Space Marines vs. Eldar ja CMS
Space Marines vs. Eldar ja CMS
Eli ollemme siirtymässä kavereideni kanssa fabasta 40k:hon. Itse alan pelata Space Marineilla, kaverini Eldareilla ja Kaaoksella, Eldar pelaaja ei mystisenä miehenä ole vielä suunitelemaansa craftworldia paljastanut, mutta kaaotinen herra tulee olemaan Tzeench(höm menikö se nyt oikein) painotteinen mutta suunnittelee myös Khornea. Itse tulen käyttämään ultraa ja wolffeja.
Joten ehdotuksia siitä minkälaisia ostoksia kannataisi tehdä että ne sopivat molempia armeijoita vastaan pelimme tulevat olemaan 1-3k ja "pienehkö" proxyttaminen tullaan sallimaan eli wepon optionien ei tarvitse näkyä ja toinen on jo siunauksensa antanut sille että tactical squad=grey hunters ja long fangs=devastor squad eli pieni säästäminen sallitaan kun aika PA olemme kaikki miltei koko ajan ja silloin kun sitä rahaa on niin se tuhlataan.
Lisättäköön nyt vielä että en pidä bikeistä, ei jotenkaan minun tyyliäni, mutta terminaattorit saavat minut hieromaan nännejäni.
Älkääkä turhaan kertoko niistä pakollisita 2xtroop ja 1xHQ, en minä tyhmä ole(tästä ollaan montaa mieltä), uusi vain.
Niin ja se eldar pelaaja on se viekkaampi ja eniten(melkei koko ajan) voittanut joten erityisesti häntä vastaan tarvitsen apuja kaaos pelaajamme taas... niin no eipä aleta ketään mollaamaan, ei hän huono ole (eikä tästä loukkaannu jos joku alkoi voivotelemaan minkälainen ystävä minä olen)
Taitaa nämä rajoitukset/säännöt antaa mahdollisuuden aika ympyrä pyöreisiin vastauksiin mutta jos ei muuta niin kertokaa toki pahimmat kardinaali-mokaukset mitä voin ostoksissa/listan teossa/pelissä yleensä tehdä ja mikä on se viholliseni pehmein kohta
Joten ehdotuksia siitä minkälaisia ostoksia kannataisi tehdä että ne sopivat molempia armeijoita vastaan pelimme tulevat olemaan 1-3k ja "pienehkö" proxyttaminen tullaan sallimaan eli wepon optionien ei tarvitse näkyä ja toinen on jo siunauksensa antanut sille että tactical squad=grey hunters ja long fangs=devastor squad eli pieni säästäminen sallitaan kun aika PA olemme kaikki miltei koko ajan ja silloin kun sitä rahaa on niin se tuhlataan.
Lisättäköön nyt vielä että en pidä bikeistä, ei jotenkaan minun tyyliäni, mutta terminaattorit saavat minut hieromaan nännejäni.
Älkääkä turhaan kertoko niistä pakollisita 2xtroop ja 1xHQ, en minä tyhmä ole(tästä ollaan montaa mieltä), uusi vain.
Niin ja se eldar pelaaja on se viekkaampi ja eniten(melkei koko ajan) voittanut joten erityisesti häntä vastaan tarvitsen apuja kaaos pelaajamme taas... niin no eipä aleta ketään mollaamaan, ei hän huono ole (eikä tästä loukkaannu jos joku alkoi voivotelemaan minkälainen ystävä minä olen)
Taitaa nämä rajoitukset/säännöt antaa mahdollisuuden aika ympyrä pyöreisiin vastauksiin mutta jos ei muuta niin kertokaa toki pahimmat kardinaali-mokaukset mitä voin ostoksissa/listan teossa/pelissä yleensä tehdä ja mikä on se viholliseni pehmein kohta
Noh marineille vahva plussa on tietenkin se 3+ panssari, eikö jeh? Ja se että saa hyvää tulivoimaa lähes kaikkialle.
Uusi assault cannon on sairas vehje, joten HQ:ksi yksi Venerable Dreadnought jos Wolffien säännöillä pelaat, jolle annat AC:n ja Missilelauncherin.
Sitten, predator on aina varma hankinta. Aseoption vähän tilanteen mukaan, vaihdettavat aseet tietty. Land speedereitäkin kannattaa harkita niiden AC:n kanssa.
Assault marinetkin ovat aika hyvä hankinta, vaikka eivät välttämättä tuo pisteitään takaisin, niin 1 ryhmä parilla plasmapistoolilla ja meltapommeilla on oivallinen tankinmetsästys yksikkö.
Terminaattoritkin ovat kokeneet hyviä uudistuksia kun saavat 2 kovaa AC:tä. Näitä voisit harkita yhden viiden ryhmön muodossa.
Devastaattorit eli Long Fangsit ovat myös tehokas valinta, mieleiset aseet käteen ja ampumaan, ei enempä näistä.
Eldareita vastaan, kannataa hakea ylivoimasta Ap4 ja ap5 tulivoimaa, esim Assault cannon, Heavy bolter,Autocannon tulella.
Wraithlordeja voi sitten yrittää rendailla, tai ampua lasareilla tai plasmalla. Tässä jotain perusinfoa, luulisi auttavan hiukkasen.
Uusi assault cannon on sairas vehje, joten HQ:ksi yksi Venerable Dreadnought jos Wolffien säännöillä pelaat, jolle annat AC:n ja Missilelauncherin.
Sitten, predator on aina varma hankinta. Aseoption vähän tilanteen mukaan, vaihdettavat aseet tietty. Land speedereitäkin kannattaa harkita niiden AC:n kanssa.
Assault marinetkin ovat aika hyvä hankinta, vaikka eivät välttämättä tuo pisteitään takaisin, niin 1 ryhmä parilla plasmapistoolilla ja meltapommeilla on oivallinen tankinmetsästys yksikkö.
Terminaattoritkin ovat kokeneet hyviä uudistuksia kun saavat 2 kovaa AC:tä. Näitä voisit harkita yhden viiden ryhmön muodossa.
Devastaattorit eli Long Fangsit ovat myös tehokas valinta, mieleiset aseet käteen ja ampumaan, ei enempä näistä.
Eldareita vastaan, kannataa hakea ylivoimasta Ap4 ja ap5 tulivoimaa, esim Assault cannon, Heavy bolter,Autocannon tulella.
Wraithlordeja voi sitten yrittää rendailla, tai ampua lasareilla tai plasmalla. Tässä jotain perusinfoa, luulisi auttavan hiukkasen.
Re: Space Marines vs. Eldar ja CMS
Mitä hel**ttiä? Tuo on aika hyvä, ja tämä muistetaan...Lok'har kirjoitti: mutta terminaattorit saavat minut hieromaan nännejäni.
Eli siis Predator on ihan pirun hyvä, usein jopa parempi kuin lantikka, joka kerää ikävästi tulta puoleensa.
TERMIKSET Tupla AC:llä tekee pahaa jälkeä.
Sitten tietty Tactical squadeja paljon joihin sitten lascia ja HB:ta tarpeen mukaan.
Dredi on hyvä vehje, muista siinä vaihdettavat aseet.
Ja Devastator squad mukaan niin eiköhän ala eldari pelaajaa pelottaa.
Scoutteja snipuilla, niin menee vihollisen taktiset yksiköt odottamaan joulua.
Ostetaan/Vaihdetaan figuihin: KISS, Horna, Emperor, Bathory, Burzum, Behemoth, Stam1na, Mokoma, Hypocrisy, Behexen, Immortal ja Gorgoroth cd:eitä.
Chaplain on aina hyvä valinta, niin kuin jokainen Space Mariineiden HQ:ista. Kappalainen on ehkä kaikkein varmin, mutta Librarian ja Captain/Master ovat myös hyviä. Riippu paljolti. Parhaimman lähitaisteluusa saa varmaan Chaplainista, Commander pitää armeijan ruodussa, ja Librarianilla on hyvä metsästää Charactereita(force Weapon) tai kikkailla psyykksillä voimilla.Lok'har kirjoitti:juu on muistettu etten voi yhdistää ultraa ja sutta samassa listassa
ja semmoinen kysymys vielä että kannattaako ensimmäiseksi HQ:si ottaa Chaplainia, vai onko joku muu kenties parempi? onko kyseisestä hemmosta mihinkään
Vile kirjoitti:ANDROS KALAMIESTEN AATELIA, KAIKKIEN TAUKENRAALIEN ISÄ, KESKI-MAAN SANKARI
Itse suosin ehkä nytten tosiaan, joko tuota Chaplainia, tai sitten Librariania Force Weaponilla. Kyllä se Prinssi kuitenkin vastaan tullee.Lok'har kirjoitti:juu on muistettu etten voi yhdistää ultraa ja sutta samassa listassa
ja semmoinen kysymys vielä että kannattaako ensimmäiseksi HQ:si ottaa Chaplainia, vai onko joku muu kenties parempi? onko kyseisestä hemmosta mihinkään
-
Devourer_Of_Worlds
codex , ja rulebook ekaks , sitten tuskailemaan listan parissa
Nykyään marineilla on semmoisia aseita jotka on juuri hyviä noita vastaan ( Eldaria , ja kaaosta siis ) esim...Hevi boltsut, ja Roketit
ensin kannattaa ostaa HQ ukkosi , ja 2 trooppi niin voit pelata
harjoitus pelejä kamujes kaa . Sitten kannataa ostaa ne eliiti
Fast attackit , ja hevi supportit.
Marineille suosittelisin käyttäämään Drop pod etua , ja lastata nämä täyteen marui , ja dredei
Nykyään marineilla on semmoisia aseita jotka on juuri hyviä noita vastaan ( Eldaria , ja kaaosta siis ) esim...Hevi boltsut, ja Roketit
Marineille suosittelisin käyttäämään Drop pod etua , ja lastata nämä täyteen marui , ja dredei
" The Great beast has come. Devourer of Worlds "
sendaa yyveellä jos haluut claaniin!
sendaa yyveellä jos haluut claaniin!
Devouder_Of_The_Worlds kirjoitti:codex , ja rulebook ekaks , sitten tuskailemaan listan parissa
Kannattaa lukea koko viesti ennen kuin alkaa vastailemaanLok'har kirjoitti: Älkääkä turhaan kertoko niistä pakollisita 2xtroop ja 1xHQ, en minä tyhmä ole
ja sigisi on väärin kirjoitettu, englantia se ei ainakaan ole(vaikka yrittääkin)