Flockki rapisee irti?
- Teonanacatl
Flockki rapisee irti?
Niin, että miten saatte flockin pysymään kunnolla kiinni? Omasta kukkulastani kun tuppaa tuo rapisemaan koko ajan irti. Ihan perusliimalla sen siihen liimasin.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Se ropisee lähes aina. Flokki ei oikein tahdo pysyä lähes missään kiinni. Kaverin mäestä lähtee flokkia, battlematista lähtee flokkia ja jopa figujen baseista lähtee flokkia. Ei taida olla ainakaan kovin montaa tapaa saada flokkia pysymään kiinni? (jos on ollenkaan)
"Ne jotka ylenpalttiseen taikuuteen sortuvat ovat itse juustossa kieriteltyjä juuston makuisia juustopalloja justoliemessä." -Omenapoika
-
Spongebob-Väyrynen
- DJ_Silverpig
Huomauttaisin, että battlematissa ei ole 'flockia', vaan 'static grassia'. Flock ei ropise pois läheskään niin helposti kuin static grass. Olen yrittänyt raaputtaa mattoveitsellä ohutta kerrosta basesta pois, mutta vain todella voimakkaasti painaen (ja veitsi kuluen) on lähtenyt suurimmat pyperöt.DeadBeat kirjoitti:Se ropisee lähes aina. Flokki ei oikein tahdo pysyä lähes missään kiinni. Kaverin mäestä lähtee flokkia, battlematista lähtee flokkia ja jopa figujen baseista lähtee flokkia. Ei taida olla ainakaan kovin montaa tapaa saada flokkia pysymään kiinni? (jos on ollenkaan)
Static grass taas varisee herkemmin, mutta ohuella liimakerroksella liimattuna se pysyy ainakin baseissa yllättävän jämäkästi. Yksi vaihtoehto on tietenkin lakata se, mutta ruohosta tulee sellaista ikävän kovaa... En suosittele. Mieluummin ostaa vaikka uudet ruohot.
Possu
- Sly Cooper
Niinpä.
1.) Vihreällä maalatun basen päälle levitellään jollain koinsyömällä pensselillä ohut kerros erikeepperi - vesi -mixatuuria.
2.a) Dipataan sitten pieneen kulhoon, jossa flokkia ja pyöräytellään siellä. Kun hetki pyöräytelty, naputellaan kevyesti basea kulhon reunaan, niin pintaan jäänyt (ei liimautunut) flokki rapisee pois.
2.b) Toisinaan laitan jo-flokatun basen pintaan vielä pieniä kiviä, tms. ja samaa vesi-erikeepperi -seosta käytän. Hyvin pysyy.
3. Lopuksi vedän Mastonin spray-mattalakalla suojakerroksen koko napin pintaan, eli basekin saa osansa.
Tämä resepti toimii ainakin itselläni, mutta kyseessä oli vain pelinappi, eli menetelmän suhtautumista isoon pintaan en osaa sanoa.. Omassa napissani kuitenkin ovat flokit ja kiven rääpäleet pysyneet liikuteltaessakin.
Itsellä ei ole kokemusta isoista pinnoista, mutta ainakin figun beisseihin käytän seuraavaa reseptiä, ja hyvin toimii:Punainen Jorma kirjoitti:Kannattaa kokeilla figuurien tai maastojen lakkausta mattalakalla.
Tämän ainakin pitäisi? Ehkäistä ruohon rapisemisen pöydälle. Ainakin mulla on toiminut ihan hyvin.
1.) Vihreällä maalatun basen päälle levitellään jollain koinsyömällä pensselillä ohut kerros erikeepperi - vesi -mixatuuria.
2.a) Dipataan sitten pieneen kulhoon, jossa flokkia ja pyöräytellään siellä. Kun hetki pyöräytelty, naputellaan kevyesti basea kulhon reunaan, niin pintaan jäänyt (ei liimautunut) flokki rapisee pois.
2.b) Toisinaan laitan jo-flokatun basen pintaan vielä pieniä kiviä, tms. ja samaa vesi-erikeepperi -seosta käytän. Hyvin pysyy.
3. Lopuksi vedän Mastonin spray-mattalakalla suojakerroksen koko napin pintaan, eli basekin saa osansa.
Tämä resepti toimii ainakin itselläni, mutta kyseessä oli vain pelinappi, eli menetelmän suhtautumista isoon pintaan en osaa sanoa.. Omassa napissani kuitenkin ovat flokit ja kiven rääpäleet pysyneet liikuteltaessakin.
CASKET
11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.
http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband
- Death Metal with Hardcore flavour -
11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.
http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband
- Death Metal with Hardcore flavour -
yksi vaihtoehto on käyttää halpaa hiuslakkaa pelipöydän flockin kiinnittämiseen. En ole sitä itse kokeillut tässä käytössä, mutta puissa flokki pysyy pelkästään sen avulla kiinni ihan kohtuullisesti.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Herra Tuomari! Vastalause!Valtsu kirjoitti:Static pysyy ja näyttää aidommalta kun ensin liimaa hiekan ja sitten staticin. Sitten ulos sprayaamaan. Sitten ensin vain brushailee hiekan ja sitten ruoho vaan maalataan sellaiseksi kuin halutaan. Ei Flockia kannata käyttää.
Kyllä flokillakin saa ihan hyvännäköistä jälkeä, itse käytän static grassin alla tummaksi maalattuna ja drybrushattuna. Tasainen PVA-liimakerros kiinnitykseen ja lakkakerros päälle, ei ole ollut ongelmia kiinnipysymisen kanssa. Irrottaminen vanhoista malleista onkin ollut sitten toinen juttu...
Set fire to the family tree.
No hiekka hoitaa tuon asian paremmin IMHO. Hiekka on ensinnäkin kovempaa ja sitä saa vaikka viereiseltä hiekkalaatikolta tai lemmikkieläinkaupasta.Darkstar kirjoitti:Herra Tuomari! Vastalause!
Kyllä flokillakin saa ihan hyvännäköistä jälkeä, itse käytän static grassin alla tummaksi maalattuna ja drybrushattuna. Tasainen PVA-liimakerros kiinnitykseen ja lakkakerros päälle, ei ole ollut ongelmia kiinnipysymisen kanssa. Irrottaminen vanhoista malleista onkin ollut sitten toinen juttu...
Lalalaa
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
-
Devourer_Of_Worlds
Re: Flockki rapisee irti?
Sama juttu täällä. Jos haluan että flokki pysyy basessa ajasta ikuisuuteen, annan ensimmäisen flokki-kerroksen kuivua ja vedän päälle liimaa ja ripottelen toisen kerroksen. Pysyy kummasti paremmin ja vaikka ajan kanssa osa rapisee pois, niin alta näkyy vaan flokkia eikä base paista läpi.