MIten päädyit warhammer fantasy battleen?
-
viinikukko
- Teonanacatl
Noh, joskus pentuna muistan kun isoveli pelasi 5.edikkaa ja minä ihmetyksissäni tuijotin niitä. Muutaman vuoden päästä näin kaverin kääpiöitä ja siitä se sitten lähti. Nyt oli pitkä tauko tässä , mutta innostuin taas maalaamaan ja kohta pääsen taas ottamaan turpaan kaverin helffeiltä.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hmm... muistan aloittamiseni kuin eilisen, vaikka siitä on jo kaksi päivää aikaa... oma kaveriporukka alkoi erikoistua MtG:n puolelle, mutta sydämeni veti kohti figuja(lotria kun on tultu pelattua 4v.) ja siunauksekseni oli rinnakkaisluokalla faban pelaajia, ja sitä kautta sitten tutustuin peliin ja viime lauantaina fantsun reissulla ogrejen oma armybook oli messissä...
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
Jaa-a... taisi olla vuosi 2002 tai 2003 kun kävin jouluna helsingin fantsussa. Siellä oli sellanen kiva setä joka kysyi ujolta fantasiafiguja töllänneeltä koululaiselta että "haluutko nähä miten tää peli toimii". Sitten sitä puoli tuntia säädettiin figujen kanssa. Örkit ottivat turpaan imperiumilaisilta. Mainostin peliä kaverille ja mietittiin "maagisen 80 euron aloituspakkauksen " ostoa. Lopulta jo aiemmin roolipelejä omissa pimmenetyissä huoneissaan harjoittaneet koululaiset päätyivät ostamaan Vampire: The Masqueraden ja elämä jatkui paperilla.
Vuotta myöhemmin äiti toi sinooperistä GW:n kuvaston ja kysyi että "mitä mieltä oot tämmösistä?". Kun ilmeni että figut olisivat isotöisiä maalattavia visuaalisesti lahjaton pahassa murrosiässä oleva nuori poltti kuvaston ja jatkoi seikkailuja jo niin tutuksi tulleessa keskimaassa.
Ajatus jäi kuitenkin kytemään ja viime kevättalvella Warhammer innostus iski metsään, Mouhijärven yläasteelle ja meidänkin talouteen ostettiin tuo niin tuttu punainen boksi. Myöhemmin keväällä empire vaihtui helffeihin.
Viime syksynä keskelle metsää perustettiin keskelle Länsi-Pirkanmaan aarniometsiä Mouhijärven Miniatyristit joka toimii tällä hetkellä vireänä. Kiitokset kaikesta Jalkasen Mikolle jostain päin Itä-Suomea (olikohan Enosta?).
No huhhuh... olipa siinä tarinaa.
Vuoden harrastuksen jälkeen hyllystä löytyy:
-3000pts Hellffejä
-Aloituspakkaus=250pts empireä
-400 pts Tauta (etenee budjetin mukaan...)
-Sekalainen kasa rottia joista on nouseva Old Worldin Blood Bowlin kovin tiimi(etenee jaksamisen mukaan...).
Vuotta myöhemmin äiti toi sinooperistä GW:n kuvaston ja kysyi että "mitä mieltä oot tämmösistä?". Kun ilmeni että figut olisivat isotöisiä maalattavia visuaalisesti lahjaton pahassa murrosiässä oleva nuori poltti kuvaston ja jatkoi seikkailuja jo niin tutuksi tulleessa keskimaassa.
Ajatus jäi kuitenkin kytemään ja viime kevättalvella Warhammer innostus iski metsään, Mouhijärven yläasteelle ja meidänkin talouteen ostettiin tuo niin tuttu punainen boksi. Myöhemmin keväällä empire vaihtui helffeihin.
Viime syksynä keskelle metsää perustettiin keskelle Länsi-Pirkanmaan aarniometsiä Mouhijärven Miniatyristit joka toimii tällä hetkellä vireänä. Kiitokset kaikesta Jalkasen Mikolle jostain päin Itä-Suomea (olikohan Enosta?).
No huhhuh... olipa siinä tarinaa.
Vuoden harrastuksen jälkeen hyllystä löytyy:
-3000pts Hellffejä
-Aloituspakkaus=250pts empireä
-400 pts Tauta (etenee budjetin mukaan...)
-Sekalainen kasa rottia joista on nouseva Old Worldin Blood Bowlin kovin tiimi(etenee jaksamisen mukaan...).
Jos asut Hervannan kulmilla tai Mouhijärvi-Hämeenkyrö-akselilla (tai lähiseudulla) ja pelaat fabaa/40k:ta/harrastat muuta oheistoimintaa tai roolipelejä, ota yhteyttä jos olet peliseuran tarpeessa.
oma tarinani
näin lyhyesti
olin shoppailees ja kun kuljin ohi kaupan niin pysähdyin ja kävin siella sisällä ja puoli vuotta sain kinua äitiltä
sanko jo ostaa ja lopulta se antoi periksi ja aloin kerää örkkei llähiaikoina olen alkanut kerää orgei ja mulla onkin jo 6 bullii 24 gnoblarii 4 irongutti 3 niit tykki ukkoo kerään kaverin kaa ogrei must se on kivaa puhaltaa yhtee hiilee kannattaa kokeilla joten suosittelel kaikkille tosissani mulla on itellä 2 vuoden takaa huonosti maalattui örkkei joten vaihdoin koska maalaus taitoni on jo kehittynyt =)
montako figuu maalaatte päivässä??
olin shoppailees ja kun kuljin ohi kaupan niin pysähdyin ja kävin siella sisällä ja puoli vuotta sain kinua äitiltä
sanko jo ostaa ja lopulta se antoi periksi ja aloin kerää örkkei llähiaikoina olen alkanut kerää orgei ja mulla onkin jo 6 bullii 24 gnoblarii 4 irongutti 3 niit tykki ukkoo kerään kaverin kaa ogrei must se on kivaa puhaltaa yhtee hiilee kannattaa kokeilla joten suosittelel kaikkille tosissani mulla on itellä 2 vuoden takaa huonosti maalattui örkkei joten vaihdoin koska maalaus taitoni on jo kehittynyt =)
montako figuu maalaatte päivässä??
warhammer is the best
Itse kiinnostuin hammereista(fb) joskus ala-asteella 8 vuotta sitten, kun kaverit olivat olleet kaupungilla(huisia) ja kertoivat levykaupasta jossa oli warhammereita sivutuotteena. Olivat tuoneet myös muutaman esitteen(ken muistaa ne suomenkieliset). Itse kiinnostuin ensin 40k:sta, mutta kavereiden kanssa päätettiin sitten alkaa fb.
Meitä kaveruksia oli 9 tai 10 ja oli ankarasti kiellettyä aloittaa samaa armeijaa toisen kanssa. Jälkipäässä aloitin sitten kääpiöt. Sääntöjähän ei kukaan osannut(tai osasi ja osasi, yksi ainakin) ja pelit olivat tyyliin kaikki mitä omistat laudan toiseen nurkkaan ja cc:ia vältettiin kaikin keinoin. Yksi toisensa jälkeen lopetimme, joku harrastuksen hintavuuden, joku kiinnostuksen loppumisen takia.
Enää jäljellä on vain yksi aktiivinen harrastaja, minä. Maalaaminen on siis tässä vaiheessa tärkeintä. Paikkakunnallani on toki "hammer -kerho" mutta kerhorakennuksessa on bilispöytä, stereot, PS2 sekä TV&DVD ja kerholaisten keski-ikä on 14. Välillä pistäydyn ja vetäydyn sitten toipumaan.
Niin ja orc92: itse maalaan päivässä n. 0,2 figua eli 4-5 päivässä yhden. Suosittelen myös pisteiden käyttöä.
Meitä kaveruksia oli 9 tai 10 ja oli ankarasti kiellettyä aloittaa samaa armeijaa toisen kanssa. Jälkipäässä aloitin sitten kääpiöt. Sääntöjähän ei kukaan osannut(tai osasi ja osasi, yksi ainakin) ja pelit olivat tyyliin kaikki mitä omistat laudan toiseen nurkkaan ja cc:ia vältettiin kaikin keinoin. Yksi toisensa jälkeen lopetimme, joku harrastuksen hintavuuden, joku kiinnostuksen loppumisen takia.
Enää jäljellä on vain yksi aktiivinen harrastaja, minä. Maalaaminen on siis tässä vaiheessa tärkeintä. Paikkakunnallani on toki "hammer -kerho" mutta kerhorakennuksessa on bilispöytä, stereot, PS2 sekä TV&DVD ja kerholaisten keski-ikä on 14. Välillä pistäydyn ja vetäydyn sitten toipumaan.
Niin ja orc92: itse maalaan päivässä n. 0,2 figua eli 4-5 päivässä yhden. Suosittelen myös pisteiden käyttöä.
Kaverini kertoi hammereista ja näytti yhtä kirjaa ja joitain figuja. No lainasin jotain ihme kirjaa joka oli suomeksi. Siinä esiteltiin warhammer FB:eetä, kaikkia armeijoita hieman ja perus sääntöjä. Niin se sitten alkoi, tosin olin nähnyt pari vuotta aikasemmin space marineita toisen kaverini lasivitriinissä, mutta silloin en tiennyt mitä ne olivat.
itse sain kipinän kun olin jonottamassa lotr 3 lippuja tennispalatsilla. Yöllä kun pääsi sisään niin siellä oli GW:n kavereita pitämässä esittely pelejä lotrissa. Sitten seuraavana päivänä oltiin jo GW:ssä katselemassa figuja. Aloitin lotrilla mutta se meni onneksi ohi nopeasti.
Kaverilla oli jo ennestään faba figuja ja näin ollen oli mukava siirtyä faban puolelle.
Kaverilla oli jo ennestään faba figuja ja näin ollen oli mukava siirtyä faban puolelle.
FB is far better than that round-based nonsense...
No se tapahtui noin vuosi sitten... Olin kerännyt 40koon örkkejä jo jonkin aikaa(kerään vieläkin) kun sitten kaverini,joka oli kerännyt spacemarineita jo pari vuotta, ilmoitti alkavansa keräämään Lizardmenejä. Noh minä siitä vähän hämmennyin, mutta lähdin kaveriksi mukaan kaupoille katselemaan Fabaa. Kaupaan kaverini oli tilannut jo Armybookin ja oli ihastelemassa Lord Kroakkia, kun ilmoitin alkavani keräämään Skaveneita. Eipä aikaakaan kun palasin kotiin Jezzailia kantaen... (ihana muisto, SNIF!) Siitä se sitten alkoi! Seuraava päivä meni maalatessa ja kokoamisessa.
Nyt minulla on semmonen 860pts Skaveneita, 40k Örkkejä 300pts ja Ogre-armeija aluillaan.
PS: Menee se päivä/figu
Nyt minulla on semmonen 860pts Skaveneita, 40k Örkkejä 300pts ja Ogre-armeija aluillaan.
PS: Menee se päivä/figu
- Pink Knight
No siis tää on just tää 'surullinen' tarina... Joskus kun käveleskelin Prismassa etsiskelemässä kaverilleni synttärilahjaa huomasin lelu osastollaaivan mahtavia pikku ukkoja (olin about 10 v.) noh kaverilleni ostin sitte semmosen paketin näitä aivan mahtavia pikku ukkoja ja pari maalia (ne oli niitä jotka makso 8€ 8 figuu ja pensseli + muutama maali myös sen 8€) no kaverilleni sitte ne vein sinä kauniina päivänä ja kaveri oli ihan ekstaasissa... Ja ite olin myös aika pahan mallisesti jäämässä koukkuun tähän-kalliiseen-mutta-hauskaan-lajiin. Seuraavana päivänä sitten toisen kaverin kanssa marssime yhteis tuumin Prisman lelu osastolle...ja arvatkaas mitä. Semmoset samanlaiset paketit tarttu kouriimme.
eikä sitten aikaakaan kun olinkin jo veljekset keskinen- kylä kaupassa perheeni kanssa ja siellä sattui olemaan dwarf waariors boxi. Sekin tarttui pieneen kouraani ja siitä se sitten lähti kunnes joskus jostain kumman syystä tämä harrastus jäi telakalle...No sitte satuin GeeWeen sivuilla vierailemaan ja innostus syttyi uudestaan (juuri kun luulin olevani 'kuivilla') noh siitä sitten ensimmäiseen figukauppaan joka tuli mieleen ja dark elf warru boksi kouraan (dwarffeihin tosin palasin hetki sen jälkeen kun olin pari de warrua maalattua) ja muutama maali (entiset oli melkeen kaikki kuivunu)... no niin se lähti etenemään... vielä olen aika vasta alkaja näissä hommissa muta eiköhän se siitä. (hetkeekään en oo vielä katunu tämän 'lajin' aloittamista)
eikä sitten aikaakaan kun olinkin jo veljekset keskinen- kylä kaupassa perheeni kanssa ja siellä sattui olemaan dwarf waariors boxi. Sekin tarttui pieneen kouraani ja siitä se sitten lähti kunnes joskus jostain kumman syystä tämä harrastus jäi telakalle...No sitte satuin GeeWeen sivuilla vierailemaan ja innostus syttyi uudestaan (juuri kun luulin olevani 'kuivilla') noh siitä sitten ensimmäiseen figukauppaan joka tuli mieleen ja dark elf warru boksi kouraan (dwarffeihin tosin palasin hetki sen jälkeen kun olin pari de warrua maalattua) ja muutama maali (entiset oli melkeen kaikki kuivunu)... no niin se lähti etenemään... vielä olen aika vasta alkaja näissä hommissa muta eiköhän se siitä. (hetkeekään en oo vielä katunu tämän 'lajin' aloittamista)
Bronzed flesh on vähän tummempi kuin suomalaisen väri, veikkaisin jotain thaimaalaista. Dwarf flesh on enemmän ihmisen värinen. --Jubee
-
Voodoo Jannu
Hei.
Minun kohdallani FaBaan päätyminen kävi näin:
Kouluumme tuli oppilaita toisen kylän koulusta, koska siellä oli hometta. Eli remontti oli välttämätön.
Eräs Albert joka tuli tänne, puhui jotain hammereista, ja näytteli niitä. En sen koommin kuunnellut tai katsellut. Jonkin ajan kuluttua kiinnostukseni heräsi. Juttelimme todella paljon FaBasta.
Keräsin sitten aikani Orceja ja Gobboja(Ostamatta yhtään figua
)
Mutta sitten kiinnostukseni hiipui FaBaan, ja alotin 40K.
Ostin Orkeja, mutta kyllästyin niihinkin. Sitten aloitin Eldarit. No sitten kyllästyin koko 40K:hon.
Ja tässä sitä taas ollaan. Olen onnellinen Skaveneiden keräilijä!
Minun kohdallani FaBaan päätyminen kävi näin:
Kouluumme tuli oppilaita toisen kylän koulusta, koska siellä oli hometta. Eli remontti oli välttämätön.
Eräs Albert joka tuli tänne, puhui jotain hammereista, ja näytteli niitä. En sen koommin kuunnellut tai katsellut. Jonkin ajan kuluttua kiinnostukseni heräsi. Juttelimme todella paljon FaBasta.
Keräsin sitten aikani Orceja ja Gobboja(Ostamatta yhtään figua
Mutta sitten kiinnostukseni hiipui FaBaan, ja alotin 40K.
Ostin Orkeja, mutta kyllästyin niihinkin. Sitten aloitin Eldarit. No sitten kyllästyin koko 40K:hon.
Ja tässä sitä taas ollaan. Olen onnellinen Skaveneiden keräilijä!
Uudet kotisivuni, käykää tsekkaamassa!
http://www.kevan.org/brain.cgi?PeRRkeLe!count
http://www.kevan.org/brain.cgi?PeRRkeLe!count
Veli oli pelannu jo joitain vuosia (tapahtui siis 8-9 vuotta sitten)fantasy battlea ja silloin ajattelin, että voiko turhempaa peliä olla. Noh sitten pääsin käymään jenkeissä eräässä GW-liikkeessä ja salaa innostuin niistä. Koska rahaa ei ollut innostus lopahti aika äkkiä. Sitten Pelit-lehdessä oli juttua Mordheimista ja ehdotin kavereille että alotettais pelaa tätä kun siihen mene niin paljon rahaa kuin FB:n ja vaikuttaa mielenkiintoiselta muutenkin. Kaverit eivät oikeen innostuneet siitä ja yksi heistä sanoi että kävisi pelaamaan FB:tä toisen kaverinsa kanssa. Tämä kaveri sai sitten meidät muutkin pelaamaan FB:tä. Siihen aikaan harrastimme fantasia-"kirjallisuutta" (R.A.Salvatorea), joten FB oli luonnollinen valinta.
"Vade retro, alter ego!"
Alussa vuonna 2005 mun kaveri sano: 'Mä rupeen kerään warhammereita.' Mä sanoin: mitä? se sano että ne on sellasia hienoja ukkeleita joita pitää itte maalata. Sitte mä sanoin mä en rupee ainakaa keräämään niitä. sitte seuraavana päivänä se oli ostanu LOTR
örkkejä 3 yhen orc big bossin boarilla sitte seuraavana päivänä taas mentiin kaupungille. Tuli ostettua yllätys yllätys YKSI wolf rider!!
kaveri osti kaaosta. ostin seuraavanapäivänä sen orc big bossin boarilla. ja sitte rupesin ostaan kaikkee ja nyt on pöytä täynnä figuja maaleja yms....
#topuzi
örkkejä 3 yhen orc big bossin boarilla sitte seuraavana päivänä taas mentiin kaupungille. Tuli ostettua yllätys yllätys YKSI wolf rider!!
kaveri osti kaaosta. ostin seuraavanapäivänä sen orc big bossin boarilla. ja sitte rupesin ostaan kaikkee ja nyt on pöytä täynnä figuja maaleja yms....
#topuzi
jos vika on päässä se on sitten pieni
grimgor on terästä muut tulee perästä
grimgor on terästä muut tulee perästä
Mulla kiinnostus warhammeria kohtaan heräsi joskus aikoinaan yli 10 vuotta sitten kun mun veljet ja niiden kaverit pelas warhammeria. Mun veljillä oli örkkeja ja gobboja, vähän empiree ja vähän kaaosta. niiden kamuilla oli undeadeja ja helffejä.. Sitten kun opin vähän englantia, aloin ostelemaan eri armeijoiden kirjoja ja viehätyin delffeistä.. Tuli joitain figujakin osteltua, mutta jostain syystä mun harrastukseen tuli tauko, kun veljet muutti pois ja ei ollu enää pelikavereita.
White Dwarffeja tuli kyllä osteltua melkein joka kuukausi ja sitten tässä vuosi sitten jostain syystä innostuin niin, että ostin melkein 2000 pisteen edestä delffejä (en tietty kaikkia kerralla). Sainpa pelikamujakin ja nyt on hiottu taktiikoita.
Juuri nyt asun Mikkelissä, kun muutin sinne puoli vuotta sitten opiskeluiden perässä, ja mulla on yksi vaki pelikamu jyväskylässä. Pitäis etsiä mikkelistä porukkaa, niin vois ottaa matsia kun tuli tuossa se wood elffien army setti ostettua. uudet welffit rocks! Figut on nätimpiä kuin millään muulla armeijalla ja fluffi kiinnostavampi kuin muilla haltijoilla.. Ainakin luulisin.
White Dwarffeja tuli kyllä osteltua melkein joka kuukausi ja sitten tässä vuosi sitten jostain syystä innostuin niin, että ostin melkein 2000 pisteen edestä delffejä (en tietty kaikkia kerralla). Sainpa pelikamujakin ja nyt on hiottu taktiikoita.
Juuri nyt asun Mikkelissä, kun muutin sinne puoli vuotta sitten opiskeluiden perässä, ja mulla on yksi vaki pelikamu jyväskylässä. Pitäis etsiä mikkelistä porukkaa, niin vois ottaa matsia kun tuli tuossa se wood elffien army setti ostettua. uudet welffit rocks! Figut on nätimpiä kuin millään muulla armeijalla ja fluffi kiinnostavampi kuin muilla haltijoilla.. Ainakin luulisin.
If the apocalypse comes, beep me.
- Fur Forodus
- Viesti:
Ekaa kertaa näin hammerin kun yksi poika meidän luokalla toi joskus ala-asteella lissujen salamanterin kouluun. Mun isoveli sattui sitten joskus nelisen vuotta sitten tuomaan kotiin 10 helffiä. Sen yksi kaveri keräilee bretonniaa, se sai ne kaiti siltä. Isoveli kumminkin myi ne mulle ja pian lainattiin siltä kaverilta joku hammeri kirja, missä esiteltiin eri ermeijoita.
Näytin koulussa helffejä kavereille ja synty valtava hammer-mania! kaikki aiko alkaa keräämään. Yksi taisi ostaa aloittelijan maalaus boxin, sen jossa tuli niitä peasant archereita. Sen kanssa sitten pelattiin omilla säännöillä jotain skirmish tyylistä peliä. Sitten se innostus laantui, noin pari viikkoa kestettyään.
Mä kuitenkin tykästyin lissuihin ja ostelin aina jonkun 4 kuukauden välein jonkun satunnaisen boxin. Sitten kahdeksannella luokalla alkoi todella innostaa, kun löyty pari peli kaveriakin. Silloin aloin kunnolla kerätä liskomiehiä. Se kaveri joka osti sen maalaus boxin on nykyään skaven/woodelfs kerääjä.
Näytin koulussa helffejä kavereille ja synty valtava hammer-mania! kaikki aiko alkaa keräämään. Yksi taisi ostaa aloittelijan maalaus boxin, sen jossa tuli niitä peasant archereita. Sen kanssa sitten pelattiin omilla säännöillä jotain skirmish tyylistä peliä. Sitten se innostus laantui, noin pari viikkoa kestettyään.
Mä kuitenkin tykästyin lissuihin ja ostelin aina jonkun 4 kuukauden välein jonkun satunnaisen boxin. Sitten kahdeksannella luokalla alkoi todella innostaa, kun löyty pari peli kaveriakin. Silloin aloin kunnolla kerätä liskomiehiä. Se kaveri joka osti sen maalaus boxin on nykyään skaven/woodelfs kerääjä.
-
Bretonnian ritari