"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Clippaus

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
DeadBeat

Clippaus

Viesti Kirjoittaja DeadBeat »

Pelattiin kaverin kanssa yks peli viikonloppuna ja jäi mieltä askarruttamaan tälläinen kysymys. "piirrän" tähän esin kaavio että saisitte edes jonkinlaista selkoa

--------------------------Spirit hostit
---------------------- \ ¨-------------
silver helmejä --->\
----------------------- \
------------------------- \_ _ _ _ _ _
--------------------------Dragon Princejä

Chargesin Hosteilla Prisseihin ja kaveri pisti silverhelmit mukaan taisteluun clippingiin vedoten (laittoi siis ne taisteluun chargeamatta itse). Sprittien kulma kosketti juuri ja juuri Silverhelmien tyypin basen kulmaa. Oliko liike laillinen vai ei?(toivottavasti saatte jotain selvää tuosta töherryksestä)
"Ne jotka ylenpalttiseen taikuuteen sortuvat ovat itse juustossa kieriteltyjä juuston makuisia juustopalloja justoliemessä." -Omenapoika
Kauppias

Viesti Kirjoittaja Kauppias »

Sääntökirjan sivulla 44 sanotaan että ainoa NORMAALI tapa päästä closikseen on chargaaminen ja silver helmit eivät charganneet. Sitä paitsi vihollisen pitäisi olla 1" päässä vihollisesta, eli tossa tilanteessa liikutat niitä niin että ne ovat helmeistä 1" päässä. Eli minun näkemykseni mukaan oli liike laiton.
Viimeksi muokannut Kauppias, Ke 20.04.2005 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
DeadBeat

Viesti Kirjoittaja DeadBeat »

itsekkin tuota mietiskelin. Ainoa tapa millä SHelmit olisivat päässeet taisteluun mukaan minun vuorollani olisi ollulut että olisin julistanut chargen sekä Shelmejä ETTÄ dragon princejä vastaan mikä on täysi mahdottomuus. Pitääpä sanoa tuosta kaverilla ja kiitos vastauksesta!
"Ne jotka ylenpalttiseen taikuuteen sortuvat ovat itse juustossa kieriteltyjä juuston makuisia juustopalloja justoliemessä." -Omenapoika
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Kannattaa katsoa kirjan sivu 262, jossa on melkein samanlainen tilanne. Ratsuväki hyökkää goblinien kylkeen.

Tulkinta menisi siis niin, että jos silverhelmit katsovat spirit hosteihin ja väliin jää alle 1". Toisaalta tämän voi välttää, jos pystyy maximoimaan omat soturit taistelussa liikuttamatta alle 1" päähän. Tässä tapauksessa spirit hostit olisivat varmasti olleet jo maksimoitu, joten chargen aikana ei saisi enää wheelata poispäin (wheelaus vain omien modelien maksimoimiseksi, vihollisten maksimointi on vapaaehtoista) ja kuvan perusteella näyttäisivät nuo silverhelmit tulevan riittävän lähelle.

Periaatteessa olisivat nuo silverhelmit laskettu kirjan mukaan vielä charganneiksikin.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Murhe kirjoitti:Kannattaa katsoa kirjan sivu 262
Onko kyseessä mahdollisesti Appendix koskien accidental chargeja ?
Warhammer Rulebook errata kirjoitti:WARHAMMER PAGE 262
The appendix for accidental
charges on page 262 of the
Warhammer rulebook has led
to some dubious tactics and
confusion, and should
therefore be ignored.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”