Eikä ollu!Nscaalcn kirjoitti:Juu myönnetään, että tuo Cruiserin listaaminen oli lipsahdus.
Nimittäin tämähän tottelee nimeä Cruiser, samoin A10 (CS versio) ja A13.
Tämä on muuten melko hyvä tankkien tunnistuksessa.
Eikä ollu!Nscaalcn kirjoitti:Juu myönnetään, että tuo Cruiserin listaaminen oli lipsahdus.
Oikea kirjoitustapa on Iosif Stalin IS-2 (venäläisittäin), ulkomailla tunnetuimpi tapa on Josef Stalin JS-2. IS-1 valmistettiin vain vähän yli 100 kappaletta eikä se ollut yhtä tunnettu kuin esim. IS-2.Pieni Pimeä Mies kirjoitti:Stalin I ja II
Ilmaisia sääntöjä kaikille aikakausille (ja paljon) löytyy sellaisesta paikasta kuin:PezMo kirjoitti:No jos ei kerta battleground sääntöjä saa ilmaseks mistään, niin voisko joku kertoo mitkä säännöt saa ja mistä? suora linkki kiitos...
Pikalukemisen perusteella voisin todeta, että ei mistään - niitä kun ei ole. Pisteitten sijaan joutuu käyttämään omaa harkintaa, jotta kummallekin osapuolelle saisi skenaarioon nähden riittävän tasapuoliset joukkiot - tämä voi vaatia muutaman pelin verran harjoittelua.PezMo kirjoitti:mitenkäs mistä noissa company command säännöissä näkee ukkojen hinnat/pisteet ? ei selviny mulle ainakaan pikalukemisella.
Klassinen vaihtoehto on "sinä jaat kakun ja minä valitsen isomman palan" -menetelmä, jossa pelaaja A valitsee molempien puolien joukkioitten kokoonpanot, ja pelaaja B sitten valitsee kumpaa puolta haluaa pelata.PezMo kirjoitti:Kiitos tiedosta mutta siis eihän siinä ole päätä eikä häntää jos toisella on kingtiger ja pari infantrya ja toisella joku sherman m4a1.... Mutta toisaalta näinhän se oli oikeastikkin..
Onkos joku muuten keksinyt hyvän tavan tehdä tasaiset armeijat.?
Hyvän tieteellisen tavan mukaisesti itse itseäni lainattuani voi huomauttaa, että skenaariossa ei välttämättä ole edes tarpeellista että toisella osapuolella olisi mahdollisuus voittaa. Esimerkkinä taistelu jossa joukkueellinen saksalaisia yrittää viivyttää mahdollisimman pitkään hyökkäävää puna-armeijan jalkaväkipataljoonaa jossakin Ukrainan aroilla - saksalaisilla ei ole paljoa mahdollisuuksia, mutta skenaarioon saadaan lisäjännitystä pelaamalla se kahdesti siten että kumpikin pelaa vuorollaan saksalaisia, ja se pelaaja joka onnistuu viivyttämään punakonetta pidempään julistetaan "voittajaksi" ja palkitaan vanerisella joulukuusella.Griefbringer kirjoitti: Tietysti kannattaa ottaa tehtävän luonne huomioon - puolustaja tarvitsee vähemmän joukkoja kuin hyökkääjä, tai sitten tehtävänä voi olla se että alivoimaisen joukon täytyy vain päästä lipettiin tai viivyttää vihollista X kierroksen ajan.
Esim. Prismoissa on vaihteleva valikoima Revellin 1/72 ukkolaatikoita sekä niitä vaunu+ukot-laatikoita. Tietenkin kannattaisi vierailla Turun Askartelukeskuksessa Brahe Centerissä, koska se on Turun ainoa "oikea" mallikauppa. Muovitukussa on myös jonkin verran muovimalleja, joskus voi tärpätä sieltäkin. Muovitukussa olen nähnyt ainakin Airfixin D-Day 60th Anniversary laatikon, jossa on tavaraa pilvin pimein!Juza kirjoitti:Mahtaisikohan joku tietää mistä mahtaisi Turun seudulta löytyä 1/72 jalkaväkeä USAlle ja Saksalaisille? Turun länsikeskus on kierretty läpi ilman mitään tärppejä, sekä muutama suuri tavaratalo. Tankkeja kyllä löytyy miltei jokaisesta kaupasta.
No tämähän on tämä ikivanha juttu, että pelin voittaminen ja taistelun voittaminen eivät välttämättä ole sama juttu.Griefbringer kirjoitti:Hyvän tieteellisen tavan mukaisesti itse itseäni lainattuani voi huomauttaa, että skenaariossa ei välttämättä ole edes tarpeellista että toisella osapuolella olisi mahdollisuus voittaa.