"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Figubudjetti

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Grand Admiral Prawn kirjoitti: Amen (ja unohdit muuten tupakan... vai? ;))
Heh! Niinpäs unohdinkin :) *köh köhhhHHHhhhhrääghk köh köh* ;)
Viimeksi muokannut Lassek, To 14.04.2005 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Saan noin 25€ kuussa, ja niitäkään kaikkia en saa käyttää figuihin. :( Pari kertaa äiti on antanut jotain rahaa, että saan ostaa figuja. Joulu ja synttärit on sitten eria asia. Lisäksi 25€:sta menee kännylaskuihin noin puolet (kyllä, joudu maksamaan kännylaskusta osan itse) joten ei mun rahoilla paljoa juhlita. :(
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

no, minä saan figut, viikkorahoilla, myyntibisneksellä, ja omina merkkipäivinä. sekä joskus pulloista. minä en vanhemmilta kehtaa ruinata, kun ei meidän perheen budjetti mikään iso ole..
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
raven

Viesti Kirjoittaja raven »

Eipä nuita hirveän usein tule osteltua, ehkä keskimäärin jollain kolmellakympillä/kuukausi. Jotain "kuukausirahaa" saan neljäkymppiä kuukaudessa, edellyttäen että lumityöt on tehty ja nurmikot ajeltu yms sälät hoidettu (vuodenajan ja porukoiden ailahtelujen mukaan...) Lisäksi porukat sponssaavat aina joskus jotain hyvälle päälle sattuessaan (kysyin äitiltä yhtenä päivänä että haluisko se ostaa miulle kolmellakympillä fikuja netistä ni se sano jotta mikäs siinä. ei käsitä. Nyt on sit tulossa paketti warmachinen doom weavereitä... 0.o) Mutta pääasiassa tulee osteltua ite.
Tor

Viesti Kirjoittaja Tor »

Päiväraha on pop :D
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Kas kummaa, kesätyöt tuottavat paljon rahaa. Tosin jos nyt työtä etsii, niin voi samalla heittää kirveen nurkkaan, kesätyöt olisi pitänyt hakea jo kaksi-kolme kuukautta sitten.

Sikäli, että mun tuntipalkka on TES:n mukaan kaiketi alin mahdollinen, siis jotain 5,65 + uusin peruskorotus, niin 40 tunnin(+ylityö) viikoilla rahaa tulee tehtyä palttiarallaa tonni kuussa. Töitä on kesä-heinäkuun ajan, joten sinne kahden tonnin pintaan tienestit alkavat ylttää. Oikeestaan en rahaa edes tarvitsisi, pankissa kyllä on, mutta se on vaan raaka fakta, että kunhan tästä kotoa saan muuttaa pois, ja joudun opiskelemaan, niin kaikki, pienikin raha on varmasti tarpeen. Eipähän sitten tarvitse kituuttaa 100% näkkileitp-kauravelliruokavaliolla, vaan saa syödäkin jotain oikeaa ruokaa.

Ostokset nyt ovat melko keveitä, jotain alle 40€ tässä on kulunut aina välillä, tai siis kun Tampereella päin kuljeskelen, niin käyn aina välillä shoppailemassa Sotataidossa. Kertaostot tosiaan on jotian 40€ luokkaa, joskus enemmän, joskus vähemmän. Nyt kuitenkin alkaa jo 600AP olla kasassa...
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Jos en aina erehtyisi ostamaan CD - levyjä ja kiiltäviä hienonnimisiä näyttiksiä sun muita, minulla olisi varmaan kymmenisen armeijaa. Mutta CD:t ovat kalliita, ja minulle täysin turhat PC - palaset ovat suorastaan rahastusta. Ja sitten meinaan ostaa vielä LCD - television, vaikken edes katso televisiota. HIFI - kaiuttimetkin ovat ostoslistalla, vaikka tuskin suhinasoundisesta bläkkiksestä huomaa eroa HIFIn ja muovilaatikoiden välillä. Kesätöistä sitä rahaa ehkä tulee tippumaan, myöhemmin varmaan joko kunnon töistä tai opintotukena. Tässä välissä sirkuksestahan saa jotain päivärahaa vai mitä sieltä armeijasta nyt oikein tulee... En kuitenkaan viitsi turhaan ostaa läjää figuja, koska inhoan niiden maalaamista, ei minulla ole mitenkään aikaa maalata 2-4 tuntiin yhtä rivimiestä... Yleensä minulla on kuukaudessa joku 20-80€ mihin sattuu, suvulta lähinnä tällä hetkellä.
zqmfgb
Strangten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Strangten »

Kuukausituloni ovat noin 80€ (opintotukea reilu 60€, äitee antaa pari kymppiä kuussa), joista menee keskimäärin noin kolme euroa kuussa figuihin. Eli siis ostan yleensä figuni isommissa läjissä silloin kun rahaa on paljon - kerran-kaksi vuodessa - ja muulloin en osta mitään, mitä nyt jotain yksittäisiä maaleja tms.
Nuo 80€ tuppaavat aina vain häviämään johonkin - yleensä viikko sen jälkeen kun tuet ovat tulleet ovat ne myös loppuneet, joten figuihin ei pahemmin jää rahaa. Onneksi kuitenkin hyllyssä on jo 5-6kpts Empireä ja kaksi 1000-2000pts 40K-armeijaa, eli maalattavaa kyllä on ja pelaamaankin pystyy hyvin ilman kuukausittaisia investointeja.
Valtard

Viesti Kirjoittaja Valtard »

Saan viikkorahaa 4€, vien pulloja, teen joitain töitä (huonolla palkalla), äiti yleensä ostaa maastot ja siveltimet, saan sukulaisilta joka viikonloppu "pikkurahaa" (n.5€) Ja tietenkään kukaan ei osaa ostaa figuja synttärilahjaks, eli pitää pyytää rahaa.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Murmelimies kirjoitti:Työnteolla ne suuret setelit saadaan, ei siihen löydy mitään helppoa kiertotietä.
Paitsi tietty palkkamaalaus ;)
Murmelimies

Viesti Kirjoittaja Murmelimies »

Maelis kirjoitti:
Murmelimies kirjoitti:Työnteolla ne suuret setelit saadaan, ei siihen löydy mitään helppoa kiertotietä.
Nigh, se ei kuitenkaan onnistu ihan jokaiselta ;) .
Paljonko tuolla palkkamaalauksella tienaa ?
Sword of teclis

Viesti Kirjoittaja Sword of teclis »

itse käytän suurimman osan omista rahoistani tähän harrastukseen sillä vanhempani eivt ikävä kyllä laske tätä "jääkiekko harrastukseksi" jota vanhemman "kuuluisi" sponsoroida ..
Ruutanalaiset on hulluja!
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

Murmelimies kirjoitti:Paljonko tuolla palkkamaalauksella tienaa ?
Palkkamaalaus nyt ainakaan ei ole helppo kiertotie, on täällä ollut siitä keskustelua ja muistaakseni siinä keskustelussa päädyttiin siihen että keskimääräinen tuntipalkka olisi jotain 1€ tienoilla...
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Sword of teclis kirjoitti:itse käytän suurimman osan omista rahoistani tähän harrastukseen sillä vanhempani eivt ikävä kyllä laske tätä "jääkiekko harrastukseksi" jota vanhemman "kuuluisi" sponsoroida ..
Tuo on just perinteistä. Vanhemmat eivät sponsoroi tätä harrastusta, vaikka niiden kuuluisi tehdä niin. :)
Sir Finlander

Viesti Kirjoittaja Sir Finlander »

Jos itse olisin äiskä tai iskä niin mieluummin pistäisin rahaa lapseni esim. jalkapallo harrastukseen kuin pikkuleluihin... se on karu totuus ;)
Cython

Viesti Kirjoittaja Cython »

Lähinnä vanhemmilta saadulla kuukausiavustuksella näitä figuja on hankittu. Kerran pyysin isompaa avustusta isompaan ostoon, mutta siitä on aikaa. Tässä kun ynnäilee noita tulevan YO-vuoden kuluja yhteen, niin alkaa heikompaa jo hirvittää.
Onneksi figuja on ostettu varstoon, joten maalattavaa kyllä riittää. Saa sitten myöhemmin nähdä miten käy, kun haluaisi muuttaa omilleen. Rahat taida riittää enää mihinkään... ;)
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
Tíkí

Viesti Kirjoittaja Tíkí »

Saan pääasialliset rahani vanhemmilta kerran kuussa ja sitten tekemällä pikku duuneja. Tosin tuo rippikoulukin tuli käytyä sen takia että saa rahaa figuihin. :) Sukulaiset oli anteliaina
Thank God it's Friday
VileKing
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VileKing »

kyllähän nuita tulee hankittua 15€ viikkorahalla kun ei osta mitään muuta.

itse ostelin LotReja reilulla 100€:llä ennenku kerroin mitään vanhemmille...
"I am so Straight that, when i buy a House, the first thing i do is to brick up the back door." - Straight Dave
Bahir

Viesti Kirjoittaja Bahir »

Maelis kirjoitti:
Sinänsä huvittavaa on, että maalataan figuja jotta voidaan maalata figuja.
;)
beari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beari »

hmm..kukaan ei ole kehdannut tunnustaa että olisi sijoittanut opintolainaansa figuihin. Otin viime kesänä jonkun verran opintolainaa oikeastaan pelkästään figuihin. Loput menikin sitten virkistysjuomiin. En ole aivan varma kaduttaako. Ei kai. x)
--
Aikainen karhu marjastajan nappaa
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”