Chameleon Skinkit scoutitaan Ngobbojen viereen
- DJ_Silverpig
Chameleon Skinkit scoutitaan Ngobbojen viereen
Night Goblin fanaatikothan on pakko päästää unitistaan kun vihu on 8'' päässä. Milloin TARKALLEEN ottaen fanaatikot päästetään vapaaksi, jos vastustaja deployaa scouttina chameleon skinkkinsä vaikka 3'' päähän Ngobboista. Päästetäänkö fanaatikot siinä heti ennen pelin alkua vai milloin?
Possu
- DJ_Silverpig
Se on niiden erikoissääntö: Chameleonit voi deployata vihun näkyville min 12'' päähän TAI näkymättömiin min 1'' päähän.Weedy_rat kirjoitti:Eikös Scouttien minimiraja vihusta ole 10 tuumaa vai onko cameleonteilla joku erikois sääntö? Mielestäni sinun ne lähtevät pyörimään aloittajan vuorolla on se sitten kumpi tahansa jos nämä cameleontit näin lähelle pääsevät..
Possu
Niillä on erikois sääntö.Weedy_rat kirjoitti:Eikös Scouttien minimiraja vihusta ole 10 tuumaa vai onko cameleonteilla joku erikois sääntö?
Eiköhän ne heti alussa lähde pyörimään. Täytyykö vihollisen olla vai liikkua sille alueelle?
Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että http://www.puppulausegeneraattori.fi parantaa reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen.
- DJ_Silverpig
Kirjassa lukee muistaakseni, että heti kun vihu on 8'' päässä...Pörrö kirjoitti:Niillä on erikois sääntö.Weedy_rat kirjoitti:Eikös Scouttien minimiraja vihusta ole 10 tuumaa vai onko cameleonteilla joku erikois sääntö?
Eiköhän ne heti alussa lähde pyörimään. Täytyykö vihollisen olla vai liikkua sille alueelle?
Eihän tässä tapauksessa mitään järkä olisi, jos niitä ei viimeistään pelin alettua päästettäisi.
Possu
- Stormdaemon
Itse asiassa se taisi olla, kun viholiset ovat 8" sisällä ja n.gobbojen NÄHTÄVISSÄ, sillä fanaatikothan lähtevät random directionnin, jos vihollinen ilmestyy sinne 8" sisälle (esim. rakennuksen takaa). Minusta ainakin ne fanaatikot lähtevät vasta, kun gobbot näkevät c.skinkit...
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Vastustajaa ei tarvitse nähdä ja Gobbojen omistaja päättää fanaatikkojen suunnan.Stormdaemon kirjoitti:Itse asiassa se taisi olla, kun viholiset ovat 8" sisällä ja n.gobbojen NÄHTÄVISSÄ, sillä fanaatikothan lähtevät random directionnin, jos vihollinen ilmestyy sinne 8" sisälle (esim. rakennuksen takaa). Minusta ainakin ne fanaatikot lähtevät vasta, kun gobbot näkevät c.skinkit...
Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että http://www.puppulausegeneraattori.fi parantaa reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen.
- Lord_Fudginton
Pörrö kirjoitti:Vastustajaa ei tarvitse nähdä ja Gobbojen omistaja päättää fanaatikkojen suunnan.Stormdaemon kirjoitti:Itse asiassa se taisi olla, kun viholiset ovat 8" sisällä ja n.gobbojen NÄHTÄVISSÄ, sillä fanaatikothan lähtevät random directionnin, jos vihollinen ilmestyy sinne 8" sisälle (esim. rakennuksen takaa). Minusta ainakin ne fanaatikot lähtevät vasta, kun gobbot näkevät c.skinkit...
ei muuten päätä tässä tilanteessa sillä noi kameleontit ilmestyy 8tuuman sisälle ilman että ne koskaan oli kauempana
http://uk.games-workshop.com/chronicles ... mishers/1/Annual 2002 kirjoitti:With regards to the deployment of Scouts, units are assumed to have a line of sight outside their normal arc of 90° to the front.
Mitenköhän ne teidän kameleonttinne pääsevät pelin alussa sinne 8" sisään?
Marko
Puskat ja metsät on keksitty.Avatari kirjoitti:http://uk.games-workshop.com/chronicles ... mishers/1/Annual 2002 kirjoitti:With regards to the deployment of Scouts, units are assumed to have a line of sight outside their normal arc of 90° to the front.
Mitenköhän ne teidän kameleonttinne pääsevät pelin alussa sinne 8" sisään?
Marko
Entä jos ei tiedä? Niistähän ei tarvitse kertoa.Avatari kirjoitti:On toki. Onnittelut jos vastus on tunkenut Night Gobbonsa niin lähelle puskaa tietäen että kameleonttia on tulossa.Pörrö kirjoitti:Puskat ja metsät on keksitty.
Ja muutenkin tämä on kuvitteellinen tilanne.
- DJ_Silverpig
Eli toisin sanoen, cameleontit ilmestyvät ikään kuin tyhjästä Ngobbojen lähelle. (odottivat siellä puskassa joukkojen saapumista)
Siinä tapauksessa ne todella lähtisivät random directioniin. O&G kirjassahan sanotaan, että jos modeli ilmestyy 8'' sisälle yhtäkkiä esim. teleporttaamalla, fanaatikoiden pinkomissuunta randomoidaan... Onko tässäkin siis kyse siitä? Joutuvatko gobbot randomoimaan?
Siinä tapauksessa ne todella lähtisivät random directioniin. O&G kirjassahan sanotaan, että jos modeli ilmestyy 8'' sisälle yhtäkkiä esim. teleporttaamalla, fanaatikoiden pinkomissuunta randomoidaan... Onko tässäkin siis kyse siitä? Joutuvatko gobbot randomoimaan?
Possu
Skinkit eivät koskaan ole tasan 8" päässä night gobboista, vaan ne ilmestyvät sinne scouttaamalla. Tässä tapauksessa fanatikkien suunta siis randomoidaan.DJ_Silverpig kirjoitti:Eli toisin sanoen, cameleontit ilmestyvät ikään kuin tyhjästä Ngobbojen lähelle. (odottivat siellä puskassa joukkojen saapumista)
tuota noin.
Miten joku voi deployata ne chameleon skinkit 3" päähän siitä gobbounitista?
Kyllä, kyllä. Olen liskopelaaja ja tiedän sen erikoissäännön.
Mutta haluaisin vain varmistusta, että ovatko/ olivatko chamot PUSKASSA tai jonkun kopin takan 3":n päässä vai joukkojen takana vai..?
Viimeinen tapaushan olisi käsittääkseni laiton, koska vihollisjoukot ennen taistelua "katselevat ympärilleen" ja näin ollen näkisivät chamot.
Miten joku voi deployata ne chameleon skinkit 3" päähän siitä gobbounitista?
Kyllä, kyllä. Olen liskopelaaja ja tiedän sen erikoissäännön.
Mutta haluaisin vain varmistusta, että ovatko/ olivatko chamot PUSKASSA tai jonkun kopin takan 3":n päässä vai joukkojen takana vai..?
Viimeinen tapaushan olisi käsittääkseni laiton, koska vihollisjoukot ennen taistelua "katselevat ympärilleen" ja näin ollen näkisivät chamot.
Häviäminen on miesten laji
eikö niillä ole sellainen erikoissääntö, että vihollinen ei näe niitä deploymentissa (wink wink CHAMELEONT...).
eli ne saavat deployata minne vaan, kunhan ei " päähän vihollisesta.
Tai sitten olen ymmärtänyt kaiken väärin, ja minua vastaan on peleissä petkutettu todella armottomasti.
Tai sitten olen ymmärtänyt kaiken väärin, ja minua vastaan on peleissä petkutettu todella armottomasti.
niin... tänäänkin...
-
Viljanderi
Niinno, sehän olisi melko LOOGISTA, ettei niitä näkisi kun ovat chameleontteja, mutta mistä lähtien warhammerissa olisi ollut sijaa logiikalle?hawkeye kirjoitti:eikö niillä ole sellainen erikoissääntö, että vihollinen ei näe niitä deploymentissa (wink wink CHAMELEONT...).
Mutta sitten Teh Liskokirja sanoo:
"Chameleon Skinks are deployed at the same time as Scouts, and can be placed in one of two ways. Either place them exactly like the Scouts, but with no minimum distance between them and the enemy, or place them in sight of the enemy (even in the open), but more than 12" away from them "
Eli saat laittaa ne kuten scoutit, mutta ei ole minimimatkaa niiden ja vihollisten välissä. Scouttejahan ei saa nähdä ja minimimatka on sen 10" tai sitten laitat ne näkyville mutta min. sen 12" päähän.
Mutta täällä ei sanota mitään erikoissäännöstä, jonka mukaan vihollinen EI näkisi niitä. Niiden Chameleon-iho auttaa lähinnä vain siihen, että vihollinen kärsii -1 lisää osumiseen ampuessa niitä kohti.
Sitten kerron tähän pienen tarinan.
Minä, nuorena, toiveikkaana ja intoa täynnä olevana liskopelajaana huomasin, että chameleon skinkithän ovat ylihyviä salamurhaajia.
Hommasin niitä armeijaani viisi (5) kappaletta. Pelasin kaverieni kanssa ja deployasin Chamot AINA vihollisjoukkojen taakse, josta oli helppo lähteä murhaamaan taikureita ja sen sellaisia. Sitten kävin Hyvinkään turnauksessa ystäväni henkisenä tukena ja sain kuulla, että Chamoja EI saa deployata vihollisjoukkojen taakse, koska viholliset "ennen taistelua tähyilevät ympärilleen" ja näin ollen näkisivät Chamot. Hankkiuduin Chamoista eroon. Opin warhammer-pelin todellisen tarkoituksen ja katkeroiduin.
Häviäminen on miesten laji