basen teko

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
aleksik

basen teko

Viesti Kirjoittaja aleksik »

NIi kertokaa miten kannattais tehä base käykö mä ehkä jos mä en kesksi mitää muuta nii mä maalan nee vaa jollai vihreel väril.
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Katsele sotun galleriasta erilaisia baseja. Kysymyksesi on (jälleen) niin ympäripyöreä, että vastaaminen on vaikeaa. Minkälaisen basen siis haluat ja mille haluat sen?

Eikö tämä olisi kuulunut Perusteet -puolelle?
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Basen voi tehdä monella tavalla. Voit liimata siihen irtokiviä, hiekkaa, kaarnan paloja, miniatyyrien osia... Eikö ne ole aika yksitoikkoisen näköisiä pelkäksi vihreeksi maalattuina?
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

NIi kertokaa nnmn kauutatsi mtais tä be ki vihäykö mä ehoskä j mä en keskit mavääiteaaä maäralollan neeh nii me jareasel vil.
Kannattaa tehdä alustoista hienoja. Vihreäksi maalatut tai pelkkään flokkiin dipatut beissit ei ole hienoja.

Yksinkertaisin tapa tehdä hienoja beissejä lienee jokseenkin seuraava:

1. Liimaa alustaan hiekkaa.
2. Maalaa hiekka ruskeaksi (esim bestial brown)
3. Kuivaharjaa hiekka vaaleanruskealla (bubonic brown ?)
4. Liimaa alustaan pari pientä tuppoa static grassia tai vaikka turffia.
5. Kuivaharjaa koko alusta bleached bonella (ei välttämätön vaihe)
X. Alustaan voi myös laittaa jotain pientä kivaa (pääkallo, kilpi yms romua), mutta ylimääräistä roipetta ei kannata olla liikaa.

Yllämainitulla metodilla syntyy vähän harjoituksen jälkeen esim tällaisia alustoja.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

GW:n sivuiltakin löytyy kaikkea mielenkiintoista: Alunperin USA:n pojat tekivät tällaisen pienen "getting creative with large bases"-artikkelin, jonka tosin UK nappasi sivuilleen.

Löytyy siis täältä: http://uk.games-workshop.com/warhammer/large%2Dbases/1/

Vaikka tossa tehdäänkin mitälie 50*50 baseja, niin toi toimii täysin myös pikkubaseille tms. Idea on sama, toteutusta täytyy vaan hieman soveltaa.

Löysinpäs vielä Haleyn sivulta pienen artikkelin basettamisesta: http://www.wegotgame.net/jen/basing.html
Viimeksi muokannut Nostra, To 14.04.2005 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

GW:n sivuilta löytyy myös Texturing basics, joka vaikkakin maastolle tarkoitettu, soveltuu myös vigujen alustoihin. Kannattaa tsiigata.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”