustasi, että leimaat ks. pelin pelaamisen miehiseksi lajiksi.. Voisinpa jopa väittää että ei shakinkaan peluu ole kovin miehistä mainetta niittänyt, ihan tasa-arvoisesti ihmisten peli.. Kirjoitat hieman ristiin, mutta ei kait siinä sitten mitään. Minä en piilottele omaa harrastustani, jos joku kysyy niin kerron, mitä häpeämistä sellaisessa asiassa on josta nauttii, ei mitään.

Liimaaminen, modaaminen ja maalaaminen on ihan hauskaa, mutta peli ryssii ajoittain aikas pahasti - ainakin lähiaikoina. Paljon tullut tasapelejä, mutta ei voittoa..
Alioppilas

Viesti Kirjoittaja Alioppilas »

NidGirl kirjoitti:Naiset joutuvat jakamaan kiinnostuksensa useamman asian kanssa jo ihan sukupuolisyistä.
NidGirl kirjoitti:Meikki ei vie minunkaan halujani WH:n parissa, pikemminkin sotamaalaus nostattaa tunnelmaa ;)
Henri Ketonen kirjoitti:(Jos tämä ketju ei mene lukkoon, tulee tästä vielä erinomaisen hauskaa luettavaa kuumille kesäilloille.)
Kuumille tosiaan...
"Life is not a rehearsal." -The Verve
Luna

NidGirl kirjoitti:Jokseenkin sain käsityksen ilmaisustasi, että leimaat ks. pelin pelaamisen miehiseksi lajiksi..
En suinkaan leimaa pelin pelaamista miehiseksi lajiksi, ei se ole mielestäni mitenkään "miehistä" mutta totuushan on, että enemmistä tämän harrastuksen harrastajista on kuitenkin poikia/miehiä :)
Teclis - High loremaster

Viesti Kirjoittaja Teclis - High loremaster »

No voisin vaan sanoa, että warhammer kiinnostaa useimpia poikia ja tyttöjä yhtä vähän. Elikkä suurin osa pojista jotka tunnen eivät edes tiedä mikä warhammer on, tai jos tietävät niin haukkuvat sen pystyyn nörttien peliksi. Sama juttu tytöillä, jotkut tytöt vaan sanovat esim. "vähän noloo" jne. Ja jotkut ovat vaan hiljaa, mutta ei heitäkään kiinnosta warhammer (mutta silti hyväksyvät sen,kai).

Poikkeuksia tietenkin on huomattava määärä.
Kaikki on suhteellista - Everything is relative
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

NidGirl kirjoitti:Jokseenkin sain käsityksen ilmaisustasi, että leimaat ks. pelin pelaamisen miehiseksi lajiksi.. Voisinpa jopa väittää että ei shakinkaan peluu ole kovin miehistä mainetta niittänyt, ihan tasa-arvoisesti ihmisten peli..
Tuota noin, voisin väittää shakin olevan aika miehinen laji loppujen lopuksi, tai ainakaan ole tullut vastaan montaa tyttöä jotka oikeasti olisivat pelanneet sitä.

Mutta ei siitä sen enempää, ehkä suurinta osaa naisia ei vain kiinnosta näin lapselliset jutut. ;)

Edit// Tecliksellä oli hyvä pointti, tosin tyttöjä löytyy harrastuksen parista käsittääkseni vielä vähemmän kuin poikia.

Yksi selitys turnaustasolta puuttuviin naisiin voisi olla se että tytöt eivät yleensäkään ole niin kilpailu henkisiä.
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

NidGirl kirjoitti:.Liimaaminen, modaaminen ja maalaaminen on ihan hauskaa, mutta peli ryssii ajoittain aikas pahasti - ainakin lähiaikoina. Paljon tullut tasapelejä, mutta ei voittoa..
Ja sekö muka johtuu sukupuolesta ;) En minäkään osaa pelata :)
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

HLLT kirjoitti:tiedän että on tyttöjä jotka maalaavat huskoja pieniä ukkoja (lue. figuja)...kaikki ovat varmaan kuulleet ninnusta...conissa käyneet ovat ehkä nähneet häntä...
...mutta tytöt jotka oikeasti pelaavat ovat legendaa siinä herkuleksen ja akilleksen rinnalla...kaikki ovat kuulleet heistä, harva nähnyt...
Viimeksi viime tiistaina pelasin 2 pelia naista vastaan.
Sukupuolella ei ole niinkään väliä. Luonteella enemmänkin. Miehet vain ovat useammin luonteeltaan WH tyyppiä.
joppu

Viesti Kirjoittaja joppu »

Se miksi pelaavia tyttöjä/naisia on vähemmän kuin vastaavia poikia/miehiä. Yksi syy taitaa olla se, että figupelit simuloivat periaatteessa sotaa joka taas mielletään enemmän miehiseksi alueeksi, joten kauniimman sukupuolen edustajia näiden parissa katsotaan melko kieroon toisinaan.
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan

Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Joppu kirjoitti:Se miksi pelaavia tyttöjä/naisia on vähemmän kuin vastaavia poikia/miehiä. Yksi syy taitaa olla se, että figupelit simuloivat periaatteessa sotaa joka taas mielletään enemmän miehiseksi alueeksi, joten kauniimman sukupuolen edustajia näiden parissa katsotaan melko kieroon toisinaan.
Tuo on ehkä se suurin syy,ainakin olen siihen törmännyt naisten taholta,sota ja tappaminen ei kiinnosta niin.Toinen on ollut "en minä osaa,en minä jaksa opetella".Moni nainen on kyllä ollut aidosti kiinnostunut warhammerista ja kysellyt siitä,välttämättä peli itsessään ei ole kiinnostanut vaan maalatut figut.
Toistaiseksi yksikään nainen ei ole leimannut nörtiksi wh:n takia(johtuu ehkä lihasmassasta :D )
Ystäväpiiriini ja tuttuihin kuuluu enemmän naisia kuin miehiä,osa naisista pelaa innokkaasti konsoli pelejä,ehkä suurin kynnys wh:ssa on sen opettelua.
no niin.....menee sekavaksi...naiset saavat vapaasti pelata warhammeria,toivoisin heitä olevan enemmänkin.Voin ihan hyvin(ja mieluummin pelaisinkin ;) ) naisia vastaan,yhtä hyvin huudan hallisssa Kalpaa naispuolisten ystävieni kanssa.
Niiin....ja OT: Kalpa tekee paluun liiga jäille,onnitteluja otetaan vastaan! :)
:) hymiöt ei ole tosikoille :)
hc_andersen

Viesti Kirjoittaja hc_andersen »

Ei tätä hömpötystä kukaan tavallinen tyttö pelaa. Herrasiunaa, eihän tätä pelaa edes kukaan tavallinen poika.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

NidGirl kirjoitti:Elämä =bilettäminen
Onko se elämä jos on pissis joka juo joka viikonloppuna kaikki rahat?

Muuten sanoisin, että naiset eivät harrasta WH:ta, mutta tykkäävät että se on siistiä/söpöä...(?)
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Joensuusta löytyy kyllä naishenkilö, joka pelaa aktiivisesti niin Vampire - korttipeliä, kuin mordheimiakin. Eri porukassa kuitenkin, kuin mitä minä. ;) Mutta eipä tuo haittanne. Pari kertaa sattunut vain näkemään vilauksella.

Jep, kyllä niitä on. Mutta vaikka kuinka yrittäisi puida, totuus on se, että naispelaajia on runsaasti vähemmän kuin miespelaajia (yhäkin, ikähaarukalla 15-25). Pakko myöntää, että vaikka naisiakin harrastuksen parista löytyy Suomestakin, tästä vähemmistöstä vielä vähemmistö harrastaa aktiivista pelaamista. Loput sitten lukevat fluffia (Eini ;) ), maalailevat (Ninnu), tai pysyvät muuten vain harrastuksen tiimellyksessä mukana. Pelaajia on valitettavan vähän. Ihan oikeaa warhammeria pelaamassa en ole yhtäkään naista vielä nähnyt. Toivottavasti senkin 'ihmeen' näen vielä. ;)

En nyt tiedä, Ketosen kommentti oli ehkä hieman kärjistetty. En nyt vertaisi warhammeria Conan the Barbarianiin (mahtava elokuva muuten :D ), mutta kuitenkin, minun on vain todella vaikea kuvitella ketään naisihmistä juttelemassa innostuneesti warhammerista, katselemassa kaverien kanssa uutta, äärettömän nättiä figua fantsulan blisterihyllyssä, tai jauhamassa alligaattoria kahden toisen pelatessa siinä vieressä, ja naureskellessa kovaan ääneen äärettömän säälittäville vitseille, ja muille pelin tapahtumille. Kunhan sen näen, niin muutan käsitystäni, tähän mennessä kun en vain siihen ole vielä törmännyt. Valitettavasti, todella. Mutta yhäkin, ehkäpä senkin 'ihmeen' vielä jossain välissä näen. ;)

Kaikki ensi 'conin sotumiittiin! Pitäisi yrittää tehdä jotain sen elävöittämiseen tällä kertaa (no mikäs, pelkästään minun olemassaoloni paikan päällä tulee varmasti innostamaan ihmiset mitä miellyttävimpiin aktiviteetteihin! ...not), kunhan sinne löydän tällä kertaa. Miettikää, yhden oven takana, enkä tajunnut kävellä ulos! :| Heikko suuntavaisto.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Luna

Rune kirjoitti: minun on vain todella vaikea kuvitella ketään naisihmistä juttelemassa innostuneesti warhammerista, katselemassa kaverien kanssa uutta, äärettömän nättiä figua fantsulan blisterihyllyssä, tai jauhamassa alligaattoria kahden toisen pelatessa siinä vieressä, ja naureskellessa kovaan ääneen äärettömän säälittäville vitseille, ja muille pelin tapahtumille.
mitäs vaikeata siinä on? Olen tehnyt noista kaikkea, tosin yleensä se olen minä joka kerron säälittäviä vitsejä jolle kukaan muu ei naura paitsi minä :|
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Mr. Gamgee kirjoitti:
NidGirl kirjoitti:Elämä =bilettäminen
Onko se elämä jos on pissis joka juo joka viikonloppuna kaikki rahat?
Taisit toimittaa aika vapaasti tuota lainausta NidGirlin viestistä, joka sinänsä sisälsi aika lailla muutakin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
fury

Viesti Kirjoittaja fury »

NidGirl kirjoitti:Warhammer kiinnostaa vähemmän tyttöjä ihan siitä syystä kun naisilla on enemmän elämää, kuin miehillä. Naiset joutuvat jakamaan kiinnostuksensa useamman asian kanssa jo ihan sukupuolisyistä.
Kastanpas nyt lusikkani soppaan. Otat ne boltsit ja salkkarit pois päiväjärjestyksestä (ks. keskiverto 15+ tyttö) ja lopetat teboililla hengailun. Tämä vapauttaa noin 1,5h aikaa per arkipäivä. Hiukkasella säädöllä ja urheilun siirtämisellä tälle aikavälille viikolta löytyy kyllä aikaa warhammerottelullekin. Minä olen ainakin elämässäni ehtinyt opiskella, tehdä töitä, viettää aikaa tyttöystäväni kanssa, urheilla, pelata roolipelejä, ja jopa hammeriakin. Tosin, huoltoasemalla hengaaminen ja kotibileissä joraaminen ON jäänyt vähemmälle.
Ostetaan Tomb Kings sekä Eldar -figuja. Laita YV:tä.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

No turussa on ainakin kaksi tyttöä joista tiedän ja jotka pelaavat warhammeria. Tosin Turun ulkopuolella esmes turnauksissa ei heitä helpolla näy(eipä nyt tule kovin montaa chaosboyzin turnausta äkkiseltään mieleen missä tyttöjä iolisi näkynyt).

Mutta väliäkö sillä. Harrastakoon kukin mitä haluaa ja tyttöjen vähäisyydestä on tullut mainio vitsi turn signaleihin :D

http://www.turnsignalsonalandraider.com/?ep=1101999100
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
joppu

Viesti Kirjoittaja joppu »

tneva82 kirjoitti: Mutta väliäkö sillä. Harrastakoon kukin mitä haluaa ja tyttöjen vähäisyydestä on tullut mainio vitsi turn signaleihin :D

http://www.turnsignalsonalandraider.com/?ep=1101999100
Tuo on tosiaan mainio pätkä kuten myös sitä seuraava joka jatkaa teemaa. Nauratti oikein kunnolla.
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan

Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Luna kirjoitti:
Rune kirjoitti: minun on vain todella vaikea kuvitella ketään naisihmistä juttelemassa innostuneesti warhammerista, katselemassa kaverien kanssa uutta, äärettömän nättiä figua fantsulan blisterihyllyssä, tai jauhamassa alligaattoria kahden toisen pelatessa siinä vieressä, ja naureskellessa kovaan ääneen äärettömän säälittäville vitseille, ja muille pelin tapahtumille.
mitäs vaikeata siinä on? Olen tehnyt noista kaikkea, tosin yleensä se olen minä joka kerron säälittäviä vitsejä jolle kukaan muu ei naura paitsi minä :|
Tiedän, tiedän. ;) Ei siinä pitäisi mitään omituista ollakaan. En vain ole vielä törmännyt tällaiseen tilanteeseen, siinä kaikki. Valitettavaa, mutta niin se vain on. En nyt siis väitä, etteikö tällaista tapahtuisi, varmasti siellä, missä naiset pelaavat aktiivisesti, osaanotto on myös aktiivista. Täällä päin vain ei vielä. ;)
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Oba

Viesti Kirjoittaja Oba »

Itse meinasin saada sydänkohtauksen kun näin, että kaverini viime Ropeconissa pelasi tyttöä vastaan. Tyttö vaikutti olevan peloissaan kaiken pelaamismölyn keskellä ja seisoi vain hiljaa siinä paikallaan.

Henkilökohtaisesti uskon, että pojille kynnys aloittaa figuilu on paljon matalampi, koska pojat nyt sortuvat kaikkeen hölmöön muutenkin helpommin (näin omien kokemuksieni perusteella, esim. formulat, lätkä, jne.).
"I'm a product
Of my environment
So don't blame me, I just work here"
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”