kysymys maaston hankkioille...

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
marinescaptain
Viesti:

kysymys maaston hankkioille...

Viesti Kirjoittaja marinescaptain »

MÄ kaipaisin joiltakin maaston hankkimis neuvoja, jos joku vois neuvoa mua ostamaan viisaimmat maasto esineet mitä ekaksi kannattaa ostaa niin olisin kiitollinen hirveest (hiukan) T:marines captain =P lol :D
mun yks paras kamu auttoi mut warhammer polulle, kiitokset hänelle!!!! =P
LurkkiKapteeni

Viesti Kirjoittaja LurkkiKapteeni »

Taida kuulua tähän osioon?

No jos kaupasta ajttelit kannattaa perus kukkuloita, puita ja pensaita, jos sotavasarasta meinaat ostaa, on täällä sut monta taitavaa maastontekijää (uskoisin), näiltä voi sitten varmaan pyytää jo jotain erikoisempaakin feivorettia.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Hyvin moni rakentaa maastonsa itse. Syitä ovat useimmiten valmismaaston korkeahko hinta ja toisekseen perusmaaston helppo rakennettavuus.

Pelipöydälle tosiaan ei tarvitse kuin muutaman kukkulan, jonkun talon tjsp ja hieman puita. Nämä saa vaikka GW:ltä, hinta tosin on korkea. Kukkuloihin uppoaa samantein 20€ ja puihin toinen mokoma. Itse tekemällä nämä saa esimerkiksi uretaanilevystä, jolloin kokonaiskutstannukset tippuvat jonnekin alle 10€.

Kuinka vaan, mutta sanoisin kuitenkin, että GW:n valmismaastot ovat rahamiehen valinta. Kannattaa katsella vaikka Risteysaseman (http://www.risteysasema.fi) tai Tampereen risteysaseman (http://www.modelshop.fi) sivuja, joista saa esim. puita paljon halvemmalla, ja vieläpä hienompia.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Kukkuloita kannattaa tehdä joko itse eristelevyistä tai ostaa jostain.
Myös noita puita kannattaa hankkia sellainen reilu satsi...

Molempia saa kalliilla ostettua GW:n systeemejä myyvistä kaupoista, mutta jos et itse ole halukas niitä kasaamaan, suosittelisin tätä meidän Gryllyksen maastopalvelua: http://www.kolumbus.fi/gryllus/JMMMT/jmm.html
Laadukkaita maastoja suhteelisen halvalla. Kannattaa tutustua ja kysellä Gryllykseltä sitten lisää...

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Somebody

Viesti Kirjoittaja Somebody »

Mun mielestä ne on ihan turhia ostaa kaupasta, kun itsekkin voi tehdä. Esim.
joitakin lauta paloja, liimat yhteen maalaat ja se siinä rakennuksia on siinä...
Sitten kukkuloita otat tyröksiä ja muotoilet siitä kukkulan näkösii ja sitten ostat sellasta ruohon näköstä juttuu ja liimat sen kiinni siihen tyröksiin.
Simppeli juttuja, jos sen osaa... ;)
locke

Viesti Kirjoittaja locke »

:roll: eikö kannata tehdä maastot ite. (kuinka kauan olen toitottanut tuota :p ) itse ostaisin 40 k kentälle gw valmiita palmuja ja puita. aion ostaa myös kukkuloita. kannattaa myös ostaa rikkoutunut rakennus. :|
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

- Finnfoamia saa rakennustyömailta
- Hiekkaa/Kiviä "takapihahiekkana", realistisin ulkoasu
- Sprayta ei kannata ostaa GeeWeestä, rautakaupoista saa halvemmalla
- Static Grassia saa (jos Helsingissä käy ostoksilla) 12€urolla 100g Kaisaniemestä, kun toisella puolella katua se maksaa Fantsussa 5,5€ 15g
Possu
Zob

Viesti Kirjoittaja Zob »

Sieltä "tien toiselta puolelta" (hobbypoint) saa kaikentyyppisiä junaratatarvikkeita jotka sopivat myös figuiluun, mm puita ja muuta kätevää tavaraa, alle gw hintojen, jos itse ei jaksa tehdä, tosin milliputty on siellä hyvin kallista verrattuna sotataitoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”