Crossbow vaiko hangun? (empirellä)
Crossbow vaiko hangun? (empirellä)
Yleisesti taitaa olla käytössä hangunnerit, mutta mielestäni crossbowmenit ovat myös hyvä valinta. Crossbowmanit eivät ole yhtä hyviä ampuessa niitä kestäviä ritareita, mutta entäs ne nopeat fast cavalryt. 6 Tuuman lisä kantomatkaan luulisi auttavan huomattavasti niiden ''jyvälle'' saamiseksi. Onko 6 tuuman kantomatkan erolla oikeastaan merkitystä?
Mielestäni näiden kahden välillä valitseminen riippuu käyttö tarkoituksesta.
Mutta entäs oikeasti?
Mielipidettä sitten vaan...
Mielestäni näiden kahden välillä valitseminen riippuu käyttö tarkoituksesta.
Mutta entäs oikeasti?
Mielipidettä sitten vaan...
Minä ainakin hauluaisin antaa vastustajalle vähemmän mahdollisuuksia voittoon armour piercingin muodossa. Mutta kyllä sillä lisä rangellakin puolensa on. Esim. kääpiöillä suosisin handguneja, sillä vastustaja joutuu kuitenkin juoksemaan näitä kohti. Xbow miehet toimivat armeijassa jossa on vähemmän ampumista, jolloin ne ylettävät viholliseen, vaikka se seisoisikin paikallaa.Assasin kirjoitti:ON! Valinta on kyllä sinun päätettävissäsi. Minä kyllä ottaisi crossbowmenit vaihtelun vuoksi! 6 tuuman lisä on tarpeen jos aijot antaa vastustajallesi vähemmän mahdollisuuksia voittoon.
"Chaos is the only true answer"
- The Captain
- Valvoja
Todellisuudessa kummallakin on puolensa. Crossbow'n range tarkoittaa, että voit ampua vastustajan deployment zonelle asti ja uhata varomattomasti sijoitettujen sotakoneidenkin miehistöjä 1. vuorosta asti. Short range on 15" 12":n sijasta, mikä käytännössä tarkoittaa, että voit päästä ampumaan jalkaväkeä short rangella kierroksen aikaisemmin kuin handgunilla.
Sama strength, sama hinta, samat statit. Tärkeimmät erot handgunnereiden eduksi ovat save modifier (tämä on melko olennainen monia vihollisia vastaan, mutta toisia vastaan hyödytön) sekä marksmanin hyvät aseoptiot. Parilla kolmella longriflellä pidetään ne velhot varpaisillaan ja paukutellaan skavenien konekiväärit pois kuljeksimasta.
Toistaiseksi olen kyllä kallistunut handgunnereiden puoleen. Muita state trooppeja en sitten juuri käytäkään.
Sama strength, sama hinta, samat statit. Tärkeimmät erot handgunnereiden eduksi ovat save modifier (tämä on melko olennainen monia vihollisia vastaan, mutta toisia vastaan hyödytön) sekä marksmanin hyvät aseoptiot. Parilla kolmella longriflellä pidetään ne velhot varpaisillaan ja paukutellaan skavenien konekiväärit pois kuljeksimasta.
Toistaiseksi olen kyllä kallistunut handgunnereiden puoleen. Muita state trooppeja en sitten juuri käytäkään.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Ota 10 Handgunneria ja niille detachmenteiksi 2x5 crossbowmania. Detachmenteilla ei tarvitse pelätä paniikkia (eivät levitä sitä) vihollista ei kiinnosta niin paljon 40pts arvoinen yksikkö ja jos pitää ampua esim yksittäisiä kohteita, niin ei tarvitse koko yksikön tulta uhrata niihin, voi ampua vaan viidellä. Tuo short range juttu on myös aika kätevä.
- Henri Ketonen
Kai muistamme. Eli 3½" keskimäärin. Ei tästä aina ole apua mutta pääsee joskus ampumaan kerran enemmän. Tämän kerran voi kuitenkin ampua crossbowmaneilla ihan ilman noppatuuriakaan. Ainoa ero tehossa on siis tuossa armour piercingissä. Hitto, tajusin juuri että crossbowmanit ovan suunnilleen yhtä hyviä vaikka olen ennen arvostanut handgunnareita.