Metalli figujen liimaaminen muovi pohjiin
Metalli figujen liimaaminen muovi pohjiin
Tosiaan miten liimataan metalli figuja tai millä liimalla kannattaa liimata että se pysyy kii muovi pohjassa olen jo kokeillu parii liimaa mut ei tuntunu toimivan AUTTAKAA!!!
-
Spongebob-Väyrynen
WOW!! vuoden hoksausvirus kirjoitti:no yleensä sitä ostetaan kaupasta : ) niin kyllä se pikaliima pitääPunainen Jorma kirjoitti:Käytä pikaliimaa, sitä voit ostaa kaupasta.
asiaan, mistä tuota mainitsemaani super attakia saa? Olen vain kuullut siitä puhuttavan, en ikinä nähny "livenä"
"Ne jotka ylenpalttiseen taikuuteen sortuvat ovat itse juustossa kieriteltyjä juuston makuisia juustopalloja justoliemessä." -Omenapoika
Jep. Liima jolla kasaat metallifigusi pitäisi toimia myös metallifigun liimaamiseen alustaan. Pienemmissä metallifiguissahan on yleensä tämä osa (tab?), joka on tarkoitus ujuttaa alustan koloon - jos osa on ohut, sitä kannattaa vääntää pihdeillä tai klippereillä hieman mutkalle, jolloin figu pysyy tukevammin kiinni. Eli yritä muokata figun ja alustan liitos ensin sellaiseksi, että se pysyisi kasassa ilman liimaakin, tällöin figu pitäisi takuulla pysyä alustassa liimankin kanssa.
Jos harmaita hiuksia aiheuttava figu on suurempi (ogre, minotauri tai kenties joku muu hirviö), tai muuten vaan sellainen joka pitäisi liimata reiättömälle alustalle, yritä saada liitossaumasta mahdollisimman tasainen (mitä vähemmän osien väliin jää tyhjää, sitä nopeammin ja paremmin liima pitää). Eli voit esimerkiksi hioa figun jalkapohjat (ts. liitossaumat) tasaisiksi, tämä onnistuu vaikka tasaiselle pinnalle levitetyn hiekkapaperin avulla. Itse asiassa useat reiälliselle alustalle tarkoitetut figutkin kiinnittyvät paremmin tällä tavalla, reikään kuuluva osa pitää toki ensin leikata pois.
Jos harmaita hiuksia aiheuttava figu on suurempi (ogre, minotauri tai kenties joku muu hirviö), tai muuten vaan sellainen joka pitäisi liimata reiättömälle alustalle, yritä saada liitossaumasta mahdollisimman tasainen (mitä vähemmän osien väliin jää tyhjää, sitä nopeammin ja paremmin liima pitää). Eli voit esimerkiksi hioa figun jalkapohjat (ts. liitossaumat) tasaisiksi, tämä onnistuu vaikka tasaiselle pinnalle levitetyn hiekkapaperin avulla. Itse asiassa useat reiälliselle alustalle tarkoitetut figutkin kiinnittyvät paremmin tällä tavalla, reikään kuuluva osa pitää toki ensin leikata pois.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Ainakin Vapaa Valinnoista löytyy... Muistakin kaupoista oon tuota nähnyt...DeadBeat kirjoitti:WOW!! vuoden hoksausvirus kirjoitti:no yleensä sitä ostetaan kaupasta : ) niin kyllä se pikaliima pitääPunainen Jorma kirjoitti:Käytä pikaliimaa, sitä voit ostaa kaupasta.
asiaan, mistä tuota mainitsemaani super attakia saa? Olen vain kuullut siitä puhuttavan, en ikinä nähny "livenä"
Minä en suosittele...
Huonoa kuin mikä.
Meni yhteen Mariiniin Koko Tuubi, Sit yhessä Tuubissa ei ollut mitään. Ja ihan uusia. Ja mariini kohalti pöytään ni jalat irti.
En suosittele.
Super Attack maksaa n. 3-4 e erikoispakkaus missä tulee 5 ja 3 g ) tuubit...
Edit: Suosittelen, mielummin Gel Super Attackia parempaa...
Huonoa kuin mikä.
Meni yhteen Mariiniin Koko Tuubi, Sit yhessä Tuubissa ei ollut mitään. Ja ihan uusia. Ja mariini kohalti pöytään ni jalat irti.
En suosittele.
Super Attack maksaa n. 3-4 e erikoispakkaus missä tulee 5 ja 3 g ) tuubit...
Edit: Suosittelen, mielummin Gel Super Attackia parempaa...
Viimeksi muokannut Silens, La 07.05.2005 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Goblinisti
- Viesti:
Kumimaisuus on pelifiguissa mielestäni erittäin hyvä ominaisuus. Kivikovalla pikaliimaliitoksellahan on tapana poksahtaa irti pienestäkin kolahduksesta, mutta kumimainen epoxi antaa jonkin verran periksi.purple kirjoitti:...ja toki epoksi liimat toimivat tuossa, jos ei maltti riitä osien kiinni pitämiseen kuivumisen ajaksi. se tosin on vähän kumimaista ja venyvää, että siitä tulee elastisia liitoksia.
Pikaliimalla onnistuu, kuten tässä jo kuorossa on 11 vastauksen verran ylistetty.
Itse hion lähes aina sen metallisen riman pois, ja samalla tasoitan jalkapohjat tai vastaavan kiinnityspinnan. Tämä toimenpide hoituu useimmiten pihdeillä ja hyvin karkealla viilalla, jottei hommaan menisi puolta ikää. Tämän jälkeen pinnaan figun alustaansa, käyttäen niin pitkiä rautalankoja, että ne tulevat pohjan alapuolelta jotain 0,5cm yli, jonka jälkeen päät taitetaan piiloon. Liitos on takuulla pitävä ja figu ei lähde irti edes taikoja ja muinaisia rituaaleja käyttäen.
Itse hion lähes aina sen metallisen riman pois, ja samalla tasoitan jalkapohjat tai vastaavan kiinnityspinnan. Tämä toimenpide hoituu useimmiten pihdeillä ja hyvin karkealla viilalla, jottei hommaan menisi puolta ikää. Tämän jälkeen pinnaan figun alustaansa, käyttäen niin pitkiä rautalankoja, että ne tulevat pohjan alapuolelta jotain 0,5cm yli, jonka jälkeen päät taitetaan piiloon. Liitos on takuulla pitävä ja figu ei lähde irti edes taikoja ja muinaisia rituaaleja käyttäen.