"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Rackham kääpiö Nmm-metalleilla WIP (vinkkejä kaivataan)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Rackham kääpiö Nmm-metalleilla WIP (vinkkejä kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

En aikaisemmin pitänyt juuri näistä hassuista meloonipääkäävistä, mutta viimeaikoina olen tullut toisiin aatoksiin ja päätin ostaa niitä laatikollisen. Minusta nmm-tekniikan käyttö sopii erityisen hyvin tällaisiin hassuihin sarjakuvamaisiin otuksiin ja siksipä ajattelin harjoitella nmm- juuri näihin.
Elikkäs nyt haluaisinkin saada palautetta noista metalleista koska figuhan on muuten aika pahasti vielä vaiheessa. Olen kyllä muutenkin ajatellut vielä hioa noita metalliosia, mutta palautteen avulla olisi helpompi keskittyä parantelemaan niitä olennaisia seikkoja, joissa on vielä parannettavaa.
Olisi toki mukavaa jos pelkän bashaamisen sijaan pystyisi kertomaan myös siitä mikä tuossa on tällä hetkellä kunnossa ja hyvää, eli mitä ei välttämättä tarte enää korjailla. Toki rehellinen palaute on suotavaa mutta kaipa noistakin metalleista saa jotain hyvää revittyä irti.

http://koti.mbnet.fi/isosika/kuvia/fikuja/isopaa1.jpg
http://koti.mbnet.fi/isosika/kuvia/fikuja/isopaa2.jpg
http://koti.mbnet.fi/isosika/kuvia/fikuja/isopaa3.jpg
Modern cars - they all look like electric shavers.
weis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

Mielestäni nämä näyttävät enemmänkin kiveltä, kun metallilta.

Sen tekee lähinnä sävy. Nmm:ään kannattaa aina tehdä kunnolliset valkoiset "kimmeet", eli siihen kohtaan missä valo taittuu kunnon valkoinen viiva, tai pisteen tyyppinen kohta. Siinä oletkin onnistunut kiitettävästi. Sävynä en suosittele ihan pelkkää harmaasta valkoiseen ratkaisua, vaan jotain vähän sinertävämpää. Itse olen huomannut parhaaksi ratkaisuksi gw:n shadow greyn ja vallejon ss.camo.blackin sekoituksen.

Ei mitään pahaa jälkeä, mutta parannettavaa on silti. :)
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
Weedy_rat

Viesti Kirjoittaja Weedy_rat »

Tuo takapuolen peittävä osa on IMO erinomainen mutta esim. tuo vasaran leka osa näyttää ihan kiveltä niinkuin weis jo sanoikin...
mutta hyvä NMM kertakaikkiaan.
Weedy rat osui oikeaan. - Omenapoika
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Olis mielenkiintoista millasta nmm - tyyliä lähet hakemaan, niin ois helpompaa neuvoa juuri sitä lopputulosta kohti. Arjaymaista vai särmikkäämpää yms? Mun mielestä suurin ongelma noissa nytten on kontrastittomuus. Korostanut oot ihan kiitettävästi, tosin hieman rosoisesti, mutta kuitenkin. Eli tummempia varjostuksia kehiin, vedä niitä vaikka vähän sinertäviksi, niin saat vähän eloa tohon aika monotoniseen harmaaseen. Seuraavaan nappiin voisit korostuksia murtaa kellertäviks, sekin tuo runsaasti eloa.

Joo mut ihan hyvä alku tossa, sori jos viesti jäi vähän negatiiviseksi.

-Hukka
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Gorkiporki

Hukka kirjoitti:Olis mielenkiintoista millasta nmm - tyyliä lähet hakemaan, niin ois helpompaa neuvoa juuri sitä lopputulosta kohti. Arjaymaista vai särmikkäämpää yms? Mun mielestä suurin ongelma noissa nytten on kontrastittomuus. Korostanut oot ihan kiitettävästi, tosin hieman rosoisesti, mutta kuitenkin. Eli tummempia varjostuksia kehiin, vedä niitä vaikka vähän sinertäviksi, niin saat vähän eloa tohon aika monotoniseen harmaaseen. Seuraavaan nappiin voisit korostuksia murtaa kellertäviks, sekin tuo runsaasti eloa.

Joo mut ihan hyvä alku tossa, sori jos viesti jäi vähän negatiiviseksi.

-Hukka
No itse asiassa en oikeastaan muista että millaista jälkeä se arjay tekee. Sehän taisi olla sellasta kovin tasaista ja vähän muovimaisen oloista.
Rosoisuutta ja sellasia pikkuvikoja ajattelin muutenkin paikata vielä sitten kun olen saanut vähän enemmän tuota väriä pintaan, ni näkee paremmin sen kokonaiskuvan siitä millanen ukkeli tuosta on tulossa. Varjostaminen olisi kuitenkin maalauslistalla vielä noiden metallien osalta.
Tuo vasara on kyllä vähän ongelmallinen, nyt olen saanut siihen mielestäni hyvät blendit aikaiseksi, eli raidallisuutta ei juuri esiinny, mutta jotain siihen pitäis vielä laittaa. tosin tuo kuvio siinä pohjassa on tarkoitus maalata kultaiseksi samoin kuin se symboli olkapääpanssarissa. Eli ei ne tuollaisiksi jää.
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Tuossa vasarassa taas on se ongelma mun mielestä, että nyt siinä on suuri alue neutraalia harmaata, jossa ei ole mainittavaa värivaihtelua. Lisäksi siinä on rytmiltään nopea blendi valkoiseen ja suht nopea blendi tummempaan. Eli ongelma on se, että sitä neutraalia, ns. tylsää harmaata on liikaa. ( Tajuskohan kukaan nyt mitä ajan takaa, kellokin on mitä on :D )

Just my 23 euros
-Hukka
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Gorkiporki

Kattelin mallia vähän tästä mukana tulleesta kortista, joskin tuossa nuo metallit on huomattavaasti tummempia, mut siinäkin on tuollainen valkealle vedetty kimme tossa päällä.
http://www.sotataito.com/images/rackham/NARG05.jpg

Huomasin että oikeastaan tuo vasara ei oikeen näy noissa missään kuvassa kovin hyvin. Olisi pitäny ottaa kuva suoraan oikealta sivulta. Tossa erityisesti näyttää kyllä siltä että vasarassa ei ole juuri mitään värivaihtelua. Mutta kyllä sitä silti pitää vielä muokata. Ensi kerralla kokeilen varmaan Vallejon Wolf Grey:tä. Se on vähän sellainen sinertävänharmaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”