"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Jääkäri -Prologi

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Zob

Jääkäri -Prologi

Viesti Kirjoittaja Zob »

Kuljetusaluksen ikkunasta kajastava planeetta toi mieleeni tuulahduksia entisestä elämästäni elämästä jonka oli katkaisut taivaalta laskeutuneet sotilaat olivat keskeyttäneet yllättävästi ja lopullisesti.
Olin syksyinen ilta ja olin ystävieni kanssa tappamassa aikaa keisarillisenpuolustuksenaukiolla lueskelemassa eri värvääjien jättämiä ilmoituksia. Julisteet kirkuivat monissa väreissä ja lupasivat lämpimiä aterioita, puhtaita parakkeja ja poikkeuksetta oikeutta taistella keisarin puolesta muukalaisia ja kerettiläisiä vastaan. Yksi julisteista kiinnitti huomiomme erityisesti, julisteessa oli kuva keisarillisten voimien suurimmasta ylpeyden aiheesta avaruusjääkäristä, juliste itsessään oli pieni ja vaatimaton, mutta kuva kiiltävään haarniskaan pukeutuneesta miehestä juoksemassa hämmentyneen ja vaarallisen näköistä örkkiä päin sinetöi haaveemme. Muutamien viikkojen päästä värvääjä saapui, olin oikeastaan hyvin pettynyt kun aluksesta ei laskeutunutkaan yksi jääkäreistä vaan huomattavasti normaalikokoista ihmistä pitempi mies, mies mulkaisi meitä julmasti ja luki meille tekstin, jossa kerrottiin mitä ominaisuuksia pitäisi jääkäriksi halajavan omata. Koin suuren ylpeyden puuskan huomatessani omaavani jokaisen vaaditun kyvyn. Lähes tuhannen minun ikäiseni pojan ryhmästä noin kutsuttiin aluksen sisään, olin yksi heistä. Astuessani rampille katsoin vielä taakseni ja näin ystävieni vilkuttavan minulle, kateellisena.
Alus alkoi kerätä vauhtia vääristymä hyppyä varten. Lapsuudenmuistoni haipuivat pois kun aluksen ikkunoihin kalahtivat suojat hypyn aikaiseksi suojaksi.
Matka kesti tavanomaisena noin viisi sekuntia, tiesin jotain olevan vakavasti pielessä kun punainen valo matkustuskapselini edessä olevassa käytävässä alkoi vilkkua. Jos ikinä pääsemme vääristymästä ristiretkemme tulee olemaan hyvin erilainen.

Ensimmäinen tarinani täällä sana on vapaa.
Viimeksi muokannut Zob, Su 24.04.2005 19:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Dalamar

Viesti Kirjoittaja Dalamar »

Mikäs siinä, teoriassa ihan hyvä lyhytturina, mutta: Sekava, paljon pilkku/piste virheitä. Vaikea lukea niiden takia. Ei paljoa ideaa, en löydä tästä mitään järkeä, ellei jatkoa ole tulossa. Kuvailua ei ole käytännössä ollenkaan, ja koko tarina jää mitäänsanomattomaksi sen takia.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
Zob

Viesti Kirjoittaja Zob »

Dalamar kirjoitti:Mikäs siinä, teoriassa ihan hyvä lyhytturina, mutta: Sekava, paljon pilkku/piste virheitä. Vaikea lukea niiden takia. Ei paljoa ideaa, en löydä tästä mitään järkeä, ellei jatkoa ole tulossa. Kuvailua ei ole käytännössä ollenkaan, ja koko tarina jää mitäänsanomattomaksi sen takia.
Jatkoa tulossa, varmaan tossa viikon sisällä. Ja katson mitä voin tehdä pilkuille.

Dimensus teksti oli kyllä hyvin nopeasti kirjoitettu, iskin inspiraatiota tekstinkäsittelyyn lähes ilman harkintaa. Mutta odottakaas osaa 2 ;)
Viimeksi muokannut Zob, Su 24.04.2005 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dimensus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dimensus »

Tässä on ideaa, mutta toteutus ei tue sitä.
Vaikutti hätäisesti kirjoitetulta, kannattaa panostaa enemmän asioiden kuvaamiseen ja selkeästi julkituomiseen kuin itse tarinan suoltamiseen. Juoni ei ole se tärkein juttu, vaan se pitää ujuttaa sinne kaiken muun kuvailun yms. sisälle.

Mutta kuten sanoin, tässä oli ideaa. Panosta vain enemmän kaikkeen siihen mistä herr. Dalamar sinua muistutti.
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.

"paikkakunta: Kempele"

-Omenapoika
BioHazard

!

Viesti Kirjoittaja BioHazard »

täh?? mikäs juttu toi oli. Parempi tulla jatkoa...
Tol Cormp Norz Norz Norz
Azured

Viesti Kirjoittaja Azured »

Vaikka kuinka pursuisi ideoita, pitäisi pitää kiinni kärsivällisyydestään ja oikolukea tai -luetuttaa tarina jollakin. Tällaisenaan tuo tarina pursuaa niin paljon virheitä, että on paikoin luettava lause uudelleen, että ymmärtää mitä olet hakenut. Panosta nyt ensin virheiden korjaamiseen, niin katsotaan sitten minkälainen tarina sieltä alta saattaisi löytyä. Kärsivällisyyttä.
"Where is this Emperor now, when you have need of him, human?"
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”