"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Lajien synty

Jos et tiedä, keitä ovat Chaos Dwarfit tai kuka on Sigmar tai mitä olivat Fimirit, tieto löytyy tältä palstalta.
Blackmoon

Lajien synty

Viesti Kirjoittaja Blackmoon »

Tänne vois pistää teoriat/oikeat tiedot miten eri rodut on syntyny/ilmestynyt Warhammer maailmaan.
"Ruohoa ja liimaa löytyy" -figunarkki-
Pörrö

Viesti Kirjoittaja Pörrö »

No Old Onet loivat/muokkasivat ihmiset, käävät, liskot ja haltiat.
Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että http://www.puppulausegeneraattori.fi parantaa reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Pörrö kirjoitti:No Old Onet loivat/muokkasivat ihmiset, käävät, liskot ja haltiat.
...sekä puolituiset ja ogret.

Toinen puoli lajeista sitten on syntynyt kaaoksen mutatoivasta vaikutuksesta. (Griffonit, skavenit etc.)

Sitten on vielä lohikäärmeet ja lohikäärme ogret jotka olivat täällä jo ennen old oneja sekä örkit joista ei ole mitään tietoa.
Blackmoon

Viesti Kirjoittaja Blackmoon »

Heh...Keitäs ne old onet ovat?
"Ruohoa ja liimaa löytyy" -figunarkki-
Pörrö

Old Onet o(li)vat olentoja jotka tulivat FB-maailmaan ja muokkasivat siitä sellaisen kuin se on. Liskot pitävät heitä jumalinaan.
Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että http://www.puppulausegeneraattori.fi parantaa reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen.
Throthgar

Viesti Kirjoittaja Throthgar »

Jostakin olen saanut päähäni että old onet loivat vain nämä old worldin jumalat...
Ainakin tämän käsityksen olen saanut muutamista kirjoista, kuten warhammer roleplay ja dwarfs: stone and steel. roleplayssa oli viittaus miten old onet loivat slannit ensin ja sitten muiden rotujen jumalat.
Ja siitä sitten nämä jumalat joko loivat rodun tai lisääntyivät keskenään. Ainakin kääpiöiden ancestor godit kun niillähän on fluffissakin muutamia hahmoja (nimiä en muista) joiden nimen perässä on esim son of grimnir ym.
Voi korjata jos olen aivan hakoteillä.
Something is wrong if your tankard is empty...
Pörrö

Selittääkö tämä?
HoC s.15 kirjoitti:The gods inhabit a realm of pure energy and formless power that exists outside of space and time. This is not literally a place at all, but as no mortal can really visualise such a thing, it is convinient to think of it as kind of coexistent space or alternate dimension. By the same token, its inhabitants are not creatures for they have neither bodies or minds as those things are understood by mortals; they are elements of pure thought and pure emotion - concepts and impulses ordered by neither form nor reason. These entities, if we may call them such, are but reflections of the subconcious minds of mortals - a mirror of the heaving turmoil that is the sum of mortal hope, despair, rage and pleasure.
Tietenkin tuossa puhutaan Kaaoksen jumalista, mutta voisin väittää, että muutkin jumalat ovat samanlaisia.
Nuo Dwarfien Ancestor God:t ovat kuolleita kääpiöitä, joista on tehty suojeluspyhimyksiä tjsp.(tästä en ole yhtään varma.)
TK Lord

Viesti Kirjoittaja TK Lord »

Itse asiassa Tomb Kingit ja VC ''synty'' meni niin että Nagash tappo Tomb Kingit jotka oli ihmisiä siellä kaukana etelässä ja Vc synty niin kun Queen Khalidan ilkeä sisko tahto kuolemattomuuden. No se joi semmosta ihme litkua ja siitä tuli vampyyri, Sen jälkee se juotto sitä litkua sen kaupungin ylimystölle ja neki niinku transformaantu. Ja sitte jos joku viel rupee kuvittelemaan et ne kaikki oli heti sen näkösii niin forget it! Joistain tuli hulluja ja jotkut rupes vaan harjottelee taistelu taitoja mut ei siit enempää ku mä en haluu kerrata koko VC historiaa.
joppu

Viesti Kirjoittaja joppu »

TK Lord kirjoitti:kun Queen Khalidan ilkeä sisko tahto kuolemattomuuden. No se joi semmosta ihme litkua ja siitä tuli vampyyri, Sen jälkee se juotto sitä litkua sen kaupungin ylimystölle ja neki niinku transformaantu. Ja sitte jos joku viel rupee kuvittelemaan et ne kaikki oli heti sen näkösii niin forget it! Joistain tuli hulluja ja jotkut rupes vaan harjottelee taistelu taitoja mut ei siit enempää ku mä en haluu kerrata koko VC historiaa.
Itse asiassa Kuningatar Nefereta:a kiehtoi Nagash:n kirjan kokeet ja hän alussa uskotteli itselleen pelastaessaan sen, että sen avulla oppii taistelemaan Nagash:a vastaan. Hän teki pieniä kokeita ja kehitti noiden Nagash:n kokeiden tuloksena Elixir of Life:n jota hän kokeili itseensä. Koska yksi hän olisi ollut kaikesta voimastaan huolimatta avuton hän antoi valitulle joukolle myös Elixir of Life:ä. Nämä olivat W'soran, Ushoran, Aborash ja joitakin muita. Kun he tekivät virheen ja listivät muiden jengiä marssivat elävät heitä vastaan ja hyökkäsivät vampyyrien kultin temppeliin Nagash:n avulla vampyyrit yrittivät puolustautua mutta elävät sytyttivät temppelin tuleen ja selvinneet pakenivat.
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan

Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Missäs tuo Nagashin mukaantulo mainitaan? Olen nimittäin tutkinut kys. aihetta aika rankasti, enkä ole moisesta vielä kuullut. (Faktojen tulee olla kohdallaan, kun yrittää ImpLitin tarinakilpailuun.)

Sitä paitsi Abhorash huijattiin hörppäämään elämäneliksiiriä, ja hän varoitteli useasti muita vamppeja naapurivaltioissa napostelemassa käymisen vaaroista.
Eivätpä uskoneet, jolloin edellämainitut muut valtiot kävivät koputtelemassa portteja. Sitten jollakulla tipahti vahingossa kynttilä, ja pian koko Lahmia oli ilmiliekeissä.

Ja "Nagash:n" voi taivuttaa ihan vapaasti "Nagashin", minua se ei ainakaan haittaisi. Hölmö:n näköistä, kun sana:t taivutetaan väärin...
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Kauppias

Viesti Kirjoittaja Kauppias »

Old oneja kuvaillaan mahtaviksi ja voimmakkaiksi olennoiksi jotka matkasivat hopeisilla aluksilla pitkiä matkoja silmän räpäyksessä. Heillä oli myös eräänlainen "Tähtiportti" pohjois ja etelänavalla. Joku gate se kuitenkin oli. Sitten portti jotenkin tuhoutui ja chaos pääsi maailmaan.
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
Pörrö

TK Lord kirjoitti:Itse asiassa Tomb Kingit ja VC ''synty'' meni niin että Nagash tappo Tomb Kingit jotka oli ihmisiä siellä kaukana etelässä ja Vc synty niin kun Queen Khalidan ilkeä sisko tahto kuolemattomuuden. No se joi semmosta ihme litkua ja siitä tuli vampyyri, Sen jälkee se juotto sitä litkua sen kaupungin ylimystölle ja neki niinku transformaantu. Ja sitte jos joku viel rupee kuvittelemaan et ne kaikki oli heti sen näkösii niin forget it! Joistain tuli hulluja ja jotkut rupes vaan harjottelee taistelu taitoja mut ei siit enempää ku mä en haluu kerrata koko VC historiaa.
Ovatko Undeadit rotu?
Kauppias

Viesti Kirjoittaja Kauppias »

Vampyyrit ovat rotu jotka ovat "kehittyneet" ihmisistä. Undeadit ovat muiden rotujen kuolleita heeboja.
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
The_Old_One

örkit hei

Viesti Kirjoittaja The_Old_One »

Örkit on (ehkä) vaan syntyny Gorkin ja Morkin tahdonvoimalla jossakin korpikuusen metsän kannon alla.... Hei muuten, mistä tietää että dragonit ja dragon ogret o vanhempii ku old onet? Onks se jossain fluffissa? Beasts of chaosissa sanotaa että ne shaggot o EHKÄ vanhempia ku old onet, lohhareista ei helf kirjassa sanota mitään... Valaiskaa jos osaatte...
" Let them see that it is folly to intrude upon the domains of the lizardmen"

-Translation from ancient plaques attributed to Venerable Lord Kroak.
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Koska on kirjoitettu että Dragonit ja Shaggothit olivat olemassa ennen kuin Old Onet saapuivat.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Kaikissa kyseitä asiaa tukevissa lainauksissa olen huomannut sanan "ehkä", joka (vaikka miten kuka tahansa sanoisi vastaan) ei omaa samaa merkitystä kuin "varmasti", edes GWn ollessa kyseessä.

Käykää täällä ihmettelemässä.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
The_Old_One

Viesti Kirjoittaja The_Old_One »

Joo mut mihi se on kirjotettu?
" Let them see that it is folly to intrude upon the domains of the lizardmen"

-Translation from ancient plaques attributed to Venerable Lord Kroak.
Make The Elf

Viesti Kirjoittaja Make The Elf »

Eiks old onet luonu maailman tai jotain sinnepäin?
Minä olen hyvä sinä olet huono!
Minä olen oikeassa sinä olet väärässä!
Minä olen aloitteleva pikkupiru sinä olet vanha guru!
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Make The Elf kirjoitti:Eiks old onet luonu maailman tai jotain sinnepäin?
Muistaakseni ne vain tulivat maailmaan porttien kautta.
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Mysterous kirjoitti:
Make The Elf kirjoitti:Eiks old onet luonu maailman tai jotain sinnepäin?
Muistaakseni ne vain tulivat maailmaan porttien kautta.
Eraphion joskus muinoin kirjoitti:Old ones porukka tuli ja siirteli planeettaa niin että se oli jetsulleen jees ja sitten toi slannit pistämään mestat kuntoon ja ne loi saurukset sotureikseen ja skinkit hoitamaan kaiken muun (ja tietenkin muita sammakkolajeja mutta ne ei kiinnosta ketään). Haltiat, ihmiset ja kääpiöt luotiin syystä X, kaikki muut rodut yritettiin(useimmiten onnistuttiin) hävittää, örkit yritettiin mutta epäonnistuttiin. Vuonna X pohjois- ja etelänavoilla sijainneet Stargåtet(nämä olivat siis portteja joilla old onet matkustivat muihin maailmoihin joita oli ennemmän kuin 15) romahti ja chaos puski läpi, old onet katosivat taisteltuaan näitä vastaan uhraten miljoonia sauruksia. Porttien räjähtäessä warpstonea/wyrdstonea mordheimilaisille sinkoili ympäriinsä ja tästä tai warpstonen muilta esiintymiltä rottien nakerrettua tätä ainetta kuin juustoa hypähti skaven rotu ilmoille. Beastmanit ovat chaoksen turmelemia ihmisiä, Empire X vuorten itäpuolen Sigmarin yhdistämien ihmisheimojen imperiumi, samaisten vuorten länsipuolelta löytyy Gilles le Bretonnin, Lady of the Lakea palvelevien Ihmisten porukka, Bretonnian kaakkoiskulmasta löytyy Athel Loren jossa elävät Wood elffit, entisiä High Elffejä jotka jäivät War of the Beardin/War of Vengencen(mikä olikaan) jälkeen Old worldiin muiden palatessa takaisin Ulthuaniin.

Etelään mentäessä löydetään lisää ihmisasutuksia, Tileassa asuu kaikenmoista rotua, palkkasotureiden koti. Vielä enemmän etelään mentäessä tullaan aavikkoalueelle jossa "elelee" tomb kingien kansa, entinen loistelias ihmisvaltakunta, Nagashin pikku taikomisten jälkeen kuolleiden valtakunta, muumioitu kuningas johtaa armeijaansa, hänen pappi manaa armeijan pystyyn ja taistohon he käypi. Alueella elää paimentolaiskansoja mutta muuten onpi melko kuollutta porukkaa. Khemrin (edellämainittu alue) yläpuolella alkaa Badlands jossa eri Greenskin väki hakkaa toisiaan onnellisena kunnes joku iso tyyppi tulee ja kasaa Waaaghin ja painaa yleensä pohjoiseen hakkaamaan ihmisasutusta matalaksi. Khemristä etelään löytyy äärimmäisen kostea ja tiheä metsä jossa asuu lisää sammakkokansaa (lizardmen) jotka ovat jossain vaiheessa joutuneet eroon Lustriassa (lizardmanien meren takana lännessä sijaitseva manner) asuvista kavereistaan. Tämän alueen eteläkärjestä löytyy High elf linnake joka vartioi paikkaa X. Täältä etelään meren yli pääsee chaoksen vaikuttamalle etelänavalle josta ei ole tietoa.

Kääpiöitä asuu joka helvaden kukkulalla mitä vaan jaksaa kaivaa, nykyisin worlds edge mountainilla, joka halkoo old worldia, löytyy vain muutamia kääpiöiden linnakkeita, lisää voi löytyä jos vaan jaksaa kaivaa (tarpeeksi syvälle). Kaaos kääpiöt taas löytyvät jostain päin lännessä, kaaoksen turmelemia kääpiöitä jotka tekevät ilkiötöitä ja tollasta..

Meren yli mentäessä jossai yllämainittuun Ulthuaniin päästään High elffien luokse. Heiltä löytyy kaikkea elffimäistä ja paljon, uhrasivat parhaat maaginsa pelastaessaan maailman, maagit kehittivät Vortexin joka imi kaaossysteemit pohjoiseen ja etelään jossa ne kanssa pysyvät kunnes päättävät lähteä sotimaan kuten Archaon, lord of the end times on nyt päättänyt tehdä (luulee voittavansa GWn). Ulthuanista pohjoiseen/luoteeseen mentäessä päästään Dark elffeihin. Khainea ja Slaneeshia (salassa) palvovat pahis haltiat pitävät verellä leikkimisestä ja high elffien pilkkaamisesta. He hakevat jumalattoman isoilla Black arkeillaan (kaupungin kokoisia laivoja) mm. Old worldista orjia tekemään kaiken raskaan työn kotimaassaan Naggarothissa (?). He tekevät säännöllisen harvoin/usein hyökkäyksiä Ulthuanille toivoen joskus valtaavansa sen (luulevat pärjäävänsä GWlle).

Sitten vielä Albion. Ellen väärin muista yllämainittu Vortex käyttää tätä voimageneraattorinaan? Kaaos kumppaneineen koitti vallata tätä saarta GWn edellisessä FB kampanjassa, hyvikset voittivat (luonnollisesti..ei pahat voi GWtä voittaa) mutta molemmat puolet jättivät siirtokuntia kyseiselle paikalle.
Possu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Historia”