"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Suurennettu Space Marine (DIY, WIP)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Suurennettu Space Marine (DIY, WIP)

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Minä kans, eli muiden innoittamana päätin väkertää oman jättimarinen. Toi figun oikea käsi ei ole vielä paikoillaan enkä ole vielä päättänyt mitä siihen laittaa, mutta se on tuossa tuota kuvaa varten kiinni sinitarralla. Materiaalina on käytetty milliputtua ja GS:ssää sekä tietty osia perus marineista kuten osa käsistä ja shoulder padit. Pää on joltain VOID-figulta. Oikeastaa se pää on aika sopivan kokoinen, kun se on vähän pienempi kuin gw:N muovipäät.

Mutta kertokaapa kommentteja. Tohon kyllä tulee vielä jotain detaileja enne kuin se on valmis.

http://koti.mbnet.fi/isosika/kuvia/fiku ... arine1.jpg
http://koti.mbnet.fi/isosika/kuvia/fiku ... arine2.jpg
Modern cars - they all look like electric shavers.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

hmm.. Tervetuloa kerhoon :P
Tuosta se vielä pienenee aika paljon kun alat viilailemaan kulmia teräväksi ja pintoja tasaiseksi. Hiekkapaperi on ystävä.
Tuo pää näyttää aika hyvän kokoiselta tosiaan, mutta vasen käsi on sekava. Muista päivittää otsikkoa tarpeeksi usein.
Gorkiporki

Mitä tuohon fistiin kannattaisi laittaa? Sen muoto on vielä vähän epäselvä, mutta en oikein tiedä miten lähtisin sitä muokkaamaan. Lisäksi jalkoihin voisi vielä laittaa polvisuojukset.
Eli vinkkejä kaivattaisiin tuo figun parantelusta. Ilmoitan jo tässä vaiheessa että mitään todella ihmeellistä ei kannata ehdottaa, sillä vaikka idea olisikin hyvä, niin skulptaustaitoni eivät ole kovin kummoiset.
Yuri

Viesti Kirjoittaja Yuri »

http://www.forgeworld.co.uk/Imperial%20 ... ficer3.jpg Katsoppa tuon komentajan fistiä. Siinä on tuollainen konemainen hydrauliikkafiilis, kun se on tuollainen kulmikas ja terävä. Itse olen ajatellut tekeväni fistin tuollaiseksi, kunhan sellaisen tulen tekemään.

Itse mariini on erinomainen mittasuhteiltaan. Keskiruumis ja munasuojus ovat juuri oikean kokoisia ja munasuojus pidentää sopivasti keskiruumista ja lyhentää jalkoja. Suosittelisin, että vaihdat nuo muovimariinien kädet (nyrkit) vaikka Cadianien käsiin, tai ihan mihin tahansa muuhun pienempään. Ne ovat aivan liian suuret käsivarsiin nähden.

Mitä käytät innoitusmateriaalina tuon tekemiseen? Kopinskin vai Daintonin töitä? Daintonin Grey Knight-kuvitusta kannattaa käyttää rintapanssarin ja olkasuojuksien muotoja ja kokoa pohtiessa, hänen panssarikuvauksensa kun ovat yleensä paljon massiivisempia kuin Kopinskin. Säilytä lantio juuri tuon kokoisena ja tuolla korkeudella. Vyötärö on yksi asia mikä määrää illuusiota jättimäisestä haarniiskasta ja se on nyt juuri oikean kokoinen ja oikealla korkeudella. Olkapäitä saattaisi olla hyvä hieman kaventaa, esimerkiksi vuolemalla pari milliä pois 'kainaloista', siis siitä käden kohdasta joka kiinnittyy torsoon. Tai sitten ottamalla sen toppauksen pois olkasuojan ja olkapään välistä. Syy tähän on, että muovisuoja on suunniteltu istumaan hyvin olkapäähän, mutta näissä pidennetyissä viritelmissä olkasuojan reuna ei asetu kovin lähelle rintapanssaria ja näyttää aika hölmöltä. Itse vuolin sen toppauksen pois. Päälle kannattaa kyhätä jonkinlainen 'karsina' rintapanssariin, a lá Grey Knightit sivulla 6 Daemonhuntter codexissa, näyttää vaikuttavammalta.

Tässä näin aluksi jotain asioita, mitä MINÄ tekisin. Minulla kuitenkin on oma näkemys millaisia mariinien kuuluisi olla, joten kaikki nämä minun neuvot eivät välttämättä sovi sinun suureen visioosi. Toivottavasti saat niistä jotain innoitusta.
http://www.pbase.com/yuuri Mitäs täältä löytyy?
Gorkiporki

Yuri kirjoitti:http://www.forgeworld.co.uk/Imperial%20 ... ficer3.jpg Katsoppa tuon komentajan fistiä. Siinä on tuollainen konemainen hydrauliikkafiilis, kun se on tuollainen kulmikas ja terävä. Itse olen ajatellut tekeväni fistin tuollaiseksi, kunhan sellaisen tulen tekemään.

Itse mariini on erinomainen mittasuhteiltaan. Keskiruumis ja munasuojus ovat juuri oikean kokoisia ja munasuojus pidentää sopivasti keskiruumista ja lyhentää jalkoja. Suosittelisin, että vaihdat nuo muovimariinien kädet (nyrkit) vaikka Cadianien käsiin, tai ihan mihin tahansa muuhun pienempään. Ne ovat aivan liian suuret käsivarsiin nähden.

Mitä käytät innoitusmateriaalina tuon tekemiseen? Kopinskin vai Daintonin töitä? Daintonin Grey Knight-kuvitusta kannattaa käyttää rintapanssarin ja olkasuojuksien muotoja ja kokoa pohtiessa, hänen panssarikuvauksensa kun ovat yleensä paljon massiivisempia kuin Kopinskin. Säilytä lantio juuri tuon kokoisena ja tuolla korkeudella. Vyötärö on yksi asia mikä määrää illuusiota jättimäisestä haarniiskasta ja se on nyt juuri oikean kokoinen ja oikealla korkeudella. Olkapäitä saattaisi olla hyvä hieman kaventaa, esimerkiksi vuolemalla pari milliä pois 'kainaloista', siis siitä käden kohdasta joka kiinnittyy torsoon. Tai sitten ottamalla sen toppauksen pois olkasuojan ja olkapään välistä. Syy tähän on, että muovisuoja on suunniteltu istumaan hyvin olkapäähän, mutta näissä pidennetyissä viritelmissä olkasuojan reuna ei asetu kovin lähelle rintapanssaria ja näyttää aika hölmöltä. Itse vuolin sen toppauksen pois. Päälle kannattaa kyhätä jonkinlainen 'karsina' rintapanssariin, a lá Grey Knightit sivulla 6 Daemonhuntter codexissa, näyttää vaikuttavammalta.

Tässä näin aluksi jotain asioita, mitä MINÄ tekisin. Minulla kuitenkin on oma näkemys millaisia mariinien kuuluisi olla, joten kaikki nämä minun neuvot eivät välttämättä sovi sinun suureen visioosi. Toivottavasti saat niistä jotain innoitusta.
Kiitoksia neuvoista ja vinkeistä.
Taisipa olla se Daintonin Crimson Fistien kersanttia esittävä kuva josta tuohon on haettu innoitusta. Asennon otin ainakin siitä kuvasta. Lisäksi Daintonin piirtämä massiivinen powerfist on juuri sellainen jonka haluaisin myös marine-figuille.
Tuo olkapää juttu on kyllä ihan huomioarvoinen seikka, täytyypä muistaa tuo. Samoin powerfistin kulmikkuus ja se että siihenkin voisi lisätä johtoja roikkumaan, mikä ehkä lisäisi sen konemaisen karua kulkomuotoa.
Corgimaster

Viesti Kirjoittaja Corgimaster »

mittasuhteet ovat todella hyvät verrattuna GW:n tuottamiin osiin (esim. juuri tuo käsi).
odotan updateja innolla :)
"vi vi ***** dry dry drybr brushaa gob gob goblin gg greenillä"
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Näitä jätti mariineita alkaa olla jo ihan liikaa. GWn mariineilla mittasuhteet näyttää olevan hakoteillä ku niillä on niin paksut panssarit. haluatteko te välttämättä että mariinit saa jonku 5+ panssarin?
Gorkiporki

figunarkki kirjoitti:haluatteko te välttämättä että mariinit saa jonku 5+ panssarin?
Hmmm, siis miten tämä liittyy jättimarineihin. Jos jotkut hemmot jossain Suomessa vääntävät omia isompia marineita niin tuskin se juuri GW:tä liikuttaa suuntaan tai toiseen.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

figunarkki kirjoitti:Näitä jätti mariineita alkaa olla jo ihan liikaa. GWn mariineilla mittasuhteet näyttää olevan hakoteillä ku niillä on niin paksut panssarit. haluatteko te välttämättä että mariinit saa jonku 5+ panssarin?
Sinähän sen sanoit. GW:n omat mittasuhteet ovat päin seinää.
Fluffissa marinet ovat metrin IG mokuja pidempiä, etc.
Mikäs siinä jos tykkää "realismista", mielestäni nämä isot marinet ovat vain parempia, ja tuskin GW edes välittää kyseisestä hommasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”