Mortarit kaartille
Mortarit kaartille
Mortareitahan pidetään yleisesti huonoinpina kaartin raskaina aseina, ja siltähän ne paperilla näyttävätkin. Otetaampa hieman tarkempaa silmäystä:
str 4=haavoittaa mariineja ja örkkejä 4+, kaartia ja eldareita 3+. Ei mitenkää erikoisen hyvä
blast template= jättää tapauksesta riippuen 1-2 jätkää alle (3 on jo toiveajattelua)
Barrage säännöt= kohtuullisen tarkkoja, varsinkin isoihin jalkaväkilösseihin tähdättynä.
Pinning= kohtuullisen hyvä ominaisuus, voi auttaa esimerkiksi örkkejä ja eldareita vastaan hiljentämällä raskaat aseet jälkaväeltä.
Hinta= 10pts. Tähän en osaa sanoa mitään :/
Näiden parhaat puolet ovat siis ehdottomasti halpa hinta, pinning ja se kaikkein paras: LoS:sia ei vaadita. Helposti kuolevat raskaat aseet saadaan piiloon metsän/rakennuksen taakse, josta ne räiskivät kohtuullisen varmasti koko pelin loppuun (poikkeuksena vihollisen indirect-tuli, deepstrikettävät joukot ja muut häröilijät)
Pinning voi olla joillekin armeijoille suuri ongelma, ja kyllä suurella määrällä heittimiä saa aikaan jo jonkinlaista tuhoa. Eli jos näitä käyttää, niitä pitäisi olla paljon. Ajattelin joskus kokeilla vaikkapa 9:ää tai 12:sta tälläistä.
Kertokaa tänne omia mielipiteitänne ja kokemuksianne IG:n mortareista. Ovatko todellakin tuomittuja täydeksi kuraksi?
str 4=haavoittaa mariineja ja örkkejä 4+, kaartia ja eldareita 3+. Ei mitenkää erikoisen hyvä
blast template= jättää tapauksesta riippuen 1-2 jätkää alle (3 on jo toiveajattelua)
Barrage säännöt= kohtuullisen tarkkoja, varsinkin isoihin jalkaväkilösseihin tähdättynä.
Pinning= kohtuullisen hyvä ominaisuus, voi auttaa esimerkiksi örkkejä ja eldareita vastaan hiljentämällä raskaat aseet jälkaväeltä.
Hinta= 10pts. Tähän en osaa sanoa mitään :/
Näiden parhaat puolet ovat siis ehdottomasti halpa hinta, pinning ja se kaikkein paras: LoS:sia ei vaadita. Helposti kuolevat raskaat aseet saadaan piiloon metsän/rakennuksen taakse, josta ne räiskivät kohtuullisen varmasti koko pelin loppuun (poikkeuksena vihollisen indirect-tuli, deepstrikettävät joukot ja muut häröilijät)
Pinning voi olla joillekin armeijoille suuri ongelma, ja kyllä suurella määrällä heittimiä saa aikaan jo jonkinlaista tuhoa. Eli jos näitä käyttää, niitä pitäisi olla paljon. Ajattelin joskus kokeilla vaikkapa 9:ää tai 12:sta tälläistä.
Kertokaa tänne omia mielipiteitänne ja kokemuksianne IG:n mortareista. Ovatko todellakin tuomittuja täydeksi kuraksi?
"Se joka sanoi että rahalla ei saa onnea, ei osaa ostaa oikeasta paikasta"
mortareita ei kannata ottaa kuin mortar support squadeihin. Yksi mortar jalkaväkiporukassa tarkoittaa käytännössä ettei muu ryhmä ammu sillä mortarilla on parasta ampua sitä mikä on poissa LOSsista.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
On tullut kokeiltua kyllä mortar tiimiäkin, mutta parhaimmat kokemukset on kyllä siitä yhdestä mortarista
Ylitärkeän re-rollattavaa ld10 jakavan commandini ja samalla armeijani ainoa mortari tekee pelistä toiseen iloiseksi tekemällä edes sen yhden tapon ja sitten pinnaamalla. Ei se mariinikaan joka kerta seivaa. En suosittele isoissa määrissä, mutta muutama siellä täällä tai ne tiimit toimivat kyllä kunhan ei odota liikoja.
EDIT: ainiin, onhan näillä tiputettu kevyitä av10 opent-topped tai close-topped tankkejakin, esmes vypereitä ja buggyja
EDIT: ainiin, onhan näillä tiputettu kevyitä av10 opent-topped tai close-topped tankkejakin, esmes vypereitä ja buggyja
Viimeksi muokannut Oberon, Pe 22.04.2005 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Squadeilla mortarithan ovat yksinkertiasesti huonoja. Tämä johtuu mielestäni siitä, jotta voit käyttää mortarin täydellistä potentiaalia, joutuu ryhmän taistelukyvyt (
) taka-alalle, kun piiloudut nurkan taakse.
Itse olen toisinaan käyttänyt command squadilla mortaria, koska se muutenkin pysyy piilossa ja levittää ld:tä. Eli Lähinnä huvin vuoksi...
Olen ajatellut myöskin lisätä tuollaisen heavyweapon tiimin mortareilla. Kolme pikku blastia ei kuitenkaan ole ihan kevyt juttu massa armeijoille, tosin mariinit nauravat näiden tehottomuudelle.
Itse olen toisinaan käyttänyt command squadilla mortaria, koska se muutenkin pysyy piilossa ja levittää ld:tä. Eli Lähinnä huvin vuoksi...
Olen ajatellut myöskin lisätä tuollaisen heavyweapon tiimin mortareilla. Kolme pikku blastia ei kuitenkaan ole ihan kevyt juttu massa armeijoille, tosin mariinit nauravat näiden tehottomuudelle.
Paras paikka mortar squadille on ehdottomasti metsässä, missä saat tulenjohto miehet (eli ne kolme jotka eivät ammu mortareilla) niin että ne näkevät ulos metsästä mutta itse mortareilla ampuvia ovat yli 6" metsän sisällä. Näin maksimissaan kolme jätkää voi kuolla niitä ammuttaessa ja mortarit jäävät aina eloon siellä metsän syvyksissä. Sen lisäksi, jos tulenjohtumiehet näkevät kohteen, niin joudut heittämään vain yhden scatter nopan... Näin saat mortarit vähän paremmiksi.